eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Pruszcz Gdański › Wykonanie usługi związanej z zagospodarowaniem terenów zieleni polegającą nawycince drzew, podcince suchych gałęzi drzew, frezowaniu pni drzew, utylizacji wyciętych gałęzi wraz z wywozem w pasach drogowych dróg powiatowych położonych na terenie Powiatu Gdańskiego w 2011 roku.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-02-02

Pruszcz Gdański: Wykonanie usługi związanej z zagospodarowaniem terenów zieleni polegającą na: wycince drzew, podcince suchych gałęzi drzew, frezowaniu pni drzew, utylizacji wyciętych gałęzi wraz z wywozem w pasach drogowych dróg powiatowych położonych na terenie Powiatu Gdańskiego w 2011 roku.
Numer ogłoszenia: 37687 - 2011; data zamieszczenia: 02.02.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Gdański z siedzibą w Pruszczu Gdańskim reprezentowany przez Zarząd Powiatu Gdańskiego , ul. Wojska Polskiego 16, 83-000 Pruszcz Gdański, woj. pomorskie, tel. 058 6834999, faks 058 6834899.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-gdanski.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie usługi związanej z zagospodarowaniem terenów zieleni polegającą na: wycince drzew, podcince suchych gałęzi drzew, frezowaniu pni drzew, utylizacji wyciętych gałęzi wraz z wywozem w pasach drogowych dróg powiatowych położonych na terenie Powiatu Gdańskiego w 2011 roku..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi związanej z zagospodarowaniem terenów zieleni polegającą na: wycince drzew, podcince suchych gałęzi drzew, frezowaniu pni drzew, utylizacji wyciętych gałęzi wraz z wywozem w pasach drogowych dróg powiatowych położonych na terenie Powiatu Gdańskiego w 2011 roku. 2. Zakres przedmiotu zamówienia: 1) Zadanie nr 1 - wycinka drzew: Obejmuje wykonanie wycinki na terenie Powiatu Gdańskiego: - roboty przygotowawcze, - dostarczanie sprzętu i narzędzi na koszt własny Wykonawcy do miejsca wycinki, - wycinka drzew przy użyciu podnośnika lub wycinka drzew bez użycia podnośnika, - wywóz transportem własnym Wykonawcy pozyskanego odpłatnie drewna na rzecz Wykonawcy, - odtransportowanie sprzętu i narzędzi, - oczyszczenie terenu po wycince drzew, - zabezpieczenie miejsca wycinki zgodnie z obowiązującymi przepisami o ruchu drogowym (sporządzenie na własny koszt i przestrzeganie sporządzonego projektu organizacji ruchu na czas wykonywanej usługi). UWAGA: Drzewa rosnące w pasie drogowym stanowią własność zarządcy drogi tj. Zarządu Powiatu Gdańskiego. Wykonawca zobowiązuje się zakupić uzyskane w wyniku wycinki drewno w cenie 40 zł na mp (po wcześniejszym oszacowaniu masy drewna). Ustaloną kwotę należy wpłacić w kasie Starostwa Powiatowego w Pruszczu Gdańskim, przy ul. Wojska Polskiego 16 - Wydział Komunikacji. 2) Zadanie nr 2 - podcinka suchych gałęzi drzew : - roboty przygotowawcze, - dostarczanie sprzętu i narzędzi na koszt własny Wykonawcy do miejsca wykonywanej usługi, - usunięcie gałęzi, konarów drzew uszkodzonych, uschniętych, złamanych znajdujących się w skrajni drogowej, - usunięcie i odwiezienie transportem własnym Wykonawcy uzyskanych na rzecz Wykonawcy gałęzi i konarów, - odtransportowanie sprzętu i narzędzi, - oczyszczenie terenu po wykonaniu usługi, - zabezpieczenie miejsca wykonywanych usług zgodnie z obowiązującymi przepisami o ruchu drogowym (sporządzenie na własny koszt i przestrzeganie sporządzonego projektu organizacji ruchu na czas wykonywanej usługi). 3) Zadanie nr 3 - Frezowanie pni drzew : - roboty przygotowawcze, - dostarczanie sprzętu i narzędzi na koszt własny Wykonawcy do miejsca wykonywanej usługi, - wyfrezowanie pni drzew do 40 cm wysokości pnia, maksymalnie do 10 cm od poziomu ziemi, - usunięcie ( uprzątnięcie ) /odwiezienie transportem własnym Wykonawcy wyfrezowanych pni drzew, które znajdowały się przy posesjach prywatnych itp. (nie ma konieczności uprzątnięcia wyfrezowanych pni w terenie otwartym), - odtransportowanie sprzętu i narzędzi, - zabezpieczenie miejsca wykonywanych usług zgodnie z obowiązującymi przepisami o ruchu drogowym (sporządzenie na własny koszt i przestrzeganie sporządzonego projektu organizacji ruchu na czas wykonywanej usługi). 4)Zadanie nr 4 - Utylizacja wyciętych gałęzi wraz z wywozem: - roboty przygotowawcze, - dostarczanie sprzętu i narzędzi na koszt własny Wykonawcy do miejsca wykonywanej usługi, - rozdrabniania gałęzi do grubości 20 cm średnicy, - usunięcie (uprzątnięcie)/odwiezienie transportem własnym Wykonawcy zmielonych (przekruszonych) konarów, krzewów i gałęzi, - odtransportowanie sprzętu i narzędzi, - zabezpieczenie miejsca wykonywanych usług zgodnie z obowiązującymi przepisami o ruchu drogowym (sporządzenie na własny koszt i przestrzeganie sporządzonego projektu organizacji ruchu na czas wykonywanej usługi). UWAGA: Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwiększenia zakresu przedmiotu zamówienia w ramach robót uzupełniających dla każdego z zadań. 3.Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa specyfikacja techniczna stanowiąca załącznik nr 7 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz wykaz dróg powiatowych ( załącznik nr 5 do SIWZ). 4. Usługi z zakresu przedmiotu zamówienia klasyfikuje się wg PKWiU pod numerem 81.30.10.0 Usługi związane z zagospodarowaniem terenów zieleni. W związku z powyższym powyższe usługi objęte są 8 % stawką podatku VAT..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zgodnie z art.36 ust. 2, pkt. 3 ustawy, Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia w okresie trwania umowy ewentualnych zamówień uzupełniających w trybie z wolnej ręki, których wartość nie przekroczy 50% wartości zamówienia podstawowego, na zasadach określonych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy PZP.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.21.14.00-6, 77.21.15.00-7.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium do postępowania.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający oceni warunek za spełniony, gdy Wykonawcy wykażą się prowadzeniem działalności w zakresie związanym z zagospodarowaniem terenów zieleni

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający oceni warunek za spełniony, gdy Wykonawcy wykażą się wykonaniem w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - tym okresie, minimum 2 usług odpowiadających swym rodzajem przedmiotowi zamówienia o wartości łącznej nie mniejszej niż 5.000 zł - dla każdego zadania. Do wykazu (zał. nr 6 do SIWZ) należy dołączyć dokumenty potwierdzające należyte wykonanie wymienionych usług.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wymaga dokumentów potwierdzających spełnienie tego warunku.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wymaga dokumentów potwierdzających spełnienie tego warunku.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wymaga dokumentów potwierdzających spełnienie tego warunku.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. formularz ofertowy (wzór zał. nr 1A,1B,1C, 1D do SIWZ), 2. podpisany wzór umowy (zał. nr 4A,4B,4C,4D do SIWZ), 3. wykaz wykonanych usług ( wzór zał. nr 6 do SIWZ). UWAGA: Jako dodatkowy dokument należy dołączyć aktualny odpis z ewidencji działalności gospodarczej - w przypadku Wykonawców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą lub wspólników spółki cywilnej. Załączony do oferty wypis będzie miał na celu potwierdzenie, iż osoby podpisujące ofertę lub pełnomocnictwo, posiadają uprawnienia do reprezentowania Wykonawcy.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat-gdanski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Pruszczu Gdańskim, ul. Wojska Polskiego 16, pok. nr 122. Specyfikacja nieodpłatna - ewentualne koszty przesyłki 11,90 zł..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.02.2011 godzina 11:30, miejsce: Starostwo Powiatowe w Pruszczu Gdańskim, ul. Wojska Polskiego 16, 83 - 000 Pruszcz Gdański, Sekretariat pok. Nr 101.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi związanej z zagospodarowaniem terenów zieleni polegającą na: wycince drzew, podcince suchych gałęzi drzew, frezowaniu pni drzew, utylizacji wyciętych gałęzi wraz z wywozem w pasach drogowych dróg powiatowych położonych na terenie Powiatu Gdańskiego w 2011 roku. Zadanie nr 1 - wycinka drzew.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie nr 1 - wycinka drzew: Obejmuje wykonanie wycinki na terenie Powiatu Gdańskiego: - roboty przygotowawcze, - dostarczanie sprzętu i narzędzi na koszt własny Wykonawcy do miejsca wycinki, - wycinka drzew przy użyciu podnośnika lub wycinka drzew bez użycia podnośnika, - wywóz transportem własnym Wykonawcy pozyskanego odpłatnie drewna na rzecz Wykonawcy, - odtransportowanie sprzętu i narzędzi, - oczyszczenie terenu po wycince drzew, - zabezpieczenie miejsca wycinki zgodnie z obowiązującymi przepisami o ruchu drogowym (sporządzenie na własny koszt i przestrzeganie sporządzonego projektu organizacji ruchu na czas wykonywanej usługi). UWAGA: Drzewa rosnące w pasie drogowym stanowią własność zarządcy drogi tj. Zarządu Powiatu Gdańskiego. Wykonawca zobowiązuje się zakupić uzyskane w wyniku wycinki drewno w cenie 40 zł na mp (po wcześniejszym oszacowaniu masy drewna). Ustaloną kwotę należy wpłacić w kasie Starostwa Powiatowego w Pruszczu Gdańskim, przy ul. Wojska Polskiego 16 - Wydział Komunikacji..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.21.14.00-6, 77.21.15.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi związanej z zagospodarowaniem terenów zieleni polegającą na: wycince drzew, podcince suchych gałęzi drzew, frezowaniu pni drzew, utylizacji wyciętych gałęzi wraz z wywozem w pasach drogowych dróg powiatowych położonych na terenie Powiatu Gdańskiego w 2011 roku. Zadanie nr 2 - podcinka suchych gałęzi drzew.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie nr 2 - podcinka suchych gałęzi drzew : - roboty przygotowawcze, - dostarczanie sprzętu i narzędzi na koszt własny Wykonawcy do miejsca wykonywanej usługi, - usunięcie gałęzi, konarów drzew uszkodzonych, uschniętych, złamanych znajdujących się w skrajni drogowej, - usunięcie i odwiezienie transportem własnym Wykonawcy uzyskanych na rzecz Wykonawcy gałęzi i konarów, - odtransportowanie sprzętu i narzędzi, - oczyszczenie terenu po wykonaniu usługi, - zabezpieczenie miejsca wykonywanych usług zgodnie z obowiązującymi przepisami o ruchu drogowym (sporządzenie na własny koszt i przestrzeganie sporządzonego projektu organizacji ruchu na czas wykonywanej usługi)..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.21.14.00-6, 77.21.15.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi związanej z zagospodarowaniem terenów zieleni polegającą na: wycince drzew, podcince suchych gałęzi drzew, frezowaniu pni drzew, utylizacji wyciętych gałęzi wraz z wywozem w pasach drogowych dróg powiatowych położonych na terenie Powiatu Gdańskiego w 2011 roku. Zadanie nr 3 - Frezowanie pni drzew.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie nr 3 - Frezowanie pni drzew : - roboty przygotowawcze, - dostarczanie sprzętu i narzędzi na koszt własny Wykonawcy do miejsca wykonywanej usługi, - wyfrezowanie pni drzew do 40 cm wysokości pnia, maksymalnie do 10 cm od poziomu ziemi, - usunięcie ( uprzątnięcie ) /odwiezienie transportem własnym Wykonawcy wyfrezowanych pni drzew, które znajdowały się przy posesjach prywatnych itp. (nie ma konieczności uprzątnięcia wyfrezowanych pni w terenie otwartym), - odtransportowanie sprzętu i narzędzi, - zabezpieczenie miejsca wykonywanych usług zgodnie z obowiązującymi przepisami o ruchu drogowym (sporządzenie na własny koszt i przestrzeganie sporządzonego projektu organizacji ruchu na czas wykonywanej usługi)..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.21.14.00-6, 77.21.15.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi związanej z zagospodarowaniem terenów zieleni polegającą na: wycince drzew, podcince suchych gałęzi drzew, frezowaniu pni drzew, utylizacji wyciętych gałęzi wraz z wywozem w pasach drogowych dróg powiatowych położonych na terenie Powiatu Gdańskiego w 2011 roku. Zadanie nr 4 - Utylizacja wyciętych gałęzi wraz z wywozem.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie nr 4 - Utylizacja wyciętych gałęzi wraz z wywozem: - roboty przygotowawcze, - dostarczanie sprzętu i narzędzi na koszt własny Wykonawcy do miejsca wykonywanej usługi, - rozdrabniania gałęzi do grubości 20 cm średnicy, - usunięcie (uprzątnięcie)/odwiezienie transportem własnym Wykonawcy zmielonych (przekruszonych) konarów, krzewów i gałęzi, - odtransportowanie sprzętu i narzędzi, - zabezpieczenie miejsca wykonywanych usług zgodnie z obowiązującymi przepisami o ruchu drogowym (sporządzenie na własny koszt i przestrzeganie sporządzonego projektu organizacji ruchu na czas wykonywanej usługi)..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.21.14.00-6, 77.21.15.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.