Ogłoszenie z dnia 2013-09-09
Olsztyn: Zabezpieczenie ruchu na odcinku drogi krajowej nr 16 - etap IV na odcinek Biskupiec - Borki Wielkie
Numer ogłoszenia: 363640 - 2013; data zamieszczenia: 09.09.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Olsztynie, Al. Warszawska 89, 10-083 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie, tel. (89) 52128 01, faks (89) 527 35 36, 5272307.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zabezpieczenie ruchu na odcinku drogi krajowej nr 16 - etap IV na odcinek Biskupiec - Borki Wielkie.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Zabezpieczenie ruchu na odcinku drogi krajowej nr 16 etap IV na odcinku Biskupiec - Borki Wielkie poprzez: Wydzierżawienie znaków drogowych oraz zapór U14 (typu New jersey z tworzywa sztucznego w ilości 770 szt.) niezbędnych do zabezpieczenia ruchu drogi krajowej nr 16 etap IV na odcinku Biskupiec - Borki Wielkie od km 180+353,17 do km 188+513,69 wraz z utrzymaniem i demontażem, w ramach, którego Wykonawca: 1) jest właścicielem całości dzierżawionego oznakowania 2) zapewni czytelność całości oznakowania jak i sprawne działanie znaków aktywnych (wymiana baterii), 3) dostosuje oznakowanie do: a) projektów czasowej organizacji ruchu na dzień podpisania umowy, b) projektu organizacji ruchu uaktualnionych z uwagi na rozwiązanie umowy z Wykonawcą. 4) zapewni naprawy awaryjne oznakowania np. po wypadku w terminie 6 godz. od wezwania, 5) zapewni patrol interwencyjny dostępny 24h/7 dni w tygodniu..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.31.62.13 - Instalowanie oznakowania drogowego .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 07.08.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
GIERA ZNAKI DROGOWE SPÓŁKA JAWNA
jakie przetargi wygrała firma
GIERA ZNAKI DROGOWE SPÓŁKA JAWNA
- Giera Znaki Drogowe Michał Giera Krystyna Giera Spółka Jawna, ul. Lipowa 49a, 11-042 Jonkowo, kraj/woj. warmińsko-mazurskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 139000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 169740,00
Oferta z najniższą ceną: 169740,00 / Oferta z najwyższą ceną: 169740,00
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Przedmiotowe zamówienie zostało udzielone w oparciu o art. 67 ust. 1 pkt 1 lit a) ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych, który przewiduje możliwość udzielenia zamówienia z wolnej ręki, jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Uzasadnienie faktyczne: Przy udzieleniu przedmiotowego zamówienia zaszły wskazane w ustawie Pzp okoliczności, tj. w szczególności wystąpiły: 1) nie zawinione przez zamawiającego, a więc występujące mimo zachowania należytej staranności, 2) przyczyny techniczne, a więc odnoszące się do technicznych możliwości wykonania zamówienia, 3) o obiektywnym charakterze - możliwe do stwierdzenia przez każdego, bezstronnego profesjonalistę; 4) powodujące, że usługa będąca przedmiotem zamówienia mogła być wykonana tylko przez jednego wykonawcę. W miesiącu czerwcu Wykonawca robót drogowych (Konsorcjum w składzie Alpine Bau i Hydrogeo Polska) zszedł z terenu budowy w wyniku czego Zamawiający rozwiązał z Wykonawcą umowę z przyczyn leżących po jego stronie. Na terenie budowy pozostawiono oznakowanie pionowe wraz z zaporami U14 niezbędnymi do zapewnienia bezpieczeństwa ruchu drogowego, które ww. Wykonawca dzierżawił od Firmy Giera. Do momentu wyboru Wykonawcy, który dokończy przerwany kontrakt, w celu zapewnienia bezpieczeństwa ruchu na drodze została podpisana umowa na dzierżawę znaków pionowych i zapór U14 z firmą Giera w trybie pozaustawowym (tj. poniżej 14.000 euro). Zamawiający wszczął niezwłocznie postępowanie w celu wyłonienia Wykonawcy na Zakończenie kontraktu pod nazwą Rozbudowa drogi krajowej nr 16 krajowej etap IV na odcinku Biskupiec - Borki Wielkie od km 180+353,17 do km 188+513,69, które niestety zostało unieważnione w trybie art. 93 ust. 1 ustawy Pzp. W związku z brakiem wyłonionego Wykonawcy na dokończenie robót konieczne było podpisanie kolejnej umowy z Firmą Giera w celu zachowania ciągłości i bezpieczeństwa ruchu. Zmiana Wydzierżawiającego znaki wiązałaby się z koniecznością rozebrania i ponownego ustawienia oznakowania pionowego zgodnie z Projektem Czasowej Organizacji Ruchu, czego konsekwencją była by konieczność zamknięcia około 8 kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 16, co nie jest wykonalne ze względu na brak możliwości zorganizowania objazdów. Ponadto Zamawiający przeanalizował, iż przeprowadzenie postępowania na niniejszą usługę w jakimkolwiek konkurencyjnym trybie nie jest możliwe, ponieważ przedmiot zamówienia byłby różny w odniesieniu do potencjalnych wykonawców nie będących właścicielami elementów oznakowania (ustawionego obecnie na dk 16) - w ich przypadku wycenie podlegałoby dodatkowo ustawienie własnego oznakowania pod rygorem zachowania ciągłości ruchu, a czynności takie stanowiłby zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników drogi. Powyższe uzasadnia brak możliwości przeprowadzenia konkurencyjnego postępowania z zachowaniem zasady równego traktowania wykonawców. Powyższe potwierdza, że usługa może być świadczona tylko przez jednego Wykonawcę, tj. właściciela elementów oznakowania drogi ustawionego obecnie na drodze krajowej nr 16 odc. Biskupiec - Borki Wielkie, powodem czego są przyczyny techniczne i ich obiektywny charakter.
INNE PRZETARGI Z OLSZTYNA
- Świadczenie usług ochrony fizycznej osób i mienia w Przychodni Specjalistycznej w Olsztynie (2).
- dostawa jednego samochodu specjalnego typu bus z zabudową biurową i wyposażeniem
- Dostawa fabrycznie nowych urządzeń sieciowych
- "Dostawa ultrasonografu bezprzewodowego"
- Wykonanie dokumentacji projektowej
- Wielobranżowa dokumentacja projektowo-kosztorysowa: "Utworzenie Centrum Leczenia Wad Twarzoczaszki, Mózgoczaszki i Chorób Rzadkich w WSSD w Olsztynie, Zadanie II, Etap 2 - PRZEBUDOWA BUDYNKU B"
więcej: przetargi w Olsztynie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa drogi powiatowej nr 2934G w powiecie malborskim
- Modernizacja infrastruktury drogowej poprzez położenie nakładek asfaltowych i uzupełnienie poboczy tłuczniem na drogach gminnych
- "Przebudowa ulicy Berylowej w Komorowie"
- Rozbudowa drogi powiatowej nr 1919E w msc. Borki
- "Rozbudowa ulicy W. Witosa na odcinku od ul. Marcowej do ul. Północnej w Żyrardowie."
- Modernizacja infrastruktury drogowej na terenie Gminy Szczytno
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.