eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Słupia › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie Gminy Słupia

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-11-03

Słupia: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie Gminy Słupia
Numer ogłoszenia: 363676 - 2014; data zamieszczenia: 03.11.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Słupia , Słupia 136, 96-128 Słupia, woj. łódzkie, tel. 046 8315591, faks 046 8315514.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.slupia.com.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie Gminy Słupia.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest: 1) usługa polegająca na odbieraniu i zagospodarowaniu (odzysk lub unieszkodliwienie) odpadów komunalnych z nieruchomości położonych w granicach administracyjnych Gminy Słupia, na których zamieszkują mieszkańcy oraz nieruchomości niezamieszkałych, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania do regionalnej lub zastępczej regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, właściwej dla regionu III zgodnie z uchwałą Nr XXVI/482/12 z dnia 21 czerwca 2012r. Sejmiku Województwa Łódzkiego w sprawie: wykonania Planu gospodarki odpadami województwa łódzkiego 2012 W przypadku selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ramach zagospodarowania odpadów, zobowiązany jest do ich przekazywania do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm). a) zakres zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie następujących rodzajów odpadów, w szczególności: -niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych kod 20 03 01, -segregowane i gromadzone selektywnie) o podanych poniżej kodach odpadów (w tym opakowań): szkło (kod 20 01 02, 15 01 07), papier i tektura ( kod 20 01 01, 15 01 01), tworzywa sztuczne ( kody 20 01 39, 15 01 02), metale (kod 20 01 40, 15 01 04), opakowania wielomateriałowe (kod 15 01 05), odpadów ulegające biodegradacji (kod 20 02 01), odpady kuchenne ulegające biodegradacji (kod 20 01 08), przeterminowane leki (kod 20 01 32), chemikalia (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe - kod 20 01 13*, 20 01 14*, 20 01 15*, 20 01 19*, 20 01 27*, 20 01 29*), zużyte baterie i akumulatory (kod 20 01 34), zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (kod 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36), odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07), zużyte opony (kod 16 01 03), odpady niebezpieczne powstające w gospodarstwach domowych kod 20 01 13*, 20 01 14*, 20 01 15*, 20 01 19*, 20 01 27*, 20 01 29*), odpady budowlane i rozbiórkowe o kodach z grupy 17. b) Wykonawca będzie wykonywał przez cały okres obowiązywania umowy odbiór i zagospodarowanie odpadów zmieszanych oraz odpadów zebranych selektywnie w pojemnikach do tego przeznaczonych i z częstotliwością, określonymi w uchwale Nr XXIV/111/12 Rady Gminy Słupia z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Słupia (Dz. Urz. Woj. Łódz. z 2013 poz. 1231 z późn. zm.). c) Wykonawca będzie wykonywał przez cały okres obowiązywania umowy odbiór i zagospodarowanie odpadów zmieszanych oraz odpadów zebranych selektywnie w pojemnikach, wg zasady: -zbierane selektywnie: papier, metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, szkło, - odbiór odpadów realizowany raz na 4 tygodnie; -odpady zmieszane (nie nadające się do segregacji) - odbiór odpadów realizowany raz na 4 tygodnie; d) odpady komunalne będą odbierane z pojemników wyłącznie do tego celu przeznaczonych, dostarczonych mieszkańcom przez Wykonawcę i odpowiednio przez niego oznaczonych. -w zabudowie jednorodzinnej - pojemniki na odpady o poj. od 120 l -w zabudowie wielorodzinnej - pojemniki o poj. od 240 l -w obiektach użyteczności publicznej - pojemniki o poj. od 120 l e) Wykonawca zobowiązany jest do odebrania odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w każdej ilości. f) odbiór odpadów będzie następował z pojemników bezpośrednio z nieruchomości wystawionych przez właściciela nieruchomości na zewnątrz posesji, do drogi dojazdowej lub ustawionych w pergolach śmietnikowych, do których zapewniony jest swobodny dojazd. g) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególności do: -zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników podczas dokonywania odbioru lub transportu, -uprzątnięcia i odbierania odpadów z miejsc ich gromadzenia, w tym także tych, które nie zostały umieszczone w pojemnikach. -zabezpieczenia przewożonych odpadów przed rozsypywaniem oraz w sposób gwarantujący bezpieczeństwo ruchu drogowego. h) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów komunalnych w terminie 3 dni roboczych od daty zgłoszenia przez Zamawiającego z gniazd ogólnodostępnych tj. -Urząd Gminy w Słupi, Słupia 136, 96-128 Słupia -Zespół Szkół Ogólnokształcących w Słupi, Słupia 144, 96-128 Słupia -Zespół Szkół Ogólnokształcących w Winnej Górze, Winna Góra 40, 96-128 Słupia -Ochotnicza Straż Pożarna w Gzowie, Gzów 39a, 96-128 Słupia -Ochotnicza Straż Pożarna w Zagórzu, Zagórze 37, 96-128 Słupia i) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru zużytych baterii i akumulatorów z placówek oświatowych oraz obiektów użyteczności publicznej tj.: -Urząd Gminy w Słupi, Słupia 136, 96-128 Słupia -Zespół Szkół Ogólnokształcących w Słupi, Słupia 144, 96-128 Słupia -Zespół Szkół Ogólnokształcących w Winnej Górze, Winna Góra 40, 96-128 Słupia -Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Zagórzu, Zagórze 37, 96-128 Słupia j) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania zużytych baterii i akumulatorów z placówek oświatowych oraz obiektów użyteczności publicznej w terminie 3 dni roboczych od daty zgłoszenia przez Zamawiającego oraz z zabudowy jednorodzinnej przy odbiorze odpadów komunalnych zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów. k) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania przeterminowanych leków z punktu aptecznego w terminie 3 dni roboczych od daty zgłoszenia przez Zamawiającego oraz z zabudowy jednorodzinnej przy odbiorze odpadów komunalnych zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów. l) odbiór i wywóz odpadów komunalnych Wykonawca będzie realizował w poszczególnych miejscowościach zawsze w ten sam dzień roboczy tygodnia. W sytuacji, gdy dzień wywozu jest ustawowo dniem wolnym od pracy (święto), wywóz odpadów nastąpi w terminie uzgodnionym przez Wykonawcę z Zamawiającym. ł) w przypadku nowozgłoszonej nieruchomości Wykonawca odbierze odpady komunalne z tej nieruchomości przy najbliższym odbiorze zgodnie z ustalonym harmonogramem odbioru odpadów. m) Wykonawca w terminie 7 dni roboczych od daty otrzymania aktualizacji wykazu nieruchomości dostarczy nowozgłoszonym nieruchomościom harmonogram odbioru odpadów. n) podczas realizacji umowy niedopuszczalne jest mieszanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych z odpadami niesegregowanymi. 2) dostawa pojemników na odpady komunalne niesegregowane - nie nadające się do segregacji oraz dostawę stosownie do prowadzonej zbiórki pojemników na odpady zbierane selektywnie do wszystkich nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych wskazanych przez Zamawiającego - wykaz nieruchomości stanowi Załącznik Nr 9 do SIWZ. a) przekazywane pojemniki powinny być przystosowane do opróżniania mechanicznego oraz nowe lub używane, czyste i estetyczne, b) pojemniki będą przekazywane przez Wykonawcę mieszkańcom na zasadach określonych w uchwale w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Słupia - stanowiącą Załącznik Nr 10 do SIWZ. c) wykaz nieruchomości stanowi załącznik Nr 9 do SIWZ i będzie na bieżąco aktualizowany przez Zamawiającego. Wykonawca w terminie 7 dni roboczych od daty przekazania mu aktualizacji wykazu zobowiązany będzie do dokonania wymiany pojemników na posesjach lub dostarczenia dodatkowych pojemników stosownie do wprowadzonych zmian. d) dane przedstawione w Załączniku Nr 9 do SIWZ nie są zależne od Zamawiającego i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego przy uwzględnieniu powstawania nowych nieruchomości oraz migracji i naturalnego ruchu ludności. Ich ilość w ciągu okresu realizacji zamówienia może ulec zmianie, która będzie aktualizowana przez Zamawiającego. e) pojemniki będą przez Wykonawcę dostarczone mieszkańcom nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, w gniazda ogólnodostępne oraz placówki oświatowe i obiekty użyteczności publicznej - w terminie 10 dni roboczych od dnia zawarcia umowy. f) jeżeli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia pojemników, Wykonawca zobowiązany będzie do wymiany uszkodzonego pojemnika na nowy. g) Wykonawca zobowiązany jest do umożliwienia wyposażenia każdej nieruchomości (zamieszkałej i niezamieszkałej) w odpowiednie pojemniki z informacją o rodzaju frakcji odpadu, który należy w nim przechowywać. - wyposażenie nieruchomości zamieszkałych (647 nieruchomości) w pojemniki, w tym: -pojemniki z przeznaczeniem na odpady zmieszane w kolorze zielonym: - o poj. 120 l - 636 szt.; - o poj. 240 l - 31 szt. -pojemniki na odpady selektywne w kolorze żółtym z przeznaczeniem na odpady suche: - o poj. 240 l - 654 szt. -pojemniki na odpady selektywne w kolorze pomarańczowym z przeznaczeniem na szkło: - o poj. 120 l - 649. - wyposażenie nieruchomości niezamieszkałych (22 nieruchomości) w pojemniki, w tym: -pojemniki z przeznaczeniem na odpady zmieszane w kolorze zielonym: - o poj. 120 l - 14 szt.; - o poj. 240 l - 6 szt. - o poj. 1100 l - 2 szt. -pojemniki na odpady selektywne w kolorze żółtym z przeznaczeniem na odpady suche: - o poj. 240 l - 8 szt. -pojemniki na odpady selektywne w kolorze pomarańczowym z przeznaczeniem na szkło: - o poj. 120 l - 8 szt. i) pojemniki o poj. 1,5 m3 (typ IGLOO) w kolorze zielonym z przeznaczeniem na szkło kolorowe - pojemniki w gniazdach ogólnodostępnych - 5 szt. j) pojemniki o poj. 2,5 m3 (typ SIATKA) w kolorze białym - z przeznaczeniem na szkło bezbarwne - pojemniki w gniazdach ogólnodostępnych - 5 szt. k) pojemniki bez oznaczenia kolorem, pojemnik z siatki - z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne - pojemniki w gniazdach ogólnodostępnych - 5 szt. l) odpady komunalne, zbierane będą przez właścicieli nieruchomości wg przyjętego Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Słupia według obowiązującej symboliki odpadów opakowaniowych, do pojemników o kolorach: -żółtym - z przeznaczeniem na odpady suche -brązowym - z przeznaczeniem na bioodpady -pomarańczowym - z przeznaczeniem na szkło -zielonym - z przeznaczeniem na odpady komunalne zmieszane -zielonym - z przeznaczeniem na szkło kolorowe - pojemniki w gniazdach ogólnodostępnych -białym - z przeznaczeniem na szkło bezbarwne - pojemniki w gniazdach ogólnodostępnych -bez oznaczenia kolorem pojemnik z siatki - z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne - pojemniki w gniazdach ogólnodostępnych. ł) Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć każdą nieruchomość jednorodzinną w pojemniki na zużyte baterie i akumulatory. Ponadto Wykonawca wyposaży w pojemniki na zużyte baterie i akumulatory placówki oświatowe oraz obiekty użyteczności publicznej, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1 lit. i) ł) Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć punkt apteczny działający pod adresem Słupia 133, 96-128 Słupia w pojemnik na przeterminowane leki. m) Wykonawca uwzględnia również dostawę pojemników do segregacji odpadów do gminnego punktu selektywnej zbiórki odpadów, planowanego do utworzenia w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia. n) Wykonawca zobowiązany jest również do dostarczenia pojemników na odpady budowlano - rozbiórkowe w terminie 3 dni roboczych w terminie i miejscu wskazanym przez Zamawiającego oraz odbiór tych odpadów w terminie 3 dni roboczych od daty zgłoszenia przez Zamawiającego i zagospodarowanie tych odpadów. 3) zorganizowanie, utrzymanie i obsługa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w odległości 60 km od granic administracyjnych gminy Słupia. a) PSZOK zostanie wyposażony przez Wykonawcę w odpowiednie pojemniki, tak aby zapewnić prawidłową segregację wszystkich odpadów zgodnie z uchwałą Rady Gminy Słupia w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi - stanowiącą Załącznik Nr 11 do SIWZ. b) PSZOK winien być zlokalizowany tak, aby zapewnić dogodny dojazd mieszkańcom gminy Słupia. c) Wykonawca odpowiada za zachowanie czystości i porządku na terenie PSZOK. d) PSZOK powinien być wyposażony w odpowiednie ilości urządzeń (pojemniki, kontenery) umożliwiające prawidłowy odbiór i zagospodarowanie dostarczonych do niego odpadów w sposób zgodny z obowiązującym w tym zakresie prawem. e) teren musi być ogrodzony, skanalizowany, utwardzony, oświetlony oraz dozorowany. f) PSZOK będzie odbierał odpady od mieszkańców w każdy dzień roboczy w godz. 800 - 1800 w okresie od 1 stycznia 2015 roku do 31.12.2017 r. g) do PSZOK mieszkańcy mogą oddawać odpady zgodnie z uchwałą Rady Gminy Słupia w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi - stanowiącą Załącznik Nr 11 do SIWZ. h) mieszkańcy gminy Słupia będą dostarczać odpady komunalne do PSZOK bez ponoszenia dodatkowej opłaty. i) Wykonawca zobowiązany jest do sukcesywnego wywozu odpadów z PSZOK, tak aby zapewnić możliwość ciągłego dostarczania odpadów komunalnych przez mieszkańców gminy Słupia. 4) zorganizowanie i przeprowadzenie zbiórki odpadów wielkogabarytowych pochodzących bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych. a) zbiórka odpadów polega na: -załadunku na środek transportu odpadów wystawionych przed nieruchomość, -zagospodarowaniu odebranych odpadów, -posprzątaniu miejsc, z których odbierane są wystawione odpady. b) Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia zbiórki odpadów wielkogabarytowych sześciokrotnie w okresie obowiązywania umowy, z częstotliwością dwa razy w ciągu roku. c) szczegółowe terminy zbiórki w poszczególnych miejscowościach oraz zasady zbiórki powinny być każdorazowo uzgodnione z Zamawiającym oraz poprzedzone akcją informacyjną. d) zbiórka nie obejmuje odpadów powstałych w trakcie prowadzonej działalności przez podmioty gospodarcze. e) w ramach zbiórki odpadów wielkogabarytowych Wykonawca odbierze następujące rodzaje odpadów: -przeterminowane leki (kod 20 01 32), -chemikalia (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe - kod 20 01 13*, 20 01 14*, 20 01 15*, 20 01 19*, 20 01 27*, 20 01 29*), -zużyte baterie i akumulatory (kod 20 01 34), -zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (kod 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36), -odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07), -zużyte opony (kod 16 01 03), -odpady niebezpieczne powstające w gospodarstwach domowych kod 20 01 13*, 20 01 14*, 20 01 15*, 20 01 19*, 20 01 27*, 20 01 29*), -odpady budowlane i rozbiórkowe o kodach z grupy 17 -odpady zielone o kodze 20 02 01 -odpadów ulegające biodegradacji (kod 20 02 01), 2. Pozostałe obowiązki Wykonawcy: 1) prawidłowe gospodarowanie odebranymi komunalnymi odpadami zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w tym zakresie, 2) przekazywanie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania zmieszanych odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do właściwej Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych lub, w szczególnych przypadkach, do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi regionu zgodnie z uchwałą w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Łódzkiego, 3) przekazywanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach lub samodzielnego zagospodarowania zgodnie z obowiązującymi przepisami, 4) prowadzenie kart ewidencji odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, 5) posiadać bazę magazynowo-transportową oraz o odpowiednim stanie technicznym wyposażenie i pojazdy specjalistyczne umożliwiające odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości - zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122), 6) zapewnienia dla właściwej realizacji przedmiotu zamówienia - przez cały czas trwania umowy wystarczającej ilości środków technicznych oraz odpowiedniego personelu, gwarantujących terminowe oraz jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usług, 7) utrzymania w należytym stanie technicznym, sanitarnym i porządkowym pojazdów, narzędzi i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby realizacji umowy, 8) w sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi) gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z harmonogramem, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości oraz innych terminów ich odbioru - taki sposób spełnienia świadczenia wynikającego z umowy może być wykonywany jedynie po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji Zamawiającego, 9) niezwłocznego zawiadomienia Zamawiającego o okolicznościach przeszkadzających w prawidłowym wykonaniu usługi, 10) rozliczania się z wykonywanych usług poprzez przedstawienie wymaganych przepisami dokumentów. 11) Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania ciążącego na właścicielu nieruchomości obowiązku segregowania odpadów komunalnych zgodnie z uchwałą w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Słupia - stanowiącą Załącznik Nr 10 do SIWZ. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane oraz: a) umieszcza na pokrywie pojemnika znacznik (np. samoprzylepna kartka) informujący właściciela nieruchomości o otrzymaniu ostrzeżenia za nie przestrzeganie obowiązku segregowania odpadów; b) sporządzenia niezwłocznie protokołu określającego min: adres nieruchomości, dzień odbioru odpadów, opis obrazujący podstawę udzielenia ostrzeżenia właścicielowi nieruchomości; c) sporządzenia dokumentacji fotograficznej (w wersji cyfrowej, sporządzonej w sposób pozwalający udokumentować zakres nieprawidłowości i lokalizację nieruchomości, której nieprawidłowość dotyczy z widoczną na zdjęciu datą), niniejsza dokumentacja stanowić będzie załącznik do protokołu; d) zawiadomienia Zamawiającego o zaistniałej sytuacji w terminie 3 dni roboczych od zaistnienia sytuacji. Do zawiadomienia Wykonawca dołącza dokumenty, o których mowa w lit. b i c. 12) przekazywania Zamawiającemu dokumentacji związanej z przedmiotem zamówienia, tj.: a) miesięcznych raportów zawierających określenie ilości i rodzaje przekazywanych pojemników w danym miesiącu z podziałem na miejscowości w terminie 14 dni roboczych od daty zakończenia danego miesiąca; b) ilości poszczególnych rodzajów odebranych i zagospodarowywanych odpadów w terminie 14 dni roboczych od daty zakończenia danego miesiąca; c) danych osobowych właściciela nieruchomości, adres nieruchomości, na którą zostały dostarczone pojemniki na odpady budowlano-rozbiórkowe, ilość dostarczonych pojemników, termin dostarczenia i odbioru pojemników, ilość oraz opis rodzaju odpadów odebranych i zagospodarowanych odpadów komunalnych w terminie 14 dni roboczych od daty zakończenia danego miesiąca - raport dotyczy tylko miesiąca, w którym te odpady zostały odebrane; d) ilości oraz rodzaju frakcji odebranych odpadów wielkogabarytowych i innych odpadów w tym: zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon, zebranych podczas akcji zbiórki odpadów wielkogabarytowych w terminie 14 dni roboczych od daty zakończenia danego miesiąca - raport dotyczy tylko miesiąca, w którym te odpady zostały odebrane; e) sprawozdań, o których mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego sprawozdanie dotyczy; f) innych informacji na temat odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeżeli w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający nałoży taki obowiązek. Obowiązek ten dotyczy jedynie informacji, w posiadaniu których będzie Wykonawca. g) jako załączniki do faktury miesięcznej Wykonawca załączy: -miesięczny raport, o którym mowa w lit. b, c i d; -karty przekazania odpadów uwzględniające datę, kod, rodzaj, wagę przekazanych odpadów komunalnych do RIPOK. Karty przekazania odpadów, o których mowa w zdaniu poprzednim muszą jednoznacznie stwierdzać, że odpady pochodzą z terenu gminy Słupia; 13) Wykonawca odpowiedzialny jest za osiąganie poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2013r., poz. 1399), Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 roku w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z 2012r., poz. 645), oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U z 2012r. poz. 676), 14) świadczenie usług objętych przedmiotem zamówienia przy uwzględnieniu zasad wynikających min. z ustawy prawo ochrony środowiska, ustawy o odpadach, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz aktów wykonawczych wydanych na ich podstawie. 3. Przedmiot zamówienia należy realizować zgodnie z obowiązującymi wymaganiami prawnymi określonymi w szczególności : 1) ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013 r., poz. 1232 - ze zmianami), 2) ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013, poz. 1399), 3) ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.), 4) ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.), 5) ustawa z dnia 29 lipca 2005 o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2013 r. , poz. 1155 z późn. zm.), 6) ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2009 r., Nr 79, poz. 666 z późn. zm.), 8) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2010 r. Nr 249, poz. 1673), 9) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorowych zestawień danych o odpadach (Dz. U. z 2010 r. , Nr 249, poz.1674 z późn. zm.), 11) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. , poz. 645), 12) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 r. , poz. 630), 13) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676), 14) obowiązujące na terenie gminy akty prawa miejscowego. 4. W celu poprawnej wyceny zadania zaleca się, aby Wykonawca dokonał szczegółowej wizji lokalnej, zapoznał się ze specyfiką oraz ukształtowaniem terenu Gminy Słupia, a także zdobył, na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu ponosi Wykonawca. 5. Kod CPV: 90.50.00.00-2, 90.51.31.00-7, 90.53.30.00-2. 5. Charakterystyka Gminy Słupia: 1) Liczba mieszkańców wg złożonych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi - 2 452 - stan na dzień 01.10.2014 rok. 2) Powierzchnia całkowita gminy: 41,16 km2. 3) Łączna długość dróg wzdłuż których odbywać się będzie zbiórka odpadów ok. 68,30 km. 4) Orientacyjna liczba nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne w podziale na miejscowości: a) Bonarów - 56 b) Gzów - 81 c) Krosnowa - 80 d) Marianów - 13 e) Modła - 36 f) Nowa Krosnowa - 40 g) Podłęcze - 26 h) Słupia - 181 i) Winna Góra - 64 j) Wólka-Nazdroje - 13 k) Zagórze - 80 5) Szczegółowa ilość odpadów odebranych z terenu gminy Słupia na podstawie sprawozdań składanych przez przedsiębiorców wpisanych do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w latach 2012 - 2013 wynosiła: Kod Rodzaj odpadów 2012 2013 20 01 39 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 2,7 2,9 20 01 01 15 01 01 Papier i tektura - - 20 01 02 15 01 07 Szkło 54,9 66,5 20 01 40 15 01 04 Metale - - 20 01 23* 20 01 35* 20 01 36 Urządzenia zawierające freony; Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23; Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 - - 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 107,6 137,9 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 13,1 8,9 15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe 12,9 32,8 17 09 04 Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 17 09 01, 17 09 02 i 17 09 03 0,0 2,6 Suma 191,2 251,6 6) Szacowana ilość odpadów komunalnych do odbioru w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia: Lp. Rodzaj odpadu Kod odpadu Łączna ilość odpadów w Mg 1. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 20 03 01 429,00 2. Szkło 20 01 02, 15 01 07 206,88 3 Opakowania z tworzyw sztucznych 20 01 39, 15 01 02 9,00 Podane ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając powstawanie nowych nieruchomości oraz migracje ludności. Ich ilość w ciągu okresu realizacji zamówienia może ulec zmianie i będą aktualizowane przez Zamawiającego. UWAGA: Przewidywana ilość i rodzaj odpadów są wartościami szacunkowymi, obowiązkiem Wykonawcy jest odbiór każdej ilości odpadów od właścicieli nieruchomości objętych przetargiem..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00-2, 90.51.31.00-7, 90.53.30.00-2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 01.01.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Każda składana oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 5 000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 12 listopada 2014 roku, przed godz. 10:00 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Ziemi Łowickiej Oddział Słupia Nr konta: 94 9288 1079 1720 0446 3000 0030 Na poleceniu przelewu należy wpisać: Wadium - odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie Gminy Słupia 5. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego najpóźniej w terminie składania ofert. 6. Wadium wnoszone w formach wskazanych w ust. 3 pkt 2-5 należy przed upływem terminu składania ofert, złożyć w formie oryginału w kasie Urzędu Gminy w Słupi, lub złożyć razem z ofertą nie złączając z ofertą na stałe oryginalnego dokumentu potwierdzającego ustanowienie wadium. Do oferty należy załączyć potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię złożonego dokumentu. 7. Zwrot lub zatrzymanie wadium następuje na zasadach określonych w art. 46 ustawy. 8. Wadium musi obejmować termin związania ofertą.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełnienie warunku dotyczącego posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania Zamawiający uzna, jeżeli Wykonawca wykaże, że: 1) jest wpisany do rejestru działalności regulowanej, o której mowa w art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 poz. 1399) prowadzonego przez Wójta Gminy Słupia w zakresie objętym przedmiotem zamówienia; 2) posiada aktualne zezwolenie na zbieranie oraz transport odpadów komunalnych zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21); Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty i oświadczenia złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku - spełnia - nie spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełnienie warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia Zamawiający uzna, jeżeli Wykonawca wykaże, że: 1) wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje) jedną usługę lub usługi polegające na odebraniu lub odebraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości, w sposób ciągły przez okres co najmniej 12 kolejnych miesięcy, w ramach jednej umowy, w ilości co najmniej 100 Mg, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. W przypadku gdy usługi są nadal wykonywane należy podać łączną masę odpadów komunalnych odebranych przed upływem terminu składania ofert. Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty i oświadczenia złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku - spełnia - nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełnienie warunku dotyczącego dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym, Zamawiający uzna, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje/posiada co najmniej: 1) 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, które spełniają wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122); 2) 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych które spełniają wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122); 3) 1 pojazdem do odbierania odpadów komunalnych bez funkcji kompaktującej, który spełnia wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122); Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty i oświadczenia złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku - spełnia - nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. formularz oferty, 2. oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, 3. w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik - pełnomocnictwo określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, 4. w przypadku, gdy ofertę składają Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia wymagane jest załączenie dokumentu pełnomocnictwa określającego zakres umocowania pełnomocnika ustanowionego do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, stosownie do art. 23 ust. 2 Ustawy. 5. dokument potwierdzający wniesienie wadium.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Emisja spalin - 5

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy przewiduje możliwość dokonywania zmian w treści zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie: 1) gdy zmianie uległy przepisy prawne istotne dla realizacji przedmiotu umowy, 2) zmiany ilości nieruchomości w ilości przekraczającej 5% stanu z okresu złożenia pierwszej deklaracji przez właścicieli nieruchomości, z których odbierane i zagospodarowywane będą odpady komunalne; 3) zmiany ilości lub pojemności pojemników w ilości przekraczającej 5% stanu z okresu złożenia pierwszej deklaracji przez właścicieli nieruchomości, z których odbierane i zagospodarowywane będą odpady komunalne; 4) zmiany lokalizacji PSZOK; 5) zmiany harmonogramu odbioru odpadów; 6) zmiany w sposobie dokonywania płatności, rozliczania; 7) rezygnacji Zamawiającego z części usług; 8) w zakresie podwykonawstwa (o ile zostanie przewidziane w ofercie Wykonawcy) - w uzasadnionych przypadkach powierzenie Podwykonawcom innej części prac niż wskazana w ofercie Wykonawcy za uprzednią zgodą Zamawiającego. 2. Forma zmian umowy: pod rygorem nieważności wyłącznie w formie pisemnej, w postaci aneksu do umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.slupia.com.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Słupi, Słupia 136, 96-128 Słupia (pokój Nr 5).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.11.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Słupi, Słupia 136, 96-128 Słupia (pokój Nr 1 - sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.