eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kłodawa › UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU ZŁOTOWEGO DŁUGOTERMINOWEGO W WYSOKOŚCI 900.000,00 PLN NA SFINANSOWANIE INWESTYCJI POD NAZWĄ ROZBUDOWA I REMONT ŚWIETLICY WIEJSKIEJ W POMARZANACH FABRYCZNYCH

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2011-03-08

Kłodawa: UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU ZŁOTOWEGO DŁUGOTERMINOWEGO W WYSOKOŚCI 900.000,00 PLN NA SFINANSOWANIE INWESTYCJI POD NAZWĄ ROZBUDOWA I REMONT ŚWIETLICY WIEJSKIEJ W POMARZANACH FABRYCZNYCH
Numer ogłoszenia: 38390 - 2011; data zamieszczenia: 08.03.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 372051 - 2010r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gminny Ośrodek Kultury w Kłodawie, ul. Kościelna 5, 62-650 Kłodawa, woj. wielkopolskie, tel. 63 26 16 241, faks 63 27 35 268.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Samorządowa Instytucja Kultury.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU ZŁOTOWEGO DŁUGOTERMINOWEGO W WYSOKOŚCI 900.000,00 PLN NA SFINANSOWANIE INWESTYCJI POD NAZWĄ ROZBUDOWA I REMONT ŚWIETLICY WIEJSKIEJ W POMARZANACH FABRYCZNYCH.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi (kod CPV 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu usługi udzielania kredytu) polegającej na udzieleniu kredytu bankowego, długoterminowego w kwocie 900.000,00 zł (słownie: dziewięćset tysięcy złotych i 00/100) na finansowanie inwestycji pod nazwą Rozbudowa i remont świetlicy wiejskiej w Pomarzanach Fabrycznych. 2.Uruchomienie kredytu - bezgotówkowe, realizowane na zlecenie płatnicze kredytobiorcy na wskazany przez niego rachunek. Numer rachunku bankowego zostanie podany Wykonawcy wybranemu w postępowaniu, przed podpisaniem umowy w sprawie udzielenia zamówienia publicznego. 3.Wykonawca postawi do dyspozycji Zamawiającego I transzę kredytu w terminie 3 dni od daty złożenia wniosku przez Zamawiającego. Od niewykorzystywanej kwoty kredytu, Wykonawca nie pobierze prowizji. 4.Spłata rat kapitałowych i odsetek odbywać się będzie w ratach miesięcznych na ostatni dzień każdego miesiąca począwszy od pierwszej wypłaty kredytu, liczonych od kapitału pomniejszonego o spłacone raty. Bank każdorazowo powiadomi Zamawiającego najpóźniej na 3 dni robocze przed datą spłaty kapitału i odsetek. Odsetki naliczane będą tylko od kwoty uruchomionej według stanu na ostatni dzień miesiąca. 5.Okres kredytowania ustala się z comiesięcznym okresem spłaty kapitału wraz z odsetkami w ratach od 31 stycznia 2011 r. do 31 grudnia 2020 r. 6.Dla celów wyliczenia ceny i porównania ofert należy przyjąć następujące założenia: że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni, a rok 365/366,że spłata rat kapitałowych następować będzie w ostatnim dniu każdego miesiąca, spłata rat odsetkowych w ostatnim dniu każdego miesiąca,spłata kredytu w ratach miesięcznych, WIBOR 3M z dnia opublikowania ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. 7.Zamawiający nie dopuszcza żadnej prowizji przed udzieleniem kredytu i w okresie kredytowania poza prowizją przygotowawczą. 8.Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia zerowej prowizji za przedterminową spłatę części lub całości kredytu oraz zerowej opłaty za zmianę wysokości kredytu lub harmonogramu wypłaty transz lub harmonogramu spłaty kredytu. 9.Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami, niż prowizja przygotowawcza oraz oprocentowanie liczone wg stawki WIBOR 3M powiększonej o marżę banku, a w szczególności w sytuacji gdy kredyt spłacony zostanie wcześniej - odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy, bez prowizji rekompensacyjnej. 10.Zamawiający informuje, iż w celu ujednolicenia sposobu obliczenia ceny oferty, Wykonawcy naliczając należne odsetki od kredytu, za dzień udzielenia kredytu winni wstępnie przyjąć. iż Zamawiający pobierze kredyt w dwóch transzach w wysokości: I transza- 300.000,00 zł w dniu 30 czerwca 2011 roku oraz II transza w wysokości 600.000,00 zł w dniu 30 września 2011 r. 11.Płatność odsetek w terminach, o których mowa w pkt. 9 jest bezwzględnie wymagalna. Skutki nie wywiązania się z płatności określi umowa. 12.W przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, strony dopuszczają możliwość przedłużenia spłaty kredytu (okresu kredytowania) o czas oznaczony. Powyższa zmiana wymaga formy pisemnej i może być dokonana jedynie przed upływem okresu kredytowania. 13.Oprocentowanie kredytu oparte jest na zmiennej stopie procentowej. Stopa procentowa (wyliczona w sposób określony w ofercie) równa jest wysokości stawki referencyjnej, powiększonej o marżę banku w wysokości wynikającej z oferty. Marża nie ulega zmianie w okresie obowiązywania umowy. Stawkę referencyjną stanowi stawka WIBOR 3M ustalana dla pierwszego okresu obrachunkowego według notowań z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego dzień całkowitej lub częściowej wypłaty kredytu, a dla kolejnych okresów obrachunkowych również z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego rozpoczęcie danego okresu obrachunkowego. Pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty pierwszej kwoty kredytu i kończy się dzień przed spłatą raty odsetek. O każdej zmianie oprocentowania wynikającej ze zmiany stopy referencyjnej WIBOR 3M Wykonawca powiadomi Zamawiającego w formie pisemnej z podaniem terminu, od którego zmiana będzie obowiązywała. 14.W umowie kredytowej spłata rat następować będzie w ostatnim dniu miesiąca w oparciu o kalendarz rzeczywisty. 15.Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów (prowizji i opłat) związanych z przyznaniem, uruchomieniem i obsługą kredytu w całym okresie kredytowania poza wymienionymi w formularzu ofertowym. 16.Wykonawca nie będzie pobierał dodatkowych opłat i prowizji od przyznanego lecz niewykorzystanego kredytu. 17.Prawne zabezpieczenie spłaty udzielonego kredytu wraz z odsetkami stanowią: a) Obciążenie hipoteczne nieruchomości gruntowej, zabudowanej budynkiem Gminnego Ośrodka Kultury w Kłodawie. Wartość księgowa budynku Gminnego Ośrodka Kultury w Kłodawie na dzień 30.09.2009 rok- 307.692,43 zł, Wartość nakładów inwestycyjnych poniesionych przez Gminę Kłodawa w latach 2005- 2010 - 2.325.893,16 zł. Szacunkowa wartość budynku ogółem- 2.633.585,59 zł. Wartość nakładów poniesionych przez Gminę Kłodawa na rzecz modernizacji, rewitalizacji, rozbudowy i remontu budynku GOK- u zostanie księgowo przekazana w roku 2011 na rzecz Gminnego Ośrodka Kultury w Kłodawie. Nieruchomość nie posiada wyceny wartości rynkowej sporządzonej przez Rzeczoznawcę Majątkowego. Koszt ustanowienia obciążenia hipotecznego poniesie Zamawiający. b)Cesja wierzytelności z umowy ubezpieczenia w/w nieruchomości. c)Weksel własny in blanco Zamawiającego wraz z deklaracją wekslową oraz oświadczenie o poddaniu sie egzekucji na podstawie bankowego tytułu egzekucyjnego do kwoty stanowiącej 2- krotność kwoty przyznanego kredytu. Wykonawca wystawi Zamawiającemu zaświadczenie potwierdzające odbiór weksla in blanco. 18.Za opóźnienie w realizacji dyspozycji rozliczeniowej, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy - na wniosek Zamawiającego - Wykonawca zapłaci odsetki ustawowe naliczane od dysponowanej kwoty. Niezależnie od powyższego Zamawiający może żądać naprawienia szkody na zasadach ogólnych. 19.Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną za opóźnienie w postawieniu kredytu do dyspozycji w wysokości 1% wartości kredytu za każdy dzień opóźnienia. 20.Zamawiającemu przysługuje prawo do przedterminowej spłaty całości lub części kredytu w terminie przez niego wskazanym, pod warunkiem uprzedniego pisemnego powiadomienia Wykonawcy, które zostanie doręczone osobiście lub za pośrednictwem poczty nie później niż na 7 dni przed datą wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu. 21.W przypadku dokonania wcześniejszej spłaty części kredytu lub jego całości Wykonawca dokona nieodpłatnej rekalkulacji odsetek za okres obrachunkowy, w którym nastąpiła spłata i poinformuje pisemnie Zamawiającego o wysokości odsetek za bieżący okres obrachunkowy w ciągu trzech dni od daty otrzymania przez Wykonawcę pisemnego powiadomienia o wcześniejszej spłacie. 22.W przypadku dokonania przez Zamawiającego przedterminowej spłaty części kredytu, Strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu w formie aneksu do umowy. 23.Kwota spłaconego kredytu ani kwota przedterminowo spłacona nie podlega ponownemu wykorzystaniu. 24.Należy przyjąć, że w przypadku gdy termin spłaty kredytu lub odsetek, przypadnie na dzień wolny od pracy, to Zamawiający ureguluje wymaganą ratę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty. 25.Zamawiający wyraża zgodę na podpisanie weksla i deklaracji wekslowej przez księgową Gminnego Ośrodka Kultury w Kłodawie. 26.Zamawiający potwierdza, że jako załącznik do umowy kredytowej podpisze również oświadczenie o poddaniu się egzekucji wraz z kontrasygnatą księgowej Gminnego Ośrodka Kultury w Kłodawie. 27.Inwestycja na której realizację jest zaciągany kredyt stanowiący przedmiot niniejszego zamówienia realizowana będzie w okresie styczeń 2011 - październik 2011. Zakres inwestycji znajduje się w pakiecie informacyjnym o jednostce, stanowiącym Załącznik nr 2 do niniejszej SIWZ. 28.Zamawiający informuje, iż planowany koszt inwestycji, zgodnie z Kosztorysem Inwestorskim wynosi 874.901,64 zł brutto. 29.Inwestycja, na której realizację jest zaciągany kredyt stanowiący przedmiot niniejszego zamówienia, stanowi Projekt współfinansowany w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 - 2013, oś 3 Jakość życia na obszarach wiejskich i różnicowanie gospodarki wiejskiej, Działanie Odnowa i rozwój wsi. 30.Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian do projektu umowy załączonego do oferty wybranego Wykonawcy, które dotyczyć będą doprecyzowania zapisów umowy i dostosowanie ich do aktualnych wymogów. 31.W okresie dostępności kredytu Zamawiający zapłaci na wskazany przez wybranego w drodze niniejszego postępowania Wykonawcy rachunek bankowy- proporcjonalnie do kwoty uruchamianej transzy kredytu - prowizję płatną w terminie do 3 (trzech) dni roboczych po uruchomieniu danej transzy kredytu, liczonych od dnia następnego po wpływie środków kredytu na rachunek kredytowy. 32.Zamawiający nie przewiduje jako zabezpieczenia kredytu poręczenia Gminy Kłodawa. 33.Zamawiający informuje, iż wnioskuje o kredyt w wysokości 900.000,00 zł, mimo iż planowany koszt inwestycji wynosi zgodnie z Kosztorysem Inwestorskim 874.901,64 zł brutto, ponieważ w/w Dokument został wykonany w roku 2009 jako załącznik do Wniosku o Dofinansowanie, więc Zamawiający stara się przewidzieć ewentualny wzrost cen. Ostateczna wysokość kredytu zostanie ustalona po przeprowadzeniu postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego na wykonanie w/w inwestycji. 34.Zamawiający posiada Decyzję ostateczną zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę Starosty Kolskiego nr AB 7351/144/09 z dnia 26 marca 2009 roku..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Część NR: 1   

Nazwa: UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU ZŁOTOWEGO DŁUGOTERMINOWEGO W WYSOKOŚCI 900.000,00 PLN NA SFINANSOWANIE INWESTYCJI POD NAZWĄ ROZBUDOWA I REMONT ŚWIETLICY WIEJSKIEJ W POMARZANACH FABRYCZNYCH

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 07.03.2011.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Bank Spółdzielczy w Witkowie Oddział w Przedczu, Ul. Waryńskiego 12,, 62-632 Przedecz, kraj/woj. wielkopolskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 337766,55 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 253776,67

  • Oferta z najniższą ceną: 253776,67 / Oferta z najwyższą ceną: 253776,67

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.