eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Żychlin › Usługi szkoleniowe dla uczestników projektu Nie czekaj pokaż co potrafisz współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2012-10-05

Żychlin: Usługi szkoleniowe dla uczestników projektu Nie czekaj pokaż co potrafisz współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Numer ogłoszenia: 383976 - 2012; data zamieszczenia: 05.10.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 326046 - 2012r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Żychlin, ul. Barlickiego 15, 99-320 Żychlin, woj. łódzkie, tel. 024 2851006, faks 024 2852683.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi szkoleniowe dla uczestników projektu Nie czekaj pokaż co potrafisz współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia publicznego są usługi szkoleniowe, dla uczestników projektu Nie czekaj pokaż co potrafisz realizowanego przez Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Żychlinie współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, polegające na przeprowadzeniu trzech rożnych szkoleń tj. Operator koparko-ładowarki; Nowoczesne wykończenia wnętrz, Kucharz z elementami cateringu. 2. Zamówienie publiczne obejmuje następujące szkolenia: a) Oferta częściowa Nr 1 - Operator koparko-ładowarki. 1. Opis ze wskazaniem zakresu zamówienia - Celem szkolenia jest uzyskanie przez 5 uczestników kwalifikacji zawodowych, które wiążą się z pracą w charakterze operatora koparko-ładowarki. Szkolenie winno zostać zorganizowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 200 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz.U. z 2001r. Nr 118, poz. 1263). 2.Program szkolenia zgodny ze standardami kwalifikacji zawodowych i modułowych programów szkoleń zawodowych, dostępnych w bazach danych prowadzonych przez Ministra Pracy i Polityki społecznej na stroniewww.standardyiszkolenia.praca.gov.pl i obejmujący między innymi: a) część teoretyczną z zakresu dokumentacji technicznej maszyn roboczych, bezpieczeństwa i higieny pracy przy eksploatacji maszyn roboczych, technologii wykonywania robót ziemnych, użytkowania i obsługi maszyn roboczych; b) cześć praktyczną obejmującą naukę eksploatacji maszyn roboczych w różnych warunkach terenowych i technologicznych. 2. Szkolenie powinno obejmować co najmniej 202 godziny szkolenia zawodowego zakładając już w tym zajęcia praktyczne. 3. Szkolenie będzie prowadzone dla 5 osób (uczestników projektu), gdzie zajęcia będą prowadzone w formie wykładów, ćwiczeń, indywidualnych konsultacji i zajęć praktycznych. 4. Wykonawca zapewni uczestnikom materiały szkoleniowe, odzwierciadlające tematykę szkolenia. 5.Miejsce realizacji szkolenia ustala Wykonawca ( w przypadku realizacji szkolenia poza Adresem Zamawiającego wykonawca zabezpieczy we własnym zakresie dojazd uczestników z Żychlina do miejsca szkoleniowego oraz powrót ). 6. Wykonawca powinien prowadzić dokumentację przebiegu szkolenia tj. dziennik zajęć edukacyjnych zawierający listę obecności oraz wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych, harmonogram szkolenia, protokół z egzaminu końcowego, rejestr wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji oraz ankiety ewaluacyjne z przeprowadzonych badań przed rozpoczęciem szkolenia i po jego zakończeniu oraz podsumowanie ewaluacji początkowej i końcowej szkolenia. 7. Kserokopie ww dokumentów jak również kserokopie materiałów szkoleniowych i wydanych zaświadczeń i certyfikatów potwierdzonych za zgodność z oryginałem powinny być dostarczone wraz z fakturą na adres zamawiającego w terminie określonym w umowie. 8. Szkolenie powinno zakończyć się wydaniem stosownego certyfikatu potwierdzającego uczestnictwo w szkoleniu zgodnie z wzorem MEN, na którym mają istnieć logotypy EFS i POKL udostępnione przez Zamawiającego oraz sprawdzianem przeprowadzonym przez Komisję powołaną przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie. Osoba, która uzyska pozytywny wynik otrzymuje świadectwo oraz uzyskuje wpis do książeczki operatora (wzór książeczki operatora zawiera Załącznik Nr 2 Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. z 2001r. Nr 118, poz. 1263). 9. Wykonawca realizujący szkolenie zapewni warunki zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy w trakcie trwania szkolenia teoretycznego jak i praktycznego (m.in. odzież robocza). 10. Wykonawca jest zobowiązany do ubezpieczenia uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w trakcie szkolenia oraz w drodze na szkolenie i ze szkolenia. 11. Wykonawca zapewni uczestnikom szkolenia wsparcie dodatkowe w postaci serwisu kawowego (kawa, herbata, woda mineralna, sok, ciastka) oraz jednego ciepłego posiłku tj. obiad podczas trwania zajęć zarówno teoretycznych jak i praktycznych. 12. Koszty ewentualnego dowozu uczestników, wyżywienia, sprzętu, wynajmu Sali szkoleniowej materiałów powinny być wliczone w kalkulację kosztów szkolenia. b) Oferta częściowa Nr 2 Nowoczesne wykończenia wnętrz. 1. Opis ze wskazaniem zakresu zamówienia - Celem szkolenia jest praktyczne i teoretyczne przygotowanie 5 uczestników szkolenia do wykonywania zadań związanych z remontem, pracami wykończeniowymi w pomieszczeniach z zakresu: malowania pomieszczeń, wykonywania ścianek działowych, wykonywanie tynków wewnętrznych tradycyjnych i ozdobnych, demontaż i układanie wykładzin z tworzyw sztucznych, przygotowanie powierzchni z poszpachlowaniem nierówności, wymiana stolarki okiennej. 2. W programie nauczania należy ująć: a) Bhp przy wykonywaniu pracy na stanowisku pracownika wykończenia wnętrz b) Rodzaje materiałów budowlanych, maszyn i urządzeń, narzędzi pracy i sprzętu oraz technologie c) Określenie właściwości materiałów do robót wykończeniowych w celu ich właściwego zastosowania, transportowania i składowania d) Organizacja pracy w tym obmiar robót - zasady, przygotowanie pomieszczeń do malowania i tapetowania, prac posadzkarskich oraz tynkowania, przygotowywanie materiałów e) Prace malarskie i tapeciarskie f) Wykonywanie wykończeniowych robót murarskich g) Wykonywanie robót tynkarskich (w tym tynki tradycyjne, ozdobne,cienkowarstwowe oraz gładźgipsowa) h) Wykonywanie robót posadzkarskich - technika układania płytek, paneli i wykładzin i) Wykonywanie okładzin ściennych z płytek i paneli j) Prace z zastosowaniem płyt kartonowo-gipsowych k) Technologia robót przy budowie lekkich przegród i ścian działowych l) Ocenianie jakości i poprawności wykonanej pracy. 3. Szkolenie powinno obejmować co najmniej 170 godzin szkolenia zawodowego zakładając już w tym zajęcia praktyczne. 4. Szkolenie będzie prowadzone dla 5 osób (uczestników projektu), gdzie zajęcia będą prowadzone w formie wykładów, ćwiczeń, warsztatów grupowych, indywidualnych konsultacji i zajęć praktycznych. 5. Wykonawca zapewni uczestnikom materiały szkoleniowe, odzwierciadlające tematykę szkolenia. 6.Miejsce realizacji szkolenia ustala Wykonawca ( w przypadku realizacji szkolenia poza Adresem Zamawiającego wykonawca zabezpieczy we własnym zakresie dojazd uczestników z Żychlina do miejsca szkoleniowego oraz powrót ). 7. Wykonawca powinien prowadzić dokumentację przebiegu szkolenia tj. dziennik zajęć edukacyjnych zawierający listę obecności oraz wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych, harmonogram szkolenia, protokół z egzaminu końcowego, rejestr wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji oraz ankiety ewaluacyjne z przeprowadzonych badań przed rozpoczęciem szkolenia i po jego zakończeniu oraz podsumowanie ewaluacji początkowej i końcowej szkolenia. 8. Kserokopie ww dokumentów jak również kserokopie materiałów szkoleniowych i wydanych zaświadczeń i certyfikatów potwierdzonych za zgodność z oryginałem powinny być dostarczone wraz z fakturą na adres zamawiającego w terminie określonym w umowie. 9. Szkolenie powinno zakończyć się wydaniem stosownego certyfikatu potwierdzającego uczestnictwo w szkoleniu zgodnie z wzorem MEN, na którym mają istnieć logotypy EFS i POKL udostępnione przez Zamawiającego. 10. Wykonawca realizujący szkolenie zapewni warunki zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy w trakcie trwania szkolenia teoretycznego jak i praktycznego (m.in. odzież robocza). 11. Wykonawca zapewni uczestnikom szkolenia wsparcie dodatkowe w postaci serwisu kawowego (kawa, herbata, woda mineralna, sok, ciastka) oraz jednego ciepłego posiłku tj. obiad podczas trwania zajęć teoretycznych i praktycznych. 12. Wykonawca jest zobowiązany do ubezpieczenia uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w trakcie szkolenia oraz w drodze na szkolenie i ze szkolenia. 13. Koszty ewentualnego dowozu uczestników, wyżywienia, sprzętu, wynajmu Sali szkoleniowej materiałów powinny być wliczone w kalkulację kosztów szkolenia. c) Oferta szkoleniowa Nr 3 -Kucharz z elementami cateringu. 1. Opis ze wskazaniem zakresu zamówienia - zakres szkolenia obejmuje zagadnienia, po którym 11 uczestniczek uczestników kursu uzyskuje przygotowanie teoretyczne i praktyczne do wykonywania zawodu jakim jest kucharz. 2. Szkolenie powinno obejmować co najmniej 190 godz. szkolenia zawodowego zakładając już w tym zajęcia praktyczne i być zgodne z Modułowymi Programami Szkolenia ZawodowegoMinisterstwa Pracy i Polityki Społecznej znajdujących się na stronie www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl. 3. Szkolenie powinno obejmować tematykę z zakresu: dobieranie surowców i półproduktów do produkcji w małej gastronomii; dobieranie, obsługiwanie maszyn, urządzeń i sprzętu w małej gastronomii; przeprowadzanie obróbki wstępnej surowców i półproduktów w małej gastronomii; przygotowywanie półproduktów do dalszej obróbki w małej gastronomii; dokonywanie obróbki termicznej surowców i półproduktów w małej gastronomii; sporządzanie różnymi technikami i metodami podstawowego asortymentu potraw i napojów w małej gastronomii; planowanie posiłków i układanie prostego menu w małej gastronomii; porcjowanie, dekorowanie i ekspedycja potraw w małej gastronomii; organizowanie i porządkowanie własnego stanowiska pracy w małej gastronomii zgodnie z zasadami ergonomii, bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska; przechowywanie i magazynowanie surowców, półproduktów i wyrobów gotowych w małej gastronomii; ocenianie jakościowe i ilościowe surowców i półproduktów w małej gastronomii; ocenianie jakościowe i ilościowe wyrobów gotowych małej gastronomii; maszyny, urządzenia i wyposażenie zakładów gastronomicznych; podstawy żywienia człowieka; przygotowanie stanowiska pracy; przygotowywanie potraw zgodnie z rodzajem przyjęcia; dekoracja potraw, kształcenie umiejętności planowania przygotowywania potraw, do wykonywania pracy w zakresie organizacji usług cateringowych, nabycie wiadomości z zakresu rodzajów napojów oraz technik ich sporządzania, zapoznanie z różnorodnymi formami obsługi konsumenta, przygotowywanie potraw, przekąsek, podawanie potraw, organizację pracy w małej gastronomii, organizację imprez okolicznościowych, dekoracje stołu, prawo spożywcze, podstawowe zagadnienia sanitarno -epidemiologiczne, etykę zawodową, wdrażanie zasad utrzymania czystości (elementy systemu HACCP). 4. Szkolenie będzie prowadzone dla 11 osób (uczestników/uczestniczek projektu), gdzie zajęcia będą prowadzone w formie wykładów, ćwiczeń, warsztatów grupowych, indywidualnych konsultacji i zajęć praktycznych. 5. Wykonawca zapewni uczestnikom materiały szkoleniowe, odzwierciadlające tematykę szkolenia. 6. Wykonawca zobowiązany jest najpóźniej w dniu rozpoczęcia zajęć praktycznych szkolenia wyposażyć każdego uczestnika szkolenia w komplet odzieży ochronnej, na który składają się: obuwie, spodnie, fartuch ochronny, czepek ochronny, rękawice zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy dla danego rodzaju zawodu, w tym każdy uczestnik szkolenia potwierdza odebranie w/w odzieży własnoręcznym podpisem. Wykonawca dostarczy protokół do siedziby zamawiającego w terminie 5 dni po wydaniu odzieży. Po zakończeniu szkolenia komplet odzieży ochronnej staje się własnością uczestnika szkolenia. 7.Miejsce realizacji szkolenia ustala Wykonawca ( w przypadku realizacji szkolenia poza Adresem Zamawiającym wykonawca zabezpieczy we własnym zakresie dojazd uczestników z Żychlina do miejsca szkoleniowego oraz powrót ). 8. Wykonawca powinien prowadzić dokumentację przebiegu szkolenia tj. dziennik zajęć edukacyjnych zawierający listę obecności oraz wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych, harmonogram szkolenia, protokół z egzaminu końcowego, rejestr wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji oraz ankiety ewaluacyjne z przeprowadzonych badań przed rozpoczęciem szkolenia i po jego zakończeniu oraz podsumowanie ewaluacji początkowej i końcowej szkolenia. 9. Kserokopie w/w dokumentów jak również kserokopie materiałów szkoleniowych i wydanych zaświadczeń i certyfikatów potwierdzonych za zgodność z oryginałem powinny być dostarczone wraz z fakturą na adres zamawiającego w terminie określonym w umowie. 10.Szkolenie powinno zakończyć się zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami egzaminem i wydaniem stosownego certyfikatu potwierdzającego uczestnictwo w szkoleniu zgodnie z wzorem MEN, na którym mają istnieć logotypy EFS i POKL udostępnione przez Zamawiającego. 11.Wykonawca realizujący szkolenie zapewni warunki zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy w trakcie trwania szkolenia teoretycznego jak i praktycznego. 12. Wykonawca zapewni uczestnikom badania lekarskich specjalistycznych dla celów sanitarno-epidemiologicznych o braku przeciwwskazań do podjęcia zatrudnienia zgodnie z rodzajem zawodu i obowiązującymi przepisami prawa. 13. Wykonawca jest zobowiązany do ubezpieczenia uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w trakcie szkolenia oraz w drodze na szkolenie i ze szkolenia. 14. Wykonawca zapewni uczestnikom szkolenia wsparcie dodatkowe w postaci serwisu kawowego (kawa, herbata, woda mineralna, sok, ciastka) oraz jednego ciepłego posiłku tj. obiad podczas trwania zajęć. 15. Koszty ewentualnego dowozu uczestników, wyżywienia, sprzętu, wynajmu Sali szkoleniowej materiałów powinny być wliczone w kalkulację kosztów szkolenia. 3. Ogólne wymagania stawiane przez zamawiającego dotyczące realizacji zamówienia do uwzględnienia w ofertach: 1) Szkolenie powinno być ściśle ukierunkowane na zdobycie umiejętności praktycznych, zgodnie z kierunkiem danego zawodu objętego szkoleniem przy uwzględnieniu nowoczesnych technologii i wymagań w zakresie kwalifikacji i umiejętności zawodowych obecnie na rynku pracy. 2) Podczas realizacji szkolenia należy położyć duży nacisk na zdobycie umiejętności praktycznych, a odbiec w niezbędnym stopniu od przekazania wiedzy w formie klasycznego wykładu ( treści programowe powinny być dostarczone uczestnikom na początku zajęć, których one dotyczą w formie podręczników lub przygotowanych skryptów). 3) Szkolenie powinno być przeprowadzone w warunkach lokalowych dostosowanych do prowadzenia zajęć dydaktycznych i praktycznych zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy. 4) Szkolenie powinno być przeprowadzone przez instytucję szkoleniową dysponującą wykwalifikowaną kadrą wykładowców i instruktorów posiadających wykształcenie i kwalifikacje oraz doświadczenie zawodowe zgodne z kierunkiem szkolenia lub prowadzonych przedmiotów zagadnień - zgodnie z opisem warunków udziału w postępowaniu dotyczących osób zdolnych do wykonania zamówienia. 5) Instytucja szkoleniowa musi posiadać uprawnienia do wydawania zaświadczeń lub innych dokumentów w zakresie kwalifikacji i uprawnień objętych kierunkiem szkolenia. 6) Każde szkolenie powinno zakończyć się egzaminem. Jeżeli odrębne przepisy nie przewidują egzaminu państwowego zewnętrznego na uzyskanie uprawnień w danym kierunku szkolenia zawodzie, należy przeprowadzić egzamin wewnętrzny. 7) Wymagana liczba godzin trwania szkolenia ma przypadać na każdego uczestnika z założeniem, że 1 godzina dydaktyczna = 45 minut, natomiast długość przerw może być ustalana w sposób elastyczny. 8) Szkolenia powinny odbywać się w wymiarze nie większym niż 8 godzin dziennie..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00 - Usługi szkolenia zawodowego .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Zamówienie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII - Promocja integracji, Poddziałanie 7.1.1 -rozwój i upowszechnienie aktywnej integracjii przez ośrodki pomocy społecznej..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Część NR: 1   

Nazwa: Oferta szkoleniowa Nr 1: Operator koparko-ładowarki

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 05.10.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Budus S.C. Ośrodek Szkolenia Operatorów w Łodzi, ul. Puszkina 82, 92-516 Łódź, kraj/woj. łódzkie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 19500,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 20371,70

  • Oferta z najniższą ceną: 20371,70 / Oferta z najwyższą ceną: 28230,00

  • Waluta: PLN.

Część NR: 2   

Nazwa: Oferta szkoleniowa Nr 2 Nowoczesne wykończenia wnętrz

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 05.10.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Zakład Doskonalenia Zawodowego w Płocku, ul. Ułańska 1, 09-402 Płock, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 15000,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 11500,00

  • Oferta z najniższą ceną: 11500,00 / Oferta z najwyższą ceną: 18900,00

  • Waluta: PLN.

Część NR: 3   

Nazwa: Oferta szkoleniowa Nr 3 - Kucharz z elementami cateringu

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 05.10.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Zakład doskonalenia Zawodowego w Pocku, ul. Ułańska 1, 09-402 Płock, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 31900,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 22040,00

  • Oferta z najniższą ceną: 22040,00 / Oferta z najwyższą ceną: 30250,00

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.