eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Cieszyn › Przebudowa drogi powiatowej Goleszów - Hermanice - Ustroń

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-02-24

Cieszyn: Przebudowa drogi powiatowej Goleszów - Hermanice - Ustroń
Numer ogłoszenia: 39013 - 2010; data zamieszczenia: 24.02.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Cieszyński w imieniu którego występuje Zarząd Powiatu Cieszyńskiego , ul. Bobrecka 29, 43-400 Cieszyn, woj. śląskie, tel. 033 4777213, 4777214, faks 033 4777333.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.cieszyn.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi powiatowej Goleszów - Hermanice - Ustroń.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przebudowy drogi powiatowej 2606 S Goleszów - Hermanice - Ustroń. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera specyfikacja istotnych warunków zamówienia.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Do 30% wartości zamówienia

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.12.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga złożenia wadium w wysokości: 45.000zł (słownie: czterdzieści pięć tysięcy złotych)

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • udokumentują wykonanie (rozpoczęcie i zakończenie) w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego tj. przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwa zadania o łącznej wartości (tych dwóch robót) minimum 9.000.000zł, w tym jedno z zadań polegało na budowie lub przebudowie drogi klasy minimum Z, a drugie z zadań polegało na budowie lub przebudowie drogi klasy minimum L, oraz załączą dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Wykonawca winien tak opisać przedstawione w ramach posiadanego doświadczenia roboty, aby z opisu wynikało wprost, że dotyczy on drogi o odpowiedniej klasie, a wartość robót drogowych spełnia opisany wyżej warunek. Jeżeli Wykonawca, dla potwierdzenia wykonania zamówienia wykazanego jako doświadczenie w wykonywaniu robót przedstawi dokumenty wystawione dla Konsorcjum firm, to musi załączyć dodatkowo oświadczenie o udostępnieniu przez partnera dokumentów potwierdzających że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, lub oświadczenie o zakresie robót rzeczywiście zrealizowanych przez niego w ramach konsorcjum, z którego wynikać będzie spełnienie powyższego warunku. Ponadto opis powinien wprost wskazywać na rodzaj robót w ramach deklarowanego jako doświadczenie zadania - przebudowa i budowa drogi zgodnie z definicją ustawy prawo budowlane. W przypadku, gdy w nazwie zadania wykazanego w celu potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu, zakres robót określony został słowem innym niż budowa lub przebudowa, Wykonawca winien do dokumentu potwierdzającego, ze roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone załączyć dodatkowo oświadczenie, że zakres prac wykonanych przy realizacji przedmiotowego zadania jest zgodny z wymaganiami Zamawiającego i odpowiada definicji przebudowy lub budowy w rozumieniu ustawy Prawo budowlane, tj. odpowiada rodzajowi i wartości robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • posiadają wykwalifikowany personel, który ma doświadczenie i uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w następujących specjalnościach: Kierownik Budowy, Kierownik robót drogowych - Uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń - Doświadczenie, jako kierownik budowy branży drogowej lub kierownik robót drogowych w rozumieniu ustawy Prawo budowlane w branży drogowej zgodnie z proponowaną funkcją - min. 5 lat; Inżynier budowy-Wykształcenie wyższe budowlane - Doświadczenie na budowie (budowa lub przebudowa drogi) zgodnie z proponowaną funkcją - min. 2 lata; Kierownik robót instalacyjnych - Uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - Doświadczenie jako kierownik budowy w branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub kierownik robót w rozumieniu ustawy Prawo budowlane w branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych zgodnie z proponowaną funkcją - min. 3 lata; Kierownik robót mostowych - Uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności mostowej lub konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń-Doświadczenie, jako kierownik budowy branży mostowej lub kierownik robót drogowych w rozumieniu ustawy Prawo budowlane w branży drogowej zgodnie z proponowaną funkcją - min. 3 lata; Specjalista ds. geodezyjnych lub zapewnienie obsługi przez firmę geodezyjną- Uprawnienia geodezyjne w zakresie: geodezyjne pomiary sytuacyjno - wysokościowe, realizacyjne i inwentaryzacyjne lub geodezyjna obsługa inwestycji Specjalista ds. geodezyjnych musi wykazać się doświadczeniem zawodowym w zakresie obsługi geodezyjnej inwestycji drogowych - min. 3 lata.Obsługa geodezyjna przez firmę geodezyjną, musi ona wykazać się doświadczeniem w zakresie obsługi geodezyjnej inwestycji drogowych - min. 3 lata; Technolog gruntów, betonu i nawierzchni drogowych lub zapewnienie obsługi laboratoryjnej przez laboratorium drogowe - Wykształcenie minimum średnie budowlane oraz specjalistyczne kursy w zakresie badań gruntów oraz badań materiałów budowlanych (beton, mieszanki mineralno - bitumiczne) Technolog gruntów, betonu i nawierzchni drogowych musi wykazać się doświadczeniem zawodowym w zakresie gruntów, betonu, nawierzchni drogowych dla inwestycji drogowych - min. 3 lata. Obsługa laboratoryjna przez laboratorium drogowe musi wykazać się doświadczeniem, jako obsługa laboratoryjna w zakresie gruntów, betonu, nawierzchni drogowych dla inwestycji drogowych - min. 3 lata; Specjalista ds. rozliczeń - Wykształcenie minimum średnie - Doświadczenie w rozliczaniu inwestycji drogowych - min. 2 lata

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - Wykonawca dysponuje własnymi środkami finansowymi (dopuszczalne jest tu wykazanie środków z kredytu) w wysokości min. 2.400.000 zł, - Wykonawca posiada opłaconą polisę od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, w tym działalności zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia, na wartość nie mniejszą niż 1.000.000zł

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) potwierdzenie wniesienia wadium; b)oświadczenie Wykonawcy o zakresie usług do wykonania przez Podwykonawcę;c) kosztorys ofertowy; d) dokumenty w zakresie umocowania prawnego do podpisywania oferty, zgodnie z pkt 10.4 niniejszej SIWZ

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1) Zmiany ogólne : a) Możliwa jest: -zmiana adresu / siedziby Zamawiającego / Wykonawcy, -zmiana osób występujących po stronie Zamawiającego / Wykonawcy, -zmiana w kolejności i terminach robót, -zmiana będąca skutkiem oczywistej omyłki b) Nie jest dopuszczalna zmiana Wykonawcy, z wyjątkiem sukcesji generalnej, przekształcenia, dziedziczenia spółek handlowych zgodnie z ks., sukcesji z mocy prawa. 2. Zmiany rzutujące na termin wykonania umowy: a) Możliwe jest przedłużenie terminu zakończenia umowy o czas opóźnienia, jeżeli opóźnienie to wynika z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego i jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy, w zakresie następujących obowiązków Zamawiającego: -przekazanie terenu budowy, -przekazanie dokumentów budowy. b) Możliwa jest zmiana terminu wykonania umowy, ewentualne wstrzymanie lub wznowienie robót ze względu na: -oczekiwanie Wykonawcy na niezbędne opinie, decyzje administracyjne (opóźnienie spowodowane przez urzędy), -przedłużenie procedury przetargowej, -uwarunkowania społeczne np. odwołania, petycje, itp. -konieczność prowadzenia uzgodnień z właścicielami urządzeń obcych lub właścicielami nieruchomości, -roboty dodatkowe, -zmianę zastosowanych materiałów i technologii wykonania robót, -zmiany stanu prawnego, -warunki geotechniczne, których nie można było przewidzieć, -niesprzyjające warunki atmosferyczne, -działania sił natury, uznane za stan klęski żywiołowej, -wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej, w szczególności tych, które wynikają z błędów projektowych lub niedostosowania projektu do faktycznych warunków terenowych, a także zmian powodujących poprawę efektywności ekonomicznej inwestycji, c) Wykonawca nie będzie miał prawa do przedłużenia terminu zakończenia umowy, jeżeli przedłużenie wynika z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 3. Zmiany rzutujące na wynagrodzenie: a) Możliwa jest zmiana postanowień umowy w związku: -ze zmianą stawki podatku VAT od towarów i usług, -z obniżeniem kosztów wykonania robót a tym samym wynagrodzenia Wykonawcy, -z rezygnacją z części robót, -z rozliczeniem wynikającym z iloczynu faktycznie wykonanych robót i ich wartości ofertowych. b) Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień umowy: -Sposób inicjowania zmian: - Wykonawca wnioskuje do Zamawiającego w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany, - Zamawiający wnioskuje do Wykonawcy w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany. -Przyczyny dokonania zmian postanowień umowy oraz uzasadnienie takich zmian należy opisać w stosownych dokumentach takich jak notatka służbowa, pismo Wykonawcy, protokół konieczności itp. -W rezultacie dokonania czynności opisanych w pkt 1 i 2 może dojść do podpisania przez strony aneksu do umowy. Projekt aneksu przygotowuje Zamawiający. -Wszelkie postanowienia zawarte w punkcie 8 powinny być interpretowane z uwzględnieniem treści Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady Nr 2004/18/WE z dnia 31 marca 2004r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi ( Dz.U. WE seria L,nr 134 z dnia 30 kwietnia 2004r, z póź. zm)

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat.cieszyn.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwa Powiatowego w Cieszynie, 43-400 Cieszyn, ul. Bobrecka 29, pokój 213.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.03.2010 godzina 09:00, miejsce: Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Cieszynie, 43-400 Cieszyn, ul. Bobrecka 29.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt: Przebudowa drogi powiatowej Goleszów - Hermanice - Ustroń przewidziany jest do realizacji w ramach Programu Rozwoju Subregionu Południowego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007 - 2013 i współfinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.