eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Olsztyn › Wykonanie restauracji elewacji uwzględniającej zabezpieczenie i utrwalenie oryginalnej substancji zabytku, budynku dydaktyczno-naukowego przy ul. Prawocheńskiego 21 Katedra Ogrodnictwa Wydziału Kształtowania Środowiska i Rolnictwa Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie .

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-11-07

Olsztyn: Wykonanie restauracji elewacji uwzględniającej zabezpieczenie i utrwalenie oryginalnej substancji zabytku, budynku dydaktyczno-naukowego przy ul. Prawocheńskiego 21 Katedra Ogrodnictwa Wydziału Kształtowania Środowiska i Rolnictwa Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie .
Numer ogłoszenia: 366808 - 2011; data zamieszczenia: 07.11.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie , ul. Oczapowskiego 2, 10-719 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 5233420, faks (089) 5233278.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.uwm.edu.pl/zamowienia

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie restauracji elewacji uwzględniającej zabezpieczenie i utrwalenie oryginalnej substancji zabytku, budynku dydaktyczno-naukowego przy ul. Prawocheńskiego 21 Katedra Ogrodnictwa Wydziału Kształtowania Środowiska i Rolnictwa Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie ..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w zakresie restauracji elewacji uwzględniającej zabezpieczenie i utrwalenie oryginalnej substancji zabytku, budynku dydaktyczno-naukowego przy ul. Prawocheńskiego 21 Katedra Ogrodnictwa Wydziału Kształtowania Środowiska i Rolnictwa Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje niżej wymienione prace: Na podstawie dokumentacji: PROGRAM PRAC KONSERWATORSKICH Budynek dawnego szpitala psychiatrycznego w Kortowie ul. Prawocheńskiego 21 Olsztyn wykonanej przez mgr Danutę Pestka należy odtworzyć wszystkie elewacje w formie muru ceglanego z uwzględnieniem dekoracji z żółtej cegły i wnęk podokiennych. Ubytki żółtej cegły wykonać z cegły betonowej barwionej w masie na żółto. Oryginalny mur należy oczyścić z tynku i uzupełnić. Wykonać ceglany gzyms(cegły lekko wysunięte z lica muru) obiegający budynek tuż pod linią okien I piętra. W razie wystąpienia różnic kolorystycznych pomiędzy starymi (oryginalnymi) , czerwonymi cegłami a cegłami zastosowanymi do odbudowy budynku po pożarze , zaleca się patynowanie jaśniejszych cegieł. W tym celu należy użyć farb silikatowych. Przywrócić na całej powierzchni murów spoiny barwione w masie na kolor S4550-Y90R. Czyszczenie elewacji: Czyszczenie cegły strumieniem pary wodnej z myjki ciśnieniowej Karcher, piaskowaniem i środkami chemicznymi. Po oczyszczeniu elewacji i przemurowaniu konieczne będzie wykonanie czterech prób ekspozycji(wg załączonego opracowania Program Prac Konserwatorskich). Usunięcie luźnych odpadających lub niespójnych części podłoża. Odgrzybianie i dezynfekcja preparatem czynnym biologicznie poprzez obfite nasączenie podłoża. Uzupełnienie ubytków w cegłach dobranymi w odpowiednich kolorach gotowymi zaprawami np. firmy Remmers Restauriermortel. Cegły o ubytkach większych niż 40% ogólnej masy należy wykuwać i wymieniać na nowe. Lico nowych cegieł powinno mieć taką samą powierzchnię jak cegły oryginalne. Uzupełnienie brakujących spoin ,odpowiednią dobraną na wzór dawnej zaprawą wapienną barwioną w masie pigmentami sypkimi. Hydrofobizacja całego muru zewnętrznego przy pomocy preparatu np. Funcosil SNL firmy Remmers. Mur należy przesmarować dwukrotnie. 3. Z uwagi na prowadzenie prac w okresie obniżonych temperatur oferent zobowiązany jest w ramach zamówienia wykonać zabezpieczenia miejsc wykonywanych prac w postaci prowizorycznych zadaszeń, osłon z plandeki i używania nagrzewnic elektrycznych lub spalinowych. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Rozdziale II niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, oraz przedmiarach robót, który stanowi materiał pomocniczy, jako uzupełniające źródło informacji wykonany przez Biuro Projektów TRANSFER ART.-SYSTEM Wilimowo oraz PROGRAM PRAC KONSERWATORSKICH wykonany przez dyplomowanego konserwatora zabytków mgr Danutę Pestka. 5. Wykonanie prac renowacyjnych odbędzie się pod nadzorem konserwatora zgodnie z opracowaną dokumentacją konserwatorską..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.12.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 13.000,00 zł (słownie: trzynaście tysięcy złotych).

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Nie dotyczy

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie wyżej wymienionego warunku wykonawca wykaże posiadanie wiedzy i doświadczenia związanego z realizacją minimum dwóch robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, wykonanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończonych, tj. polegających na wykonaniu elewacji w budynkach użyteczności publicznej o wartości nie mniejszej niż 200 000,00 zł (brutto) każda.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Nie dotyczy

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie wyżej wymienionego warunku wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi oraz posiadającymi wymagane kwalifikacje zawodowe i wykształcenie, niezbędne do wykonywania zamówienia, tj. a) Kierownik budowy, posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz wyższe wykształcenie techniczne w branży budowlanej. Ww. osoba musi posiadać dwuletnią praktykę zawodową na zabytkach nieruchomych, zgodnie z §8 pkt. 1 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. (Dz. U. nr 150 poz. 1579). Wykonawca dysponować będzie minimum jedną osobą, która musi posiadać kwalifikacje zgodne z §7 ust.1 lub §7 ust.2 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. (Dz. U. nr 150 poz. 1579), tzn. osoba ta posiadać musi tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu studiów wyższych na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki lub studiów w specjalności , w zakresie konserwacji zabytków oraz odbyła po ukończeniu tych studiów co najmniej 12- miesięczną praktykę zawodową w zakresie konserwacji i badania zabytków lub w dziedzinach nieobjętych programem wyższych studiów posiada przynajmniej wyższe wykształcenie w danej dziedzinie oraz odbyła co najmniej 5-letnią praktykę zawodową w zakresie konserwacji i badania zabytków

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Nie dotyczy

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Pełnomocnictwo do podpisywania oferty i składania ewentualnych wyjaśnień, jeżeli osobą podpisującą nie jest osoba upoważniona na podstawie dokumentu rejestrowego - w oryginale lub poświadczone notarialnie lub opatrzone adnotacją za zgodność z oryginałem pieczęcią wykonawcy, imienną pieczątką osoby upoważniającej na podstawie dokumentu rejestrowego oraz jej podpisem. 2. Kopię dowodu wpłaty wadium. 3. Sporządzony przez wykonawcę, według wzoru zamieszczonego na stronie internetowej: www.uwm.edu.pl.zamowienia - Formularz ofertowy, 4. Sporządzony przez wykonawcę, według wzoru zamieszczonego na stronie internetowej www.uwm.edu.pl/zamowienia - wykaz elementów, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - okres gwarancji - 10

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Dopuszcza się zmianę postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, jeżeli zmiana dotyczy terminu realizacji umowy. Termin realizacji umowy ulegnie przesunięciu w wypadku wystąpienia opóźnień wynikających z: a) przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego, b) działania siły wyższej (np. klęski żywiołowej, strajku) mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonywanych robót, c) wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie robót - fakt ten musi mieć odzwierciedlenie w dzienniku budowy i musi być potwierdzony przez inspektora nadzoru, d) wystąpienie okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności, e) wydłużenia czasu oczekiwania na uzyskanie pozwoleń lub decyzji administracyjnych i uzgodnień wymaganych dla wykonania umowy, jeżeli łączny czas oczekiwania na pozwolenia i decyzje administracyjne przekroczy łącznie 21 dni. W przedstawionych powyżej przypadkach wystąpienia opóźnień strony ustalą nowe terminy realizacji, z tym, że maksymalny okres przesunięcia terminu zakończenia równy będzie okresowi przerwy lub postoju. W przypadku zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy, Wykonawca zobowiązany jest do przedłużenia terminu ważności zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 2. Zgodnie z treścią art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych dopuszcza się zmianę postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, jeżeli zmiana dotyczy wykonania robót dodatkowych nie mających charakteru robót dodatkowych w rozumieniu art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. Warunkiem dokonania takiej zmiany jest wystąpienie robót dodatkowych, które zwiększają walory funkcjonalne, sanitarne, higieniczne, techniczne lub estetyczne nowobudowanych pomieszczeń oraz obiektów. Informacja o konieczności wykonania ww. robót potwierdzona być musi w protokole robót dodatkowych, zatwierdzonym pisemnie przez Zamawiającego. 3.Zgodnie z treścią art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych dopuszcza się zmianę postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, jeżeli zmiana dotyczy wystąpienia konieczności wykonania robót zamiennych. Przez roboty zamienne Zamawiający rozumie roboty budowlane, które zostaną wykonane w zamian za roboty ujęte w przedmiocie zamówienia podstawowego. Warunkiem dokonania takiej zmiany jest wystąpienie robót zamiennych, które zwiększają walory funkcjonalne, sanitarne, higieniczne, techniczne lub estetyczne nowobudowanych pomieszczeń oraz obiektów. Informacja o konieczności wykonania ww. robót potwierdzona być musi w protokole robót zamiennych, zatwierdzonym pisemnie przez Zamawiającego. 4. W związku z zaistnieniem okoliczności wymienionych w pkt. 2 i 3 określona w niniejszej umowie cena, może zostać zmniejszona lub podwyższona. W przypadku podwyższenia ceny umowy jej wysokość każdorazowo powinna być ustalona z Zamawiającym. 5.Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w zakresie osób wyznaczonych do kontaktów miedzy stronami, Kierownika budowy podczas realizacji przedmiotowego zamówienia jeżeli nowo wyznaczone osoby posiadać będą kwalifikacje odpowiadające wymaganiom określonym przez Zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz zaistniałe zmiany będą wywołane okolicznościami, których nie można było przewidzieć w chwili podpisania umowy .

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.uwm.edu.pl/zamowienia
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Dział Zamówień Publicznych, ul. M. Oczapowskiego 2 pok. 311, 10-719 Olsztyn.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.11.2011 godzina 10:00, miejsce: Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Dział Zamówień Publicznych, ul. M. Oczapowskiego 2 pok. 309, 10-719 Olsztyn.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.