eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Skrwilno › Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Skrwilno

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2014-11-17

Skrwilno: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Skrwilno
Numer ogłoszenia: 376750 - 2014; data zamieszczenia: 17.11.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 340170 - 2014r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Skrwilno, ul. Rypińska 7, 87-510 Skrwilno, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 054 2700012, faks 054 2700214.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Skrwilno.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 2.1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług na terenie Gminy Skrwilno w okresie od 01.01.2015 r. do 31.12.2016 r. w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz z nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne. 2.2. Charakterystyka Gminy Skrwilno 1) Gmina wiejska. 2) Powierzchnia terenu gminy wynosi 124,35 km2. 3) Gminę zamieszkuje 6096 mieszkańców stan na 31.12.2013 r. 4) Sieć osadniczą Gminy tworzy 25 miejscowości (Baba, Borki, Budziska, Czarnia Duża, Czarnia Mała, Klepczarnia, Kotowy, Mościska, Niemcowizna Szustkowska, Nowe Skudzawy, Okalewo, Otocznia, Przywitowo, Rak, Ruda, Skrwilno, Skudzawy, Szczawno, Szucie, Szustek, Toki, Urszulewo, Wólka, Zambrzyca, Zofiewo). 5) Na terenie Gminy Skrwilno jest: a) około 1361 nieruchomości zamieszkałych, jednorodzinnych (Baba - 16, Borki - 21, Budziska - 29, Czarnia Duża - 29, Czarnia Mała - 30, Klepczarnia - 11, Kotowy - 77, Mościska - 33, Niemcowizna Szustkowska - 7, Nowe Skudzawy - 22, Okalewo - 181; Otocznia - 20; Przywitowo - 71, Rak - 43, Ruda - 51, Skrwilno - 370; Skudzawy - 90, Szczawno - 33; Szucie - 42, Szustek - 39, Toki - 10, Urszulewo - 45; Wólka - 25, Zambrzyca - 40, Zofiewo - 26). b) około 65 nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne, (Czarnia Mała - 2, Kotowy - 1, Mościska - 1, Okalewo - 10, Przywitowo - 1, Skrwilno 40, Skudzawy -3, Szustek - 1, Urszulewo - 4, Wólka - 1, Zambrzyca - 1) c) około 115 nieruchomości rekreacyjno-wypoczynkowych w miejscowości Urszulewo, na których powstawać będą odpady komunalne. Odpady na nieruchomościach rekreacyjno-wypoczynkowych powstawać będą na ogół sezonowo tj. przeważnie wyłącznie w okresie letnim. d) 3 nieruchomości wielorodzinne (Skrwilno, ul. Nowy Rynek 8 - 87 lokali mieszkalnych, Okalewo 136 - 9 lokali mieszkalnych, Okalewo 63 - 6 lokali mieszkalnych) - powyższe dane mają charakter szacunkowy i będą ulegały zmianom w trakcie trwania umowy 6) Siedzibą władz Gminy jest miejscowość Skrwilno, która pełni także funkcję lokalnego centrum administracyjnego, usługowo - handlowego, oświatowego i kulturalnego. 7) Rozmieszczenie poszczególnych miejscowości Gminy przedstawiono na mapie w załączniku nr 11 do SIWZ. 8) Ze względu na rolniczy charakter gminy dominującym rodzajem zabudowy są gospodarstwa rolne z zabudową zagrodową rozproszoną. W miejscowościach Skrwilno, Ruda, Zambrzyca, Mościska, Czarnia Mała i Przywitowo dominuje zabudowa zwarta. 9) Przez teren Gminy Skrwilno przebiegają drogi wojewódzkie nr 560; 563, ponadto występują drogi powiatowe i gminne. W terenach zwartej zabudowy drogi te należą do dróg w głównej mierze utwardzonych. W przypadku zabudowy rozproszonej zagrodowej występują drogi gruntowe, których stan w okresie zimowym lub intensywnych opadów atmosferycznych może powodować utrudnienia w dotarciu do nieruchomości. 10)Rozmieszczenie dróg występujących na terenie Gminy przedstawiono w załączniku nr 11 do SIWZ. 11) Z terenu gminy Skrwilno od 1 lipca 2013 roku do 30 czerwca 2014 roku zebrano 620,3 Mg odpadów w tym: Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - 466,6 Mg (kod odpadu 20 03 01) Opakowania z tworzyw sztucznych - 31,4 Mg (kod odpadu 15 01 02) Opakowania z papieru i tektury - 27,5 Mg (kod odpadu 15 01 01) Opakowania ze szkła - 67,9 Mg (kod dpadu15 01 07) Opakowania z metali - 0,8 Mg (kod 15 01 04) Odpady ulegające biodegradacji - 26,1 Mg (kod odpadu 20 02 01) 12) Sposób zbierania odpadów z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na dzień 15 września 2014 r.: a) Około 1404 właścicieli nieruchomości zadeklarowało segregację odpadów b) Około 61 właścicieli nieruchomości zadeklarowało brak segregacji odpadów 13) Na dzień 15.09.2014 r. funkcjonuje 27 Lokalnych punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Wykaz miejscowości, w których zlokalizowane są Lokalne punkty przedstawiony został w punkcie 2.6. Lokalne punkty wyposażone będą przez Zamawiającego w pojemniki do zbierania poszczególnych frakcji odpadów. Nie wyklucza się, że w okresie realizacji zamówienia może zmienić się ilość Lokalnych punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych, jak i ilość pojemników, w które wyposażane są punkty. Zmiana taka nie będzie stanowiła podstawy do zmiany umowy i nie będzie rodziła po stronie Wykonawcy roszczeń o zmianę wynagrodzenia. 2.3. Wymogi dotyczące przekazywania odebranych odpadów komunalnych do instalacji przetwarzania odpadów komunalnych. Wykonawca wszystkie odebrane z terenu Gminy Skrwilno odpady komunalne obowiązany jest przekazywać zgodnie z wymaganiami art. 9e ust 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 2.4. Rodzaje odbieranych odpadów komunalnych. Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na których powstają odpady komunalne, odbywać się będzie z podziałem na: 1)Odpady komunalne niesegregowane (zmieszane), 2)Odpady komunalne segregowane: a) szkło, b) papier i tektura, tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe, c) odpady biodegradowalne (dotyczy około 113 nieruchomości w miejscowości Skrwilno) - odbiór odpadów selektywnych od właścicieli nieruchomości, którzy zdeklarowali selektywną zbiórkę odpadów, prowadzony będzie zgodnie z harmonogramem, w sposób uniemożliwiający zmieszanie poszczególnych frakcji odpadów. 2.5.1. Częstotliwość odbierania odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych) z nieruchomości znajdujących się na terenie Gminy Skrwilno: 1) nieruchomości zamieszkałe i nieruchomości niezamieszkałe - co najmniej 1 x w miesiącu. 2) Z niżej podanych nieruchomości ustala się inną częstotliwość odbioru przez Wykonawcę: a) Spółdzielnia Mieszkaniowa SKRWA w Skrwilnie; 87-510 SKRWILNO, NOWY RYNEK 8 - co najmniej 2 x w miesiącu. b) Urząd Gminy w Skrwilnie; ul. Rypińska 7 - co najmniej 2 x w miesiącu c) Targowisko Gminne; ul. Targowa - co najmniej 2 x w miesiącu d) Plac po byłej bazie SKR; ul. Targowa - co najmniej 2 x w miesiącu e) nieruchomości rekreacyjno-wypoczynkowe: - w okresie od 01 stycznia 2015 r. do 30 kwietnia 2015 r. co najmniej 1 x w miesiącu. - w okresie od 01 maja 2015 r. do 30 września 2015 r. co najmniej 4 x w miesiącu. - w okresie od 01 października 2015 r. do 31 grudnia 2015 r. co najmniej 1 x w miesiącu. - w okresie od 01 stycznia 2016 r. do 30 kwietnia 2016 r. co najmniej 1 x w miesiącu. - w okresie od 01 maja 2016 r. do 30 września 2016 r. co najmniej 4 x w miesiącu. - w okresie od 01 października 2016 r. do 31 grudnia 2016 r. co najmniej 1 x w miesiącu. 2.5.2. Częstotliwość odbierania odpadów komunalnych segregowanych (frakcja sucha) z nieruchomości znajdujących się na terenie Gminy Skrwilno: 1) nieruchomości zamieszkałe i nieruchomości niezamieszkałe - co najmniej 1 x w miesiącu. W miesiącu lutym odpady segregowane z nieruchomości nie będą odbierane. 2) Z niżej podanych nieruchomości ustala się inną częstotliwość odbioru przez Wykonawcę: a) Spółdzielnia Mieszkaniowa SKRWA w Skrwilnie; 87-510 SKRWILNO, NOWY RYNEK 8 - co najmniej 2 x w miesiącu. b) Urząd Gminy w Skrwilnie; ul. Rypińska 7 - co najmniej 2 x w miesiącu c) Targowisko Gminne; ul. Targowa - co najmniej 2 x w miesiącu - Plac po byłej bazie SKR - co najmniej 2 x w miesiącu d) nieruchomości rekreacyjno-wypoczynkowe - w okresie od 01 stycznia 2015 r. do 30 kwietnia 2015 r. co najmniej 1 x w miesiącu. - w okresie od 01 maja 2015 r. do 30 września 2015 r. co najmniej 4 x w miesiącu. - w okresie od 01 października 2015 r. do 31 grudnia 2015 r. co najmniej 1 x w miesiącu. - w okresie od 01 stycznia 2016 r. do 30 kwietnia 2016 r. co najmniej 1 x w miesiącu. - w okresie od 01 maja 2016 r. do 30 września 2016 r. co najmniej 4 x w miesiącu. - w okresie od 01 października 2016 r. do 31 grudnia 2016 r. co najmniej 1 x w miesiącu. 2.5.3. Częstotliwość odbierania odpadów komunalnych biodegradowalnych (frakcja bio) z nieruchomości znajdujących się na terenie Gminy Skrwilno: 1) nieruchomości zamieszkałe i nieruchomości niezamieszkałe: - w okresie od 01 stycznia 2015 r. do 30 kwietnia 2015 r. co najmniej 1 x w miesiącu. - w okresie od 01 maja 2015 r. do 30 września 2015 r. co najmniej 2 x w miesiącu. - w okresie od 01 października 2015 r. do 31 grudnia 2015 r. co najmniej 1 x w miesiącu. - w okresie od 01 stycznia 2016 r. do 30 kwietnia 2016 r. co najmniej 1 x w miesiącu. - w okresie od 01 maja 2016 r. do 30 września 2016 r. co najmniej 2 x w miesiącu. - w okresie od 01 października 2016 r. do 31 grudnia 2016 r. co najmniej 1 x w miesiącu. 2) Targowisko Gminne w Skrwilnie - w okresie od 01 stycznia 2015 r. do 28 luty 2015 r. co najmniej 1 x w miesiącu. - w okresie od 01 marca 2015 r. do 30 listopada 2015 r. co najmniej 4 x w miesiącu.(w każdy piątek) - w okresie od 01 grudnia 2015 r. do 28 luty 2016 r. co najmniej 1 x w miesiącu. - - w okresie od 01 marca 2016 r. do 30 listopada 2016 r. . co najmniej 4 x w miesiącu.(w każdy piątek) - w okresie od 01 grudnia 2016 r. do 31 grudnia 2016 r. co najmniej 1 x w miesiącu. 2.6. Częstotliwość odbierania odpadów komunalnych segregowanych z lokalnych punktów selektywnego zbierania odpadów znajdujących się na terenie Gminy Skrwilno. Lp. Nazwa miejscowości Ilość pojemników do segregacji Częstotliwość odbiorów Plastik Szkło Makulatura 1. Czarnia Mała przy świetlicy wiejskiej 1 1 1 co najmniej 1 x miesiącu 2. Czarnia Duża 2 1 co najmniej 1 x miesiącu 3. Kotowy OSP 2 1 co najmniej 1 x miesiącu 4. Okalewo przy skrzyżowaniu 1 1 1 co najmniej 1 x miesiącu 5. Okalewo Pałac 2 1 co najmniej 1 x miesiącu 6. Okalewo Szkoła Podstawowa 2 1 1 co najmniej 2 x miesiącu, z wyjątkiem co najmniej 1 x miesiącu (lipiec, sierpień) 7. Mościska PKS 1 1 co najmniej 1 x miesiącu 8. Przywitowo OSP 2 1 co najmniej 1 x miesiącu 9. Rak Świetlica 2 1 co najmniej 1 x miesiącu 10. Ruda PKS 2 1 co najmniej 1 x miesiącu 11. Skrwilno cmentarz 5 2 co najmniej 1 x miesiącu 12. Skrwilno Kasztanowa 1 1 co najmniej 1 x miesiącu 13. Skrwilno piekarnia 1 1 1 co najmniej 1 x miesiącu 14. Skrwilno przy moście 1 1 co najmniej 1 x miesiącu 15. Skrwilno Zespół Szkół 3 2 1 co najmniej 2 x miesiącu, z wyjątkiem co najmniej 1 x miesiącu (lipiec, sierpień) 16. Skrwilno U.G. 1 1 1 co najmniej 2 x miesiącu 17. Skrwilno Cmentarz 6 3 co najmniej 2 x miesiącu 18. Skrwilno Targowisko Gminne 2 1 1 co najmniej 2 x miesiącu 19. Skudzawy Szkoła Podstawowa 2 1 co najmniej 2 x miesiącu, z wyjątkiem co najmniej 1 x miesiącu (lipiec, sierpień) 20. Szustek 1 1 co najmniej 1 x miesiącu 21. Wólka 2 1 co najmniej 1 x miesiącu 22. Skrwilno Spółdzielnia mieszkaniowa SKRWA 9 3 3 co najmniej 2 x miesiącu 23. Urszulewo przy remizie OSP 1 1 1 - w okresie od 01 stycznia 2014 r. do 30 kwietnia 2014 r. co najmniej 1 x w miesiącu. - w okresie od 01 maja 2014 r. do 30 września 2014 r. co najmniej 4 x w miesiącu. - w okresie od 01 października 2014 r. do 31 grudnia 2014 r. co najmniej 1 x w miesiącu. 24. Urszulewo przy drodze w kierunku Skudzaw PSZOK 3 2 1 25. Urszulewo kemping 2 1 26. Zambrzyca 2 1 co najmniej 1 x miesiącu 27. Zofiewo 2 1 co najmniej 1 x miesiącu 2.7. Właściciele nieruchomości zobowiązani są umożliwić przedsiębiorcy dostęp do pojemników w dniu odbierania odpadów komunalnych z tych nieruchomości, przy wejściu na nieruchomość od strony ulicy (drogi publicznej), z możliwością wejścia na teren nieruchomości lub poprzez wystawienie pojemnika przed nieruchomością, w miejscu umożliwiającym swobodny dojazd do nich. 2.8. Właściciele nieruchomości rekreacyjno-wypoczynkowych w Urszulewie będą dostarczali odpady do jednego, wyznaczonego punktu, z którego Wykonawca będzie odbierał odpady zmieszane i segregowane. 2.9. Wykonawca zobowiązany jest sporządzić harmonogramy odbierania odpadów (w formie papierowej i elektronicznej) na wszystkie miesiące trwania umowy. Harmonogram na rok 2015 i na rok 2016 Wykonawca musi przedstawić Zamawiającemu do akceptacji najpóźniej do 24 listopada 2014 roku na rok 2015 i do 24 listopada 2015 roku na rok 2016. Wykonawca zobowiązany jest do dystrybucji zatwierdzonych harmonogramów do każdej nieruchomości objętej systemem odbioru odpadów. Wykonawca zobowiązany będzie również do dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości innych dokumentów związanych z Systemem Gospodarki Odpadami o ile nie będą one wymagały potwierdzenia odbioru. Zmiana harmonogramu musi zostać ustalona przynajmniej na 2 miesiące przed planowanym terminem odbioru odpadów. Harmonogram powinien być tak skonstruowany, aby odbiór odpadów był regularny i powtarzalny. 2.10. Wykonawca ma obowiązek przedkładania harmonogramu odbioru odpadów także Sołtysom poszczególnych sołectw w podanych wyżej terminach, obowiązek zamieszczania harmonogramu odbioru odpadów na tablicach ogłoszeń w poszczególnych sołectwach w podanych wyżej terminach oraz zamieszczenia harmonogramu odbioru odpadów na swojej stronie internetowej. 2.11. Wykonawca ustalając harmonogram odbierania odpadów powinien uwzględnić utrudniony dojazd do nieruchomości w miejscowości Skrwilno w każdy czwartek ponieważ jest on dniem targowym. 2.12. Zamawiający w porozumieniu z Wykonawcą określi w umowie dotyczącej realizacji przedmiotu zamówienia, termin dostarczenia szczegółowego wykazu adresów nieruchomości objętych odbiorem odpadów komunalnych oraz niezbędnych informacji do sporządzenia harmonogramu odbioru odpadów oraz prowadzenia ewidencji i kontroli odbieranych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości wynikających z zebranych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 2.13. W zakresie utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń wykonawca zapewnia: 1) Utrzymywanie urządzeń do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych znajdujących się na terenie bazy magazynowo - transportowej we właściwym stanie technicznym i sanitarnym; 2) Zabezpieczanie pojazdów i urządzeń przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku oraz transportu; 3) Poddawanie myciu i dezynfekcji pojazdów i urządzeń z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego. 2.14.1. Obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem: 1)Prowadzenie kontroli nieruchomości objętych przedmiotem zamówienia w zakresie wywiązywania się z obowiązków wynikających z Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Skrwilno. 2) Wykonawca ma obowiązek prowadzić wykaz nieruchomości na których stwierdził brak pojemnika na odpady zmieszane i przedstawić Zamawiającemu raport raz na kwartał. 3) W trakcie odbioru odpadów z terenu nieruchomości, na której nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne Wykonawca ma obowiązek sprawdzania czy rzeczywista pojemność pojemnika odpowiada pojemności pojemnika zadeklarowanej w Deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami. W przypadku stwierdzenia, że pojemność pojemnika jest większa od zadeklarowanej pojemności pojemnika przez właściciela, Wykonawca obowiązany jest powiadomić niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 3 dni od zaistnienia zdarzenia, Zamawiającego o fakcie zbierania odpadów przez danego właściciela nieruchomości w pojemniku o większej pojemności niż zadeklarowana w Deklaracji. 4) Prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach. 5) Prowadzenie sprawozdawczości zgodnie z zapisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i innymi przepisami prawa. 2.14.2. Prowadzenie dodatkowej comiesięcznej sprawozdawczości i przekazywanie Zamawiającemu (do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczy sprawozdanie) danych i informacji (w wersji papierowej lub elektronicznej na ustalonym z Zamawiającym nośniku danych oraz w ustalonym z Zamawiającym formacie): 1) raportów miesięcznych zawierających informacje o ilościach i rodzajach odpadów odebranych od właścicieli nieruchomości w ramach realizacji przedmiotu zamówienia, 2) raportów miesięcznych zawierających informacje o ilościach i rodzajach odpadów przekazanych do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych (wraz z kopiami kart przekazania odpadów) oraz ilościach i rodzajach selektywnie zebranych odpadów komunalnych przekazanych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami określoną w ustawie o odpadach (wraz z kopiami kart przekazania odpadów). 3) ilości nieruchomości zamieszkałych, z których odebrano odpady wraz ze wskazaniem nieruchomości, w których właściciele zbierają odpady niezgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Skrwilno, 4) informacji z systemów GPS dotyczących wszystkich przejazdów pojazdów transportujących odpady w zakresie: tras przejazdów każdego z pojazdów, miejsc zatrzymania pojazdów, a także momentów załadunku lub wyładunku odpadów (otwierania klapy w przypadku pojazdów typu śmieciarka i pojazdów typu HDS, oraz załadunku lub wyładunku kontenera w przypadku pojazdów typu hakowiec lub bramowiec) (na żądanie zamawiającego), 5) Wykonawca wraz z fakturą VAT, w celu udokumentowania prawidłowości wykonania usługi dla każdego zrealizowanego wywozu odpadów dostarczy: a) oryginał bądź kopię karty przekazania odpadów oraz ewentualnie karty korygujące b) raport dzienny pracy pojazdu z ewidencją przejazdu c) dokumenty potwierdzające ważenie na legalizowanej wadze odpadów podpisane przez osobę dokonującą ważenia: - ważenie samochodu z odpadami na wadze w instalacji docelowej - ważenie pustego samochodu po rozładunku odpadów w instalacji docelowej 6) W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji, w których posiadaniu będzie Wykonawca a nie Zamawiający; 7) Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu także dokumentów potwierdzających recykling (DPR) dotyczących odpadów komunalnych będących przedmiotem zamówienia, które muszą jednoznacznie potwierdzać, że odpady pochodzą z terenu Gminy Skrwilno 8) Wykonawca zobowiązany jest do składania kwartalnych czy miesięcznych informacji zawierających dane o ilości i rodzaju wydanych worków do selektywnej zbiórki odpadów. 2.15. Szczegółowe wymagania stawiane Wykonawcy zamówienia: 1) Ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy. 2) Naprawa lub ponoszenie (wg wyboru Zamawiającego) kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w gminie (uszkodzenia chodników, ogrodzeń, punktów do składowania odpadów itp.). 3) Posprzątanie rozsypanych odpadów, będących wynikiem nieodpowiedniego opróżniania pojemników na odpady komunalne i odstawienie pojemników na miejsca z których zostały odebrane. Obowiązkiem Wykonawcy jest pozostawienie porządku i czystości w miejscach odbioru odpadów. Obowiązek ten winien być realizowany niezwłocznie po opróżnieniu pojemników. 4) Wykonawca ma także obowiązek uprzątnięcia terenu wokół pojemników z odpadów, które nie zostały zgromadzone w stosownych pojemnikach. Jeżeli zbierane odpady zgromadzone wokół pojemników można zakwalifikować do poszczególnych frakcji odpadów zbieranych w ramach Lokalnego Punktu Wykonawca wrzuca te odpady do stosownych pojemników lub zabiera w ramach poszczególnych frakcji. Jeżeli zbieranych odpadów zgromadzonych wokół pojemników nie można zakwalifikować do poszczególnych frakcji odpadów zbieranych w ramach Lokalnego punktu Wykonawca zabiera te odpady jako odpady zmieszane. 5) Odbieranie z nieruchomości każdej ilości odpadów komunalnych selektywnie zbieranych oraz niesegregowanych zgromadzonych w workach lub pojemnikach na odpady udostępnionych do odbioru zgodnie z pkt. 2.4 opisu przedmiotu zamówienia. 6) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany częstotliwości odbiorów odpadów z punktów gromadzenia odpadów w zwiększonych częstotliwościach, innych niż zostały określone oraz w trybie awaryjnym. 7) Zapewnienie właścicielom nieruchomości znajdujących się na terenie Gminy Skrwilno, możliwości zakupienia bądź dzierżawy pojemników na odpady komunalne. 8) Wykonawca wyposaży każdą nieruchomość na której prowadzona jest selektywna zbiórka odpadów w worki na odpady segregowane. W kolejnych miesiącach Wykonawca będzie dostarczał worki do odpadów segregowanych w czasie odbioru worków zapełnionych w poprzednim okresie. Kolory worków dostarczanych przez Wykonawcę: - zbieranie papieru i tektury - kolor niebieski z napisem PAPIER i informacja co wrzucamy a czego nie, - zbieranie szkła - kolor zielony z napisem SZKŁO i informacja co wrzucamy a czego nie, - zbieranie plastiku, tworzyw sztucznych - kolor żółty z napisem PLASTIK i informacja co wrzucamy a czego nie, - zbieranie bioodpadów - kolor brązowy z napisem BIOODPADY i informacja co wrzucamy a czego nie 9) Zaopatrywanie właścicieli nieruchomości w worki na odpady zbierane selektywnie wliczone jest w cenę wykonywania przedmiotu zamówienia. 10) Pojemniki oraz worki powinny być dostosowane do wymagań wynikających z Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Skrwilno. 11) Ilość i jakość dostarczanych worków do gromadzenia odpadów komunalnych zbieranych w sposób selektywny powinna odpowiadać ilości i rodzajowi odebranych odpadów z terenu danej nieruchomości. Zamawiający nie określa górnej granicy limitu worków przysługujących mieszkańcom podczas jednego rozdania. 12) Ponadto Wykonawca dostarczy po podpisaniu umowy 300 szt. każdego rodzaju worka do siedziby Urzędu Gminy w Skrwilnie, który będzie je dystrybuował zgodnie z zapotrzebowaniem mieszkańców w wyjątkowych sytuacjach. 13) Odbieranie od właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych zbieranych selektywnie zgromadzonych w innych workach lub pojemnikach pod warunkiem, że spełniają one wymagania określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Skrwilno. 14) Przed wykonaniem usługi odbioru odpadów z punktów gromadzenia odpadów, Wykonawca jest zobowiązany do kontroli rodzaju odpadów . 15) Wykonawca zobowiązany jest uznać za właściwe umieszczanie odpadów pochodzących ze spalania paliw stałych w pojemnikach przeznaczonych na zmieszane odpady komunalne. 16) Wykonawca zobowiązany jest uznać za właściwe gromadzenie odpadów jeżeli w pojemniku przeznaczonym na zmieszane odpady komunalne nie znajdują się tworzywa sztuczne typu PET, typu plastik przemysłowo - gospodarczy, odpady wielomateriałowe, metale, szkło kolorowe i bezbarwne, papier i makulatura w ilości większej niż 10% całkowitej objętości pojemnika/worka. 17) Wykonawca zapewni odbiór odpadów w Stałym Harmonogramie od poniedziałku do piątku (w godz. 06:00 - 21:00) i w soboty (w godz. 06:00 - 15:00). 18) Wykonanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczający niedogodności dla mieszkańców Gminy do niezbędnego minimum. 19) Zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi. 20) Wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież ochronną z widocznym logo firmy. 21) Pojazdy Wykonawcy przed rozpoczęciem usługi odbierania odpadów komunalnych powinny być opróżnione z odpadów, czyste wewnątrz i na zewnątrz (bez widocznych oznak uszkodzeń i korozji), spełniać wymogi dot. Wyposażenia i parametrów technicznych oraz ogólnie obowiązujących wymogów prawnych. 22) W trakcie realizacji usługi odbioru odpadów Wykonawca zobowiązany jest do rejestrowania poprzez systemy GPS następujących danych: a) czasu i miejsca (punkty gromadzenia odpadów) odbioru odpadów, b) rzeczywistego przebiegu trasy, c) czasu i miejsca zakończenia usługi (przekazania odpadów). 23) Dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów itp. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. 24) Zamawiający dopuszcza możliwość chwilowego wstrzymania usługi przez Wykonawcę w przypadku nieprzejezdności dróg gruntowych spowodowanej warunkami atmosferycznymi (śnieg, obfite opady atmosferyczne). Wykonawca o takim przypadku poinformuje Zamawiającego a usługę wykona po ustaniu niekorzystnych warunków pogodowych. 25) Ponoszenie pełnej odpowiedzialności za należyte wykonanie powierzonych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami. 26) Okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa. 27) Wykonawca jest zobowiązany do realizacji usług w sposób sprawny, ograniczający do minimum utrudnienia w ruchu drogowym oraz niedogodności dla mieszkańców, zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa o ruchu drogowym 28) Wykonawca zobowiązany jest wykonywać przedmiot umowy ręcznie poprzez wytaczanie pojemników/worków do pojazdu lub np. pojazdami o niewielkich wymiarach umożliwiającymi odbiór odpadów z punktów gromadzenia odpadów, do których dojazd jest utrudniony z powodu np. wąskich wjazdów. 29) Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć przewożone odpady przed wysypaniem, rozwianiem (np. siatką) lub wyciekiem w trakcie transportu. W przypadku/wysypania/rozwiania/wycieku cieczy z komory śmieciarki, Wykonawca zobowiązany jest do natychmiastowego usunięcia skutków zaistniałych zdarzeń. W przypadku wycieku oleju z pojazdu Wykonawca ponosi odpowiedzialność cywilną z tytułu spowodowanych szkód i jest zobowiązany do ich usunięcia i zabezpieczenia roszczeń osób/podmiotów poszkodowanych. 30) Wykonawca jest zobowiązany udostępnić pojazdy w celu kontroli pracownikom Zamawiającego lub osobom upoważnionym przez Zamawiającego. 31) Wykonawca zobowiązany jest natychmiast telefonicznie poinformować zamawiającego o zdarzeniach, które mogą negatywnie wpłynąć na prawidłową realizację zamówienia, związanych z BHP, sytuacjach konfliktowych oraz mających wpływ na wizerunek Zamawiającego. 32) Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne w terminie przewidzianym dla danej frakcji, jednocześnie informując właściciela co powinno znajdować się w wyznaczonym worku lub pojemniku oraz sporządza dokumentację fotograficzną, stanowiącą materiał do prowadzonego w następstwie stwierdzenia niedopełnienia obowiązku segregacji postępowania administracyjnego. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację fotograficzną i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. 33) Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego przekazywania adresów nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy lub nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne, a nie ujętych w bazie danych prowadzonej przez Zamawiającego . 34) Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zobowiązany jest osiągnąć poziom recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła zgodnie z rozporządzeniem o którym mowa w dziale II pkt. 2 ppkt. 5.7) 35) Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zobowiązany jest ograniczyć masę odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z rozporządzeniem o którym mowa w dziale II pkt. 2 ppkt. 5.8)..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.00.00.00 - Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.32.00 - Usługi wywozu stałych odpadów miejskich 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 10.11.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Lider konsorcjum Przedsiębiorstwo Komunalne KOMES Rypin Sp. z o. o., ul.Orzeszkowej 4, 87-500 Rypin, kraj/woj. kujawsko-pomorskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 800000,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 880113,60

  • Oferta z najniższą ceną: 880113,60 / Oferta z najwyższą ceną: 927417,60

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.