Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-11-04
Brzeziny: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 3.179.320,00 zł (słownie: trzy miliony sto siedemdziesiąt dziewięć tysięcy trzysta dwadzieścia złotych) z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów.
Numer ogłoszenia: 365974 - 2011; data zamieszczenia: 04.11.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Brzeziński , ul. Sienkiewicza 16, 95-060 Brzeziny, woj. łódzkie, tel. 046 8741111, 8743164, faks 046 8741111.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-brzeziny.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 3.179.320,00 zł (słownie: trzy miliony sto siedemdziesiąt dziewięć tysięcy trzysta dwadzieścia złotych) z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 3.179.320 zł (słownie: trzy miliony sto siedemdziesiąt dziewięć tysięcy trzysta dwadzieścia złotych) z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów. 2. Uruchomienie kredytu nastąpi w jednej transzy w formie przelewu na rachunek bieżący kredytobiorcy, w ciągu 7 dni od daty podpisania umowy, nie później niż do 27 grudnia 2011 r. 3. Okres karencji w spłacie kredytu oraz odsetek - od dnia postawienia do dyspozycji kredytu do 31 grudnia 2011 r. 4. Okres kredytowania: od dnia podpisania umowy kredytowej do 25 grudnia 2018 r. 5. Spłata kapitału nastąpi w 84 okresach miesięcznych licząc od dnia 25 stycznia 2012 r. do 25 grudnia 2018 r. w następujących terminach i kwotach: 1) pierwsza rata w wysokości 37.849,05 zł (słownie: trzydzieści siedem tysięcy osiemset czterdzieści dziewięć złotych pięć groszy) płatna do 25 stycznia 2012 r., 2) kolejne 82 raty w wysokości po 37.849,05 zł (słownie: trzydzieści siedem tysięcy osiemset czterdzieści dziewięć złotych pięć groszy) każda, płatne do 25 dnia każdego miesiąca począwszy od 25 lutego 2012 r., 3) ostatnia rata w wysokości 37.848,85 zł (słownie: trzydzieści siedem tysięcy osiemset czterdzieści osiem złotych osiemdziesiąt pięć groszy) płatna do 25 grudnia 2018 r. 6. Wysokość miesięcznych rat spłat kapitału może ulec zmianie w przypadku wykorzystania przez zamawiającego mniejszej kwoty kredytu. 7. Spłata kredytu i odsetek nastąpi do 25 dnia każdego miesiąca, a w przypadku gdy dzień ten jest dniem ustawowo wolnym od pracy - spłata przypada na pierwszy dzień roboczy następujący po tym dniu. 8. Oprocentowanie kredytu będzie zmienne i obliczane w oparciu o wskaźnik oprocentowania depozytów bankowych WIBOR 1M powiększony o stałą marżę banku w okresie kredytowania. Dla celów sporządzenia oferty należy przyjąć średnią wartość WIBOR 1M w okresie od 1 listopada 2010 r. do 31 października 2011 r., tj. 4,18%. 9. Dopuszcza się możliwość niewykorzystania całości kredytu lub wcześniejszej jego spłaty, bez pobrania przez bank dodatkowej prowizji lub opłaty. W przypadku wcześniejszej spłaty kapitału, odsetki będą naliczane za okres faktycznego wykorzystania kredytu. 10. Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna. 11. Zamawiający przewiduje zmiany dotyczące wykorzystania udzielonego kredytu skutkujące wprowadzeniem aneksu do umowy kredytowej polegające na niewykorzystaniu kredytu w pełnej wysokości, wcześniejszej spłaty kredytu w całości lub w części. 12. Rozliczenia pomiędzy zamawiającym a wykonawcą będą prowadzone wyłącznie w walucie polskiej (PLN). 13. Sposób ustalenia wysokości stopy procentowej: stopa procentowa dla danego miesiąca ustalona w oparciu o stawkę WIBOR 1M liczona jako średnia arytmetyczna w okresie od pierwszego do ostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego dany okres odsetkowy plus stała marża banku w okresie obowiązywania umowy. 14. Prowizje: 1) wysokość prowizji za gotowość od kwoty niewykorzystanego kredytu - 0%, 2) wysokość prowizji rekompensacyjnej od kwoty spłaconej przed terminem - 0% 3) wysokość prowizji przygotowawczej od kwoty kredytu - nie wyższa niż 0,1% kredytu 15. Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez wykonawców tylko prowizji przygotowawczej od kwoty kredytu jeden raz, pobranej w chwili ostatecznego uruchomienia kredytu - nie później niż do dnia 27 grudnia 2011 r. 16. Zabezpieczenie spłaty kredytu - weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. 17. Jako liczbę bazową dni potrzebnych do obliczenia oprocentowania należy przyjąć 365. 18. Kredyt nie będzie obciążony innymi opłatami niż wymienione w SIWZ. 19. Zamówienie zostanie wykonane samodzielnie przez wykonawcę (bez udziału podwykonawców) ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia. 20. Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień: 66113000-5 - usługi udzielania kredytu..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 27.12.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- posiadają zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2002 r. Nr 72 poz. 665 z późniejszymi zmianami), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe lub działają na podstawie innych przepisów prawa, - w przypadku zagranicznych instytucji kredytowych w rozumieniu Prawa bankowego w miejsce wyżej wymienionego dokumentu należy przedstawić odpowiedni dokument z kraju (siedziby) banku potwierdzający prawo do prowadzenia działalności bankowej oraz zawiadomienie złożone w Komisji Nadzoru Finansowego o prowadzeniu działalności na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w formie oddziału lub w ramach działalności transgranicznej.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- koncesję, zezwolenie lub licencję
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje zmiany dotyczące wykorzystania udzielonego kredytu skutkujące wprowadzeniem aneksu do umowy kredytowej polegające na niewykorzystaniu kredytu w pełnej wysokości, wcześniejszej spłaty kredytu w całości lub w części.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat-brzeziny.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Brzezinach
ul. Sienkiewicza 16
95-060 Brzeziny.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.11.2011 godzina 10:30, miejsce: Starostwo Powiatowe w Brzezinach ul. Sienkiewicza 16 95-060 Brzeziny pok. 12 (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z BRZEZIN
- Wykonanie nakładki na drodze gminnej w miejscowości Strzemboszewice, działka nr 268
- Modernizacja Infrastruktury Domu Pomocy Społecznej w Dąbrowie
- Poprawa warunków dojścia i dojazdu do zabytkowego kościoła i cmentarza parafialnego w Brzezinach
- Modernizacja infrastruktury Domu Pomocy Społecznej w Brzezinach
- Zakup i montaż instalacji fotowoltaicznej w obiektach użyteczności publicznej Powiatu Brzezińskiego
więcej: przetargi w Brzezinach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu
- Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 000 000 PLN na pokrycie planowanego deficytu budżetu gminy i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
- Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 4.500.000,00 zł na finansowanie planowanego deficytu oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek
- Kredyt długoterminowy na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy z przeznaczeniem na realizację zadań inwestycyjnych
- Obsługa bankowa budżetu Powiatu Sulęcińskiego oraz podległych jednostek w okresie od 01.07.2024 r. do 30.06.2028 r.
- Udzielenie i obsługa kredytu z przezn.na sfin.planowanego deficytu budżetu gminy na r.2024 w wys. 4300000zł oraz na spłatę zaciągniętego zob. z tyt.kred.w wys.200000zł na łączną kwotę do 4 500 000 zł
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.