eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nowa Wieś Lęborska › Sukcesywny zakup i dostawa środków bhp oraz środków higienicznych na teren Zakładu Zagospodarowania Odpadów Czysta Błękitna Kraina Sp. z o. o. w Czarnówku

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-11-10

Nowa Wieś Lęborska: Sukcesywny zakup i dostawa środków bhp oraz środków higienicznych na teren Zakładu Zagospodarowania Odpadów Czysta Błękitna Kraina Sp. z o. o. w Czarnówku
Numer ogłoszenia: 370628 - 2014; data zamieszczenia: 10.11.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Zagospodarowania Odpadów "Czysta Błękitna Kraina" Sp. z o.o. , Czarnówko 34, 84-351 Nowa Wieś Lęborska, woj. pomorskie, tel. 59 8624388, faks 59 8624388.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zzo-czarnowko.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Zakład Zagospodarowania Odpadów - spółka Gmin.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Sukcesywny zakup i dostawa środków bhp oraz środków higienicznych na teren Zakładu Zagospodarowania Odpadów Czysta Błękitna Kraina Sp. z o. o. w Czarnówku.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: zakup oraz sukcesywna dostawa środków BHP oraz środków higienicznych na teren Zakładu Zagospodarowania Odpadów Czysta Błękitna Kraina Sp. z o. o. w Czarnówku. Część I: Chemia gospodarcza Nazwa Ajax 1l-40szt. Domestos 1250ml-40szt Clin 0,5l -15szt Cif 750ml -15szt Ludwik 5l -20szt Mydło w płynie antybakteryjne 5l- 20szt Mop sznurkowy -10szt Ręczniki Z zielony - karton- 60szt Papier toaletowy - worki -1200 (rolek) Ścierki kuchenne (3 szt. w opakowaniu)- 30szt Gąbki do naczyń z powierzchnią ścierną (3 szt. w opakowaniu)- 30szt Pronto 300ml -12szt Czyściwo -24szt Sidolux do mycia paneli- 6szt Sidolux do nabłyszczania paneli- 6szt Część II: Odzież ochronna i środki ochrony indywidualnej Rękawice RBLUEGRIP- 600szt Rękawice CERUA bawełniane -600szt Rękawice ART.-Moistech -240szt Rękawice RTELA -3550szt Rękawice RNITZ -3550szt Rękawice RDR -1800szt Rękawice Dragon oryginał -1800szt Buty trzewiki antyprzebiciowe z podnoskiem z kompozytu lub metalowe. Cholewki ze skór licowych tłoczonych o zmniejszonej nasiąkliwości wody z atestem PN-EN ISO 20345, EN 345-1 S3 zaakceptowane do stosowania w górnictwie - GIG -60szt Koszula flanelowa -120szt Filcaki polska guma -35szt Komplety przeciwdeszczowe -55szt Kurtka typu Pilot do -30oC, tkanina wodoodporna 70% PES/30%BW 230g/m2/Rental (wartości minimalnych wymagań)- 52szt Spodnie ogrodniczki ocieplane do -30oC, tkanina wodoodporna 70% PES/30%BW 230g/m2/Rental (wartości minimalnych wymagań) -52szt Bluza: tkanina - Klopman, rental quality 65% PES/35%BW 245g/m2 (wartości minimalnych wymagań) -52szt Spodnie ogrodniczki tkanina - Klopman, rental quality 65% PES/35%BW 245g/m2 (wartości minimalnych wymagań)- 52szt Czapka z daszkiem ocieplana -52szt Czapka z daszkiem -52szt Dostawca udziela 12-miesięcznej gwarancji na przemakanie, rozklejanie i inne ukryte wady obuwia. Zamawiany rozmiar i kolor nie może mieć wpływu na cenę. Odzież i obuwie będzie zamawiane sukcesywnie w miarę potrzeb zamawiającego. Część III: Środki czystości i kremy ochronne Mydło Dove- 800szt Pasta BHP w płynie (żel) 500g- 65szt Krem do rąk 125ml -350szt Krem Nivea Soft 300ml -40szt Szczotka do rąk -210szt Ręczniki kąpielowe 70cm x 140 cm, gramatura od 450 - 500g/m2 gatunek pierwszy -130szt Przedmiot zamówienia będzie sukcesywnie dostarczany w ilości określonej każdorazowo przez Zamawiającego w ciągu 48h w dni robocze po jego telefonicznym lub pisemnym zgłoszeniu do Wykonawcy na teren Zakładu Zagospodarowania Odpadów Czysta Błękitna Kraina Sp. z o.o. Czarnówko 34, 84-351 Nowa Wieś Lęborska transportem wykonawcy. Koszt transportu będzie uwzględniony w cenie oferty. Zamawiający zastrzega możliwość zamówienia mniejszej ilości przedmiotu zamówienia. Z tego tytułu wykonawca nie może występować z roszczeniem rekompensaty za niedostarczoną ilość dostaw. Zamawiający zastrzega możliwość zmniejszenia lub zwiększenia ilości dostaw (do 20%) bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Wszelkie koszty, w tym związane z dojazdem i przyjazdem na miejsce realizacji umowy oraz koszty materiałów potrzebnych do realizacji zadania ponosi we własnym zakresie Wykonawca, bez praw ich zwrotu od Zamawiającego.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających na zasadach określonych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Prawa zamówień publicznych. Wartość zamówień uzupełniających nie przekroczy 20% wartości zamówienia. Zamówienia uzupełniające mogą obejmować wszystkie elementy przedmiotu zamówienia

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 18.14.10.00-9, 18.83.10.00-3, 18.83.20.00-0, 35.11.34.70-4, 18.22.00.00-7, 33.71.19.00-6, 39.81.20.00-7, 39.22.40.00-8, 33.76.00.00-5, 39.51.41.00-9, 39.52.58.00-6, 39.81.30.00-4, 39.83.00.00-9, 39.83.12.40-0, 39.22.43.20-7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnienie warunku oceniane będzie na podstawie treści złożonego oświadczenia - Załącznik nr 2 do SIWZ. Ocena dokonana zostanie wg formuły spełnia - nie spełnia

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnienie warunku oceniane będzie na podstawie treści złożonego oświadczenia - Załącznik nr 2 do SIWZ. Ocena dokonana zostanie wg formuły spełnia - nie spełnia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnienie warunku oceniane będzie na podstawie treści złożonego oświadczenia - Załącznik nr 2 do SIWZ. Ocena dokonana zostanie wg formuły spełnia - nie spełnia

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnienie warunku oceniane będzie na podstawie treści złożonego oświadczenia - Załącznik nr 2 do SIWZ. Ocena dokonana zostanie wg formuły spełnia - nie spełnia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wykonawca powinien złożyć wraz z ofertą również następujące oświadczenia i dokumenty: 1.1 Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - wypełniony Załącznik nr 2 do SIWZ. 1.2 Ewentualne pełnomocnictwo do podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy. 1.3 Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej albo informacja o tym że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej - wypełniony Załącznik nr 5 do SIWZ. 2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa w Dziale VI pkt. 1.2. składa: 2.1. dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że: 2.1.1. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 3. 3.1. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów wymienionych w pkt. 3 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. 3.2. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 4. 4.1. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Zobowiązanie należy złożyć w formie oryginału. 4.2. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla Wykonawcy, określonym w dziale VI pkt. 1, 3, 4.1. 5. 5.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W tym przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 5.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokumenty wymienione w punktach 1.1.-1.2., 2.3., 3, 4.1 każdy z Wykonawców składa indywidualnie; dokumenty wymienione w punkcie 2.1. składa Pełnomocnik w imieniu wszystkich Wykonawców. 6. 6.1. Dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Załączona do oferty kopia wymaganego dokumentu musi być poświadczona za zgodność z oryginałem podpisem, pieczęcią imienną przez uprawnionego(-ych) przedstawiciela(-i) wykonawcy (podpisujących ofertę). 6.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty. 6.3. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 6.4. Dołączenie nie poświadczonej kopii Zamawiający traktuje jako brak danego dokumentu. 7. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zgodnie z art. 144 Prawa zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień umowy zawartej w wyniku postępowania w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy. Poniższe postanowienia stanowią dopuszczalny katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. Zamawiający określa następujące warunki zmiany: W przypadku zmiany obowiązującej stawki VAT możliwe będzie zawarcie aneksu w zakresie zmiany wynagrodzenia dla Wykonawcy w zakresie wynikającym ze zmiany stawki VAT, Dopuszczalne są zmiany umowy oraz wprowadzenie nowych postanowień do umowy, które będą korzystne dla Zamawiającego, a które nie będą wykraczać poza treść oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zzo-czrnowko.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zakład Zagospodarowania Odpadów Czysta Błękitna Kraina Sp. z o. o. 84-351 Nowa Wieś Lęborska, Czarnówko 34.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.11.2014 godzina 12:00, miejsce: Zakład Zagospodarowania Odpadów Czysta Błękitna Kraina Sp. z o. o. 84-351 Nowa Wieś Lęborska, Czarnówko 34.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Chemia gospodarcza.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Ajax 1l- 40szt Domestos 1250ml - 40szt Clin 0,5l -15szt Cif 750ml -15szt Ludwik 5l -20szt Mydło w płynie antybakteryjne 5l- 20szt Mop sznurkowy -10szt Ręczniki Z zielony - karton -60szt Papier toaletowy - worki -1200 (rolek) Ścierki kuchenne (3 szt. w opakowaniu)- 30szt Gąbki do naczyń z powierzchnią ścierną (3 szt. w opakowaniu)- 30szt Pronto 300ml -12szt Czyściwo -24szt Sidolux do mycia paneli- 6szt Sidolux do nabłyszczania paneli- 6szt.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.88.40.00-8, 33.76.00.00-5, 39.52.58.00-6, 39.81.30.00-4, 39.83.00.00-9, 39.83.12.40-0, 39.22.43.20-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Odzież ochronna i środki ochrony indywidualnej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Rękawice RBLUEGRIP- 600szt Rękawice CERUA bawełniane -600szt Rękawice ART.-Moistech -240szt Rękawice RTELA -3550szt Rękawice RNITZ -3550szt Rękawice RDR -1800szt Rękawice Dragon oryginał -1800szt Buty trzewiki antyprzebiciowe z podnoskiem z kompozytu lub metalowe. Cholewki ze skór licowych tłoczonych o zmniejszonej nasiąkliwości wody z atestem PN-EN ISO 20345, EN 345-1 S3 zaakceptowane do stosowania w górnictwie - GIG- 60szt Koszula flanelowa -120szt Filcaki polska guma -35szt Komplety przeciwdeszczowe- 55szt Kurtka typu Pilot do -30oC, tkanina wodoodporna 70% PES/30%BW 230g/m2/Rental (wartości minimalnych wymagań)- 52szt Spodnie ogrodniczki ocieplane do -30oC, tkanina wodoodporna 70% PES/30%BW 230g/m2/Rental (wartości minimalnych wymagań) -52szt Bluza: tkanina - Klopman, rental quality 65% PES/35%BW 245g/m2 (wartości minimalnych wymagań) -52szt Spodnie ogrodniczki tkanina - Klopman, rental quality 65% PES/35%BW 245g/m2 (wartości minimalnych wymagań)- 52szt Czapka z daszkiem ocieplana -52szt Czapka z daszkiem -52szt Dostawca udziela 12-miesięcznej gwarancji na przemakanie, rozklejanie i inne ukryte wady obuwia. Zamawiany rozmiar i kolor nie może mieć wpływu na cenę. Odzież i obuwie będzie zamawiane sukcesywnie w miarę potrzeb zamawiającego..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 18.14.10.00-9, 18.83.10.00-3, 18.83.20.00-0, 35.11.34.70-4, 18.22.00.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Środki czystości i kremy ochronne.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Mydło Dove -800szt Pasta BHP w płynie (żel) 500g- 65szt Krem do rąk 125ml -350szt Krem Nivea Soft 300ml -40szt Szczotka do rąk -210szt Ręczniki kąpielowe 70cm x 140 cm, gramatura od 450 - 500g/m2 gatunek pierwszy -130szt.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.71.19.00-6, 39.81.20.00-7, 39.51.41.00-9, 39.22.43.20-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.