eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Człuchów › Usługi w zakresie zimowego utrzymania dróg, chodników, placów, parkingów oraz posesji stanowiących własność Gminy Miejskiej na terenie miasta Człuchów w sezonie 2011/2012- ponowny

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2011-11-21

Człuchów: Usługi w zakresie zimowego utrzymania dróg, chodników, placów, parkingów oraz posesji stanowiących własność Gminy Miejskiej na terenie miasta Człuchów w sezonie 2011/2012- ponowny
Numer ogłoszenia: 388536 - 2011; data zamieszczenia: 21.11.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 359832 - 2011r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski w Człuchowie, ul. Wojska Polskiego 1, 77-300 Człuchów, woj. pomorskie, tel. 059 8342291, faks 059 8343272.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi w zakresie zimowego utrzymania dróg, chodników, placów, parkingów oraz posesji stanowiących własność Gminy Miejskiej na terenie miasta Człuchów w sezonie 2011/2012- ponowny.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pod nazwą Usługi w zakresie zimowego utrzymania dróg, chodników, placów, parkingów oraz posesji stanowiących własność Gminy Miejskiej na terenie miasta Człuchów w sezonie 2011/2012Zakres zamówienia obejmuje: Usuwanie śliskości zimowej przy zastosowaniu odpowiednich (właściwych) środków chemicznych i uszorstniających dostosowanych do warunków pogodowych wraz z dostawą tych materiałów i ich załadunkiem na środki transportoweOdpłużanie jezdni przy zastosowaniu pługów czołowych lemieszowych zamontowanych na solarkach, piaskarkach, samochodach ciężarowych, itp.Rozstawienie skrzyń z piaskiem będących własnością Wykonawcy w miejsca wskazane przez zamawiającego, uzupełnianie piaskiem oraz zwiezienie skrzyń po okresie zimowym Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilości rozstawionych skrzyń w trakcie realizacji zamówienia.Użycie ciężkiego sprzętu na wyłączne polecenie zamawiającego, w przypadku intensywnych opadów śniegu lub zamieci powodujących powstanie zaspZaładunek i wywóz śniegu w sytuacjach wyjątkowych przy zastosowaniu sprzętu nieuszkadzającego nawierzchnię i elementy pasa drogowego (np. z zastosowaniem listew ogumionych) - wyłącznie na polecenie zamawiającegoRęczne odgarnięcie pokrywy śnieżnej w miejscach niedostępnych dla pługów oraz doczyszczanie ręczne z błota pośniegowego i zmarzliny przykrawężnikowej jezdni w strefie przejść dla pieszych (światło przejścia min. 3,0m).Wykonawca wyraża gotowość do pracy od 500 godziny do 2200 przez 7 dni w tygodniu umożliwiając kontakt telefoniczny i fax do i od Zamawiającego. Wykonawca przedstawi osoby do kontaktu telefonicznego w celu zapewnienia pełnej dyspozycyjności.Warunki techniczno-organizacyjne podczas wykonywania robót przy zimowym utrzymaniu dróg .Prace związane z zimowym utrzymaniem dróg będą odbywały się na terenie Gminy Miejskiej Człuchów wg zestawienia dróg objętych zimowym utrzymaniem z uwzględnieniem znaczenia komunikacyjnego poszczególnych dróg oraz wymogów w zakresie ochrony środowiska. Zamawiający szacuje wykonanie usługi objętej przedmiotem zamówienia na długości łącznej 36,07 km jezdni, 11,65 km chodników, 3,26 ścieżek pieszo-rowerowych. Podanie faktycznej ilości kilometrów odśnieżanych jezdni w okresie umowy nie jest możliwe do określenia, gdyż związane jest to z warunkami meteorologicznymi, niezależnymi od zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany długości dróg w poszczególnych standardach utrzymania, w trakcie realizacji zamówienia.Standard odśnieżania i zwalczania śliskości zimowej dróg: Standard II - Miejsca niebezpieczne przy usuwaniu gołoledzi do których zakwalifikowano: ulice stanowiące ramy komunikacyjne miasta, głównie na których odbywa się ruch komunikacji autobusowej, teren utwardzonych przystanków autobusowych, ulice łączące osiedla mieszkaniowe z centrum miasta, ulice dojazdowe do szpitala, niektóre inne ulice o bardzo dużym natężeniu ruchu kołowego. Utrzymanie przejezdności wymaga stosowania zabiegów profilaktycznych, tj. działań hamujących tworzenie się śliskości zimowej w momencie opadu śniegu, marznącego deszczu bądź występowania gołoledzi. Wykonawcy zobowiązani są do prowadzenia stałego monitoringu stanu nawierzchni, w szczególności odcinków zagrożonych tzw. śliskością lokalną i do niezwłocznego podejmowania działań w sytuacji zagrożenia. W momencie wystąpienia opadu - wykonawcy zobowiązani są do natychmiastowego wysyłania do akcji posypywarek. Pierwsze odpłużanie jezdni oraz posypywanie niezbędną dawką solanki ( NaCl o stężeniu 20%) w przypadku temperatury powietrza poniżej (-) 7 stopni C) musi nastąpić w ciągu 1,5 godziny, licząc od momentu wystąpienia zjawiska. W przypadku ciągłego opadu odpłużenie i posypywanie musi być ponawiane z częstotliwością uniemożliwiającą tworzenie się śliskości pośniegowej. Nie dopuszcza się występowania zasp śnieżnych oraz zajeżdżonej warstwy śniegu również podczas opadów. W szczególności należy zabezpieczyć obręby skrzyżowań. Jezdnie muszą być posypywane i odśnieżane na całej szerokości. Całkowite usunięcie pokrywy śnieżnej oraz błota pośniegowego na 5,00 m szerokości jezdni musi mieć miejsce w ciągu 4 godzin, licząc od chwili ustania opadu. Standard III - Drogi utwardzone do których zakwalifikowano: pozostałe ulice publicznej komunikacji autobusowej, pozostałe trasy wylotowe z miasta, ulice dojazdowe do instytucji publicznych, ulice posiadające kategorię drogi gminnej o nawierzchni bitumicznej bądź z kostki brukowej. Utrzymanie sieci podstawowej w trosce o ochronę środowiska pozbawione jest działań zapobiegawczych. Pierwsze odpłużanie jednego pasa ruchu w każdą stronę oraz posypywanie niezbędną dawką środków chemicznych i uszorstniających (w zależności od warunków atmosferycznych mieszanką piasku i soli, kruszywa) musi nastąpić w czasie do 3,5 godziny, licząc od momentu wystąpienia zjawiska. W przypadku ciągłego opadu śniegu posypywanie i odpłużanie musi być ponawiane z częstotliwością uniemożliwiającą tworzenie śliskości pośniegowej i zapewniającą przejezdność drogi. Usunięcie pokrywy śnieżnej na 5,00 m szerokości jezdni musi mieć miejsce w ciągu 4 godzin, a błota pośniegowego w ciągu 8 godzin, licząc od chwili ustania opadu. Standard IV - Drogi o nawierzchni gruntowej, twardej i inne tereny do których zakwalifikowano: pozostałe ulice i drogi osiedlowe, o nawierzchniach utwardzonych i nieutwardzonych. Z uwagi na ochronę przyrody ulice te posypywane będą przede wszystkim piaskiem, a posypywanie mieszanką piaskowo - solną dopuszczone jest wyłącznie w przypadku wystąpienia zjawiska deszczu marznącego oraz temperatury powietrza poniżej (-) 5 stopni C. Wykonawcy zobowiązani są do odpłużenia i posypywania piaskiem jezdni sieci lokalnej w ciągu 6 godzin, licząc od momentu wystąpienia zjawiska. Odśnieżanie i posypywanie również musi być sukcesywnie ponawiane aż do ustania opadu. Sporadyczne przypadki spowodowane trudnymi warunkami zimowymi wymagające rozszerzenia akcji zimowej poza podstawowy zakres nie będą wymagać uzyskania standardów zimowego utrzymania o których mowa wyżej. Zakres zimowania utrzymania w tych przypadkach ograniczać się będzie do odśnieżania z ewentualnym uszorstnieniem nawierzchni. UWAGA: Zamawiający zastrzega sobie konieczność wezwania Wykonawcy w trybie awaryjnym do przystąpienia do świadczenia usługi w czasie nie dłuższym niż 60min od wezwania telefonicznego, bądź pisemnego. W takim przypadku Zamawiający wyznaczy miejsce, gdzie wykonawca po upływie 60min ma stawić się pługopiaskarką gotową do akcji. W przypadku nie stawienia się Wykonawcy w wyznaczonym miejscu po ustalonym czasie, przedstawiciele Zamawiającego spiszą protokół kontrolny. W przypadku dwukrotnego braku reakcji na zgłoszenie awaryjne Zamawiający zastrzega sobie prawo do zerwania umowy bez wypowiedzenia.Odśnieżanie odbywać się będzie za pomocą pługów. Przy odśnieżaniu należy zwrócić uwagę, aby śnieg usuwany z jezdni nie był przemieszczany na inne krzyżujące się drogi. W wale formowanym przy krawężniku należy wykonać przerwy w miejscach przejść dla pieszych o szerokości min. 3,00 m. Zakładana prędkość przy odśnieżaniu jezdni nie powinna przekraczać 10 - 15 km/ h, podczas intensywnych opadów prędkość można zwiększyć do 15 - 20 km /h. Zakładana prędkość przy odśnieżaniu chodników nie powinna przekraczać 10 km/h. W zakres odśnieżania chodników wchodzi również odśnieżanie przystanków komunikacji miejskiej z usunięciem śniegu na długości autobusu. Zabrania się używania mieszanek piaskowo-solnych na nawierzchniach z drobnowymiarowych elementów betonowych - dotyczy nawierzchni dróg, chodników, parkingów oraz nawierzchni dróg i placów o nawierzchni z bruku kamiennego o spoiwie cementowym.Wszystkie pojazdy świadczące usługi na drogach powinny mieć zainstalowane nadajniki GPS i będą rozliczane zgodnie ze wskazaniami nadajnika. W przypadku wystąpienia awarii nadajnika wykonawca zobowiązany jest powiadomić o tym fakcie Zamawiającego (pisemnie, faxem lub telefonicznie) w przeciwnym razie rozliczenie pracy sprzętu zostanie przeprowadzone zgodnie ze wskazaniami nadajnika GPS. Koszty utrzymania oraz instalacji ponosi wykonawca. Wykonawca zobowiązany jest śledzić na bieżąco prognozę pogody dla Człuchowa. W czasie wykonywania usług związanych z zimowym utrzymaniem dróg Wykonawca będzie przestrzegał przepisów BHP, oraz przepisów wynikających z Kodeksu Ruchu Drogowego. Pracownicy wykonujący prace w terenie muszą posiadać odzież roboczą, oznakowaną czytelną nazwą firmy wykonującej prace. Wykonawca bierze na siebie pełną odpowiedzialność za właściwe wykonanie robót, zapewnienie bezpieczeństwa oraz metody organizacyjno - techniczne. Zasady odbioru prac zimowych: Kontrolowanie oczyszczania terenów odbywać się będzie na bieżąco przez pracowników Urzędu Miejskiego w Człuchowie. Wykonawca zobowiązany jest na życzenie Zamawiającego zapewnić środek transportu wraz z kierowcą, z co najmniej dwoma miejscami do siedzenia dla przedstawicieli Zamawiającego w celu kontroli jakości wykonywanego przedmiotu zamówienia. Koszty transportu obciążają Wykonawcę. Przy odśnieżaniu dróg: Zamawiający przeprowadza wyrywkową kontrolę grubości pozostawionego śniegu na jezdni oraz szerokości odśnieżania. Kontrola odbywa się w ciągu 2-3 godzin po wykonaniu usługi, jeżeli warunki pogodowe są ustabilizowane. W przypadku, gdy Wykonawca ze względu na trudne warunki pogodowe nie jest w stanie wykonać prac zgodnie ze standardem zimowego utrzymania dróg, powinien zawiadomić - pisemnie, faksem - o tym fakcie Zamawiającego. W przypadku stwierdzenia przez zamawiającego nieuzasadnionych odstępstw od standardów zimowego utrzymania dróg, Wykonawca ponosi kary zgodnie z umową Przy zwalczaniu śliskości: Zamawiający przeprowadza wyrywkową kontrolę ilości rozsypanych środków, szerokości i długości sypania Odbiór wyrywkowy odbywa się w ciągu 2-3 godzin po wykonaniu pracy, jeżeli warunki pogodowe są ustabilizowane W przypadku, gdy Wykonawca ze względu na trudne warunki pogodowe nie jest w stanie wykonać prac zgodnie ze standardem zimowego utrzymania dróg, powinien zawiadomić - pisemnie, faksem - o tym fakcie Zamawiającego. W przypadku stwierdzenia przez zamawiającego nieuzasadnionych odstępstw od standardów zimowego utrzymania dróg, Wykonawca ponosi kary zgodnie z umową. W cenie za pracę sprzętu należy uwzględnić wszystkie elementy tj: cenę pracy sprzętu, płace kierowcy, koszty paliwa, itp. koszt soli i solanki , mieszanki piasku ze solą, kruszywa; koszt załadunku materiałów; koszt dyżurów. Wykonawca będzie ponosił odpowiedzialność wobec Zamawiającego lub osób trzecich za ewentualne szkody powstałe w wyniku nie wykonania lub nienależytego wykonania usług. Przystępując do realizacji umowy i w trakcie jej trwania wybrany Wykonawca musi posiadać polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z realizacją przedmiotu zamówienia w wysokości gwarantującej pokrycie rzeczywistej szkody. Zamówienie będzie realizowane w okresie od podpisania umowy do 30 kwietnia 2012r. Rozliczenie wykonanych robót odbywać się będzie powykonawczo w oparciu o faktycznie wykonane ilości jednostek rozliczeniowych. Jednostki, w których zainstalowane zostaną nadajniki GPS będą rozliczane zgodnie ze wskazaniami nadajnika. W przypadku wystąpienia awarii nadajnika wykonawca zobowiązany jest powiadomić o tym fakcie Zamawiającego (pisemnie, faxem lub telefonicznie) w przeciwnym razie rozliczenie pracy sprzętu zostanie przeprowadzone zgodnie ze wskazaniami nadajnika GPS. Rozliczenie pozostałych jednostek (bez nadajników GPS) oraz roboczogodzin odbywać się będzie na podstawie wykazu prac jednostek przedstawianych codziennie przez Wykonawcę ( w formie pisemnego raportu) do godziny 9:00 dnia następnego złożonego w sekretariacie Burmistrza Miasta Człuchowa (za wyjątkiem sobót i niedziel) weryfikowanych przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do dokonania wizji lokalnej na terenie realizacji zamówienia oraz do zdobycia wszelkich informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty i podpisania umowy. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało także udostępnienie Zamawiającemu niezbędnego oprogramowania jedno monitorowego do obsługi systemu GPS z wykorzystaniem istniejącego komputera..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.21.20.00 - 90.21.20.00 90.21.30.00 - 90.21.30.00 90.21.00.00 - 90.21.00.00 .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 15.11.2011.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o., ul. Sobieskiego 11, 77-300 Człuchów, kraj/woj. pomorskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 342592,59 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 366949,89

  • Oferta z najniższą ceną: 366949,89 / Oferta z najwyższą ceną: 366949,89

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.