eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ciechanów › Bieżące utrzymanie dróg publicznych gminnych i wewnętrznych Gminy Miejskiej Ciechanów będących w zarządzie Prezydenta Miasta Ciechanów w okresie od daty zawarcia umowy do 31 grudnia 2016 r.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-01-05

Ciechanów: Bieżące utrzymanie dróg publicznych gminnych i wewnętrznych Gminy Miejskiej Ciechanów będących w zarządzie Prezydenta Miasta Ciechanów w okresie od daty zawarcia umowy do 31 grudnia 2016 r.
Numer ogłoszenia: 3674 - 2016; data zamieszczenia: 05.01.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Ciechanów reprezentowana przez Prezydenta Miasta Ciechanów , Plac Jana Pawła II 6, 06-400 Ciechanów, woj. mazowieckie, tel. 23 6749200, faks 23 672 29 63.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.umciechanow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Bieżące utrzymanie dróg publicznych gminnych i wewnętrznych Gminy Miejskiej Ciechanów będących w zarządzie Prezydenta Miasta Ciechanów w okresie od daty zawarcia umowy do 31 grudnia 2016 r..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest bieżące utrzymanie dróg publicznych gminnych i wewnętrznych Gminy Miejskiej Ciechanów będących w zarządzie Prezydenta Miasta Ciechanów w okresie od daty zawarcia umowy do 31 grudnia 2016 r. wg następujących części: Część 1 - bieżące utrzymanie dróg utwardzonych - remonty nawierzchni chodników Część 2 - bieżące utrzymanie dróg utwardzonych - remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznych, utrwalanie i regeneracja nawierzchni Część 3 - bieżące utrzymanie nawierzchni dróg nieutwardzonych (żwirowych, szlakowych, gruntowych) Część 4 - bieżące utrzymanie oznaczeń pionowych (znaki drogowe, tablice z nazwami ulic itp.) Część 5 - bieżące utrzymanie oznaczeń poziomych (linie segregacyjne, przejścia dla pieszych) 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w dokumentacji projektowej w skład której wchodzi przedmiar robót, wykaz dróg oraz w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Ilości podane dla poszczególnych pozycji w Przedmiarze Robót (Załącznik nr 8 do SIWZ) stanowią jedynie szacunkową ilość każdej z robót i zostały podane jako udogodnienie w celu stworzenia wspólnej podstawy dla wyceny oferty. Wykonawca nie będzie wnosił zastrzeżeń ani roszczeń w jakiejkolwiek formie, jeśli ilość robót rzeczywiście wykonanych, a następnie rozliczonych na podstawie zgodnie z postanowieniami umowy, będzie inna niż podana ww. przedmiarze.

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających do 50% wartości zamówienia (dotyczy części 1-3) i do 30% wartości zamówienia (dotyczy części 4 i 5), o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy Pzp.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.12.00-0, 45.11.20.00-5, 45.11.12.30-9, 45.11.13.00-1, 45.23.32.52-0, 45.23.32.22-1, 45.23.31.40-2, 45.23.31.42-6, 45.23.32.20-7, 45.23.32.90-8, 45.23.31.41-9, 45.23.32.21-4, 45.23.32.90-8.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 5.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca składający ofertę zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: a) 8 000,00 (słownie osiem tysięcy złotych) dla części 1 zamówienia; b) 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych) dla części 2 zamówienia; c) 12 000,00 zł (słownie: dwanaście tysięcy złotych) dla części 3 zamówienia; d) 5 000,00 (słownie: pięć tysięcy złotych) dla części 1 zamówienia. e) 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych)- dla części 5 zamówienia.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisywania sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca biorący udział w postępowaniu musi wykazać w zakresie warunku udziału w postępowaniu dotyczącego wiedzy i doświadczenia, że w ciągu ostatnich 5 lat, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na: dla Części 1: remoncie lub budowie/przebudowie nawierzchni chodników za kwotę co najmniej 300.000,00 zł brutto, dla Części 2: remoncie cząstkowym nawierzchni bitumicznych za kwotę co najmniej 300.000,00 zł brutto, dla Części 3: remoncie nawierzchni dróg gruntowych za kwotę co najmniej 500.000,00 zł brutto, dla Części 4: utrzymaniu oznakowania pionowego za kwotę co najmniej 200.000,00 zł brutto, dla Części 5: utrzymaniu oznakowania poziomego za kwotę co najmniej 100.000,00 zł brutto .

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisywania sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać, że dysponuje/będzie dysponował jedną osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania budową lub robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń (dotyczy części 1-5). Jedna osoba może zostać wskazana w celu wykazania spełnienia warunku więcej niż jednej części zamówienia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisywania sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Wykonawca biorący udział w postępowaniu musi wykazać w zakresie warunku udziału w postępowaniu dotyczącego wiedzy i doświadczenia, że w ciągu ostatnich 5 lat, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na: dla Części 1: remoncie lub budowie/przebudowie nawierzchni chodników za kwotę co najmniej 300.000,00 zł brutto, dla Części 2: remoncie cząstkowym nawierzchni bitumicznych za kwotę co najmniej 300.000,00 zł brutto, dla Części 3: remoncie nawierzchni dróg gruntowych za kwotę co najmniej 500.000,00 zł brutto, dla Części 4: utrzymaniu oznakowania pionowego za kwotę co najmniej 200.000,00 zł brutto, dla Części 5: utrzymaniu oznakowania poziomego za kwotę co najmniej 100.000,00 zł brutto.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Ofertę stanowi: a. Wypełniony formularz ofertowy - według wzoru załącznika nr 1 do SIWZ; b. Wypełniony formularz cenowy- według wzoru załącznika nr 9 a)-e) do SIWZ; c. Wypełniony wykaz cen materiałów- według wzoru załącznika nr 10 a)-e) do SIWZ; d. Wypełniony wykaz cen sprzętu - według wzoru załącznika nr 11 a)-e) do SIWZ; e. Informacja o podwykonawcach - według wzoru załącznika nr 7 do SIWZ; f. Oświadczenia wymienione w rozdziale XII SIWZ; g. Inne dokumenty wymienione w rozdziale XII SIWZ. Wykonawca składając ofertę na więcej niż 1 część zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu jeden komplet oświadczeń i dokumentów o których mowa w rozdziale XII SIWZ.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - termin płatności wynagrodzenia wykonawcy - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Pzp przewiduje zmianę postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty. W uzasadnionych przypadkach mających istotny wpływ na realizację umowy, a jednocześnie nie wpływającymi na pogorszenie jakości zamówienia, Zamawiający dopuszcza (przy odpowiednim udokumentowaniu oraz za zgodą obu stron) zmiany określone w § 10 projektu umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.umciechanow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Ciechanów, Referat ds. Koordynowania Inwestycji Miejskich, ul.Wodna 1, 06-400 Ciechanów.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.01.2016 godzina 10:00, miejsce: Oferty należy składać w siedzibie zamawiającego Biuro Obsługi Interesanta- Biuro Podawcze stanowisko Nr 5, 06-400 Ciechanów, ul. Wodna 1.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Publiczne otwarcie ofert nastąpi podczas posiedzenia Komisji Przetargowej o godz. 10:15 - w dniu 20.01.2016 r. w sali konferencyjnej ul. Wodna 1, 06-400 Ciechanów 2. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 3. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Bieżące utrzymanie dróg utwardzonych - remonty nawierzchni chodników.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w dokumentacji projektowej w skład której wchodzi przedmiar robót, wykaz dróg oraz w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Ilości podane dla poszczególnych pozycji w Przedmiarze Robót (Załącznik nr 8 do SIWZ) stanowią jedynie szacunkową ilość każdej z robót i zostały podane jako udogodnienie w celu stworzenia wspólnej podstawy dla wyceny oferty. Wykonawca nie będzie wnosił zastrzeżeń ani roszczeń w jakiejkolwiek formie, jeśli ilość robót rzeczywiście wykonanych, a następnie rozliczonych na podstawie zgodnie z postanowieniami umowy, będzie inna niż podana ww. przedmiarze.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.32.22-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. termin płatności wynagrodzenia wykonawcy - 5

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: bieżące utrzymanie dróg utwardzonych - remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznych, utrwalanie i regeneracja nawierzchni.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w dokumentacji projektowej w skład której wchodzi przedmiar robót, wykaz dróg oraz w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Ilości podane dla poszczególnych pozycji w Przedmiarze Robót (Załącznik nr 8 do SIWZ) stanowią jedynie szacunkową ilość każdej z robót i zostały podane jako udogodnienie w celu stworzenia wspólnej podstawy dla wyceny oferty. Wykonawca nie będzie wnosił zastrzeżeń ani roszczeń w jakiejkolwiek formie, jeśli ilość robót rzeczywiście wykonanych, a następnie rozliczonych na podstawie zgodnie z postanowieniami umowy, będzie inna niż podana ww. przedmiarze.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.31.42-6, 45.23.32.20-7, 45.23.32.52-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. termin płatności wynagrodzenia wykonawcy - 5

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Bieżące utrzymanie nawierzchni dróg nieutwardzonych (żwirowych, szlakowych, gruntowych).

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w dokumentacji projektowej w skład której wchodzi przedmiar robót, wykaz dróg oraz w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Ilości podane dla poszczególnych pozycji w Przedmiarze Robót (Załącznik nr 8 do SIWZ) stanowią jedynie szacunkową ilość każdej z robót i zostały podane jako udogodnienie w celu stworzenia wspólnej podstawy dla wyceny oferty. Wykonawca nie będzie wnosił zastrzeżeń ani roszczeń w jakiejkolwiek formie, jeśli ilość robót rzeczywiście wykonanych, a następnie rozliczonych na podstawie zgodnie z postanowieniami umowy, będzie inna niż podana ww. przedmiarze.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.31.42-6, 45.23.32.20-7, 45.23.32.52-0, 45.23.32.23-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. termin płatności wynagrodzenia wykonawcy - 5

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Bieżące utrzymanie oznaczeń pionowych (znaki drogowe, tablice z nazwami ulic itp.).

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w dokumentacji projektowej w skład której wchodzi przedmiar robót, wykaz dróg oraz w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Ilości podane dla poszczególnych pozycji w Przedmiarze Robót (Załącznik nr 8 do SIWZ) stanowią jedynie szacunkową ilość każdej z robót i zostały podane jako udogodnienie w celu stworzenia wspólnej podstawy dla wyceny oferty. Wykonawca nie będzie wnosił zastrzeżeń ani roszczeń w jakiejkolwiek formie, jeśli ilość robót rzeczywiście wykonanych, a następnie rozliczonych na podstawie zgodnie z postanowieniami umowy, będzie inna niż podana ww. przedmiarze.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.90-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. termin płatności wynagrodzenia wykonawcy - 5

CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: bieżące utrzymanie oznaczeń poziomych (linie segregacyjne, przejścia dla pieszych).

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w dokumentacji projektowej w skład której wchodzi przedmiar robót, wykaz dróg oraz w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Ilości podane dla poszczególnych pozycji w Przedmiarze Robót (Załącznik nr 8 do SIWZ) stanowią jedynie szacunkową ilość każdej z robót i zostały podane jako udogodnienie w celu stworzenia wspólnej podstawy dla wyceny oferty. Wykonawca nie będzie wnosił zastrzeżeń ani roszczeń w jakiejkolwiek formie, jeśli ilość robót rzeczywiście wykonanych, a następnie rozliczonych na podstawie zgodnie z postanowieniami umowy, będzie inna niż podana ww. przedmiarze.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.21-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. termin płatności wynagrodzenia wykonawcy - 5

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.