eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wartkowice › ZAKUP LEKKIEGO SAMOCHODU RATOWNICZO-GAŚNICZEGO NA PODWOZIU Z NAPĘDEM 4X2.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2009-10-19

Wartkowice: ZAKUP LEKKIEGO SAMOCHODU RATOWNICZO-GAŚNICZEGO NA PODWOZIU Z NAPĘDEM 4X2.
Numer ogłoszenia: 365086 - 2009; data zamieszczenia: 19.10.2009
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 310516 - 2009r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Ochotnicza Straż Pożarna w Truskawcu, Truskawiec 40, 99-220 Wartkowice, woj. łódzkie, tel. 0-43 678 51 05, faks 0-43 678 51 05.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: STOWARZYSZENIE.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ZAKUP LEKKIEGO SAMOCHODU RATOWNICZO-GAŚNICZEGO NA PODWOZIU Z NAPĘDEM 4X2..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1.Nazwa zadania: ZAKUP LEKKIEGO SAMOCHODU RATOWNICZO-GAŚNICZEGO NA PODWOZIU Z NAPĘDEM 4X2 2.Dostarczony samochód musi posiadać właściwą konstrukcję, jakość i użyte materiały, właściwe wykonanie i zgodność z normami, parametry techniczne i wyposażenie nie gorsze niż podane przez Zamawiającego w ust. 10 niniejszego rozdziału SIWZ. 3.Oferowany przez Wykonawcę przedmiot zamówienia musi być fabrycznie nowy (produkcja 2009r.), wykonany w pierwszym gatunku. 4.Wraz z dostawą przedmiotu zamówienia Wykonawcza zobowiązany jest dostarczyć karty gwarancyjne i lub inny dokument, stanowiący dowód udzielenia gwarancji, będący podstawą do dochodzenia roszczeń z tytułu gwarancji. 5.Do samochodu musi być dołączona dokumentacja, umożliwiająca jego zarejestrowanie. 6.Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia obsługi serwisowej przedmiotu zamówienia w okresie gwarancji i w okresie pogwarancyjnym. 7.Wykonawca udzieli Zamawiającemu na samochód i występujące w nim wyposażenie 24-miesięcznej gwarancji oraz zapewni bezpłatny serwis w okresie jej obowiązywania, zgodnie z warunkami zawartymi w książce gwarancyjnej. 8.Do samochodu Wykonawca zobowiąże się dołączyć: 1)wyciąg ze świadectwa homologacji samochodu, 2)kartę pojazdu, 3)instrukcję obsługi i konserwacji samochodu oraz wyposażenia w języku polskim, 4)książki gwarancyjne samochodu oraz wyposażenia, 5)dokument umożliwiający użytkowanie samochodu w ochronie przeciwpożarowej. 9.W okresie gwarancji naprawa samochodu oraz wyposażenia wykonywane będą bezpłatnie przez serwis Wykonawcy w siedzibie Zamawiającego. Naprawy będą wykonywane w terminie do 72 godzin od daty zgłoszenia w formie faxu. Do czasu, o którym mowa wyżej nie wlicza się dni ustawowo wolnych od pracy. Dopuszcza się naprawy gwarancyjne u Wykonawcy, ale koszty dostarczenia pojazdu do miejsca naprawy obciążają Wykonawcę. 10.Wymagania techniczne dla przedmiotu zamówienia (tabela str. 3, 4, 5 SIWZ): Lp. WYMAGANIA TECHNICZNE 1. Wymagania ogólne 1.1. Samochód nowy rok produkcji 2009. 1.2. Pojazd pożarniczy powinien być zbudowany i wyposażony zgodnie z wytycznymi zawartymi w: Rozporządzeniu Ministrów: Spraw Wewnętrznych i Administracji, Obrony Narodowej oraz Sprawiedliwości z dnia 18 maja 2000 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów specjalnych i używanych do celów specjalnych Policji, UOP, Straży Granicznej, Służby Więziennej i Straży Pożarnej Dz. U Nr 45 z 2000 r. poz. 524. z późniejszymi zmianami; Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie wykazu wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, a także zasad wydawania dopuszczenia tych wyrobów do użytkowania Dz. U. z 2007 r. Nr 143, poz. 1002; 1.3. Pojazd pożarniczy powinien spełniać wymagania polskich przepisów o ruchu drogowym, z uwzględnieniem wymagań dotyczących pojazdów uprzywilejowanych, zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym tj. Dz.U. z 2003 r., Nr 58, poz.515 z późniejszymi zmianami; 1.4. Nadwozie pojazdu powinno być wyposażone w numer identyfikacyjny oraz tabliczkę znamionową, zgodnie z wymaganiami odrębnych przepisów krajowych. Urządzenia pożarnicze i dodatkowe na stałe związane z pojazdem powinny być również oznakowane w sposób pozwalający na ich jednoznaczną identyfikację (podanie przynajmniej następujących danych: pełnej nazwy producenta, typu, numeru seryjnego, roku produkcji). 2. Nadwozie - furgon 2.1. Cały pojazd powinien mieć DMC masę do 3500 kg oraz układ napędu 4x2 - napęd na przednią oś. 2.2. Układ wydechowy zapewniający kierowcy i obsłudze pełną ochronę przed poparzeniami i działaniem spalin. Jeśli w pobliżu układu wydechowego znajdują się urządzenia sterujące lub elementy wyposażenia pojazdu należy zamontować osłony ciepłochronne. 2.3. Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne o nośności dostosowanej do nacisku koła oraz maksymalnej prędkości. 2.4. Pojazd musi posiadać pełnowymiarowe koło zapasowe (1 szt) 2.5. Pojazd wyposażony w zaczepy holownicze z przodu i z tyłu, umożliwiające odholowanie samochodu. Zamontowane urządzenia powinny charakteryzować się wytrzymałością umożliwiającą holowanie po drodze maksymalnie obciążonego pojazdu. 2.6. Podwozie samochodu z silnikiem o zapłonie samoczynnym z turbodoładowaniem o mocy nie mniejszej niż 115 KM, spełniający normę spalania spalin minimum EURO 4. 2.7. Układ kierowniczy - ze wspomaganiem. Układ przeciwpoślizgowy ABS. 2.8. Skrzynia biegów manualna, nie mniej niż 6-cio biegowa (5 do przodu, 1 do tyłu), zsynchronizowana. 2.9. Hak holowniczy z z tyłu ( do przyczepy jednoosiowej) z homologacją. 3. Kabina kierowcy 3.1. Kabina przystosowana do przewozu minimum 2 osób, włącznie z kierowcą, siedzenia skierowane przodem do kierunku jazdy, wyposażona w 2 przeszklone drzwi, wyłożona tapicerką i podsufitką. 3.2. Siedzenia pokryte materiałem łatwym do utrzymania czystości, nienasiąkliwym, odpornym na ścieranie. Siedzenia wyposażone w zagłówki i bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa. Wszystkie pasy dwupunktowe powinny być tego samego typu i firmy. Obsługa zapięć wszystkich pasów powinna być taka sama. 3.3. Kabina wyposażona w automatyczne oświetlenie po otwarciu drzwi oraz w przełącznik załączenia oświetlenia kabiny gdy drzwi są zamknięte. 3.4. Drzwi powinny umożliwić odprowadzenie wody z wnętrza kabiny. Krawędzie drzwi oznaczone elementami odblaskowymi lub światłem ostrzegawczym zapalającym się w momencie ich otwarcia. Drzwi kabiny powinny być zamykane jednym kluczykiem dla wszystkich zamków. 3.5. W kabinie kierowcy zamontowany radiotelefon samochodowy o parametrach: częstotliwość VHF 136-174 MHz o mocy 1-25 W, odstęp międzykanałowy 12,5 kHz dostosowany do użytkowania w sieci MSWiA min. 128 kanałów. Wyżej wymieniomy sprzęt powinien spełniać następujące warunki: 1 - zapewnić poprawne funkcjonowanie podczas normalnej pracy silnika i w czasie jazdy, 2 - odpowiednie okablowanie kabiny podwozia (instalacja antenowa radiotelefonu i zasilająca sprzętu). 3.6. Kabina wyposażona w wieszaki na odzież oraz schowek na dokumenty. 4. Instalacja elektryczna 4.1. Wszystkie obwody elektryczne powinny być wyraźnie oznakowane i tak skonstruowane, aby nie było możliwe połączenie ze sobą obwodów o różnych napięciach ilub odwrotnej polaryzacji. Instalacja elektryczna powinna być zabezpieczona przed uszkodzeniem mechanicznym, przed korozja oraz działaniem smarów i nadmiernej temperatury w przypadku, gdy urządzenia są narażone na uszkodzenie. W przedziale z agregatem gaśniczym przewody i wiązki powinny być prowadzone w sposób zabezpieczający przed zalaniem woda. Urządzenia elektryczne powinny zachowywać swoje właściwości pracy w temperaturze od - 250C do +800C i wilgotności względnej od 5 % do 96 %. 4.2. Nominalna moc wyjściowa alternatora powinna być wystarczająca do zasilania instalacji elektrycznej pojazdu włącznie z urządzeniami sygnalizacji ostrzegawczej. 4.3. Pojemność akumulatora (akumulatorów) musi być odpowiednia do obciążenia elektrycznego instalacji kompletnego pojazdu. 4.4. Przedział (skrytka) akumulatora (akumulatorów) powinien być wentylowany, zabezpieczony przed działaniem warunków atmosferycznych, a jego konstrukcja powinna zapewniać łatwy dostęp podczas kontroli i konserwacji. 4.5. Wyposażenie elektryczne znajdujące się wewnątrz pojazdu, które może być narażone na działanie wody i kurzu powinno mieć stopień ochrony minimum IP 54. 4.6. Instalacja elektryczna części powinna być wyposażona w główny wyłącznik prądu, położony w zasięgu kierowcy. Wyłącznik powinien odłączać akumulator od wszystkich systemów elektrycznych, z wyjątkiem tych, które wymagają stałego zasilania. W tym przypadku instalacja powinna być wyposażona w urządzenie samoczynnie ograniczające prąd ładowania w-w obwodów w przypadku nadmiernego rozładowania akumulatorów. Wyłączenie głównego wyłącznika prądu podczas pracy silnika nie powinno spowodować powstawania zaburzeń impulsowych większych niż 6 V. 4.7. Oświetlenie przedziału ładunkowego włączane z kabiny kierowcy i niezależnie od przedziału pasażerskiego. Oświetlenie przedziału pasażerskiego włączane z kabiny kierowcy. Przenośna lampa halogenowa (szperacz) zasilana z gniazda dodatkowej zapalniczki 12V w przedziale kierowcy. 5. Przedział modułu gaśniczego 5.1. Zabudowa wewnętrzna wykonana z profili odpornych na korozję. W celu zapewnienia jak najniższego położenia środka ciężkości zbiornik wodny, skrytki powinny być tak usytuowane, aby najcięższe wyposażenie było umieszczone jak najniżej w pojeździe. 5.2. Konstrukcja samochodu i materiały powinny być tak dobrane, aby samochód był zabezpieczony przed działaniem korozji, przy czym zabudowa sprzętowa i zbiornik na wodę powinny być w całości wykonane z materiałów nierdzewnych. Konstrukcja powinna zabezpieczać przed gromadzeniem się wody, brudu i substancji korozyjnych, pomiędzy i wewnątrz elementów konstrukcyjnych. Dobór materiałów na części współpracujące powinien zapobiegać powstawaniu korozji galwanicznej. Stopnie, szczeble i podesty do chodzenia powinny być wykonane z materiałów odpornych na korozję bez pokrycia farbą oraz nie stwarzających niebezpieczeństwa poślizgu. Jeżeli zastosowano profile zamknięte z materiału podatnego na korozję, należy zabezpieczyć antykorozyjnie elementy wewnętrzne. Zabezpieczenie powierzchni powinno być wykonane zgodnie z instrukcją producenta środka zabezpieczającego. Wszystkie pokrycia zabezpieczające powinny być kompatybilne (nie reagujące ze sobą), gdy się stykają. 5.3. Wszystkie uchwyty, przyciski oraz elementy wymagające bezpośredniego uruchamiania ręcznego powinny być widoczne z miejsca obsługi (podłogi lub podestu). Uchwyty, klamki, raczki wszystkich urządzeń samochodu, drzwi, szuflad i tac powinny uwzględniać ich obsługę w rękawicach. 5.4. Dach wykonany w formie podestu roboczego pokrytego blachą aluminiową ze wzorem przeciwpoślizgowym. Jego konstrukcja powinna wytrzymać obciążenie masy dwóch strażaków i przewożonego sprzętu. Na dachu ma być zapewnione miejsce na drabinę nasadkową trzyelementową i trzy węże ssawne. Na tylnych drzwiach pojazdu musi być zamontowana drabinka umożliwiająca wejście na dach pojazdu. Wokół podestu roboczego - dachu pojazdu powinna znajdować się barierka ochronna. 5.5. Część pasażerska przystosowana do przewozu minimum 3 osób, siedzenia skierowane przodem do kierunku jazdy, wyposażona w drzwi przesuwne, przeszklone, umieszczone po obu stronach pojazdu, wyłożona tapicerką i podsufitką. Część pasażerska oddzielona od modułu gaśniczego i wyposażona w wieszaki na odzież oraz schowek na kaski. Konstrukcja przedziału załogi powinna zapewniać ochronę pasażerów przez przemieszczającym się wyposażeniem podczas wypadku lub hamowania awaryjnego. 5.6. W przedziale modułu gaśniczego powinny być uchwyty lub mocowania do węży: W-75 - 3 szt., W-52 - 5 szt. . 5.7. Wszystkie szuflady zamontowane w przedziale modułu gaśniczego muszą się automatycznie blokować w pozycji zamkniętej i posiadać zabezpieczenie przed całkowitym wyciągnięciem (wypadnięciem z prowadnic). Po wysunięciu powinny się również automatycznie blokować, tak, żeby w celu ich wsunięcia trzeba było je świadomie odblokować, np. przez naciśnięcie przycisku. Szuflada wystająca w pozycji otwartej powyżej 250 mm poza obrys pojazdu musi posiadać oznakowanie ostrzegawcze (paski folii odblaskowej na powierzchniach poprzecznych i wzdłużnych). 5.8. W przedziale modułu gaśniczego powinno być zamontowane oświetlenie załączane automatycznie po otwarciu drzwi przedziału. Oświetlenie powinno zapewniać widoczność i czytelność urządzeń kontrolnych (wskaźników) z odległości 1m w każdych warunkach widoczności. Jeżeli jest to konieczne należy zastosować dodatkowe oświetlenie tablicy urządzeń kontrolno - sterowniczych. 5.9. Uchwyt lub półka na piłę spalinową z zabezpieczeniem uniemożliwiającym odczepienie samoistne podczas manewrów pojazdem. 6. Oznakowanie i malowanie pojazdu 6.1. Samochód powinien być wyposażony w urządzenia sygnalizacyjno-ostrzegawcze, świetlne i dźwiękowe oraz posiadać światła zewnętrzne zgodnie z wymaganiami odrębnych przepisów krajowych (o poniżej podanych parametrach). 6.2. Płaską, niebieską lampę zespoloną (belkę świetlną) z podświetlanym napisem STRAŻ, z dwiema lampami obrotowymi, z nagłośnieniem (głośnik 100W), generator z trzema modulacjami i mikrofonem 6.3. Lampa błyskowa koloru niebieskiego na tył pojazdu. 6.4. Dwie niebieskie lampy błyskowe, pulsacyjne, zderzakowe z przodu pojazdu. 6.5. Samochód malowany: - nadwozie w kolorze czerwonym RAL 3000, - nadkola oraz zderzaki w kolorze białym, - podwozie w kolorze czarnym. Aluminiowe drzwi żaluzjowe powinny pozostać w kolorze naturalnym. 6.6. Naklejki na bokach samochodu - pierwsza z logo Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi, druga z logo Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP. 7. Wyposażenie dodatkowe 7.1. Układ wodny z agregatem wysokociśnieniowym i zbiornikiem wodnym 7.1.1. Układ wodny powinien umożliwiać w zależności od potrzeb: - prace agregatu przy zasilaniu ze zbiornika wody z samochodu, - napełnianie zbiornika wody z hydrantu (1 nasada wielkości 75), - podawanie strumienia wody z prądownicy wysokociśnieniowej linii szybkiego natarcia. Wszystkie nasady i pokrywy nasad w układzie wodnym powinny być wykonane zgodnie z normami PN-M-51024:1991 - Pokrywy nasad i PN-M-51038:1991 - Nasady. 7.1.2 Agregat wysokociśnieniowy. Agregat wysokociśnieniowy powinien być wyposażony w silnik spalinowy czterosuwowy. Powinien być wyposażony w sito lub filtr zabezpieczający pompę przed uszkodzeniem w przypadku stosowania zanieczyszczonej wody. Agregat wysokociśnieniowy powinien posiadać parametry nominalne pompy: minimalna wydajność 80l na 1min. przy ciśnieniu 40 bar. Zasięg rzutu zwartego strumienia wody nie mniejszy niż 20 m. Powinien posiadać urządzenia kontrolno-pomiarowe. Należy zapewnić instalację do odprowadzania spalin. Wylot spalin nie może być skierowany na stanowiska obsługi sprzętu zainstalowanego w samochodzie. 7.1.3 Zbiornik wody. Zbiornik wody powinien być wykonany z materiału odpornego na korozje. Wylot zbiornika (do pompy) powinien być wyposażony w sito. Układ napełniania (wlot do zbiornika z hydrantu) powinien mieć zabezpieczenie przed swobodnym wypływem wody ze zbiornika tym wlotem (np. zawór zwrotny). W najniżej położonym punkcie zbiornika powinien być zainstalowany zawór do grawitacyjnego opróżniania zbiornika. Sterowanie tym zaworem powinno być możliwe z miejsca obsługi modułu gaśniczego. Pojemność zbiornika wody powinna wynosić minimum 300 dm3. Dźwignie wszystkich zaworów, w tym również zaworów odwadniających powinny być łatwo dostępne, a ich obsługa powinna być możliwa bez wchodzenia pod samochód. 7.1.4 Linia szybkiego natarcia Linia szybkiego natarcia powinna umożliwiać podawanie wody z prądownicy szybkiego natarcia bez względu na stopień rozwinięcia linii. Zwijadło powinno posiadać regulowany hamulec bębna i korbę umożliwiającą zwijanie węża (dopuszcza się inne rozwiązania napędu bębna). Wąż linii szybkiego natarcia powinien mieć długość, co najmniej 60 m. Wąż powinien być zakończony prądownicą przyłączoną obrotowo, umożliwiającą podawanie zwartego i rozproszonego strumienia wody. Wąż powinien nawijać się na bęben zwijadła bez załamań i zagnieceń. Wydajność wodna prądownicy wysokociśnieniowej - dostosowana do parametrów agregatu. 7. 2 Maszt oświetleniowy Maszt oświetleniowy z reflektorami o łącznej mocy minimum 2000 W (4 x 500W). Wysokość rozłożonego masztu, mierzona od podłoża, na którym stoi pojazd, do oprawy reflektorów ustawionych poziomo minimum 4,5 m. Głowica z reflektorami powinna: zapewniać kąt oświetlenia 3300 wokół samochodu i odchylać się od poziomu o kąt co najmniej 1350 w obie strony. Wysuw masztu pneumatyczny, pompka ręczna, złożenie masztu w sposób automatyczny - samoczynny, bez ręcznego wspomagania. Maszt powinien być wyposażony w przewód oświetleniowy - spiralny, pulpit sterujący i skrzynkę przeciwporażeniową. Stopień ochrony masztu i reflektorów minimum IP 55. Sterowanie obrotem reflektorów wokół osi pionowej oraz zmiana ich kata pochylenia powinno odbywać się z poziomu ziemi ręcznie. W czasie jazdy samochodem po nierównościach nie powinno następować samoczynne wysuwanie się masztu. W kabinie kierowcy powinna znajdować się lampka ostrzegawcza, informująca o wysunięciu masztu. 7.3 Wciągarka Wciągarka samochodowa zamontowana z przodu pojazdu o następujących parametrach: 1 - maksymalna siła uciągu na pierwszej warstwie liny na bębnie - minimum 3500 kg, 2 - długość liny z hakiem - minimum 27 m, 3 - hamulec automatyczny , zabudowany w bębnie. Ruchy robocze wciągarki powinny być płynne i bez gwałtownych szarpnięć w całym zakresie odwinięcia liny. Wciągarka powinna zapewniać możliwość ręcznego rozwinięcia liny. Na wyjściu liny powinny być zainstalowane rolki prowadzące. 7.4 Orurowanie przednie - zewnętrzne wzmacniające zderzak i zabezpieczające przednie reflektory - w kolorze białym. 11.Do parametrów nieokreślonych w wyżej wymienionych wymaganiach technicznych należy stosować Wymagania dla samochodów ratowniczo - gaśniczych i samochodów ratownictwa technicznego przeznaczonych dla OSP - CNBOP - marzec 2006, zatwierdzonych przez Zarząd Główny Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34.14.42.10 - Wozy strażackie .

II.1.5) Całkowita końcowa wartość zamówienia (bez VAT) obejmująca wszystkie zamówienia i części: 143000 PLN.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

IV.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA V: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

V.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 30.09.2009.

V.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

V.3) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowe MOTO-TRUCK Leszek Chmiel, ul. Ściegiennego 270, 25-116 Kielce, kraj/woj. świętokrzyskie.

V.4) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O NIE PODLEGAJĄCYCH ODRZUCENIU OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ
I NAJWYŻSZĄ CENĄ
(bez VAT)

  • Cena wybranej oferty: 143000
  • Oferta z najniższą ceną: 143000 oferta z najwyższą ceną: 143000
  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.