eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Specjalistyczne sprzątanie i całodobowe utrzymanie czystości w pomieszczeniach szpitalnych oraz segregacja odpadów komunalnych i medycznych na terenie Szpitala

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-10-03

Kraków: Specjalistyczne sprzątanie i całodobowe utrzymanie czystości w pomieszczeniach szpitalnych oraz segregacja odpadów komunalnych i medycznych na terenie Szpitala
Numer ogłoszenia: 379942 - 2012; data zamieszczenia: 03.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Szpital Miejski Specjalistyczny im. G. Narutowicza , ul. Prądnicka 35-37, 31-202 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 25 78 291, faks 012 25 78 292, 2578229.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.narutowicz.krakow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Specjalistyczne sprzątanie i całodobowe utrzymanie czystości w pomieszczeniach szpitalnych oraz segregacja odpadów komunalnych i medycznych na terenie Szpitala.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zadaniem wykonawcy jest ciągłe utrzymywanie czystości w części: białej, zielonej, szarej, szarej biurowo-administracyjnej o łącznej pow. użytkowej 17 893,4 m2, zgodnie z wymaganiami określonymi szczegółowo w załącznikach do SIWZ wraz z segregacją odpadów medycznych i komunalnych. Pomieszczenia szpitalne muszą być utrzymane w stałej czystości, z tym zastrzeżeniem, że powierzchnie o dużym natężeniu ruchu w zależności od zabrudzenia muszą być sprzątane na bieżąco. Załącznik nr 1 do SIWZ przedstawia szczegółowy wykaz jednostek organizacyjnych wraz z powierzchnią objętą zamówieniem. Powierzchnia wykazana w załączniku nr 1 do SIWZ służy jedynie do porównania ofert. Zamawiający zastrzega sobie w trakcie realizacji zamówienia możliwość zmiany przeznaczenia pomieszczeń i zmiany strefy utrzymania czystości oraz stałe lub czasowe wyłączenie lub włączenie poszczególnych pomieszczeń i obiektów. Faktury będą wystawiane za powierzchnię i rodzaj powierzchni, na której została wykonana usługa w okresie objętym rozliczeniem. Załącznik nr 2 do SIWZ przedstawia plan higieny utrzymania czystości w Szpitalu. Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usługi zgodnie z załącznikiem nr 2 oraz zgodnie z aktualnymi przepisami, a w szczególności z: a) ustawą z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi ( Dz. U. z 2008 r. nr 234 poz. 1570 z póź. zm.), b) rozporządzeniem Ministra Środowiska 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. 2009 r. nr 104, poz. 868), c) rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą (Dz. U. z 2012 r. poz. 739), d) rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 30 lipca 2010 r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami medycznymi (Dz. U. z 2010 r. Nr 139, poz. 940). Wykonawca zobowiązany jest się do utrzymania standardu czystości i dostosowania jej do wymogów obowiązujących w zakładach opieki zdrowotnej oraz indywidualnych potrzeb Zamawiającego..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających. Zamówienie uzupełniające udzielane będzie w trybie zamówienia z wolnej ręki, po spełnieniu przesłanek z art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy w wysokości nie wyższej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego; brak zamówienia uzupełniającego nie może być podstawą jakichkolwiek roszczeń ze strony Wykonawcy. Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie podstawowe, zobowiązany zostanie do zastosowania w zamówieniach uzupełniających cen nie wyższych niż zastosowane w zamówieniu podstawowym.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.90.00.00 - Usługi w zakresie sprzątania i odkażania .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 3.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 13 000.00 zł (słownie: trzynaście tysięcy 00/100)

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie wiedzy i doświadczenia: W okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali lub wykonują należycie co najmniej dwa zamówienia obejmujące zakresem sprzątanie z dezynfekcją w szpitalach. 1) Każde z tych zamówień musi spełniać wszystkie poniższe wymagania: - sprzątana powierzchnia szpitala jest nie mniejsza niż 12 000 m2; - ilość łóżek na powierzchniach objętych usługą jest nie mniejsza niż 300; - zamówienie wykonywane było lub wykonywane jest przez okres co najmniej 12 m-cy; - miesięczna wartość zamówienia brutto wynosi co najmniej 160 000 zł; w przypadku gdy Wykonawca aktualnie wykonuje zamówienie Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli od rozpoczęcia realizacji zamówienia do dnia wystawienia dokumentu potwierdzającego, że jest ono wykonywane należycie upłynęło co najmniej 12 miesięcy. 2) Co najmniej jedna usługa w zakresie utrzymania czystości obejmuje: - co najmniej 2 bloki operacyjne (pod pojęciem dwa bloki operacyjne Zamawiający rozumie dwa niezależne trakty operacyjne, każdy z własnym zapleczem typu sala wybudzeń, myjnie chirurgiczne, pomieszczenia do mycia i dezynfekcji narzędzi itp.); i - co najmniej 1 blok porodowy (pod pojęciem blok porodowy Zamawiający rozumie niezależny trakt porodowy z wanną/mi z hydromasażem służącą /mi do porodu z własnym zapleczem typu myjnie chirurgiczne, pomieszczenia do mycia i dezynfekcji narzędzi itp.); Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie dokumentów, o których mowa w punkcie 7.1 specyfikacji, na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie potencjału technicznego: Dysponują co najmniej sprzętem i urządzeniami wymienionymi poniżej: 1) sprzętem przeznaczonym do ręcznego sprzątania oddziału i bloków - min. 20 szt; 2) sprzętem przeznaczonym do ręcznego sprzątania części administracyjnych - min. 10 szt; 3) urządzeniem parowym do dezynfekcji - min. 3 szt; 4) urządzeniem mechanicznym do sprzątania na sucho - min. 4 szt; 5) urządzeniem mechanicznym do mycia dużych powierzchni - min. 3 szt; 6) urządzeniem mechanicznym do sprzątania sucho-mokro - min. 2szt; 7) urządzeniem mechanicznym do polerowania posadzek - min. 2 szt; 8) urządzeniem mechanicznym do doczyszczania powierzchni - min. 2 szt; 9) urządzeniem do fumigacji - min. 1 szt; Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie dokumentów, o których mowa w punkcie 7.1 specyfikacji, na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: 1) dysponują co najmniej jedną osobą posiadającą nie krótszy niż 12- miesięczny staż pracy na stanowisku obejmującym nadzór nad jakością i realizacją usług polegających na kompleksowym utrzymaniu czystości z dezynfekcją w szpitalu o powierzchni 12 000 m2 i co najmniej 300 łóżkach na tej powierzchni (Kierownik obiektu/ koordynator obiektu); 2) dysponują co najmniej 2 osobami posiadającymi nie krótszy niż 12-miesieczny staż pracy na stanowisku funkcyjnym (brygadzistka) w szpitalu przy realizacji usług sprzątania i dezynfekcji; 3) dysponują co najmniej 1 osobą posiadającą 12-miesieczny staż pracy w zakresie przeprowadzania szkoleń i w zakresie przepisów BHP. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie dokumentów, o których mowa w punkcie 7.1 specyfikacji, na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie oświadczenia, na zasadzie spełnia/nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    Wykaz środków czystości, dezynfekcyjnych i chemicznych do realizacji usługi - załącznik nr 4 do SIWZ.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Formularz ofertowy - Załącznik Nr 9 do specyfikacji. 2. Wypełnione i podpisane przez upoważnionego przedstawiciela wykonawcy załączniki 6 i 6A do specyfikacji. 3. Oświadczenie wykonawcy, że personel jest regularnie szkolony zgodnie z planem szkoleń obejmującym tematykę: - technologii utrzymania czystości w szpitalach - zakażeń szpitalnych, - komunikowania interpersonalnego, - BHP, - adaptacji zawodowej. 4. Pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia dokumentu) - do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli osoba reprezentująca wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upoważniona do jego reprezentacji we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej. 5.Kserokopia potwierdzenia wniesienia wadium.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian zawarte są we wzorze umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.narutowicz.krakow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: siedzibie Zamawiającego.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.10.2012 godzina 11:00, miejsce: w siedzibie Zamawiającego pokój -Sekretariat Dyrekcji.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.