eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Szczuczyn › Zorganizowanie i przeprowadzenie dodatkowych zajęć edukacyjnych, dla uczniów Zespołu Szkół im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Szczuczynie, uczestników projektu -Od ucznia do profesjonalnego mechanika- współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-09-26

Szczuczyn: Zorganizowanie i przeprowadzenie dodatkowych zajęć edukacyjnych, dla uczniów Zespołu Szkół im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Szczuczynie, uczestników projektu -Od ucznia do profesjonalnego mechanika- współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
Numer ogłoszenia: 367878 - 2012; data zamieszczenia: 26.09.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Szkół im. Marszałka Józefa Piłsudskiego , ul. Szczuki 1, 19-230 Szczuczyn, woj. podlaskie, tel. 86 272 50 12, faks 86 273 52 86.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zsszczuczyn.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zorganizowanie i przeprowadzenie dodatkowych zajęć edukacyjnych, dla uczniów Zespołu Szkół im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Szczuczynie, uczestników projektu -Od ucznia do profesjonalnego mechanika- współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu i przeprowadzeniu dodatkowych zajęć dydaktyczno - wyrównawczych, zajęć pozalekcyjnych rozwijających kompetencje zawodowe, zajęć pozalekcyjnych rozwijających kompetencje kluczowe, indywidualnych i grupowych zajęć z zakresu doradztwa edukacyjno - zawodowego, organizacji opieki psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów klas I-IV Zespołu Szkół im. Marszała Józefa Piłsudskiego w Szczuczynie, kształcących się w zawodzie technik mechanik oraz opracowanie materiałów zgodnie z prowadzonymi zajęciami (według szablonu uzgodnionego z koordynatorem projektu), które zostaną udostępnione na platformie e-learningowej.zgodnie z poniższym zestawieniem: 1.Organizacja zajęć pozalekcyjnych rozwijających kompetencje kluczowe: język polski-18 godz. w 2012 r., 36 godz. w 2013r., 18 godz. w 2014 r. jęz. angielski- 24 godz. w 2012 r., 48 godz. w 2013r., 24 godz. w 2014 r. jęz. niemiecki- 12 godz. w 2012 r., 24 godz. w 2013r., 6 godz. w 2014 r. matematyka-24 godz. w 2012 r., 48 godz. w 2013r., 24 godz. w 2014 r. 2.Organizacja dodatkowych zajęć dydaktyczno - wyrównawczych: jęz. polski-6 godz. w 2012 r., 12 godz. w 2013r., 6 godz. w 2014 r. jęz. angielski-6 godz. w 2012 r., 12 godz. w 2013r.,6 godz. w 2014 r. jęz. niemiecki-6 godz. w 2012 r., 12 godz. w 2013r., 6 godz. w 2014 r. matematyka-6 godz. w 2012 r., 12 godz. w 2013r., 6 godz. w 2014 r. podstawy konstrukcji maszyn-6 godz. w 2012 r., 12godz. w 2013r. 3.Organizacja zajęć pozalekcyjnych rozwijających kompetencje kluczowe: podstawy konstrukcji maszyn-12 godz. w 2012 r., 24 godz. w 2013r., 6 godz. w 2014 r. układy sterowania i regulacji--6 godz. w 2012 r., 12 godz. w 2013r., 6 godz. w 2014 r. obsługa i naprawa pojazdów samochodowych--6 godz. w 2012 r., 12 godz. w 2013r., 6 godz. w 2014 r. egzamin zawodowy-6 godz. w 2012 r., 12 godz. w 2013r., 6 godz. w 2014 r. 4.Organizacja zajęć pozalekcyjnych rozwijających kompetencje kluczowe: Koło motoryzacyjne-20 godz. w 2012 r., 50 godz. w 2013r., 20 godz. w 2014 r. 5.Indywidualne i grupowe zajęcia z zakresu doradztwa edukacyjno - zawodowego dla młodzieży doradztwo grupowe-12 godz. w 2012 r., 18 godz. w 2013r., 12 godz. w 2014 r. doradztwo indywidualne-20 godz. w 2012 r., 30 godz. w 2013r., 10 godz. w 2014 r. 6. Organizacja opieki psychologiczno-pedagogicznej: zajęcia z psychologiem- 10 godz. w 2012 r., 25 godz. w 2013r., 10 godz. w 2014 r. zajęcia z pedagogiem- 10 godz. w 2012 r., 25 godz. w 2013r., 10 godz. w 2014 r. 7.Przygotowanie materiałów na platformę e-learningową. Język polski (dotyczy punktu 1 Organizacja zajęć pozalekcyjnych rozwijających kompetencje kluczowe); Język angielski (dotyczy punktu 1 Organizacja zajęć pozalekcyjnych rozwijających kompetencje kluczowe); Język niemiecki (dotyczy punktu 1 Organizacja zajęć pozalekcyjnych rozwijających kompetencje kluczowe); Matematyka (dotyczy punktu 1 Organizacja zajęć pozalekcyjnych rozwijających kompetencje kluczowe); Podstawy konstrukcji maszyn ( dotyczy punktu 3 Organizacja zajęć pozalekcyjnych rozwijających kompetencje kluczowe); Układy sterowania i regulacji (dotyczy punktu 3 Organizacja zajęć pozalekcyjnych rozwijających kompetencje kluczowe); Obsługa i naprawa pojazdów samochodowych (dotyczy punktu 3 Organizacja zajęć pozalekcyjnych rozwijających kompetencje kluczowe) Doradztwo edukacyjno-zawodowe (dotyczy punktu 5 Indywidualne i grupowe zajęcia z zakresu doradztwa edukacyjno - zawodowego dla młodzieży)..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.20.00.00 - Usługi szkolnictwa średniego 80.00.00.00 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe 80.21.10.00 - Usługi edukacji technicznej na poziomie szkoły średniej .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.04.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełnia wymóg posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, gdy Wykonawca wykaże iż posiada uprawnienia do występowania w obrocie prawnym i prowadzenia działalności w zakresie objętym niniejszym zamówieniem. Ocena dokonana zostanie poprzez sprawdzenie, czy Wykonawca złożył Oświadczenie zgodnie z art. 22 ust. 1Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (zał. Nr 2 do SIWZ). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają ten warunek .

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełnia wymóg posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia na podstawie złożonego Oświadczenia zgodnie z art. 22 ust. Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (zał. Nr 2 do SIWZ). Wykonawcy wspólnie ubiegający sięo udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają ten warunek .

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełnia wymóg dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia, na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych( zał. nr 2 do SIWZ)

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełnia wymóg dysponowania odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych( zał. nr 2 do SIWZ) oraz na podstawie oświadczenia że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (zał.nr 3 do SIWZ). Wykonawca musi jednocześnie wykazać, iż będzie dysponować osobami posiadającymi odpowiednie kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie do prowadzenia zajęć wymienionych w opisie przedmiotu zamówienia. Wykonawca musi dysponować osobami, które posiadają uprawnienia określone w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 roku w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli nie mających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. Nr 50, poz.400, z późn.zm.). Zamawiający wymaga, by zajęcia prowadzone były przez nauczycieli posiadających: 1)Wykształcenie wyższe kierunkowe z przygotowaniem pedagogicznym, 2) Minimum 5 letnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć w szkole ponadgimnazjalnej (nie dotyczy psychologa, pedagoga i doradcy zawodowego), 3) Stopień awansu zawodowego: co najmniej nauczyciel mianowany, 4) Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych. Na potwierdzenie spełnienia tego warunku Wykonawca musi złożyć wykaz osób, zgodnie z zał. nr 4 do SIWZ. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają ten warunek.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych (zał. nr 2 do SIWZ). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają ten warunek .

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania zmiany umowy na następujących warunkach: 1) zmiany danych Wykonawcy lub Zamawiającego bez zmiany samych stron umowy (zmiana siedziby, adresu, nazwy, numeru rachunku bankowego, osób reprezentujących strony umowy) w przypadku zaistnienia wymienionych wyżej zmian po danej stronie umowy; 2) zmiany przedstawicieli reprezentujących Zamawiającego lub Wykonawcę podczas realizacji umowy w przypadkach: śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych wymienionych wyżej osób, jeżeli zmiana wymienionych wyżej osób okaże się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od stron; 3)terminu płatności, który uzależniony będzie od terminu przekazywania środków finansowych przez Instytucję Zarządzającą; 4) okoliczności, których nie można było przewidzieć w ogłoszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia - w takim przypadku umowa będzie mogła zostać dostosowana do zaistniałych okoliczności; 5) nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia; 6) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w tym instytucjami nadzorującymi realizację projektu, w ramach którego realizowane jest zamówienie; 7) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych dotyczących Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki lub wytycznych i zaleceń Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej; 8)wynikną rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Strony.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zsszczuczyn.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zespół Szkół im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Szczuczynie, ul. Szczuki 1, 19-230 Szczuczyn, pokój Nr 42 Biuro Projektu.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.10.2012 godzina 09:00, miejsce: Zespół Szkół im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Szczuczynie ul. Szczuki 1, 19-230 Szczuczyn, pokój Nr 42 Biuro Projektu.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt nr WND-POKL.09.02.00-20-120/11 pt.:Od ucznia do profesjonalnego mechanika, realizowany przez Zespół Szkół im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Szczuczynie jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego, zgodnie z zawartą umową nr UDA-POKL.09.02.00-20-120/11-00 z dnia 16 maja 2012 roku..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.