eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Morąg › Dostawa materiałów opatrunkowych i rękawic do Szpitala Miejskiego w Morągu Sp. z o.o.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-02-26

Morąg: Dostawa materiałów opatrunkowych i rękawic do Szpitala Miejskiego w Morągu Sp. z o.o.
Numer ogłoszenia: 39229 - 2014; data zamieszczenia: 26.02.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Szpital Miejski w Morągu Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością , ul. Dąbrowskiego 16, 14-300 Morąg, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 89 7574231, faks 89 7574593.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.spzozmorag.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Sp.z o.o..

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa materiałów opatrunkowych i rękawic do Szpitala Miejskiego w Morągu Sp. z o.o..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet 1. Gaza i serwety 1 Gaza mb 17 -nitek mb 4080 2 Gaza niewyjałowiona 1 m2 17- nitek szt 480 3 Gaza niewyjałowiona 1/2 m2 17-nitek szt 220 4 Gaza wyjałowiona 1 m2 17-nitek szt 3500 5 Gaza wyjałowiona 1/2 m2 17 nitek szt 2850 6 Serweta jałowa włókninowa, barierowa ,75 cm x 90 cm szt 2160 7 Serweta gaz. Oper. n+t 17-nitek 6 w. z nitką RTG 45cmx 45cm szt 60 8 Serweta jałowa włókninowa,z przylepcem,barierowa, 75 cmx90cm szt 110 Pakiet 2-Gaziki jałowe nasączone alkoh.(do odkażania skóry) 1 Gaziki do dezynfekcji i oczyszcz.skóry 100 100 szt op 1380 Pakiet 3-Gąbka żelatynowa p.krwotoczna 1 Gąbka homeost. 80X50x10 mm -10 szt op 6 2 Gąbka homeost. 80 x50 x 1 mm - 10 szt. op 10 Pakiet 4-Kompresy gazowe 1 Kompr.n/jał.10*20 cm100szt,8w,17 nit+RTG 100szt z podwijanymi brzegami,min.waga jednego kompresu 4,01g op 12 2 Kompr.n/jał.10*10 cm,100 szt 12 w,17nit+RTG100szt z podwijanymi brzegami min.waga jednego kompresu 2,79g op 90 3 Komp. n/jał.10*20cm,100szt,16w,17nit.+RTG komp.100sz z podwijanymi brzegami min.waga jednego kompresu 6,99g op 6 4 Kompr.n/jał.10*10cm,100szt,16w,17nit+RTG100szt z podwijanymi brzegami min.waga jednego kompresu 3,5g op 85 5 Kompresy jałowe 5*5 cm a 3szt,8w.,17nitk z podwijanymi brzegami min.waga jednego kompresu 0,6g op 510 6 Kompresy jałowe 7* 7cm a 3szt,8w,17n kompresy z podwijanymi brzegami min.waga jednego kompresu 1,18g op 2970 7 Kompresy niejalowe 10*10cm,100szt,8w,17n z podwijanymi brzegami min.waga jednego kompresu 2,09g op 480 8 Kompresy niejał. 7,5*7,5cm*100szt,8w,17n z podwijanymi brzegami min.waga jednego kompresu 1,24g op 590 9 Kompresy niejałowe 5*5 cm,100szt,8w 17n z podwijanymi brzegami min.waga jednego kompresu 0,6g op 1300 10 wata opatrunkowa 500 g op 34 Pakiet 5-Lignina 1 Lignina bielona arkusze a 5 kg kg 1020 Pakiet 6-Opaski i siatki 1 Opaska dziana podtrzym.4m*10 cm szt 9570 2 Opaska dziana podtrzym.4m*15 cm szt 4150 3 Opaska elastyczna 4m* 10 cm szt 820 4 Opaska elastyczna 4m*15 cm szt 2755 5 Siatk.elast.opatr. Rozmiar na ramię i przedramię (zamawiana długość w opakowaniu jednostkowym,w stanie swobodnym minimum 10 m) szt 3 6 Siatk.elast.opatr.rozmiar na podudzie i udo (zamawiana długość w opakowaniu jednostkowym,w stanie swobodnym minimum 10 m) szt 3 7 Siatk.elast.opatr.rozmiar na tułów dorosłego (zamawiana długość w opakowaniu jednostkowym,w stanie swobodnym minimum 10 m) szt 3 Pakiet 7-Opaska gipsowa i opaski z waty 1 Opaska gipsowa 3m*10 cm szt 650 2 Opaska gipsowa 3m*14cm szt 1030 3 Opaska gipsowa 3mx15cm szt 590 4 Opaska z waty syntetycz.pod gips 10cm*3m szt 820 5 Opaska z waty syntetycz.pod gips15cm*3m szt 1360 Pakiet 8-Pieluchomajtki 1 Pielucho-majtki L * 1 szt obwód w biodrach 100-150cm, chłonność nie mniejsza niż 2900 ml szt 26000 2 Pielucho-majtki M * 1 szt obwód w biodrach 70-110 cm, chłonność nie mniejsza niż 2500 ml szt 4000 Pakiet 9-Przylepce 1 Przylepiec 25 cm*10cm z opatr.jał.(włóknina) szt 560 2 Przylepiec 7cmx5cm z opatr. jal.przezr.szt(wodoodporny) szt 450 3 Przylepiec do kaniul jał. Opat.*100 szt szerokość 6-7 cm x 7-8cm op 270 4 Przylepiec przezroczysty do wkłuć centralnych 10 cm x12cm jałowyop 24 5 Przylepiec zastęp. Nici chir.0,6 cm*10 cm x 1 szt szt 730 6 Przylepiec (tkanina ) 1,25 cm x 9 m szt 215 7 Przylepiec (tkanina ) 5 cm x 9 m szt 8 8 Przylepiec (tkanina )2,5 cm 9 m szt 130 9 Przylepiec (włóknina)10 m*20 cm szt 67 10 Przylepiec (włóknina )2,5 cm x 9 m szt 1130 11 Przylepiec (włóknina ) 10 cm x 6 cm z opatr. Jał.szt 3360 12 Przylepiec(włóknina)15cmx8cm z opatr.jal.1szt szt 1130 13 Przylepiec(włóknina)5cmx9m szt 34 14 Przylepiec(włóknina) o szer.1,25 cm,9 m szt 270 15 Przylepiec(włóknina) 10 m x 15cm, 1 szt szt 30 Pakiet 10-Wkładki urologiczne 1 Wkładki urologiczne dla dorosłych,zawierające superabsorbent,rozm.20 x 44 cm chłonność 950 ml x 30szt op 1350 Pakiet 11-Podkłady,pieluchomajtki 1 Podkład dla dorosłych 60cm*90cm,30 szt op 350 2 Pielucho-majtki L x 1 szt.szt 6000 Pakiet 12-Opatrunki na trudno gojące się rany 1 Hydrożel przeźrocz. Z dozownikiem 15 g*10szt op 30 2 Opatr. Hydrocoll do pięt i łokci 8 *12 cm op 8 3 Opatr.jał.aktywnie oczyszcz.rany śr.4 cm 10 szt op 6 4 Opatr.jał. Atrauman 10 cm*20 cm*10 szt op 12 5 Opatr.jał. Atraumon AG z maścią 10*10* 10 szt op 12 6 Opatr.jał.Hydrocoll 10*10cm*10 szt op 4 7 Opatr.jał. Hydrocoll sacral 12 cm*18 cm*3 szt op 8 8 Opatr.jał. Hydrocoll Thin 10*10 cm*10 szt op 33 9 Opatr.jal.TenderWet 10*10 cm*10 szt op 1 10 Opatr.jał. Z wł. alginianów wapnia*10 szt op 42 11 Opatr.PermaFoam 10 cm*10cm*10szt op 60 Zamawiający dopuszcza zaoferowanie produktów równoważnych o parametrach jakościowych nie gorszych niż opisane w pakiecie nr 12 Pakiet 13-Opatrunki hydrożelowe na oparzenia 1 Opatr.hydrożel.na oparz,ster, 20 x 55 cm x 1 szt szt 3 2 Opatr.hydrożel.na oparz,ster, 20 x 45 cm x 1 szt szt 2 Pakiet 14 .Folia chirurgiczna bakteriobójcza 1 Folia chir. bakteriobójcza 10 x 15 ,loban szt 10 2 Folia chir.bakteriobójcza 34 x 35, loban szt 145 3 Folia chir. bakteriobójcza 56 x 45 ,loban szt 12 Pakiet 15-Tufpery 1 Tupfery jal.(fasolki)z nitką RTG 15*15 cm x 1 szt.szt 1200 2 Tupfery jał.(kule) z nitką RTG 30*30 cm x 1 szt. szt 6300 3 Tupfery jał.(kule) z nitką RTG 20*20 cm x 1 szt szt 600 Pakiet 16-Siatki chirurgiczne 1 Siatka do zaopatrywania przepuklin brzusznych i p[achwinowych,prostokątna,wykonana ze 100% polipropylenu monofilamentowego z mikroporami,grubość nici 0,14 mm,grubość siatki 0,47 mm,wielkość oczek 0,75 mm,gramatura 85g/m 2 (trzy naklejki w komplecie), rozmiar 6cmx 11 cm szt 50 2 Siatka do zaopatrywania przepuklin brzusznych i p[achwinowych,prostokątna,wykonana ze 100% polipropylenu monofilamentowego z mikroporami,grubość nici 0,14 mm,grubość siatki 0,47 mm,wielkość oczek 0,75 mm,gramatura 85g/m 2 (trzy naklejki w komplecie), rozmiar 8 cm x 12 cm szt 25 3 Siatka częściowo wchłaniana do przepukliny pachwinowej wykonana z polipropylenu monofilamentowego powleczonego wchłanianym związkiem kwasu poliglikolowego i kaprolactonu (PGACL),czas absorpcji po 90-120 dniach,wielkość porów 2-4 mm,gramatura po wchłonięciu 28g/m2, grubość siatki nie więcej jak 0,56 mm,rozmiar 6 cm x11cm ,(opakowanie 3 szt) op 4 4 Siatka ultra lekka,wykonana z 100% polipropylenu monofilamentowego, o grubości nici 0,08 mm, gramatura nie więcej niż 27,5g/m2 ,wielkość porów 1,62 mm ,rozmiar 6 cm x 11 cm szt 3 5 Klej do stosowania miejscowego,sterylny gotowy do użycia,cyjanoakrylowy o barwie bursztynowej,odporny na rozciąganie, w komplecie dozownik ,temp. Przechowywania 0-4 stopnie celsjusza,opakowanie 10 x 0,5 ml. op 1 Pakiet 17-Produkty pielęgnacyjne 1 Maść z wysoką zawartością tłuszczu 41 %,bez barwników oraz perfum.Do pielęgnacji i ochrony skóry podrażnionej oraz suchej,zawierająca w swiom składzie tłuszcz,glicerol oraz alantoinę , o ph6-6,5 ,150 ml x 1 szt. szt 60 Pakiet 18. Rękawice chirurgiczne latex jałowe pudrowane 1 Rękawice chir.jał.latex.pudr.6*2 szt op 110 2 Rękawice chir.jał.latex.pudr.6,5*2 szt op 720 3 Rękawice chir.jał.latex.pudr.7*2 szt op 670 4 Rękawice chir.jał.latex.pudr.7,5*2 szt op 265 5 Rękawice chir.jał.latex.pudr.8 *2 szt op 250 Pakiet 19. Rękawice chirurgiczne latex jałowe b/pudrowe 1 Rękawice chir.jał.latexb/.pudr.7, *2 szt op 340 2 Rękawice chir.jał.latexb/.pudr.7,5 *2 szt op 1060 3 Rękawice chir.jał.latexb/.pudr.8 *2 szt op 1020 4 Rękawice chir.jał.latexb/.pudr.8,5 *2 szt op 400 Pakiet 20. Rękawice diagnostyczne n/jał. winylowe pudr. 1 Ręk. Diagn. n/jał. winyl.pudr. S*100 op 450 2 Ręk. Diagn. n/jał. winyl.pudr. L*100 op 28 3 Ręk. Diagn. n/jał. winyl.pudr. M*100 op 980 4 Ręk. Diagn. n/jał. winyl.pudr. XL*100 op 11 Pakiet 21.Rękawice diag.latex jał.pudrowane 1 Ręk.diagn.jał.latex pudr.S*2 szt op 80 2 Ręk.diagn.jał.latex pudr.M*2 szt op 100 3 Ręk.diagn.jał.latex pudr.L*2 szt op 120 Pakiet 22.Rękawice diagnost.latex n/jałowe pudrowane 1 Ręk. diagn.latex.pudr.XS*100 szt op 4 2 Ręk. diagn.latex.pudr.S*100 szt op 1900 3 Ręk. diagn.latex.pudr.M*100 szt op 1560 4 Ręk. diagn.latex.pudr.L*100 szt op 160 5 Ręk. diagn.latex.pudr.XL*100 szt op 55 Pakiet 23.Rękawice diagn. latex n/jał. b/pud 1 Ręk.diagn. n/jał.latex b/pudr. S 100 szt op 700 2 Ręk.diagn. n/jał.latex b/pudr. M 100 szt op 600 3 Ręk.diagn. n/jał.latex b/pudr. L 100 szt op 60 4 Ręk.diagn. n/jał.latex b/pudr. XL 100 szt op 24 Pakiet 24.Rękawice diagnostyczne nitrylowe n/jał. b/pudr. 1 Ręk. Diagn. nitrylowe b/pudr. S*100 op 700 2 Ręk. Diagn. nitrylowe b/pudr. M*100 op 600 3 Ręk. Diagn. nitrylowe b/pudr. L*100 op 60 4 Ręk. Diagn. nitrylowe b/pudr. XL*100 op 10 Pakiet 25.Rękawice sekcyjyjne 1 Rękawice sekcyjne 9*2 op 72 Pakiet 26.Rękwice diagnostyczne winylowe n/jał. b/pudrowe 1 Rękawice diag. Winylowe n/jał. b/pudr. L*100 op 24.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.00.00 - Materiały medyczne 33.14.11.11 - Opatrunki przylepne 33.14.11.12 - Plastry 33.14.11.10 - Opatrunki 18.42.43.00 - Rękawice jednorazowe 33.14.14.20 - Rękawice chirurgiczne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 26.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: W postępowaniu nie jest przewidziane składanie wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań dotyczących tego warunku

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań dotyczących tego warunku

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań dotyczących tego warunku

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań dotyczących tego warunku

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań dotyczących tego warunku

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    1.Dokument potwierdzających walidację procesu sterylizacji zgodnie z normą PN-EN ISO 17665-1-raport z ponownej kwalifikacji procesu sterylizacji(dotyczy pakietu 1 i 4) 2.Karta danych technicznych wystawianych przez producenta wyrobu potwierdzające wyczerpująco wymagania określone w załączniku nr 2 do SIWZ.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.Wypełniony i podpisany formularz ofertowy i cenowy - załącznik nr 1 i 2 do SIWZ 2.W przypadku, gdy umocowanie do reprezentowania wykonawcy nie wynika ze stosownego dokumentu, a w szczególności z odpisu z właściwego rejestru, należy załączyć stosowne pełnomocnictwo. 3. Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art.24 ust.2 pkt 5, albo informacje o tym że nie należy do grupy kapitałowej-wg wzoru załącznik nr 7 do SIWZ 4.Próbki oraz wykaz złożonych wraz z ofertą próbek,który należy umieścić w opakowaniu z próbkami z informacją o rodzaju próbki ilości oraz, którego zadania dotyczy. Nie wymagamy próbek w pakietach: 2,3,5,8,10,11,13,16

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

a /zmiany stawki podatku VAT, przy czym zmianie ulegnie wyłącznie cena brutto, cena netto pozostanie bez zmian; b/Zmiany wymienione w ppkt a), następują z mocy prawa i obowiązują od dnia obowiązywania odpowiednich przepisów c/ strony dopuszczają zmianę cen jednostkowych asortymentu objętego umową w przypadku zmiany wielkości opakowania wprowadzonej przez producenta z zachowaniem zasady proporcjonalności w stosunku do ceny objętej umową. d/ przedłużenia terminu obowiązywania umowy do chwili wyczerpania się wartości umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.spzozmorag.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Szpital Miejski w Morągu Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Ul. Dąbrowskiego 16 ,14-300 Morąg.Budynek administracji pokój nr 18.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.03.2014 godzina 11:45, miejsce: Szpital Miejski w Morągu Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Ul. Dąbrowskiego 16 ,14-300 Morąg.Budynek administracji pokój nr 18.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.