eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ¦widnica › Przebudowa obiektu lekkoatletycznego - Etap I - w ramach zadania inwestycyjnego pn. "Przebudowa stadionu miejskiego w ¦widnicy przy ul. ¦l±skiej 35a"

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2016-12-14

Og³oszenie nr 367021 - 2016 z dnia 2016-12-14 r.

¦widnica: Przebudowa obiektu lekkoatletycznego - Etap I - w ramach zadania inwestycyjnego pn. "Przebudowa stadionu miejskiego w ¦widnicy przy ul. ¦l±skiej 35a"
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe

Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych

nie


Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy

nie

Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania

nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych

nie


Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Prezydent Miasta ¦widnicy, krajowy numer identyfikacyjny 57958900000, ul. ul. Armii Krajowej  49, 58100   ¦widnica, woj. dolno¶l±skie, pañstwo Polska, tel. 748 562 850, e-mail mbp@um.swidnica.pl, faks 748 523 110.
Adres strony internetowej (URL): www.swidnica.bip-gov.info.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):

Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)

nie


Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

tak
www.swidnica.bip-gov.info.pl


Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem

nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie

nie
adres


Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
nie
Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
tak
Inny sposób:
Wymagane jest przes³anie ofert w formie pisemnej za po¶rednictwem operatora pocztowego, kuriera lub dorêczenie osobiste.
Adres:
Urz±d Miejski w ¦widnicy, ul. Armii Krajowej 49, 58-100 ¦widnica, Wydzia³ Zamówieñ Publicznych i Przetargów, pok.124, I p.


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Przebudowa obiektu lekkoatletycznego - Etap I - w ramach zadania inwestycyjnego pn. "Przebudowa stadionu miejskiego w ¦widnicy przy ul. ¦l±skiej 35a"
Numer referencyjny: P-115/I/17
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

nie


II.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: IV. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa obiektu lekkoatletycznego - Etap I - w ramach zadania inwestycyjnego pn. "Przebudowa stadionu miejskiego w ¦widnicy przy ul. ¦l±skiej 35a" usytuowanego na dz. nr 3156 obrêb 0004 ¦ródmie¶cie. 2. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia 2.1. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej, tj. projekcie budowlanym i wykonawczym pn. Przebudowa obiektu lekkoatletycznego w ramach zadania inwestycyjnego pn. "Przebudowa stadionu miejskiego w ¦widnicy" wraz ze zmianami oraz w projekcie rozbiórki zaplecza sanitarno-szatniowego dla sportowców, szczegó³owej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót sporz±dzonej przez Biuro Realizacji Inwestycji, in¿. S³awomir Sobusiak, ul. Plac Zwyciêstwa 6/1, 58-330 Jedlina Zdrój. Zamówienie obejmuje wykonanie wszelkich robót budowlanych przedstawionych w dokumentacji projektowej z wy³±czeniem rozbiórki istniej±cego budynku zaplecza sportowego oraz budowy nowych budynków toalet publicznych i zaplecza sportowego (poz. 1.7. w przedmiarze bran¿y budowlanej oraz poz. 2 i 3 w przedmiarze bran¿y elektrycznej). 2.2. Szczegó³owy zakres robót okre¶la dokumentacja projektowa i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, które stanowi± za³±cznik do niniejszej specyfikacji i wraz z przedmiarami robót znajduj± siê na stronie internetowej Zamawiaj±cego www.swidnica.bip-gov.info.pl/bip/glowna w katalogu zamówienia publiczne. Przedmiar robót nale¿y traktowaæ, jako element dodatkowy, nie s³u¿±cy do obliczania ceny oferty. Przedmiar robót jest materia³em pomocniczym i pogl±dowym, nie stanowi samodzielnego opisu przedmiotu zamówienia i nie nale¿y mu przypisywaæ roli funkcji, o których mowa w §4 ust. 1 pkt. 3 Rozporz±dzenia Ministra Infrastruktury z dnia 02.09.2004 r. w sprawie szczegó³owego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-u¿ytkowego (Dz. U. z 2004 r. nr 202, poz. 2072). Przedmiary robót za³±czone s± w celu u³atwienia dokonania wyceny oferty przez Wykonawcê. Przedmiarów nie nale¿y wype³niaæ ani za³±czaæ do oferty. 2.3. Wykonawca zobowi±zuje siê do wykonania robót budowlanych, które nie zosta³y wyszczególnione w przedmiarze robót, a s± konieczne do realizacji przedmiotu umowy zgodnie z projektami budowlanymi, wykonawczymi oraz szczegó³owymi specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót. 2.4. Przedmiot zamówienia bêdzie realizowany w oparciu o: 2.3.1. dokumentacjê projektow±, o której mowa w ust. 2 pkt 2.1. i 2.2. powy¿ej, 2.3.2. dokumentacjê przetargow±, tj. dokumentacjê sporz±dzon± i udostêpnion± Wykonawcom przez Zamawiaj±cego na potrzeby przeprowadzenia niniejszego postêpowania przetargowego, obejmuj±c± w szczególno¶ci SIWZ wraz z za³±cznikami do niej oraz wszelkimi zmianami i dodatkowymi ustaleniami wynik³ymi w trakcie procedury przetargowej stanowi±cymi integraln± czê¶æ SIWZ, wyszczególnionymi we wszystkich przes³anych i umieszczonych na stronie internetowej Zamawiaj±cego pismach. 2.5. Warunki wykonywania robót. 2.5.1. Przedmiot zamówienia wykonywany bêdzie z nale¿yt± staranno¶ci±, zaplanowanym zakresem oraz sposobem realizacji, w szczególno¶ci zgodnie z dokumentacj± projektow±, o której mowa w ust. 2 pkt 2.1., 2.2. i 2.3. powy¿ej, zaleceniami Zamawiaj±cego i projektem umowy tak, aby móg³ byæ przekazany w efekcie koñcowym, jako obiekt w pe³ni funkcjonalny oraz zgodny z przepisami prawa i zasadami sztuki budowlanej. 2.5.2. Wykonawca zrealizuje roboty budowlane zgodnie z re¿imem technologicznym, obowi±zuj±cymi przepisami, w tym techniczno - budowlanymi oraz Specyfikacj± Techniczn± Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. 2.5.3. Wykonawca zobowi±zany jest do zapewnienia w³a¶ciwych warunków bezpieczeñstwa i higieny pracy oraz ochrony ¶rodowiska w miejscu robót i jego otoczeniu zgodnie z opracowanym planem BiOZ. 2.5.4. Zamawiaj±cy zapewnia nadzór autorski i inwestorski. 2.5.5. Wykonawca odpowiedzialny jest za prowadzenie robót zgodnie z warunkami SIWZ, za jako¶æ zastosowanych materia³ów i ich zgodno¶æ z normami obowi±zuj±cymi, wg przepisów art. 10 ustawy Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r., poz. 290). 2.5.6. Wszelkie materia³y, urz±dzenia i technologie niezbêdne do wykonania przedmiotu zamówienia zostan± nabyte we w³asnym zakresie przez Wykonawcê. Wykonawca dostarczy materia³y i zrealizuje przedmiot zamówienia przy u¿yciu w³asnych lub wypo¿yczonych we w³asnym zakresie, na w³asny koszt narzêdzi i ¶rodków transportu. 2.5.7. Wszystkie u¿yte do budowy materia³y musz± odpowiadaæ parametrom podanym w projekcie, powinny byæ nowe i posiadaæ odpowiedni atest, certyfikat na znak bezpieczeñstwa, certyfikat lub deklaracjê zgodno¶ci z polsk± norm± (lub inn± norm± obowi±zuj±c± w miejscu wykonywania przedmiotu umowy) lub z aprobat± techniczn±, ¶wiadectwo dopuszczenia, wydane przez odpowiednie uprawnione instytucje zezwalaj±ce na stosowanie ich w budownictwie. Dokumenty te przed wbudowaniem nale¿y przed³o¿yæ do akceptacji Inspektorowi Nadzoru Inwestorskiemu. O uzyskaniu wy¿ej okre¶lonej akceptacji Wykonawca poinformuje Zamawiaj±cego. 2.5.8. Akceptacja materia³ów przez Zamawiaj±cego, nie zwalnia Wykonawcy od odpowiedzialno¶ci za skutki wynikaj±ce z zastosowania niew³a¶ciwych materia³ów, niespe³niaj±cych wymogów norm obowi±zuj±cych w miejscu realizacji przedmiotu umowy. 2.5.9. Wykonawca zapewni sprawowanie kierownictwa budowy i robót przez osoby wskazane w ofercie, posiadaj±c± odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi, zgodnie z wymogami Prawa Budowlanego. 2.5.10. Za koordynacjê robót i prowadzenie dokumentacji budowy odpowiada kierownik budowy. 2.5.11. Wykonawca zapewnia obs³ugê geodezyjn± (m.in. obs³uga w trakcie realizacji, inwentaryzacja powykonawcza robót stanowi±cych przedmiot zamówienia). 2.5.12. Wykonawca zobowi±zany jest do prowadzenia dokumentacji dla czynno¶ci wykonywanych w ramach realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z w³a¶ciwymi przepisami. 2.5.13. Wykonawca zobowi±zany jest do podjêcia wszelkich dzia³añ w celu przygotowania wszelkiej dokumentacji odbiorowej i powykonawczej oraz dokonania odbioru przedmiotu umowy w terminie do 15.09.2017 r. 2.5.14. Wykonawca umie¶ci na budowie w widocznym miejscu og³oszenie zawieraj±ce dane dotycz±ce bezpieczeñstwa pracy i ochrony zdrowia. 2.5.15. Wykonawca, we w³asnym zakresie i na w³asny koszt zrealizuje tymczasowe obiekty i urz±dzenia na terenie placu budowy (punkt poboru wody, punkt poboru energii elektrycznej, zabezpieczenie terenu budowy). 2.5.16. Wykonawca bêdzie ponosi³ koszty organizacji terenu budowy, koszty oznakowania i zagospodarowania zaplecza budowy, zu¿ycia wody i energii w okresie realizacji robót, koszty utrzymania i konserwacji tymczasowych obiektów i urz±dzeñ zwi±zanych z terenem budowy oraz innych nak³adów, niestanowi±cych warto¶ci robót budowlanych, a niezbêdnych do wykonania przedmiotu zamówienia. W/w koszty Wykonawca ujmie w cenie ofertowej. 2.5.17. Wykonawca poniesie koszty prób, badañ jako¶ci robót, itp. W/w koszty Wykonawca ujmie w cenie ofertowej. 2.5.18. Wykonawca we w³asnym zakresie i na koszt w³asny wykona projekty tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót budowlanych, wraz z wymaganymi przepisami prawa uzgodnieniami oraz zatwierdzeniami. 2.5.19. Wykonawca, od dnia protokolarnego przekazania placu budowy odpowiada za utrzymanie ³adu i porz±dku, usuwanie na swój koszt wszelkich ¶mieci, odpadów, opakowañ i innych pozosta³o¶ci po zu¿ytych materia³ach. W przypadku zaniechana, czynno¶ci porz±dkowe mog± zostaæ wykonane przez Zamawiaj±cego na koszt Wykonawcy. 2.5.20. Przed przyst±pieniem do wykonywania robót oraz w ich trakcie Wykonawca wykona dokumentacjê fotograficzn± miejsca Inwestycji oraz terenu s±siedniego celem oddalenia ewentualnych roszczeñ w³a¶cicieli nieruchomo¶ci s±siednich dotycz±cych uszkodzeñ spowodowanych przeprowadzonymi robotami i przeka¿e j± Zamawiaj±cemu w terminie 7 dni od przekazania terenu budowy. 2.5.21. Utrzymania w czysto¶ci dróg publicznych, po których bêdzie odbywa³ siê ruch pojazdów budowy i transportuj±cych materia³y, wykonania inwentaryzacji i przegl±du stanu zerowego dróg przeznaczonych do transportu oraz ustalenia z odpowiednimi zarz±dcami sposobu korzystania z uzgodnionych dróg. W przypadku ewentualnych roszczeñ odszkodowawczych administratorów i zarz±dców za zniszczenie dróg i ulic przez transport budowy Wykonawca jest zobowi±zany do ich naprawy na w³asny koszt, który nie bêdzie podlega³ odrêbnej zap³acie i jest wliczony w cenê kontraktow±. 2.5.22. Wykonawca zabezpieczy znaki geodezyjne przed uszkodzeniami, a w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia odtworzy je na w³asny koszt. 2.5.23. Wykonawca odpowiedzialny jest za zabezpieczenie i oznakowanie prowadzonych robót oraz dbanie o stan techniczny i prawid³owo¶æ ich oznakowania przez ca³y okres trwania realizacji przedmiotu zamówienia. Ponadto Wykonawca zapewni doj¶cie i dojazd do posesji w trakcie prowadzenia robót budowlanych. 2.5.24. Roboty nale¿y prowadziæ w sposób zapewniaj±cy ci±g³o¶æ pracy i bezpieczeñstwo osób i mienia. Wszelkie koszty zwi±zane ze stratami przez niew³a¶ciwe zabezpieczenie obiektu bêd± obci±¿aæ Wykonawcê. 2.5.25. Wykonawca ponosi wszelk± odpowiedzialno¶æ za szkody powsta³e w trakcie realizacji robót, równie¿ wobec osób trzecich oraz w wyniku nieterminowego ich naprawienia. 2.5.26. Wykonawca jest odpowiedzialny za ochronê robót i za wszelkie materia³y i narzêdzia u¿ywane do robót od dnia rozpoczêcia robót do dnia ich protokolarnego odbioru. 2.5.27. Zamawiaj±cy nie bêdzie ponosi³ odpowiedzialno¶ci za sk³adniki maj±tkowe Wykonawcy, znajduj±ce siê na terenie budowy w trakcie realizacji przedmiotu umowy. 2.5.28. Wykonawca zobowi±zany jest do przekazania na w³a¶ciwe wysypisko odpadów, materia³ów z rozbiórki, nienadaj±cych siê do ponownego wbudowania, a materia³y nadaj±ce siê do ponownego u¿ycia przeka¿e na wskazane przez Zamawiaj±cego miejsce sk³adania. 2.5.29. Wykonawca zobowi±zany jest przed³o¿yæ Zamawiaj±cemu w³a¶ciwego dokumentu potwierdzaj±cego przekazanie wszystkich tego wymagaj±cych odpadów do unieszkodliwienia, zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami prawa. 2.5.30. Polecenia Inspektora Nadzoru Inwestorskiego dotycz±ce realizacji robót bêd± wykonywane przez Wykonawcê nie pó¼niej ni¿ w czasie przez niego wyznaczonym, pod gro¼b± wstrzymania robót. Skutki finansowe z tytu³u wstrzymania robót w takiej sytuacji ponosi Wykonawca. 2.5.31. Wykonawca zobowi±zany jest do wycinki drzew i krzewów oraz usuniêcia karpiny, drewna, pni i korzeni koliduj±cych w inwestycj± i nasadzeñ nowych drzew i krzewów (zgodnie z posiadan± decyzj± 126/2016 z dnia 28.06.2016 r.). W przypadku nie dokonania wycinki w terminie wskazanym w decyzji Wykonawca na w³asny koszt i w³asnym staraniem uzyska zezwolenie na odstêpstwa od zakazów. Pozyskane drewno jest w³asno¶ci± Zamawiaj±cego. Po wycince Wykonawca jest zobowi±zany przekazaæ je na wskazane przez Zamawiaj±cego sk³adowisko, a w przypadku braku pisemnego stanowiska Zamawiaj±cego Wykonawca przeka¿e je do utylizacji lub odkupi. 2.5.32. Po zakoñczeniu przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowi±zany jest do sporz±dzenia operatu kolaudacyjnego zawieraj±cego elementy (dane) wynikaj±ce z umowy, SIWZ, STWiORB i prawa budowlanego, w tym wyniki badañ sprawdzaj±cych, powykonawcz± mapê z plansz± zbiorcz± uzbrojenia potwierdzon± w o¶rodku geodezyjnym wraz z tabel± wykonania elementów. 2.5.33. Wykonawca w terminie do dnia protokolarnego wprowadzenia na budowê przed³o¿y Zamawiaj±cemu i Inspektorowi Nadzoru Inwestorskiemu w formie pisemnej: Plan BiOZ. 2.5.34. Zamawiaj±cy w ka¿dym czasie bêdzie uprawniony do przeprowadzenia kontroli prowadzonych robót lub innych czynno¶ci objêtych przedmiotem zamówienia pod wzglêdem ich jako¶ci oraz terminowo¶ci. 2.5.35. Wykonawca zobowi±zuje siê wykonaæ n/w przy³±cza do budynku toalet publicznych i zaplecza sportowego: a) elektroenergetyczne - z zapasem 5 m (kabel nale¿y zabezpieczyæ i umie¶ciæ w odleg³o¶ci ok. 1 metra od ¶ciany projektowanego lub istniej±cego budynku), b) wodoci±gowe i kanalizacyjne - nale¿y wykonaæ i zabezpieczyæ w odleg³o¶ci 2 metrów od budynku; w przypadku kd o160 mm przy budynku zaplecza sportowego zakoñczyæ na studniach oznaczonych jako D20 i D21), 2.5.36. Istniej±ce przy³±cza nale¿y w³±czyæ do budowanych lub przebudowanych sieci. 2.6. Warunki odbioru robót. 2.6.1. Wykonawca zg³asza do odbioru wszystkie roboty zanikowe Inspektorowi Nadzoru Inwestorskiego. 2.6.2. Zamawiaj±cy dopuszcza odbiory czê¶ciowe robót, które bêd± zakoñczone protoko³ami odbioru elementów wykonanych robót potwierdzonymi przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. 2.6.3. W dniu zg³oszenia gotowo¶ci do odbioru koñcowego przedmiotu umowy Wykonawca dostarcza Inspektorowi Nadzoru Inwestorskiemu wszystkie wymagane dokumenty odbiorowe w szczególno¶ci: dziennik budowy, protoko³y technicznego odbioru robót zwi±zanych z wykonywaniem przedmiotu umowy, dokumentacjê powykonawcz±, atesty i aprobaty na wbudowane materia³y, itp. 2.6.4. Zamawiaj±cy przyst±pi do czynno¶ci odbiorowych przedmiotu umowy w terminie do 7 dni roboczych od daty zg³oszenia gotowo¶ci do odbioru robót. Podstaw± rozpoczêcia czynno¶ci odbioru koñcowego bêdzie pisemne zawiadomienie Wykonawcy, wpis kierownika budowy do dziennika budowy o zakoñczeniu wszystkich robót potwierdzony ze strony Zamawiaj±cego przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego oraz podpisany przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego protokó³ sprawdzenia dokumentacji odbiorowej o kompletno¶ci przekazanych mu przez Wykonawcê dokumentów odbiorowych. 2.6.5. Strony postanawiaj±, ¿e z czynno¶ci odbiorowych bêdzie spisany protokó³ zawieraj±cy wszelkie ustalenia dokonane w toku odbioru oraz terminy wyznaczone na usuniêcie wad stwierdzonych przy odbiorze. 2.6.6. Je¿eli w toku czynno¶ci odbiorowych zostan± stwierdzone wady, to Zamawiaj±cemu przys³uguj± nastêpuj±ce uprawnienia: a) je¿eli wady nadaj± siê do usuniêcia, mo¿e przerwaæ czynno¶ci lub odmówiæ odbioru do czasu usuniêcia wad, zachowuj±c prawo domagania siê kar umownych z tytu³u zw³oki, je¿eli taka nast±pi, b) je¿eli wady nie nadaj± siê do usuniêcia, to: ? je¿eli nie uniemo¿liwiaj± one u¿ytkowania przedmiotu odbioru, zgodnie z przeznaczeniem, Zamawiaj±cy mo¿e odpowiednio do utraconej warto¶ci u¿ytkowej, estetycznej lub technicznej obni¿yæ wynagrodzenie, ? je¿eli wady uniemo¿liwiaj± u¿ytkowanie zgodnie z przeznaczeniem, Zamawiaj±cy mo¿e odst±piæ od umowy lub ¿±daæ wykonania przedmiotu umowy po raz drugi, zachowuj±c prawo domagania siê kar umownych z tytu³u zw³oki. 2.6.7. Podstaw± do podpisania przez Zamawiaj±cego protoko³u koñcowego odbioru robót bêdzie wykonanie przedmiotu umowy oraz wywi±zanie siê z warunków odbioru robót okre¶lonych w §8 umowy stanowi±cej za³±cznik nr 9 do SIWZ. 2.6.8. Dokumentem potwierdzaj±cym przyjêcie przez Zamawiaj±cego wykonanego przedmiotu umowy bêdzie protokó³ koñcowy odbioru robót, podpisany przez strony umowy, którego integraln± czê¶ci± bêd± dokumenty ni¿ej wymienione: a) o¶wiadczenie kierownika budowy: ? zgodno¶ci wykonania wewnêtrznej instalacji z projektem budowlanym i obowi±zuj±cymi przepisami, ? doprowadzeniu do nale¿ytego stanu i porz±dku terenu budowy - budynku i lokalu, a tak¿e - w razie potrzeby ulicy, s±siedniej nieruchomo¶ci, b) dokumentacja powykonawcza, geodezyjna, protoko³y badañ i sprawdzeñ jako¶ci robót i materia³ów, w tym ¶wiadectwa zezwalaj±ce na stosowanie materia³ów w budownictwie, c) karta gwarancyjna na wykonane roboty budowlane, zgodna ze wzorem stanowi±cym za³±cznik nr 2 do umowy. 2.6.9. Po zakoñczeniu robót Wykonawca zobowi±zany jest do uporz±dkowania terenu budowy i przekazania go Zamawiaj±cemu w terminie ustalonym na odbiór koñcowy robót. W przypadku zaniechania wykonania tego obowi±zku, czynno¶ci porz±dkowe mog± zostaæ wykonane przez Zamawiaj±cego na koszt Wykonawcy. 2.7. Wykonawca zobowi±zany jest: 2.7.1. uczestniczyæ w wyznaczonych przez Zamawiaj±cego spotkaniach w celu omówienia spraw zwi±zanych z realizacj± przedmiotu Umowy oraz w okresie gwarancji i rêkojmi, 2.7.2. dokonaæ pomiaru wszystkich elementów wymagaj±cych pomiaru dla potrzeb prawid³owej realizacji inwestycji, w szczególno¶ci dla potrzeb zamówienia materia³ów i urz±dzeñ, z uwzglêdnieniem istniej±cych warunków w mieszkaniach i budynkach, 2.7.3. prowadziæ roboty rozbiórkowe i budowlane zgodnie z wymogami rozporz±dzenia Ministra Infrastruktury z dnia 06.02.2003 r. w sprawie bezpieczeñstwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlano - monta¿owych i rozbiórkowych (Dz. U. z 2003 r. Nr 47, poz. 401), 2.7.4. zapewniæ sta³y dozór nad mieniem oraz posiadaæ stosowne umowy ubezpieczenia od odpowiedzialno¶ci cywilnej, 2.7.5. utrzymywaæ porz±dek w trakcie realizacji robót oraz systematycznie porz±dkowaæ miejsca wykonywania prac, 2.7.6. natychmiast usuwaæ w sposób docelowy wszelkie szkody i awarie spowodowane przez Wykonawcê w trakcie realizacji robót, 2.7.7. prowadziæ roboty w sposób bezpieczny, 2.7.8. wykonaæ wraz ze sporz±dzeniem stosownych protoko³ów z przeprowadzonych badañ odbiorczych, wszystkie niezbêdne próby, badania, uzgodnienia nadzorów i odbiory, 2.7.9. uporz±dkowaæ teren po wykonaniu robót, 2.7.10. opracowaæ i przekazaæ Zamawiaj±cemu operat kolaudacyjny oraz inwentaryzacjê powykonawcz±, odbiorow± (w 2 egz.), 2.7.11. do dnia protokolarnego wprowadzenia na budowê przed³o¿yæ Zamawiaj±cemu i Inspektorowi Nadzoru w formie pisemnej: Plan BiOZ, 2.7.12. do utrzymywania i pielêgnacji nawierzchni trawiastej przez okres 12-stu miesiêcy od dnia odbioru koñcowego robót. Przez pielêgnacjê nale¿y rozumieæ m. in.: a) KOSZENIE: pierwsze koszenie powinno byæ przeprowadzone, gdy trawa osi±gnie wysoko¶æ oko³o 10 cm. Nastêpne koszenie powinno siê odbywaæ w takich odstêpach czasu, aby wysoko¶æ trawy przed koszeniem nie przekracza³a wysoko¶ci 3 cm ostatnie przedzimowe koszenie trawników powinno byæ wykonane z 1-miesiêcznym wyprzedzeniem spodziewanego nastania mrozów (dla warunków klimatycznych Polski mo¿na przyj±æ pierwsz± po³owê pa¼dziernika) koszenie trawników w ca³ym okresie pielêgnacji powinny siê odbywaæ czêsto i w regularnych odstêpach czasu, przy czym czêsto¶æ koszenia i wysoko¶æ ciêcia nale¿y uzale¿niæ od gatunku wysianej trawy. b) ODCHWASZCZANIE: Chwasty trwa³e w pierwszym okresie nale¿y usuwaæ rêcznie, ¶rodki chwastobójcze o selektywnym dzia³aniu nale¿y stosowaæ z du¿± ostro¿no¶ci± i dopiero po okresie 6 miesiêcy od za³o¿enia trawnika. Trawniki wymagaj± nawo¿enia mineralnego oko³o 3kg NPK na1 ar w ci±gu roku. c) NAWO¯ENIE: Mieszanki nawozów nale¿y przygotowaæ tak , aby trawom zapewniæ sk³adniki wymagane w poszczególnych porach roku: wiosn±, trawnik wymaga mieszanki z przewag± azotu. Od po³owy lata nale¿y ograniczyæ azot, zwiêkszaj±c dawki potasu i fosforu ostatnie nawo¿enie nie powinno zawieraæ azotu, lecz tylko fosfor i potas. Nawo¿enie nale¿y wykonywaæ w zale¿no¶ci od potrzeb, aby trawa zachowa³a ¿ywotno¶æ i "zdrowy" zielony kolor. d) AERACJA i WERTYKULACJA: G³êbokie spulchnianie - renowacja murawy trawnika polegaj±ca na nak³uwaniu trawnika tak, aby ziemia wraz z muraw± zosta³y podrzucone bez uszkodzenia powierzchni trawnika, po zakoñczeniu pracy powinno pozostaæ ok.100 otworów/m2, otwory wentylacyjne o g³êboko¶ci 23cm, i ¶rednicy min. 15 mm. Otwory te ¶ci±gaj± nadmiar wód powierzchniowych. Gleba jest uniesiona po zabiegu o ok. 1cm w stosunku do gleby przed zabiegiem i jest rozlu¼niona w ca³ej mi±¿szo¶ci poddanej spulchnieniu. Drena¿ pionowy - wycinanie koreczków gleby o ¶rednicy ok.16 mm na g³êboko¶æ do 25 cm i usuniêciu ich z boiska. Powstaje drena¿ pionowy przewietrzaj±cy darñ i odwadniaj±cy boisko. Przestrzeñ powsta³a umo¿liwia rozwój nowych korzeni traw. Zabieg ten prowadzi do zmiany struktury gleby poprzez usuniêcie gleby niew³a¶ciwej (zbyt zwiêz³ej ) i uzupe³nienie jej piaskiem. - naciêcie wzd³u¿ne darni w odstêpach co ok. 3 cm na g³êboko¶æ 2 cm, wykonuje siê siewnikiem rozcinaj±cym darñ co 3 cm tak aby pobudziæ darñ do rozkrzewienia i przygotowaæ miejsce dla nasion nowych traw, siew wg³êbny nasion traw nale¿y wykonaæ krzy¿owo. e) PIASKOWANIE: Piaskowanie - "wysiew" czystego, suchego piasku (o granulacji 2 mm) w celu uzupe³nienia otworów powsta³ych w wyniku poprzednich zabiegów oraz w celu likwidacji nierówno¶ci Piasek rozlu¼nia strukturê gleby. Oprysk nawozem (siarczanem amonu) na powierzchni murawy - w wyniku analizy chemicznej gleby na boisku, laboratorium stwierdzi³o za wysokie pH gleby, aby obni¿yæ kwasowo¶æ tego pod³o¿a nale¿y dokonaæ oprysku rozpuszczonym nawozem o odczynie kwa¶nym tzn. siarczanem amonu na powierzchni ca³ej murawy. f) WA£OWANIE: Wa³owanie powierzchni boiska przeprowadza siê wa³em g³adkim aby docisn±æ nasiona traw do gleby, aby zwiêkszyæ podsi±kanie wody do trawnika. 3. Lokalizacja i opis stanu istniej±cego Obszar planowanej inwestycji znajduje siê w po³udniowej czê¶ci miasta, na terenie Stadionu Miejskiego przy ul. ¦l±skiej 35A. Teren o¶rodka sportu zabudowany jest obiektami sportowymi oraz obiektami kubaturowym zaplecza sportowego. Inwestycja swym zakresem obejmuje po³udniowo-wschodni± czê¶æ terenu o¶rodka sportu. Znajduj±cy siê w kierunku zachodnim od bie¿ni budynek z wie¿± zostanie rozebrany, a w jego miejscu postawiony budynek dla spikera. Znajduj±cy siê w kierunku pó³nocno-zachodnim od bie¿ni budynek toalety publicznej zostanie wyburzony. Teren wzd³u¿ boiska ma nawierzchniê asfaltow± w z³ym stanie technicznym, z trybunami betonowymi z licznymi pêkniêciami i ubytkami. Przez teren inwestycji przechodzi sieæ kanalizacji deszczowej, sanitarnej, wodoci±gowa, telekomunikacyjna, gazowa, sieæ elektroenergetyczna niskiego i ¶redniego napiêcia. Wzd³u¿ po³udniowej granicy biegnie sieæ kolejowa. Teren jest ogrodzony murem ceglanym o z³ym stanie technicznym, poro¶niêty traw± i drzewami. Teren jest zró¿nicowany pod wzglêdem wysoko¶ciowym. 4. Wspólny S³ownik Zamówieñ CPV: 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne, 45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonania nawierzchni autostrad, dróg, 45212210-1 - Roboty budowlane w zakresie jednofunkcyjnych o¶rodków sportowych, 45112700-2 - Roboty w zakresie kszta³towania terenu, 45342000-6 - Wznoszenie ogrodzeñ, 45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne, 45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego, 45315600-4 - Instalacje niskiego napiêcia, 45316100-6 - Instalowanie urz±dzeñ o¶wietlenia zewnêtrznego, 45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne, 45340000-2 - Instalowanie ogrodzeñ, p³otów i sprzêtu ochronnego, 45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych, 45231600-1 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii komunikacyjnych, 45312000-7 - Instalowanie systemów alarmowych i anten. 5. U¿yte w dokumentacji przetargowej nazwy w³asne urz±dzeñ i materia³ów s³u¿± jedynie okre¶leniu minimalnych oczekiwanych parametrów jako¶ciowych oraz okre¶laj± wymagany standard i wygl±d. Mog± byæ zast±pione przez inne równowa¿ne, z tym, ¿e obowi±zek udowodnienia równowa¿no¶ci nale¿y do Wykonawcy. 6. Zamawiaj±cy nie dopuszcza mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych. 7. Zamawiaj±cy nie dopuszcza mo¿liwo¶ci sk³adania ofert wariantowych. 8. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶ci udzielenia zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 w wysoko¶ci 600.000,00 z³ netto. 9. Zamawiaj±cy nie zastrzega obowi±zku osobistego wykonania przez wykonawcê kluczowych czê¶ci zamówienia na roboty budowlane. 10. Zamawiaj±cy wymaga zatrudnienia przez wykonawcê lub podwykonawcê na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia (art. 29 ust. 3a ustawy PZP) polegaj±cych na wykonaniu wszystkich robót budowlanych koniecznych do prawid³owej realizacji zadania objêtego dokumentacj± projektow±: a) roboty ziemne i rozbiórkowe i demonta¿owe, b) roboty przy budowie obiektów kubaturowych i trybun, c) roboty wodno-kanalizacyjne i sanitarne, d) roboty elektroenergetyczne oraz zwi±zane z systemem alarmowym i monitoringiem, e) roboty drogowe, f) roboty budowlane wykoñczeniowe. 11. Wykonawca zobowi±zuje siê, ¿e pracownicy wykonuj±cy czynno¶ci w zakresie jak w ust. 10, bêd± zatrudnieni na umowê o pracê w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r., poz. 1502 z pó¼n. zm.). W dniu podpisania umowy Wykonawca przedstawi wykaz tych osób. 12. Zamawiaj±cy zastrzega sobie mo¿liwo¶æ kontroli zatrudnienia w/w osób przez ca³y okres realizacji wykonywanych przez niego czynno¶ci, w szczególno¶ci poprzez: 12.1. przedstawienie przez Wykonawcê kopii zanonimizowanych umów zawartych przez Wykonawcê z pracownikami wykonuj±cymi czynno¶ci, o których mowa powy¿ej w terminie wskazanym przez Zamawiaj±cego, nie krótszym ni¿ 7 dni roboczych, 12.2. okazanie dokumentów potwierdzaj±cych bie¿±ce op³acanie sk³adek i nale¿nych podatków z tytu³u zatrudnienia w/w osób w terminie wskazanym przez Zamawiaj±cego, nie krótszym ni¿ 7 dni roboczych, 12.3 sprawdzenie czy roboty budowlane bêd± wykonywane przez osoby wymienione w Za³±czniku nr 3 do umowy stanowi±cej za³±cznik nr 9 do SIWZ, które zosta³y wskazane przez Wykonawcê. 13. Nieprzed³o¿enie przez Wykonawcê dokumentów, o których mowa w ust. 12 pkt. 12.1. i 12.2. bêdzie traktowane jako niewype³nienie obowi±zku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracê oraz bêdzie skutkowaæ naliczeniem kar umownych w wysoko¶ci okre¶lonej § 9 ust. 1 pkt 7 wzorze umowy za³±czonym do SIWZ, a tak¿e zawiadomieniem Pañstwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zast±pienia umowy o pracê z osobami wykonuj±cymi pracê na warunkach okre¶lonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks Pracy, umow± cywilnoprawn±. 14. Kontrola, o której mowa w ust. 12 mo¿e byæ przeprowadzona bez wcze¶niejszego uprzedzenia Wykonawcy. V. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA Zamawiaj±cy wymaga realizacji zamówienia w terminie do 15.09.2017 r.

II.5) G³ówny kod CPV: 45110000-1
Dodatkowe kody CPV:45233000-9, 45212210-1, 45112700-2, 45342000-6, 45310000-3, 45315300-1, 45315600-4, 45316100-6, 45330000-9, 45340000-2, 45233290-8, 45231600-1, 45312000-7
II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT: 6850272.32
Waluta:

PLN
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: tak
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶ci udzielenia zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 w wysoko¶ci 600.000,00 z³ netto.
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:

data zakoñczenia: 15/09/2017


II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków: Warunek zostanie uznany za spe³niony, je¶li Wykonawca wyka¿e, ¿e: a) posiada ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± w wysoko¶ci min. 2.000.000,00 z³ (s³ownie: dwa miliony z³), b) jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± min. 1.000.000,00 z³ (s³ownie: jeden milion z³).
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: Warunek zostanie uznany za spe³niony, je¶li Wykonawca wyka¿e, ¿e: A. dysponuje lub bêdzie dysponowaæ piêcioma osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: 1. kierownikiem budowy - kierownikiem robót w specjalno¶ci konstrukcyjno - budowlanej a) liczba osób: 1, b) uprawnienia budowlane: - uprawnienia budowlane bez ograniczeñ do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno - budowlanej, c) do¶wiadczenie: - minimum 3 lata do¶wiadczenia w pe³nieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, d) wykszta³cenie wy¿sze. 2. kierownikiem robót w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych a) liczba osób: 1, b) uprawnienia budowlane: - uprawnienia budowlane bez ograniczeñ do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych c) do¶wiadczenie: - minimum 3 lata zawodowego sta¿u pracy w pe³nieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, d) wykszta³cenie wy¿sze. 3. kierownikiem robót w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych a) liczba osób: 1, b) uprawnienia budowlane: - uprawnienia budowlane bez ograniczeñ do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych, c) do¶wiadczenie: - minimum 3 lata zawodowego sta¿u pracy w pe³nieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, d) wykszta³cenie wy¿sze. 4. kierownikiem robót w specjalno¶ci drogowej a) liczba osób: 1, b) uprawnienia budowlane: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci drogowej, c) do¶wiadczenie: - minimum 3 lata do¶wiadczenia w pe³nieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, d) wykszta³cenie wy¿sze. 5. kierownikiem robót w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ telekomunikacyjnych a) liczba osób: 1, b) uprawnienia budowlane: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ telekomunikacyjnych, c) do¶wiadczenie: - minimum 1 rok do¶wiadczenia w pe³nieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, d) wykszta³cenie min. ¶rednie. Nie dopuszcza siê w ramach powy¿szego warunku pe³nienia funkcji kierownika robót w wiêcej ni¿ jednej specjalno¶ci. Przez uprawnienia nale¿y rozumieæ: uprawnienia wydane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 poz. 290 ze zm.) oraz zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 wrze¶nia 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U.2014.1278) lub odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów. W przypadku Wykonawców zagranicznych dopuszcza siê równowa¿ne kwalifikacje zdobyte w innych pañstwach na zasadach okre¶lonych w art. 12a ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. - Prawo budowlane z uwzglêdnieniem postanowieñ ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016, poz. 65). B. dysponuje wiedz± i do¶wiadczeniem, tj. w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, zrealizowa³ (zakoñczy³): - co najmniej jedn± budowê lub przebudowê boiska pi³karskiego dostosowanego do wymagañ licencyjnych PZPN w zakresie infrastruktury pi³karskiej dla obiektów min. III ligi lub - co najmniej jedn± budowê lub przebudowê stadionu lekkoatletycznego dostosowanego do wymogów V kategorii (wg wytycznych PZLA). Przez budowê nale¿y rozumieæ wykonywanie obiektu budowlanego w okre¶lonym miejscu, a tak¿e odbudowê, rozbudowê, nadbudowê obiektu budowlanego.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób: tak
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp tak
Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:
(podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI

O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
nie

III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW , SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

7.5. informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert, 7.6. o¶wiadczenia Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku s±du lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, op³at lub sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzaj±cych dokonanie p³atno¶ci tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wi±¿±cego porozumienia w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci, 7.7. o¶wiadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytu³em ¶rodka zapobiegawczego zakazu ubiegania siê o zamówienia publiczne, 7.8. o¶wiadczenia wykonawcy o przynale¿no¶ci albo braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej; w przypadku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wykonawca mo¿e z³o¿yæ wraz z o¶wiadczeniem dokumenty b±d¼ informacje potwierdzaj±ce, ¿e powi±zania z innym wykonawc± nie prowadz± o zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu, 7.9. odpis z w³a¶ciwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.

III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
7.1. informacja z banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± Wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 1 miesi±c przed up³ywem terminu sk³adania ofert, 7.2. potwierdzaj±cych, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± okre¶lon± przez Zamawiaj±cego. Je¿eli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie mo¿e z³o¿yæ wymaganych przez Zamawiaj±cego dokumentów, o których mowa w ust. 2, Zamawiaj±cy dopuszcza z³o¿enie przez Wykonawcê innych dokumentów, o których mowa z art. 26 ust. 2c ustawyPzp. 7.3. wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty, 7.4. wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami,
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

5. Ponadto ka¿dy Wykonawca musi do oferty do³±czyæ: 5.1. pe³nomocnictwo z³o¿one w formie orygina³u lub kopii po¶wiadczonej notarialnie. a) w przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z w³a¶ciwego rejestru - pe³nomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy. b) w przypadku podmiotów wystêpuj±cych wspólnie pe³nomocnictwo podpisane przez upowa¿nionych przedstawicieli ka¿dego z podmiotów wystêpuj±cych wspólnie, do reprezentowania w postêpowaniu (zgodnie z art. 23 ustawy Pzp). 5.2. pisemne zobowi±zanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - Za³±cznik nr 6 do SIWZ.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:

tak,
Informacja na temat wadium
X. WYMAGANIA DOTYCZ¡CE WADIUM 1. Wykonawca zobowi±zany jest wnie¶æ wadium w wysoko¶ci 50.000,00 z³ (s³ownie: piêædziesi±t tysiêcy z³) przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 2. Wadium mo¿e byæ wniesione w: 1) pieni±dzu; 2) porêczeniach bankowych, lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym, ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 3. Wadium w formie pieni±dza nale¿y wnie¶æ przelewem na konto w Banku PKO S.A. I Oddzia³ w ¦widnicy nr rachunku 96 1240 1978 1111 0010 0166 5724, z dopiskiem na przelewie: "Wadium w postêpowaniu nr P-115/I/17 na przebudowê obiektu lekkoatletycznego - Etap I - w ramach zadania inwestycyjnego pn. "Przebudowa stadionu miejskiego w ¦widnicy przy ul. ¦l±skiej 35a". W przypadku korzystania przez Wykonawcê z systemu umo¿liwiaj±cego dokonywanie natychmiastowych przelewów miêdzy kontami w ró¿nych bankach, Wykonawca zobowi±zany jest tak opisaæ tytu³ przelewu aby wynika³o z niego kto wp³aca wadium i jakiego przetargu dotyczy wp³ata. 4. Skuteczne wniesienie wadium w pieni±dzu nastêpuje z chwil± uznania ¶rodków pieniê¿nych na rachunku bankowym Zamawiaj±cego, o którym mowa w rozdz. X. 3 niniejszej SIWZ, przed up³ywem terminu sk³adania ofert (tj. przed up³ywem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin sk³adania ofert). 5. Zamawiaj±cy: 1) zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie pieniê¿nej - dokument potwierdzaj±cy dokonanie przelewu wadium zosta³ za³±czony do oferty; 2) wymaga, aby w przypadku wniesienia wadium w formie innej ni¿ pieni±dz - dokument potwierdzaj±cy wniesienie wadium zosta³ do³±czony w oryginale do oferty. 6. Z tre¶ci gwarancji/porêczenia winno wynikaæ bezwarunkowe, na ka¿de pisemne ¿±danie zg³oszone przez Zamawiaj±cego w terminie zwi±zania ofert±, zobowi±zanie Gwaranta do wyp³aty Zamawiaj±cemu pe³nej kwoty wadium w okoliczno¶ciach okre¶lonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 7. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawid³owy zostanie odrzucona. 8. Okoliczno¶ci i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy okre¶la ustawa PZP.


IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

nie


IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:

nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:

nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa bêdzie zawarta:

Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) nie
Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Aukcja wieloetapowa

etap nrczas trwania etapu

Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu: nie
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria

KryteriaZnaczenie
Cena ofertowa brutto60
Okres gwarancji za wykonane roboty20
Udzia³ procentowy samodzielnego wykonania przedmiotu zamówienia20


IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
nie
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:

Wstêpny harmonogram postêpowania:

Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ: nie
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:

Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:

Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Licytacja wieloetapowa

etap nrczas trwania etapu

Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu: nie

Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Zawarcie umowy nast±pi wg wzoru Zamawiaj±cego, stanowi±cego za³. nr 9 do SIWZ.


Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:

XVII. WYMAGANIA DOTYCZ¡CE ZABEZPIECZENIA NALE¯YTEGO WYKONANIA UMOWY 1. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, zobowi±zany bêdzie do wniesienia zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy najpó¼niej w dniu jej zawarcia, w wysoko¶ci 5 % ceny ca³kowitej brutto podanej w ofercie. 2. Zabezpieczenie mo¿e byæ wnoszone wed³ug wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku nastêpuj±cych formach: a) pieni±dzu; b) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym ¿e zobowi±zanie kasy jest zawsze zobowi±zaniem pieniê¿nym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2016 r., poz. 359). 3. Zamawiaj±cy nie wyra¿a zgody na wniesienie zabezpieczenia w formach okre¶lonych art. 148 ust. 2 ustawy PZP. 4. W przypadku wniesienia zabezpieczenia w formie pieniê¿nej Zamawiaj±cy przechowa je na oprocentowanym rachunku bankowym. 5. Z tre¶ci zabezpieczenia przedstawionego w formie gwarancji/porêczenia winno wynikaæ, ¿e bank, ubezpieczyciel, porêczyciel zap³aci, na rzecz Zamawiaj±cego w terminie maksymalnie 30 dni od pisemnego ¿±dania kwotê zabezpieczenia, na pierwsze wezwanie Zamawiaj±cego, bez odwo³ania, bez warunku, niezale¿nie od kwestionowania czy zastrze¿eñ Wykonawcy i bez dochodzenia czy wezwanie Zamawiaj±cego jest uzasadnione czy nie. 6. W przypadku, gdy zabezpieczenie, bêdzie wnoszone w formie innej ni¿ pieni±dz, Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do akceptacji projektu ww. dokumentu. 7. Zamawiaj±cy zwróci zabezpieczenie w wysoko¶ci 70% w terminie do 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiaj±cego za nale¿ycie wykonane. Zabezpieczenie w wysoko¶ci 30%, pozostawione zostanie na zabezpieczenie roszczeñ z tytu³u rêkojmi za wady i zostanie zwrócone nie pó¼niej ni¿ w 14 dniu po up³ywie okresu rêkojmi za wady.


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiaj±cy o¶wiadcza, i¿ przewiduje mo¿liwo¶æ istotnych zmian niniejszej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wyst±pienia co najmniej jednej z wymienionych w niniejszym paragrafie okoliczno¶ci oraz okre¶la warunki zmian w ust. 2 -16 niniejszego paragrafu umowy. 2. W przypadku zmiany wysoko¶ci obowi±zuj±cej stawki podatku VAT w sytuacji, gdy w trakcie realizacji przedmiotu umowy nast±pi zmiana stawki podatku VAT dla robót objêtych przedmiotem umowy. W takim przypadku Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia, okre¶lonego w § 10 ust. 1 umowy, o kwotê równ± ró¿nicy w kwocie podatku, jednak¿e wy³±cznie co do czê¶ci wynagrodzenia za roboty, których do dnia zmiany stawki podatku VAT jeszcze nie wykonano. 3. W przypadku zmiany regulacji prawnych odnosz±cych siê do praw i obowi±zków stron umowy, wprowadzonych po jej zawarciu, wywo³uj±cych niezbêdn± potrzebê zmiany sposobu realizacji umowy, Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany sposobu realizacji umowy, wysoko¶ci wynagrodzenia, okre¶lonego w § 10 ust. 1 umowy lub terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy, okre¶lonego w § 2 ust. 1 pkt 2 umowy. 4. W przypadku przestojów lub opó¼nieñ w realizacji przedmiotu umowy, wywo³anych: 1) prowadzonymi równolegle pracami budowlanymi lub monta¿owymi przez inne podmioty lub 2) przyczynami niezale¿nymi od stron umowy b±d¼ zale¿nymi wy³±cznie od Zamawiaj±cego. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy, okre¶lonego w § 2 ust. 1 pkt 2 umowy, odpowiednio o okres opó¼nienia spowodowanego jedn± z przyczyn wskazanych w pkt 1 i 2. 5. W przypadku obiektywnej konieczno¶ci zmiany technologii wykonania przedmiotu umowy, zastosowania rozwi±zañ zamiennych, zastêpczych lub równowa¿nych, które nie mog³y byæ przewidziane przez Zamawiaj±cego pomimo do³o¿enia nale¿ytej staranno¶ci, Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê zakresu prac, przy czym wy³±cznie w zakresie niezbêdnym do zgodnego z obowi±zuj±cymi standardami, wymaganiami technicznymi oraz normami, prawid³owego wykonania przedmiotu umowy lub zmianê wynagrodzenia, okre¶lonego w § 10 ust. 1 umowy, w zakresie uwzglêdniaj±cym zmieniony zakres prac. Je¿eli wskutek wprowadzenia zmian w zakresie prac wyst±pi opó¼nienie, b±d¼ przewidywany okres realizacji zmienionego zakresu prac bêdzie d³u¿szy od dotychczasowego, Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy, okre¶lonego w § 2 ust. 1 pkt 2 umowy poprzez wyd³u¿enie odpowiednio o okres takiego opó¼nienia lub o okres o jaki czas konieczny dla wykonania przedmiotu umowy po wprowadzonych zmianach bêdzie d³u¿szy od czasu wykonania przewidzianego dla Wykonawcy przed tak± zmian±. 6. W przypadku, gdy z przyczyn technicznych, które nie mog³y byæ przewidziane przez Zamawiaj±cego pomimo do³o¿enia nale¿ytej staranno¶ci lub które ujawni³y siê podczas wykonywania prac lub gdy jest to korzystne dla interesu publicznego lub interesu Zamawiaj±cego w zakresie w jakim korzy¶æ mo¿e polegaæ na: 1) zmianach maj±cych wp³yw na przyspieszenie wykonania, 2) zmianach maj±cych wp³yw na obni¿enie kosztu ponoszonego przez Zamawiaj±cego na wykonanie, utrzymanie, lub u¿ytkowanie, 3) zmianach maj±cych wp³yw na poprawê sprawno¶ci, wydajno¶ci wykonanych robót dla Zamawiaj±cego, 4) zmianach maj±cych wp³yw na poprawê bezpieczeñstwa realizacji robót budowlanych lub usprawnienia procesu budowy, 5) zmianach maj±cych wp³yw na poprawê bezpieczeñstwa u¿ytkowania, 6) zmianach maj±cych wp³yw na poprawê parametrów technicznych, 7) zmianach maj±cych wp³yw na poprawê parametrów funkcjonalno-u¿ytkowych, 8) aktualizacji rozwi±zañ z uwagi na postêp technologiczny lub zmiany obowi±zuj±cych przepisów, Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany sposobu wykonania przedmiotu umowy, zmniejszenia zakresu przedmiotu umowy lub zmianê wynagrodzenia okre¶lonego w §10, ust. 1 umowy oraz je¿eli wskutek wprowadzenia tych zmian wyst±pi opó¼nienie lub wyd³u¿enie czasu koniecznego dla wykonania przedmiotu umowy, Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy poprzez wyd³u¿enie o okres takiego opó¼nienia lub o okres o jaki czas konieczny dla wykonania przedmiotu umowy po wprowadzonych zmianach bêdzie d³u¿szy od czasu wykonania przewidzianego dla Wykonawcy przed tak± zmian±. 7. W przypadku dzia³ania si³y wy¿szej pod pojêciem, której rozumie siê wszystkie zdarzenia zewnêtrzne niemo¿liwe do przewidzenia i niemo¿liwe do zapobie¿enia przez Stronê lub Strony umowy, a zaistnia³e po zawarciu umowy, w szczególno¶ci takie jak: 1) dzia³ania wojenne, 2) terroryzm, 3) rozruchy, z wyj±tkiem tych, które s± ograniczone wy³±cznie do pracowników Wykonawcy lub jego podwykonawców lub Zamawiaj±cego, 4) zanieczyszczenie i inne podobnie niebezpieczne skutki spowodowane przez substancje toksyczne, z wyj±tkiem tych, które mog± byæ przypisane u¿yciu przez Wykonawcê takich substancji, 5) dzia³ania si³ przyrody, w tym huragany lub powodzie, 6) ogólnokrajowe b±d¼ regionalne spory w przemy¶le lub te¿ spory, które s± czê¶ci± ogólnonarodowej lub regionalnej kampanii, a którym Strona umowy nie mog³a zapobiec, Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê sposobu wykonania umowy jednak¿e tylko w takim zakresie, aby po ustaniu dzia³ania si³y wy¿szej, Wykonawca móg³ wykonaæ przedmiot umowy w sposób prawid³owy oraz je¿eli w wyniku dzia³ania si³y wy¿szej wyst±pi opó¼nienie, dopuszcza zmianê terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu Umowy, 8. W przypadku natrafienia podczas wykonywania prac przez Wykonawcê na przeszkody w postaci niezinwentaryzowanego mienia, stanowisk lub zabytków archeologicznych i podobnych przeszkód, o ile istnienie tego rodzaju przeszkód nie mog³o byæ przewidziane przez Zamawiaj±cego pomimo do³o¿enia nale¿ytej staranno¶ci, Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê sposobu wykonania umowy w niezbêdnym zakresie tak, aby Wykonawca po ustaniu lub usuniêciu przeszkód móg³ wykonaæ prawid³owo przedmiot umowy. 9. W przypadku przestojów lub opó¼nieñ w wykonywaniu prac przez Wykonawcê bêd±cych nastêpstwem b³êdów w wymaganiach Zamawiaj±cego, jednak¿e z wy³±czeniem b³êdów jakie do¶wiadczony Wykonawca dok³adaj±c nale¿ytej staranno¶ci powinien wykryæ w trakcie badania wymagañ Zamawiaj±cego, Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany wynagrodzenia, okre¶lonego w § 10, ust. 1 umowy oraz je¿eli wskutek opó¼nieñ w wykonywaniu prac wyst±pi opó¼nienie lub wyd³u¿enie czasu koniecznego dla wykonania przedmiotu umowy, Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy, okre¶lonego w § 2 ust. 1 pkt. 2 umowy, poprzez wyd³u¿enie o okres takiego opó¼nienia lub o okres o jaki czas konieczny dla wykonania przedmiotu umowy po wprowadzonych zmianach bêdzie d³u¿szy od czasu wykonania przewidzianego dla Wykonawcy przed tak± zmian±. 10. W przypadku dopuszczonego prawem zlecenia robót dodatkowych, je¿eli terminy ich wykonania, rodzaj lub zakres uniemo¿liwiaj± dotrzymanie pierwotnego terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy, Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy, okre¶lonego w § 2 ust. 1 pkt. 2 umowy, poprzez wyd³u¿enie o okres niezbêdny do dokoñczenia robót. 11. W przypadku, gdy w umowie znajduj± siê oczywiste b³êdy pisarskie lub rachunkowe Zamawiaj±cy dopuszcza zmiany postanowieñ umowy, w których wystêpuj± takie oczywiste b³êdy pisarskie lub rachunkowe. 12. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian i uzupe³nieñ nieistotnych umowy (nie stanowi±cych zmian istotnych niniejszej umowy), w szczególno¶ci: 1) zmiana nazwy, siedziby stron umowy, numerów kont bankowych oraz innych danych identyfikacyjnych, 2) zmiana osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad przedmiotem umowy. 13. W przypadku zmiany kierownika budowy/robót (jedynie za uprzedni± pisemn± zgod± Zamawiaj±cego) na wniosek Wykonawcy w przypadku: 1) choroby lub innych zdarzeñ losowych dotycz±cych kierownika budowy/robót 2) nie wywi±zywania siê kierownika budowy/robót 3) je¿eli zmiana kierownika budowy/robot stanie siê konieczna z jakichkolwiek przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy (np. rezygnacji). 14. W przypadku zmiany kierownika budowy/robót na wniosek Zamawiaj±cego w przypadku, gdy nie wykonuje on swoich obowi±zków wynikaj±cych z umowy, Wykonawca zobowi±zany jest zmieniæ kierownika budowy/robot zgodnie z ¿±daniem Zamawiaj±cego we wskazanym przez Zamawiaj±cego terminie. 15. W przypadku zmiany kierownika budowy/robót, o których mowa w ust. 14 i 19 niniejszego paragrafu umowy, nowy kierownik budowy musi spe³niaæ wymagania okre¶lone w SIWZ. 16. W przypadku zmiany podwykonawców: w przypadku wprowadzenia podwykonawcy, wprowadzenia nowego (kolejnego) podwykonawcy, rezygnacji podwykonawcy, zmiany warto¶ci lub zakresu robót wykonywanych przez podwykonawcê, Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê na powy¿sze po zaakceptowaniu umowy Wykonawcy z podwykonawc± wraz z czê¶ci± dokumentacji dot. wykonania robót okre¶lonych w umowie, w terminie 14 dni od przekazania umowy przez Wykonawcê. 17. Wszystkie powy¿sze postanowienia stanowi± katalog zmian, na które Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê. Nie stanowi± jednocze¶nie zobowi±zania Zamawiaj±cego do wyra¿enia takiej zgody.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):

¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 09/01/2017, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
nie
Wskazaæ powody:

Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> jêzyk polski
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.