eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Prusice › roboty dodatkowe w ramach zamówienia pn. Przebudowa drogi gminnej Skokowa-Piotrkowice

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-11-14

Prusice: roboty dodatkowe w ramach zamówienia pn. Przebudowa drogi gminnej Skokowa-Piotrkowice
Numer ogłoszenia: 377316 - 2011; data zamieszczenia: 14.11.2011
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Prusice, Rynek 1, 55-110 Prusice, woj. dolnośląskie, tel. 071 3126224, faks 071 3126229 , strona internetowa www.prusice,.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: roboty dodatkowe w ramach zamówienia pn. Przebudowa drogi gminnej Skokowa-Piotrkowice.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie dodatkowych zjazdów w ilości 650 m2. Prace niezbędne do zrealizowania zadania polegają na: - wykonaniu robót ziemnych wykopów, - wykonaniu podbudowy z mieszanki kamiennej na poszerzeniu, - wykonanie nawierzchni utwardzonej z kostki brukowej betonowej. Szczegółowy zakres przedmiotu umowy określa dokumentacja projektowa w tym przedmiar robót oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    W związku z wpływem wniosków od mieszkańców osiedlonych przy ulicy Żmigrodzkiej w miejscowości Skokowa dotyczących realizacji inwestycji pod nazwą Przebudowa drogi gminnej Skokowa-Piotrkowice, dnia 25 października 2011 r. z inicjatywy Zamawiającego zorganizowano spotkanie wszystkich zainteresowanych stron, w celu uzgodnienia sposobu realizacji przedmiotowego przedsięwzięcia. W wyniku w/w spotkania ustalono konieczność wykonania dodatkowych podjazdów do posesji nie uwzględnionych w pierwotnym projekcie oraz poszerzenia podjazdów wcześniej wykonanych, proporcjonalnie do szerokości bram, a także zwiększenia ścięć zjazdów przy głównym ciągu drogi i poprawy usytuowanie wjazdów, aby nie kolidowały z istniejącą roślinnością oraz infrastrukturą techniczną. Ustalenia poczynione na spotkaniu zrodziły konieczność wykonania robót dodatkowych do przedmiotowego zamówienia, których przedmiot wykracza poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ na zamówienie podstawowe. W świetle zaistniałej sytuacji właściwe jest zastosowanie się do treści art. 67 ust.1 pkt 5 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U. z 2010 Nr 113, poz. 759 ze zm.), który stanowi że Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z katalogu ustawowych okoliczności, tj. w odniesieniu do problemu Zamawiającego w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego; Zamawiający spełni następujące przesłanki upoważniające do zastosowania trybu z wolnej ręki, tj: 1. przedmiotem zamówienia są roboty budowlane, 2. wykonanie zamówień dodatkowych powierza się temu samemu wykonawcy, 3. zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym, 4. wartość zamówień dodatkowych nie przekracza łącznie 50% wartości zamówienia realizowanego, 5. wykonanie zamówienia dodatkowego jest niezbędne dla prawidłowej realizacji zamówienia podstawowego, 6. wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia, 7. wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP można udzielić wyłącznie Wykonawcy zamówienia podstawowego. Zamawiający nie ma kompetencji do udzielenia jakiegokolwiek zamówienia dodatkowego innemu Wykonawcy. Zamówienia dodatkowe mogą być udzielane niezależnie od trybu udzielenia zamówienia podstawowego, co w przypadku omawianego zamówienia nastąpiło po przeprowadzeniu procedury przetargowej. Zamówienia dodatkowe są niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego co oznacza, że bez zamówień dodatkowych Wykonawca nie mógłby wykonać albo nie byłby w stanie należycie wykonać umowy o zamówienie publiczne, w związku ryzykiem awaryjności wykonanych prac (podjazdy maja charakter gospodarczy służący do odbioru nieczystości z posesji, a także dojazdu ciężkich maszyn rolniczych) oraz braku kompleksowości zrealizowanego przedsięwzięcia pod względem oczekiwań mieszkańców, co skutkować może skargami ze strony osadników oraz koniecznością wykonania napraw na koszt Zamawiającego. Konieczność udzielania zamówienia dodatkowego była przed udzieleniem zamówienia podstawowego, nieprzewidywalna, której nie można było stwierdzić na etapie przygotowywania SIWZ, przeprowadzania postępowania i podpisywania umowy, przy dochowaniu należytej staranności przez Zamawiającego. Zamówienia dodatkowe nie przekraczają wartości 50% wartości realizowanego zamówienia podstawowego. Ponadto zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki do zamówień dodatkowych uzasadnia wystąpienie sytuacji, w której wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Zamówienie podstawowe nie może być zrealizowane w pełnym zakresie bez potrzeby udzielania jakichkolwiek dalszych zamówień. W związku z powyższym nie budzi wątpliwości, że wykonanie zamówienia uzupełniającego winno nastąpić w trakcie wykonywania zamówienia podstawowego przy czym są one niezbędne do ukończenia zamierzenia budowlanego, uzyskania w całości finalnego dzieła zgodnego z projektem budowlanym, przepisami prawa oraz zasadami wiedzy technicznej, w związku z czym Zamawiający podjął decyzje o powiedzeniu przedmiotowego zamówienia uzupełniającego zgodnie ze sporządzonym kosztorysem Wykonawcy generalnemu.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • GEMBIAK-MIKSTACKI sp. j., ul. Transportowa 3, 63-700 Krotoszyn, kraj/woj. wielkopolskie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.