eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wrocław › Modernizacja pomieszczeń sanitarnych oraz korytarza w budynku Oddziału IMGW-PIB we Wrocławiu przy ul. Parkowej 30

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-10-01

Wrocław: Modernizacja pomieszczeń sanitarnych oraz korytarza w budynku Oddziału IMGW-PIB we Wrocławiu przy ul. Parkowej 30
Numer ogłoszenia: 372728 - 2012; data zamieszczenia: 01.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowy Instytut Badawczy , ul. Parkowa 30, 51-616 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 71 3200100, faks 71 3487991.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.imgw.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostka badawczo-rozwojowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja pomieszczeń sanitarnych oraz korytarza w budynku Oddziału IMGW-PIB we Wrocławiu przy ul. Parkowej 30.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest: Modernizacja pomieszczeń sanitarnych oraz korytarza w budynku Oddziału IMGW-PIB we Wrocławiu przy ul. Parkowej 30, według posiadanej dokumentacji projektowej wykonanej przez firmę KONCEPT Grupa Architektoniczna Mieszko Mazurek, ul. Borowska 264, 50-558 Wrocław. 2. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzą następujące prace remontowo-budowlane: a) modernizacja korytarzy i 5 pomieszczeń biurowych; b) modernizacja 3 łazienek; c) wymiana instalacji wodno-kanalizacyjnej w obrębie remontowanych łazienek; d) wymiana instalacji elektrycznej we wszystkich remontowanych pomieszczeniach. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został podany w załącznikach będących integralną częścią SIWZ: a) Załącznik A - Dokumentacja projektowa na wykonanie zadania: Modernizacja pomieszczeń sanitarnych oraz korytarza; a) Załącznik B - Przedmiar robót na wykonanie zadania: Modernizacja pomieszczeń sanitarnych oraz korytarza. 4. Szczegółowy opis realizacji przedmiotu zamówienia zawiera projekt Umowy stanowiący Załącznik nr 8 do SIWZ. 5. Zamawiający dopuszcza możliwość wykonania przez Wykonawcę robót dodatkowych, które nie wykraczają poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ, zgodnie z art. 630 § 1 Kodeksu Cywilnego w związku z art. 139 ustawy Pzp. 6. Wykonawca może powierzyć wykonanie części lub całości niniejszego zamówienia podwykonawcom. W takim przypadku jest zobowiązany do wykazania w formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. Za działania bądź zaniechania podwykonawców Wykonawca odpowiada jak za swoje własne. Brak informacji o powierzeniu wykonania części lub całości niniejszego zamówienia podwykonawcom będzie uznany za stwierdzenie samodzielnego wykonania zamówienia przez Wykonawcę. 7. Wymagania stawiane Wykonawcy: a) Wykonawca jest odpowiedzialny za całokształt realizacji przedmiotu zamówienia, w tym za jego wykonanie zgodnie z dokumentacją projektową oraz wytycznymi Zamawiającego, oraz terminowe zakończenie podjętych prac; b) Wykonawca jest zobowiązany do dokonania, potwierdzonej na piśmie przez Zamawiającego, wizji lokalnej (wzór stanowi Załącznik nr 7 do SIWZ) miejsca realizacji przedmiotu zamówienia. Osobą upoważnioną ze strony Zamawiającego w sprawie uzgodnienia z Wykonawcami terminu przeprowadzenia wizji lokalnej jest Pani Katarzyna Zielak, tel. 713200132, urzędująca od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-15.00; c) Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia w Załącznikach A i B wymienionych w pkt 3. a i b; d) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy; e) Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania przedmiotu zamówienia będą uzgadniane przez Zamawiającego z ustanowionymi przedstawicielami Wykonawcy, wyłącznie w formie pisemnej z zastrzeżeniem Rozdz. VI pkt 1b SIWZ; f) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 8. Wymagania organizacyjne: a) Określenie przez Wykonawcę numerów telefonów kontaktowych i faksów oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania przedmiotu zamówienia; b) Roboty budowlane będą prowadzone w czynnym obiekcie administracyjno-biurowym dlatego Wykonawca jest zobowiązany do zorganizowania i realizacji wszystkich prac związanych z przedmiotem zamówienia w sposób zapewniający minimalną uciążliwość i brak zakłóceń w prawidłowym funkcjonowaniu obiektu. 9. Wymagania dotyczące gwarancji: Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia co najmniej 36-miesięcznej gwarancji na wykonane roboty budowlane będące przedmiotem zamówienia.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.11.13.00 - Roboty rozbiórkowe 45.11.12.20 - Roboty w zakresie usuwania gruzu 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.42.10.00 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej 45.42.11.52 - Instalowanie ścianek działowych 45.43.11.00 - Kładzenie terakoty 45.44.21.00 - Roboty malarskie .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 26.11.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości 3500,00 zł (słownie: trzy tysiące pięćset złotych). 3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: a) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Zachodni WBK S.A. 5 Oddział we Wrocławiu, numer rachunku: 16 1090 1522 0000 0000 5201 9125 z dopiskiem: wadium - Modernizacja pomieszczeń sanitarnych oraz korytarza w budynku Oddziału IMGW-PIB we Wrocławiu przy ul. Parkowej 30; b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, c) w gwarancjach bankowych, d) w gwarancjach ubezpieczeniowych, e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r., nr 42, poz. 275). 4. Termin wniesienia wadium upływa wraz z terminem składania ofert. 5. O zachowaniu terminu wniesienia wadium w formie: a) pieniężnej - świadczy data wpływu wadium na wskazany rachunek Zamawiającego. Kserokopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty, b) innej niż pieniądz - świadczy złożenie oryginału dokumentu w oddzielnej kopercie, a jego kopii w ofercie. 6. Z treści gwarancji / poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust 4a i ust. 5 ustawy Pzp. 7. W zakresie wadium obowiązują uregulowania zawarte w art. 45 i 46 ustawy Pzp. 8. W przypadku nie wniesienie wadium w jednej z określonych form Wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta będzie podlegać odrzuceniu. 9. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień (koncesji, zezwolenia lub licencji). Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej dwie roboty ogólnobudowlane, każda o wartości minimum 80000,00 zł, odpowiadające swoim zakresem oraz wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia oraz załączenie dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (np. referencje);

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • wymagane jest wykazanie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu przedmiotu zamówienia, w szczególności odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi, sanitarnymi i elektrycznymi, posiadają stosowne uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wynikające z przepisów prawa budowlanego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia (wymagane jest wskazanie przez Wykonawcę osoby, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy), zakresem wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania nimi;

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. Wymagane jest przedstawienie informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Kwota posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytowa nie może być mniejsza niż 150000,00 PLN; 2. Wymagane jest przedstawienie opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Kwota ubezpieczenia nie może być mniejsza niż 150000,00 PLN.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiany i uzupełnienia niniejszej Umowy, jak również wszelkie zawiadomienia, zapytania lub informacje odnoszące się lub wynikające z wykonania przedmiotu Umowy, wymagają formy pisemnej, pod rygorem nieważności, z zachowaniem wymogów art. 144 ustawy Pzp. 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmian treści zawartej Umowy w przypadku, gdy konieczność ich wprowadzenia wyniknie z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy. Zmiany mogą dotyczyć okoliczności wynikających z przyczyn: technicznych, gospodarczych, finansowych, zmian przepisów prawa, treści umów z podwykonawcami lub zmian podwykonawców, jeżeli będzie to konieczne dla uzyskania celu określonego w postanowieniach Umowy zawartej z Wykonawcą. 3. Wykonawca ma prawo żądać przedłużenia umownego terminu zakończenia całości prac objętych przedmiotem Umowy, jeżeli niedotrzymanie terminu pierwotnego stanowi konsekwencję: a) działania siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie Umowy zgodnie z jej postanowieniami (np. klęski żywiołowe, strajki generalne); b) wystąpienia konieczności wykonania robót zamiennych lub dodatkowych; c) zmiany rozwiązań technicznych lub technologicznych uzgodnionych i zatwierdzonych przez projektanta, o ile nie zwiększają kosztów realizacji przedmiotu Umowy. 4. Wykonawca może wystąpić z takim żądaniem nie później niż w terminie 14 dni od zaistnienia powyższych okoliczności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.imgw.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: IMGW-PIB Oddział we Wrocławiu, 51-616 Wrocław, ul. Parkowa 30, pok 18, I p., od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-14:00 lub na wniosek wykonawcy pocztą.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.10.2012 godzina 10:00, miejsce: IMGW-PIB Oddział we Wrocławiu, 51-616 Wrocław, ul. Parkowa 30, pok 18, I p..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.