eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Drobin › Dostawa sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem oraz jego instalacja pod wskazanymi adresami w Gminie Drobin

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-10-01

Drobin: Dostawa sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem oraz jego instalacja pod wskazanymi adresami w Gminie Drobin
Numer ogłoszenia: 373764 - 2012; data zamieszczenia: 01.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miasta i Gminy Drobin , ul. Piłsudskiego 12, 09-210 Drobin, woj. mazowieckie, tel. 024 2601441 w. 107.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem oraz jego instalacja pod wskazanymi adresami w Gminie Drobin.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego, nieuszkodzonego, nieużywanego, nieregenerowanego, nieobciążonego prawami osób lub podmiotów trzecich sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem operacyjnym, biurowym i antywirusowym oraz jego instalacja pod wskazanymi adresami w Gminie Drobin, zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zwanej dalej siwz w tym 1) Zestaw komputerowy typ 1- 140 szt. 2) Zestaw komputerowy typ 2 - 47 szt. 3) Zestaw komputerowy typ 3 - 3 szt. 4) Laptop - 10 szt. 5) Komputer typ 4 - 3 szt. 6) Drukarki - 150 szt. 7) Projektor multimedialny - 3 szt. 8) Ekran do projektora multimedialnego - 3 szt. 9) Drukarka z funkcją kopiowania i skanowania - 6 szt. 10) Urządzenie wielofunkcyjne (większe) 1 szt. 11) Sprzęt do e-podpisu z licencją na 6 lat - 10 szt. Zadanie zostanie wykonane w następujących etapach Etap 1 1. Dostawa i zainstalowanie w 3 jednostkach podległych Gminie (szkołach) wskazanych przez Zamawiającego 1) 47 zestawów komputerowych typ 2 2) 3 zestawów komputerowych typ 3 3) 3 projektorów multimedialnych 4) 3 ekranów do projektora 5) 3 drukarek z funkcją kopiowania i skanowania 2. Dostawa do Urzędu Miasta i Gminy w Drobinie 1) 3 komputerów typ 4 2) 3 drukarek z funkcją kopiowania i skanowania 3) 1 urządzenie wielofunkcyjne (większe) Etap 2 1. Dostawa i zainstalowanie pod wskazanymi adresami (gospodarstwa domowe zwane dalej Beneficjantami Ostatecznymi) 1) 140 zestawów komputerowych typ 1 2) 10 laptopów 3) 150 drukarek dla BO 4) 10 kompletów sprzętu do e-podpisu z licencja na 6 lat.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.21.40.00 - Stacje robocze 30.23.13.00 - Monitory ekranowe 30.21.30.00 - Komputery osobiste 48.00.00.00 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne 30.21.31.00 - Komputery przenośne 30.23.20.00 - Sprzęt peryferyjny 30.23.10.00 - Ekrany i konsole komputerowe 30.23.72.00 - Akcesoria komputerowe 30.23.21.30 - Kolorowe drukarki atramentowe 30.23.13.10 - Wyświetlacze płaskie 30.23.21.00 - Drukarki i plotery 48.62.00.00 - Systemy operacyjne 48.76.10.00 - Pakiety oprogramowania antywirusowego 50.31.20.00 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu komputerowego 72.61.10.00 - Usługi w zakresie wsparcia technicznego 79.13.21.00 - Usługi uwierzytelniania podpisu elektronicznego .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 100.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Ustala się wadium w wysokości 20.000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych) 9.2. Wykonawca wnosi wadium w jednej lub kilku następujących formach a) pieniężnej, b) poręczenia bankowego lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancji bankowej, d) gwarancji ubezpieczeniowej, e) poręczenia udzielanego przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późniejszymi zmianami). 9.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy zgodnie z art. 45 ust 7 ustawy Pzp wpłacić wyłącznie przelewem na rachunek Urzędu Miasta i Gminy Drobin nr BS Mazowsze O/Drobin 85 9042 1068 0420 0358 2000 0050 w takim terminie, aby najpóźniej przed upływem terminu składania ofert - określonym w pkt 11.1. SIWZ - środki finansowe z tytułu wadium znajdowały się na wskazanym wyżej rachunku Zamawiającego. Zamawiający stwierdzi wniesienie wadium na podstawie informacji banku prowadzącego ww. rachunek. 9.4. Pozostałe, niepieniężne formy wadium wymienione w pkt 9.2. należy w formie oryginału załączyć do oferty. 9.5. Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa, stanowiąca formę wniesienia wadium, winna spełniać co najmniej następujące wymogi (pod rygorem wykluczenia wykonawcy) a) ustalać beneficjenta gwarancji, tj. Gminę Drobin b) określać kwotę gwarantowaną w zł. (ustaloną w SIWZ), c) określać termin ważności (wynikający z SIWZ), d) określać przedmiot gwarancji (wynikający z SIWZ), e) być gwarancją nie odwoływalną, bezwarunkową, płatną na każde żądanie. UWAGA Z treści gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej powinno wynikać uprawnienie Zamawiającego do zatrzymania wadium, jeżeli wystąpią przesłanki opisane w art. 46 ust 4a i 5 ustawy, w szczególności uprawnienie Zamawiającego do zatrzymania wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 9.6. Do wadium wniesionego w formie poręczenia wymagania opisane w pkt 9.4. i 9.5. stosuje się odpowiednio. 9.7. W przypadku nie wniesienia wadium na warunkach określonych w pkt 9.1. - 9.4. wykonawca zostanie wykluczony z dalszego postępowania, a złożona przez niego oferta zostanie odrzucona. 9.8. Zwrot wadium nastąpi na zasadach określonych w art. 46 ustawy.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa wymagań w tym zakresie .

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca jest zobowiązany wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał należycie, co najmniej dwie dostawy sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem oraz jego instalację, odpowiadające swoim zakresem przedmiotowi niniejszego zamówienia, o wartości brutto minimum 200.000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych) każda.Ocena na podstawie przedstawionych dokumentów metodą warunku granicznego spełnia/nie spełnia .

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa wymagań w tym zakresie.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa wymagań w tym zakresie.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca wykażę, że posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę ubezpieczeniową nie mniejszą niż 700.000,00 zł (słownie: siedemset tysięcy złotych).Ocena na podstawie przedstawionych dokumentów metodą warunku granicznego spełnia/nie spełnia .

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy lub usługi odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Wykonawca winien przedłożyć: 1) Certyfikat ISO 9001 2000 lub równoważny dla producenta sprzętu (jednostka centralna, monitor). 2) Certyfikat ISO 14001 lub równoważny dla producenta sprzętu (jednostka centralna, monitor). 3) Certyfikat producenta preinstalowanego systemu operacyjnego, potwierdzający poprawną współpracę oferowanych modeli komputerów z preinstalowaną wersją systemu operacyjnego w wersji 64-bitowej - dopuszcza się wydruk ze strony internetowej w języku polskim. W przypadku komputerów produkowanych w oparciu o różne płyty główne w ramach jednego modelu komputera, wymagane jest przedłożenie dokumentu potwierdzającego, że aktywny status dla oferowanego modelu komputera został uzyskany na podstawie testów z zastosowaniem konkretnego i oferowanego w ramach niniejszego postępowania modelu płyty głównej. 4) Deklarację zgodności CE dla oferowanego sprzętu (jednostka centralna, monitor). 5) Komputer musi spełniać wymogi min. normy Energy Star lub równoważnej. Udokumentowanie wpisu dotyczącego oferowanego komputera w internetowym katalogu http://www.eu-energystar.org lub http://www.energystar.gov - dopuszcza się załączenie do oferty wydruku ze strony internetowej w języku polskim wskazujący na producenta, model i typ oferowanego komputera (jednostka centralna i monitor). 6) Certyfikat TCO 03 lub równoważny dla oferowanego monitora. 7) Specyfikację techniczną, w której Wykonawca zamieści wszystkie wymagane informacje i dane oraz odpowiedzi na wszystkie pytania wynikające z opracowanych przez Zamawiającego dokumentów stanowiących załącznik nr 1a. 8) Wydruk potwierdzający spełnienie wymaganej wydajności dla oferowanej konfiguracji sprzętu (zgodnie z załącznikiem 1 a do s.i.w.z.). 9) Certyfikat producenta oprogramowania na dostarczany sprzęt (jednostka centralna). 10) Pisemny wykaz linków do stron internetowych umożliwiający dostęp do najnowszych sterowników i uaktualnień na stronie producenta zestawu realizowany poprzez podanie na dedykowanej stronie internetowej producenta numeru seryjnego lub modelu komputera wraz z opisem uzyskania tych informacji i aktualizacji (jednostka centralna). 11) Pisemny wykaz zawierający adresy stron internetowych, z których Zamawiający uzyska komplet sterowników dla fabrycznie preinstalowanych wersji systemu operacyjnego. 12) Oświadczenia podmiotu realizującego serwis gwarancyjny lub producenta sprzętu o spełnieniu warunku opcji zachowaj swój dysk w przypadku awarii dysku twardego. 13) Dokument potwierdzający, że serwis urządzeń będzie realizowany zgodnie z wymaganiami normy ISO 9001 lub równoważną.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

19.3. Zamawiający zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian do zawartej umowy z wybranym Wykonawcą w niniejszym postępowaniu, w przypadku wystąpienia niżej podanych okoliczności 19.3.1. przesunięcie terminów umownych, jeśli konieczność ta, nastąpiła na skutek okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania niniejszej umowy, 19.3.2. zmiany wynagrodzenia w przypadki zmiany ustawowej stawki podatkowej VAT. 19.4. Zmiany, o których mowa mogą nastąpić jedynie w uzasadnionych przypadkach,a w szczególności - w zakresie punktu 19.3.1. - w przypadku wystąpienia siły wyższej. tj. katastrofa naturalna, strajk, pożar, eksplozja, wojna atak terrorystyczny lub obiektywne okoliczności wpływających na brak możliwości wykonania zamówienia w określonym czasie (m.in. okres urlopowy, awaria sprzętu, sieci elektrycznej, telefonicznej itp.), - w zakresie punktu 19.3.2. - w przypadku zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w trakcie realizacji umowy, w szczególności dotyczących przepisów podatkowych, np. zmiany ustawowe. 19.5. Zamawiający w uzasadnionych przypadkach (np. choroby, nieplanowany urlop itp.) dopuszcza zmiany postanowień umowy dotyczące powierzenie wykonania przedmiotu zamówienia innym osobom niż wskazane w ofercie na osoby o porównywalnych kwalifikacjach i doświadczeniu zawodowym lub wyższym. 19.6. Wykonawca wnioskuje o zmianę umowy, przekłada Zamawiającemu pisemne uzasadnienie konieczności wprowadzenia zmian do umowy. O wystąpieniu okoliczności mogących wpłynąć na zmiany umowy Wykonawca winien jest poinformować Zamawiającego pisemnie.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.drobin.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy Drobin, ul. Piłsudskiego 12 , 09-210 Drobin ( pokój nr 7 lub 9a ) ..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.10.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Drobin, ul. Piłsudskiego 12, 09-210 Drobin, sekretariat na pierwszym piętrze ..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka , Oś priorytetowa 8,- Społeczeństwo informacyjne - zwiększenie innowacyjności gospodarki . Działanie 8.3. Przeciwdziałanie wykluczneiu cyfrowemu - elnclusion ..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.