eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Siewierz › Przebudowa drogi leśnej nr 0907 na dojazd pożarowy w leśnictwie Koziegłówki, gmina Koziegłowy

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-02-07

Siewierz: Przebudowa drogi leśnej nr 0907 na dojazd pożarowy w leśnictwie Koziegłówki, gmina Koziegłowy
Numer ogłoszenia: 37106 - 2012; data zamieszczenia: 07.02.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Siewierz , Łysa Góra 6, 42-470 Siewierz, woj. śląskie, tel. 032 6742957, 6742958, faks 032 6741160.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.katowice.lasy.gov.pl/siewierz

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostka organizacyjna Skarbu Państwa nie posiadająca osobowości prawnej..

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi leśnej nr 0907 na dojazd pożarowy w leśnictwie Koziegłówki, gmina Koziegłowy.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi leśnej nr 0907 wielowarstwowej o nawierzchni tłuczniowej na terenie leśnictwa Koziegłówki Nadleśnictwa Siewierz. 1. Długość drogi objęta przebudową - 650mb 2. Szerokość pasa drogowego - 7-9m 3. Szerokość jezdni - 3.50m 4. Szerokość poboczy - 0.50 - 1.0m 5. Pochylenie poprzeczne jezdni ( jednostronne) - 3% 6. Pochylenie poprzeczne poboczy - 5% 7. Największe pochylenie niwelety - 0.003 (0.3%) 8. Łuki poziome (promień minimalny) - 11m 9. Łuki pionowe, promień minimalny (nie występują): a) wypukłe - 350m b) wklęsłe - 200m 10. Rodzaj nawierzchni - twarda 11. Konstrukcja drogi jest zróżnicowana na różnych odcinkach. 1. Szczegółowo przedmiot zamówienia został określony w Dokumentacji Projektowej wykonania zamówienia, stanowiącej załączniki do SIWZ : a) Dokumentacja techniczna; b) Przedmiar robót; c) Szczegółowa Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót 2. Przedmiar robót , stanowiący element dokumentacji SIWZ jest dokumentem pomocniczym i nie może stanowić podstawy roszczenia odszkodowawczego przez Wykonawcę z tytułu informacji w nim zawartych. 3. Przedmiotem niniejszego opracowania jest naprawa uszkodzonej warunkami atmosferycznymi drogi leśnej nr 0907, położonej w leśnictwie Koziegłówki. Droga przewidziana do przebudowy posiada długość 650mb (600 + 2x25m). Przedmiotowa droga posiada utwardzenie tłuczniowe, lecz wskutek eksploatacji oraz większych opadów atmosferycznych nawierzchnia utraciła nośność i uległa zniszczeniu poprzez powstanie głębokich kolein uniemożliwiających komunikację. Biorąc pod uwagę dostępność lasu w aspekcie zabezpieczenia przeciwpożarowego pozyskania drewna, zabiegów gospodarczo-hodowlanych, Nadleśnictwo Siewierz podjęło decyzję o naprawie tej drogi. O wszelkich zmianach, Zamawiający niezwłocznie powiadomi Wykonawców, którzy zgłoszą zainteresowanie udziałem w postępowaniu oraz zamieści je na stronie internetowej na której udostępniono SIWZ z załącznikami..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający informuje, iż przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, polegających na: powtórzeniu prac będących przedmiotem zamówienia lub jego części o wartości do 50 % wartości zamówienia podstawowego (wartości umowy), w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego (od terminu podpisania umowy)

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.23.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu 45.23.31.42 - Roboty w zakresie naprawy dróg .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 07.05.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 3 000 PLN (słownie złotych: trzy tysiące złotych) 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: 2. 1 pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: w Banku BGŻ S.A. o/Katowice nr 10 2030 0045 1110 0000 0041 8480 2. 2 poręczeniach bankowych 2. 3 poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych 2. 4 gwarancjach bankowych 2. 5 gwarancjach ubezpieczeniowych 2. 6 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.) 3. Wadium wnoszone w postaci poręczeń i gwarancji bankowych, poręczeń kasy oszczędnościowo - kredytowej lub gwarancji ubezpieczeniowej należy załączyć do oferty w formie kopii dokumentu, a oryginał złożyć w oddzielnej kopercie oznaczonej oryginał wadium, która będzie załączona do oferty (wewnątrz opakowania oferty) i musi ono obejmować cały okres związania ofertą. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania oferta, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium jeżeli wykonawca nie wywiązał się ze zobowiązań wobec Nadleśnictwa Siewierz, dających podstawę do zatrzymania wadium w oparciu o przepisy Ustawy (art. 46 ust 4a. i ust 5.). Zapłata roszczeń z gwarancji może nastąpić najpóźniej w terminie 30 dni od dnia wpłynięcia do gwaranta żądania zapłaty wadium. Żądanie zapłaty wadium wraz z oświadczeniem że wadium jest należne z powodu zaistnienia jednej ze wskazanej okoliczności zgodnie z art. 46 ust 4a. i ust 5. oraz dokumenty potwierdzające, że żądanie zapłaty zostało podpisane przez osobę, które mogą zaciągać zobowiązanie w imieniu Nadleśnictwa Siewierz są jedynymi dopuszczalnymi warunkami, od wniesienia których gwarant może uzależniać zapłatę wadium. 4. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany w pkt. 2.1 rachunek bankowy najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. 5. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 1-4 ustawy Pzp. 6. Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadku gdy: 6.1. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy 6.2. Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczegółowy.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał budowę lub remont dróg wielowarstwowych, tłuczniowych lub żużlowych o wartości minimum 100 000 zł brutto. Wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone- wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ. W przypadku, gdy Wykonawca dla potwierdzenia spełniania warunku posiadania doświadczenia przedstawi dokumenty zawierające kwoty wyrażone w walutach innych niż złoty polski, Zamawiający przeliczy je na złoty polski. Do przeliczenia zostanie zastosowany wyliczony i ogłoszony przez Narodowy Bank Polski bieżący kurs średni wymiany na dzień zakończenia realizacji robót budowlanych potwierdzających posiadanie stosownego doświadczenia. Uwaga: Zamawiający nie uzna warunku posiadanego doświadczenia za spełniony gdy Wykonawca wykazywał się będzie posiadaniem doświadczenia przy budowie lub remontach dróg asfaltowych, brukowych czy też budowanych w innej technologii niż wielowarstwowe tłuczniowe lub żużlowe. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając mu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczegółowy.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże dysponowanie co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia funkcji kierownika budowy (robót) w specjalności drogowej w zakresie określonym w § 18 Rozporządzenia Ministra transportu i Budownictwa w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie z dn. 28 IV 2006r. (Dz. U. nr 83, poz. 578 ze zm.) lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie przepisów obowiązujących w chwili uzyskania stosownych uprawnień uprawniające do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie przy budowie dróg. Wykaz osób, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SIWZ. Oświadczenie, że osoby które są odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi posiadają wymagane uprawnienia określone w rozdziale VIII ust. 1 ppkt 1.4., wg Załącznika nr 5 do SIWZ. Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając mu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 200 000,00 zł Jeżeli z uzasadnionych przyczyn Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku. Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia, zgodnie z wymaganiami określonymi w VIII ust. 1 ppkt 1.5. W przypadku, gdy Wykonawca dla potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej przedstawi dokumenty zawierające kwoty wyrażone w walutach innych niż złoty polski, Zamawiający przeliczy je na PLN. Do przeliczenia zostanie zastosowany wyliczony i ogłoszony przez Narodowy Bank Polski bieżący kurs średni wymiany na dzień wystawienia dokumentu potwierdzającego spełnianie warunku. Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając mu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Formularz ofertowy wg Załącznika nr 1 do SIWZ 2. Kosztorys ofertowy. Zamawiający zastrzega, że zgodnie z postanowieniami rozdziału XI SIWZ wiążąca jest cena ryczałtowa. Kosztorys ma wyłącznie charakter pomocniczy. Zamawiający nie bada kosztorysu, stwierdza tylko czy został złożony. Ewentualne opuszczenia czy błędy w obliczeniu ceny stanowią ryzyko i koszt Wykonawcy. 3. Harmonogram rzeczowo - terminowo - finansowy. Zamawiający zastrzega, że zgodnie z postanowieniami rozdziału XI SIWZ wiążąca jest cena ryczałtowa. Harmonogram ma wyłącznie charakter pomocniczy. W przypadku ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy sposób obliczenia kwoty, która będzie potrącona Wykonawcy, może być następujący: a) w przypadku odstąpienia od całego elementu robót określonego w harmonogramie rzeczowo - terminowo - finansowym nastąpi odliczenie wartości tego elementu, określonej w tym harmonogramie, od ogólnej wartości przedmiotu umowy, b) w przypadku odstąpienia od części robót z danego elementu określonego w harmonogramie rzeczowo - terminowo - finansowym obliczenie niewykonanej części tego elementu może nastąpić na podstawie ustalenia przez Zamawiającego i Wykonawcę procentowego stosunku niewykonanych robót do wartości całego elementu; następnie zostanie wyliczona wartość niewykonanych robót i odliczona od ogólnej wartości przedmiotu umowy; c) w przypadku gdy powyższe sposoby wyliczenia byłyby za bardzo niedokładne, dopuszcza się także możliwość obliczenia niewykonanej części danego elementu na podstawie kosztorysu przygotowanego przez Wykonawcę i złożonego wraz z ofertą (zgodnie z pkt IX 6 6.2. SIWZ). Dokumenty, o których mowa w niniejszym rozdziale składane są w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, lub jego pełnomocników. W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo, z którego wynika zakres pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo winno być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. W przypadku załączenia kserokopii pełnomocnictwa, winno ono być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez notariusza. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których mowa w pkt. 3, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te podmioty. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający ma na uwadze postanowienia art. 144 ust. 1 ustawy Pzp, dopuszcza możliwość zmian zawartej umowy w szczególności, w następujących okolicznościach: 1.1. terminów wykonania przedmiotu umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, przy czym zmiana spowodowana może być jedynie okolicznościami leżącymi wyłącznie po stronie Zamawiającego lub okolicznościami niezależnymi zarówno od Zamawiającego jak i od Wykonawcy tj. np. udzielenie zamówień dodatkowych, których wykonanie wpływa na zmianę terminu wykonania zamówienia podstawowego lub wystąpienie siły wyższej, której wystąpienie ma wpływ na realizację umowy lub wystąpienie okoliczności zaistniałych w trakcie realizacji przedmiotu umowy utrudniających lub uniemożliwiających terminowe wykonanie przedmiotu umowy. Termin siła wyższa oznacza akty terroru, wojny wypowiedziane i niewypowiedziane, blokady, powstania, zamieszki, epidemie, osunięcia gruntu, trzęsienia ziemi, powodzie, wybuchy i inne podobne nieprzewidywalne zdarzenia poza kontrola którejkolwiek ze Stron i którym żadna ze Stron nie mogła zapobiec. 1.2. zakresu przedmiotu umowy lub sposobu wykonywania przedmiotu umowy, wraz ze skutkami wprowadzenia tej zmiany (w tym skutkami finansowymi), przy czym zmiana spowodowana może być okolicznościami zaistniałymi w trakcie realizacji przedmiotu umowy, np. 1.2.1. zaistnienie warunków faktycznych, których nie można było przewidzieć, w wyniku których wymagane są zmiany dokumentacji projektowej wpływających na zakres lub sposób wykonywania przedmiotu umowy; 1.2.2. wydaniem decyzji administracyjnej przez właściwy organ wyłączającej lub ograniczającej przedmiot zamówienia opisany w dokumentacji projektowej; 1.2.3. rozbieżnościami lub niejasnościami w rozumieniu pojęć użytych w Umowie, których nie można było usunąć w inny sposób a zmiana taka będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie Umowy w celu jednoznacznej interpretacji 1.3. regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie podpisania umowy, wywołujących potrzebę zmiany umowy, wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, 1.4. formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 1.5. oznaczenia danych dotyczących Zamawiającego i/lub Wykonawcy, 1.6. konieczność zmiany osób, o których mowa w §3 i §5 umowy. 1.7. Wystąpi konieczność: zmiany podwykonawcy, powierzenia wykonania części zakresu umowy podwykonawcy lub zmiany zakresu wykonania części zamówienia przez podwykonawcę.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_katowice/nadl_siewierz/zamowienia_publiczne
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Siewierz z siedzibą: Łysa Góra 6, 42-470 Siewierz pokój nr 10, sekretariat Nadleśnictwa..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.02.2012 godzina 13:30, miejsce: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Siewierz z siedzibą: Łysa Góra 6, 42-470 Siewierz pokój nr 10, sekretariat Nadleśnictwa.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej. 2. Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów. 3. Zamawiający nie zamierza dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej. 4. Specyfikację istotnych warunków zamówienia udostępnia się na informacyjnej stronie internetowej zamawiającego (http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_katowice/nadl_siewierz/zamowienia_publiczne) wraz z załącznikami. Wykonawca może odebrać nieodpłatnie SIWZ w postaci elektronicznej w siedzibie Nadleśnictwa na własnym nośniku. Nadleśnictwo na wniosek wykonawcy przekaże w terminie 3 dni Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia w innej formie. W tej sytuacji Zamawiający przewiduje opłatę pokrywającą koszty wykonania SIWZ we wskazanej formie i jej przekazania. 5. Do przeprowadzenia przedmiotowego postępowania stosuje się przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.-Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. nr 113 poz. 759 z 2010r z poźn. zmianami), zwanej dalej Ustawą oraz w sprawach nieuregulowanych Ustawą, przepisy ustawy - Kodeks Cywilny. Postępowanie jest prowadzone przy zastosowaniu przepisów odpowiednich dla trybu przetargu nieograniczonego, zgodnie z przepisami dotyczącymi zamówień, których wartość nie przekracza progu ustalonego w oparciu o przepisy wskazane w art. 11 ust. 8 Ustawy. 6. Dodatkowe informacje dotyczące składanych ofert: - Pisemną ofertę należy składać na adres: PGL LP Nadleśnictwo Siewierz ul. Łysa Góra 6 42-470 Siewierz nie później niż do dnia 22 lutego 2012r. do godz. 13:30. Oferty złożone po terminie będą zwrócone Wykonawcy bez otwierania, niezwłocznie po upływie terminu przewidzianego na złożenie ofert. Wykonawca przed upływem terminu do składania ofert ma prawo: - wycofać ofertę poprzez złożenie pisemnego powiadomienia z napisem na kopercie WYCOFANIE. - zmienić ofertę. Powiadomienie o wprowadzeniu zmian musi być złożone według takich samych zasad jak składana oferta, odpowiednio oznakowanych z dopiskiem ZAMIANA. Koperty oznakowane dopiskiem ZAMIANA zostaną otwarte i odczytane w pierwszej kolejności po stwierdzeniu poprawności procedury dokonania zmian, zostaną dołączone do oferty. - Otwarcie złożonych ofert nastąpi w siedzibie Organizatora postępowania: PGL LP Nadleśnictwo Siewierz ul. Łysa Góra 6 42-470 Siewierz w sali nr 6, w dniu 22 lutego 2012r. godz. 14:00. Otwarcie ofert jest jawne. Bezpośrednio przed otwarciem ofert zostanie podana kwota, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Podczas otwarcia ofert podane zostaną: nazwy (firmy) i adresy Wykonawców, ceny ofert a także terminy wykonania zamówienia, okres gwarancji jakości i warunki płatności zawarte w ofertach. Informacje, o których mowa w ust. 4 Zamawiający doręczy Wykonawcom, którzy nie byli obecni przy otwieraniu ofert, na ich wniosek. 7. OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU DLA WYKONAWCÓW WSPÓLNIE UBIEGAJĄCYCH SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW: 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. Konsorcjum). W takim przypadku ich oferta musi spełniać następujące wymagania: 1.1 każdy z Wykonawców wchodzących w skład Konsorcjum oddzielnie musi udokumentować, że nie podlega wykluczeniu na podstawie Art. 24 ust. 1 pkt 1-9 Ustawy Pzp 1.2 Wykonawcy składający ofertę wspólną przedłożą wraz z ofertą umowę regulującą współpracę, zawierającą informację o solidarnej odpowiedzialności oraz pełnomocnictwo wszystkich stron. 1.3 Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia lub do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa. Uwaga: treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty w oryginale. W przypadku załączenia kserokopii pełnomocnictwa, winno ono być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez notariusza. 1.4 wypełniając formularz ofertowy, jak również inne dokumenty, powołujące się na Wykonawcę; w miejscu np. Nazwa i adres Wykonawcy należy wpisać dane dotyczące Konsorcjum, a nie pełnomocnika Konsorcjum. Oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi być podpisana i oznaczona w taki sposób by prawnie zobowiązywała wszystkie podmioty. 1.5 Spółka cywilna startująca w przetargu nie może być traktowana jako samodzielny Wykonawca, tylko jako Konsorcjum. Dlatego, jeżeli wspólnicy nie ustanowią pełnomocnika, muszą zostać wykluczeni z postępowania (orzeczenie arbitrów z dnia 11 marca 2005 roku (UZP/ZO/0-415-05)). Uwaga: wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem (liderem). 2. W przypadku, gdy o zamówienie ubiega się Konsorcjum, każdy z Wykonawców wchodzący w skład konsorcjum musi oddzielnie złożyć dokumenty wymienione w rozdziale IX ust. 2.4., natomiast pozostałe wymagane dokumenty, Wykonawcy mogą złożyć wspólnie. Niespełnienie powyższych wymagań przez któregokolwiek z Wykonawców występujących wspólnie spowoduje wykluczenie oferty Konsorcjum..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.