eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Szamotuły › Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na okres do dnia 31.12.2026 roku w wysokości 1.785.482 z przeznaczeniem na sfinansowanie deficytu w kwocie 247.508 oraz spłaty zobowiązań finansowych Powiatu Szamotulskiego w kwocie 1.537.974

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2016-12-19

Ogłoszenie nr 369922 - 2016 z dnia 2016-12-19 r.

Szamotuły: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na okres do dnia 31.12.2026 roku w wysokości 1.785.482 z przeznaczeniem na sfinansowanie deficytu w kwocie 247.508 oraz spłaty zobowiązań finansowych Powiatu Szamotulskiego w kwocie 1.537.974
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Nazwa projektu lub programu

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 344310-2016


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Szamotulski, krajowy numer identyfikacyjny 631257986, ul. Wojska Polskiego  4, 64-500  Szamotuły, państwo Polska, woj. wielkopolskie, tel. 612928700, faks 612921880, e-mail borowiakg@szamotuly.com.pl
Adres strony internetowej (URL): www.powiat-szamotuly.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na okres do dnia 31.12.2026 roku w wysokości 1.785.482 z przeznaczeniem na sfinansowanie deficytu w kwocie 247.508 oraz spłaty zobowiązań finansowych Powiatu Szamotulskiego w kwocie 1.537.974

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

OR.272.13.2016

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

I. Opis przedmiotu zamówienia. 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na udzieleniu i obsłudze kredytu długoterminowego na okres do dnia 31.12.2026 roku w wysokości 1.785.482 zł (słownie: jeden milion siedemset osiemdziesiąt pięć tysięcy czterysta osiemdziesiąt dwa złote 00/100) z przeznaczeniem na sfinansowanie deficytu w kwocie 247.508 zł (słownie: dwieście czterdzieści siedem tysięcy pięćset osiem złotych 00/100) oraz spłaty zobowiązań finansowych Powiatu Szamotulskiego w kwocie 1.537.974 zł (słownie: jeden milion pięćset trzydzieści siedem tysięcy dziewięćset siedemdziesiąt cztery złote 00/100) zgodnie z Uchwałą nr XXI/120/2016 Rady Powiatu Szamotulskiego z dnia 28 września 2016 roku. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1. Uruchomienie kredytu w wysokości: 1.785.482 zł (słownie: jeden milion siedemset osiemdziesiąt pięć tysięcy czterysta osiemdziesiąt dwa złote 00/100) - bezgotówkowe, realizowane każdorazowo na zlecenie płatnicze kredytobiorcy na wskazany przez niego rachunek bankowy. 2. Okres kredytowania ustala się z miesięcznym okresem spłaty kapitału w ratach od 01.01.2017 r. do 31.12.2026 r. 3. Spłata odsetek odbywać się będzie w ratach miesięcznych na ostatni dzień każdego miesiąca począwszy od pierwszej wypłaty kredytu, liczonych od kapitału pomniejszonego o spłacone raty, oparte na złotowym depozycie międzybankowym WIBOR 1M. 4. Dla celów wyliczenia ceny i porównania ofert należy przyjąć następujące założenia: ?- WIBOR 1 m w wysokości 1,66 p.p, ?- spłata kredytu od 1 stycznia 2017 roku w ratach miesięcznych, ?- miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni, a rok 365/366, ?- spłata rat kapitałowych następować będzie w ostatnim dniu każdego miesiąca, ?- spłata rat kapitałowych dokonywana będzie od 31.01.2017 r. do 31.12.2026 r., ?- spłata rat odsetkowych następować będzie w ostatnim dniu każdego miesiąca, ?- spłata odsetek odbywać się będzie w ratach miesięcznych na ostatni dzień każdego miesiąca począwszy od pierwszej wypłaty kredytu, liczonych od kapitału pomniejszonego o spłacone raty, oparte na złotowym depozycie międzybankowym WIBOR 1M, ?- spłata kredytu następować będzie w 120 ratach miesięcznych, tj. 119 równych rat w wysokości 14 879,00 zł.-każda, za wyjątkiem pierwszej wyrównującej raty w wysokości 14 881,00 zł. ?- harmonogram spłat kredytu i odsetek znajduje się w tabeli w pkt.III.2 SIWZ 5. Zamawiający nie dopuszcza żadnej prowizji ani opłat dodatkowych przed udzieleniem kredytu i w okresie kredytowania poza prowizją przygotowawczą, która nie może być wyższa niż 0,5% wartości wykorzystanego kredytu pobieranej każdorazowo od kwoty uruchomionej transzy. 6. Wykonawca nie będzie pobierał od Zamawiającego żadnych opłat, prowizji i kar z tytułu przedterminowej spłaty części albo całości kredytu. 7. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami, niż prowizja przygotowawcza oraz oprocentowanie liczone wg stawki WIBOR 1M powiększonej o marżę banku, a w szczególności w sytuacji gdy kredyt spłacony zostanie wcześniej - odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy, bez prowizji rekompensacyjnej. 8. Wykonawca ma obowiązek podania wszelkich opłat, prowizji składających się na koszt kredytu. 9. W celu zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego, Zamawiający dołączy do SIWZ następujące informacje: 1) opinię RIO w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym sprawozdaniu z wykonania budżetu Powiatu Szamotulskiego za rok 2014 i 2015, 2) sprawozdania Rb-NDS, Rb-Z, Rb-N na dzień 30.09.2016 r., 3) opinię RIO w sprawie projektu budżetu na 2016 r., 4) Budżet Powiatu uchwalony na rok 2016, 5) Wieloletnią Prognozę Finansową na lata 2016-2026, 6) opinię RIO w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2016-2026, 7) opinię w sprawie możliwości spłaty kredytu w latach 2017-2026 wydaną przez Regionalną Izbę Obrachunkową - opublikujemy po otrzymaniu z RIO Poznań 8) Uchwałę Rady Powiatu Szamotulskiego z upoważnieniem dla Zarządu Powiatu Szamotulskiego do zaciągnięcia kredytu. 10. Wspólny Słownik Zamówień CPV: kod CPV 66.11.30.00.-5 usługi udzielania i obsługi kredytu. 11. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 12. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 13. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej. 14. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających. 3. Standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia są następujące: 1) Kredyt długoterminowy w kwocie 1.785.482 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie deficytu w kwocie 247.508 zł oraz spłaty zobowiązań finansowych Powiatu Szamotulskiego w kwocie 1.537.974 zł z możliwością wykorzystania w zależności od potrzeb Zamawiającego do dnia 31 grudnia 2016 roku. 2) Płatności rat kapitałowych będą dokonywane miesięcznie przelewem od 31.01.2017 r. do 31.12.2026 r. 3) Spłata odsetek odbywać się będzie w ratach miesięcznych na ostatni dzień każdego miesiąca począwszy od pierwszej wypłaty kredytu, liczonych od kapitału pomniejszonego o spłacone raty, oparte na złotowym depozycie międzybankowym WIBOR 1M. 4) Płatność odsetek w terminach, o których mowa w pkt. 3 jest bezwzględnie wymagalna. Skutki nie wywiązania się z płatności określi umowa między Zamawiającym a Wykonawcą. 5) Płatność rat kapitałowych w terminie, o którym mowa w pkt. 2 nie jest bezwzględnie wymagalna, pod warunkiem złożenia przez Zamawiającego pisemnego wniosku o odroczenie płatności o czas oznaczony. Wniosek powinien być złożony do banku nie później niż 7 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Oznaczony czas przesunięcia raty kapitałowej nie może wykraczać poza okres kredytowania. Nie spłacona rata kapitałowa wchodzi w skład nie spłaconej części kapitału i jest oprocentowana na zasadach określonych w ofercie. Z tytułu przesunięcia terminu spłaty raty kapitałowej w okresie kredytowania, bank nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat i prowizji. 6) W przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, strony dopuszczają możliwość przedłużenia spłaty kredytu (okresu kredytowania) o czas oznaczony. Powyższa zmiana wymaga formy pisemnej. 7) Po każdorazowym przesunięciu terminu spłaty raty kapitałowej bank dokona stosownego przeliczenia rat kapitałowych i odsetkowych, stosownie do treści wniosku Zamawiającego o odroczenie terminu płatności. Za powyższą czynność bank nie będzie żądał dodatkowych opłat lub prowizji. 8) Termin zapłaty prowizji wynikającej ze złożonej oferty nastąpi po podpisaniu umowy, w ciągu 10 dni od dnia wypłaty każdej kolejnej kwoty kredytu. 9) Oprocentowanie kredytu oparte jest na zmiennej stopie procentowej. Stopa procentowa (wyliczona w sposób określony w ofercie) równa jest wysokości stawki referencyjnej, powiększonej o marżę banku w wysokości wynikającej z oferty. Marża nie ulega zmianie w okresie obowiązywania umowy. Stawkę referencyjną stanowi stawka WIBOR 1M oznaczająca notowaną na warszawskim rynku międzybankowym stopę procentową dla międzybankowych depozytów miesięcznych, ustalana dla pierwszego okresu obrachunkowego według notowań z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego dzień całkowitej lub częściowej wypłaty kredytu, a dla kolejnych okresów obrachunkowych również z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego rozpoczęcie danego okresu obrachunkowego. Pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty pierwszej kwoty kredytu i kończy się dzień przed spłatą raty odsetek. W umowie kredytowej spłata rat następować będzie w ostatnim dniu miesiąca w oparciu o kalendarz rzeczywisty. 10) Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów (prowizji i opłat) związanych z przyznaniem, uruchomieniem i obsługą kredytu oraz od nie wykorzystanej części kredytu w całym okresie kredytowania poza wymienionymi w formularzu ofertowym. 11) Wykonawca nie będzie pobierał dodatkowych opłat i prowizji od przyznanego lecz niewykorzystanego kredytu. 12) Prawne zabezpieczenie spłaty udzielonego kredytu wraz z odsetkami stanowi weksel "in blanco" wraz z deklaracją wekslową oraz dobrowolne poddanie się egzekucji na podstawie bankowego tytułu egzekucyjnego. 13) Za opóźnienie w realizacji dyspozycji rozliczeniowej, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy - na wniosek Zamawiającego - Wykonawca zapłaci odsetki ustawowe naliczane od dysponowanej kwoty. Niezależnie od powyższego Zamawiający może żądać naprawienia szkody na zasadach ogólnych. 14) Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną za opóźnienie w postawieniu kredytu do dyspozycji w wysokości 1% wartości kredytu za każdy dzień opóźnienia. 4. Na cykl życia przedmiotu zamówienia związanego z uruchomieniem, obsługą i spłatą kredytu w wysokości: 1.785.482 zł składają się koszty związane z: 1) szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia opisanym w pkt.III.2 oraz standardami z pkt. III.3. 2) zaangażowaniem pracownika Zamawiającego do procedury zawarcia i obsługi umowy z Wykonawcą w wymiarze 1/30 etatu począwszy od dnia zawarcia umowy z danym Wykonawcą aż do dnia całościowej spłaty kredytu.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie


II.5) Główny Kod CPV: 66113000-5
Dodatkowe kody CPV:

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 19/12/2016
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT
Waluta


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert1
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Bank Spółdzielczy Duszniki,  ,  ul. Rynek 7,  64-500,  Szamotuły,  kraj/woj. wielkopolskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 269920,48
Oferta z najniższą ceną/kosztem 269920,48
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 269920,48
Waluta: PLN


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie   na podstawie art.  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.