eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Radom › Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym przez operatora pocztowego Polska Poczta S.A. na rzecz Trzeciego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Radomiu, polegających na przyjmowaniu, przemieszczaniu, doręczaniu i dokonywaniu ewentualnych zwrotów przesyłek pocztowych po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-11-16

Radom: Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym przez operatora pocztowego Polska Poczta S.A. na rzecz Trzeciego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Radomiu, polegających na przyjmowaniu, przemieszczaniu, doręczaniu i dokonywaniu ewentualnych zwrotów przesyłek pocztowych po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia.
Numer ogłoszenia: 370844 - 2010; data zamieszczenia: 16.11.2010
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Trzeci Mazowiecki Urząd Skarbowy w Radomiu, ul. Struga 26/28, 26-610 Radom, woj. mazowieckie, tel. 048 3629521, faks 048 3631150 , strona internetowa http://www.is.waw.pl/MUS3/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym przez operatora pocztowego Polska Poczta S.A. na rzecz Trzeciego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Radomiu, polegających na przyjmowaniu, przemieszczaniu, doręczaniu i dokonywaniu ewentualnych zwrotów przesyłek pocztowych po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia..

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienie jest świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym przez operatora pocztowego Polska Poczta S.A. na rzecz Trzeciego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Radomiu, polegających na przyjmowaniu, przemieszczaniu, doręczaniu i dokonywaniu ewentualnych zwrotów przesyłek pocztowych po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia. Zakres świadczonych usług obejmować będzie: a) przesyłki zastrzeżone dla operatora publicznego (tj. przesyłki o wadze do 50 gram): rejestrowane (ekonomiczne i priorytetowe) oraz nierejestrowane (ekonomiczne i priorytetowe) - krajowe i zagraniczne, b) przesyłki niezastrzeżone dla operatora publicznego (tj. przesyłki o wadze powyżej 50 gram): rejestrowane (ekonomiczne i priorytetowe) oraz nierejestrowane (ekonomiczne i priorytetowe) - krajowe i zagraniczne, c) usługi komplementarne do przesyłek rejestrowanych, d) usługi Poczta Firmowa, polegające na dowożeniu i odbiorze przesyłek pocztowych do siedziby i z siedziby Zamawiającego przy ulicy Struga 26/28 w Radomiu. Odbiór przesyłek z siedziby Zamawiającego (pok. 307) odbywać się będzie w dni robocze (od poniedziałku do piątku) w godzinach od 14:00 do 15:00. Dostarczanie przesyłek do siedziby Zamawiającego odbywać się będzie w dni robocze (od poniedziałku do piątku) w godzinach od 7:30 do 8:30. Przyjmowanie, przemieszczanie i doręczanie wszystkich przesyłek pocztowych oraz ich ewentualny zwrot i reklamacje, będą realizowane zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie z przepisami..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 64.11.00.00 - Usługi pocztowe .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli jego przedmiotem są usługi, które mogą być świadczone tylko przez jednego Wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze lub z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów. Przedmiotem tego postępowania jest świadczenie usług pocztowych przez publicznego operatora Poczta Polska S.A., któremu na podstawie art. 47 w związku z art. 46 ust. 2 ustawy z dnia 12 czerwca 2003r. Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2008r. Nr 189 poz. 1159 ze zm) przysługuje wyłączność na świadczenie usług pocztowych zastrzeżonych polegających na przyjmowaniu, przemieszczaniu oraz doręczaniu w obrocie krajowym i zagranicznym przesyłek o masie nie przekraczającej granicy wagowej 50 gram oraz ich ewentualnych zwrotów. Inni Wykonawcy świadczący usługi pocztowe nie są uprawnieni do świadczenia zastrzeżonych usług pocztowych, chyba, że za opłatą nie niższą niż dwuipółkrotność opłaty za przyjęcie, przemieszczenie i doręczenie przesyłki listowej stanowiącej przesyłkę najniższego przedziału wagowego najszybszej kategorii określonej w cenniku powszechnych usług pocztowych operatora publicznego (art. 47 ust. 2 ustawy Prawo pocztowe). Zastrzeżenie to powoduje, iż Poczta Polska S.A. posiada faktyczny monopol na świadczenie zastrzeżonych usług pocztowych. Uzasadnienie dla dokonywania zamówień na usługi zastrzeżone w trybie zamówienia z wolnej ręki znalazło się również w wyroku z dnia 18 grudnia 2007r. Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie C-220/06, gdzie stwierdzono, iż art. 7 dyrektywy 97/67/WE pozwala państwom członkowskim zastrzec niektóre rodzaje usług pocztowych dla operatora świadczącego usługi powszechne w zakresie koniecznym do utrzymywania usług powszechnych. W związku z tym, jeżeli usługi pocztowe są (zgodnie z tą dyrektywą) zastrzeżone dla jednego operatora świadczącego usługi powszechne, usługi takie muszą być wyłączone z konkurencji. Dodatkowo należy nadmienić, iż w art. 67 ust. 3 pkt. 1 litera d) ustawy Prawo zamówień publicznych ustawodawca wskazał na możliwość udzielenia zamówienia na zastrzeżone usługi pocztowe w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit a) pzp. Dlatego w tym przypadku zachodzą uzasadnione przesłanki do udzielenia zamówienia Poczcie Polskiej S.A. na podstawie art. 67 ust.1 pkt. 1 lit. a) i lit. b) ustawy Prawo zamówień publicznych. Zgodnie z podziałem dokonanym przez ustawodawcę i wynikającym z ustawy Prawo pocztowe przesyłek o wadze powyżej 50 gram nie łączy się z przesyłkami zastrzeżonymi (o wadze do 50 gram), zaś w zakresie świadczenia powszechnych usług pocztowych polegających na przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu w obrocie krajowym i zagranicznym przesyłek o wadze ponad 50 g, ustawa Prawo pocztowe dopuszcza innych niż Poczta Polska S.A. operatorów pocztowych. Dlatego w tym przypadku zachodzi przesłanka do uznania, iż postępowanie na świadczenie usług pocztowych dla urzędu składa się z dwóch części: pierwsza część dotyczy świadczenia usług pocztowych zastrzeżonych, druga część dotyczy świadczenia powszechnych usług pocztowych niezastrzeżonych dla operatora publicznego. Zamawiający może udzielić zamówienia na świadczenie usług dotyczących przesyłek niezastrzeżonych na podstawie art. 4 ust. 8 w związku z art. 6 lit. a). W art. 6 lit. a) Prawa zamówień publicznych ustawodawca pozwala Zamawiającemu w przypadku zamówień udzielanych w częściach na zastosowanie przepisów właściwych dla danej części zamówienia (dla jej wartości), w sytuacji gdy wartość danej części nie przekracza wyrażonej w złotych polskich równowartości kwoty 80 000 euro dla usług i pod warunkiem, że łączna wartość tych części nie wynosi więcej niż 20% wartości zamówienia. W tym postępowaniu zachodzą obie przesłanki, o których mowa w art. 6a) ustawy, bowiem udział wartościowy przesyłek niezastrzeżonych wynosi 6,18% w stosunku do szacunkowej wartości całego zamówienia na wykonywanie usług pocztowych i został oszacowany na kwotę stanowiąca równowartość 4 813,64 EURO, czyli nie przekracza wspomnianych 20% i kwoty 80 000 EURO (ogólna wartość szacunkowa usług pocztowych wynosi 299 049,90 złotych). Zatem udzielenie zamówienia operatorowi publicznemu Poczcie Polskiej na świadczenie usług pocztowych niezastrzeżonych na podstawie art. 4 ust. 8 nie stanowi naruszenia obowiązujących przepisów prawa. Jednak za połączeniem tych dwóch rodzajów przesyłek w jednym postępowaniu przemawia fakt, że z przyczyn natury technicznej i organizacyjnej, zapewniającej prawidłowe wykonywanie czynności służbowych przez pracowników Zamawiającego, wskazane jest zapewnienie świadczenia usług pocztowych w ramach umowy z jednym Wykonawcą. Zawarcie dwóch odrębnych umów z różnymi Wykonawcami (jednej dla przesyłek zastrzeżonych, a drugiej dla niezastrzeżonych) byłoby nieracjonalne i nieekonomiczne, bowiem spowodowałoby zwiększenie nakładu i czasu pracy pracowników kancelarii oraz pracowników merytorycznych przygotowujących pocztę (a to mogłoby powodować opóźnienia w ich ekspediowaniu, co jest niedopuszczalne ze względu na zachowanie terminowości pracy urzędu) i rozliczających faktury za wykonane usługi. Za powyższym rozwiązaniem przemawia również fakt, że negocjowane z Pocztą Polską przez Ministerstwo Finansów rabaty i opusty dotyczą również kategorii przesyłek o wadze powyżej 50 gram, co gwarantuje korzystne warunki cenowe (korzystniejsze niż w przypadku zawarcia odrębnych umów). Zgodnie z umową zawartą pomiędzy Ministerstwem Finansów a Pocztą Polską, która określa warunki udzielania przez jednostki Poczty Polskiej opustów i rabatów za przesyłki nadawane przez jednostki podlegle Ministrowi Finansów (w tym urzędy skarbowe), Urząd jest zobowiązany do jej przestrzegania i stosowania. Ponadto analiza rynku operatorów pocztowych wykazała, że spośród operatorów ujętych w rejestrze prowadzonym przez Prezesa UKE, w części o której mowa w art. 20 ust. 2 pkt. 1 dotyczącej zezwoleń, o których mowa w art. 6 ust. 1 Prawa pocztowego, w chwili obecnej jedynie Poczta Polska S.A. spełnia łącznie warunki określone w ustawie dla świadczenia usług powszechnych, bowiem zakres działalności innych operatorów nie obejmuje wszystkich kategorii usług pocztowych lub działalność ta nie obejmuje całego obszaru Rzeczypospolitej Polskiej i zagranicy czy też nie posiadają odpowiedniego zaplecza technicznego dotyczącego chociażby placówek pocztowych. Ponadto doręczanie pism w urzędzie odbywa się na zasadach przewidzianych w ordynacji podatkowej, a także na podstawie kodeksu postępowania administracyjnego (postępowanie egzekucyjne), kodeksu postępowania karnego i kodeksu postępowania cywilnego. Przepisy tych ustaw różnorodnie określają podmiot realizujący usługi pocztowe. W praktyce tylko przedsiębiorstwo Poczta Polska S.A., dysponując odpowiednim zapleczem technicznym i kadrą, umożliwia zachowanie procedur określających sposób doręczenia pism urzędowych, o których mowa w przepisach tych ustaw (zgodnie z art. 150 Ordynacji podatkowej, w przypadku braku możliwości doręczenia pisma poczta przechowuje pismo przez okres 14 dni w swojej placówce pocztowej) oraz jest jedynym operatorem publicznym, który gwarantuje Zamawiającemu dochowanie przesłanki wynikającej z art. 45 ustawy Prawo Pocztowe (tj. że potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego wydane przez placówkę operatora publicznego ma moc dokumentu urzędowego). Ponadto w chwili obecnej jedynie operator publiczny ma obowiązek świadczenia powszechnych usług pocztowych w sposób ciągły, umożliwiający traktowanie przesyłki listowej jako przesyłki poleconej, uzyskanie potwierdzenia odbioru przesyłki rejestrowanej (art. 46 ustawy Prawo pocztowe). Z uwagi na powyższe oraz z przyczyn natury technicznej i organizacyjnej prawidłowe funkcjonowanie Zamawiającego, w tym wykonywanie czynności związanych podstawową działalnością Urzędu, wymaga zapewnienia świadczenia usług pocztowych w ramach umowy z jednym wykonawcą, co z uwagi na ponad 93,82% udział w zamówieniu usług zastrzeżonych dla Poczty Polskiej determinuje decyzję Zamawiającego o zastosowaniu trybu z wolnej ręki dla przedmiotowego zamówienia. Powyższe okoliczności przesądzają o wyborze przez zamawiającego trybu z wolnej ręki oraz o tym, że zamówienie może zostać sprawnie i prawidłowo zrealizowane tylko przez jednego wykonawcę - Pocztę Polską

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Poczta Polska S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Rakowiecka 26, Region Handlowy w Kielcach, Plac Niepodległości 2, 25-949 Kielce, kraj/woj. mazowieckie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.