eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kielce › Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. Rozbudowa prawe-go wału rzeki Koprzywianki w zakresie km 2+100 - 4+600 gm. Samborzec, woj. świętokrzyskie

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-09-05

Kielce: Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. Rozbudowa prawe-go wału rzeki Koprzywianki w zakresie km 2+100 - 4+600 gm. Samborzec, woj. świętokrzyskie
Numer ogłoszenia: 360682 - 2013; data zamieszczenia: 05.09.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Świętokrzyski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach , ul. Witosa 86, 25-561 Kielce, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3340105 wew. 209, 309, faks 041 3340105 wew. 409.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szmiuw.kielce.com.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: wojewódzka samorządowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. Rozbudowa prawe-go wału rzeki Koprzywianki w zakresie km 2+100 - 4+600 gm. Samborzec, woj. świętokrzyskie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: I. Opis przedmiotu zamówienia i miejsce realizacji przedmiotu zamówienia Kod wg CPV - 71.52.00.00.9 - usługi nadzoru budowlanego. 1. Przedmiot zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania p.n.: Rozbudowa prawego wału rzeki Koprzywianki w zakresie km 2+100 - 4+600 gm. Samborzec, woj. świętokrzyskie w zakresie objętym dokumentacją projektową, opracowaną w 2011r. przez Zespół Usług Projektowych i Ekologicznych EKOWODA S.C., ul. Przemysłowa 11, 35+105 Rzeszów, składającą się z: projektu budowlanego, projektu wykonawczego, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz przedmiaru robót o charakterze wyłącznie informacyjnym. Dla omawianego przedsięwzięcia Świętokrzyski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach po-siada decyzję Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Kielcach Znak: WINB-WIK.7741.9.2012.W nakazującą usunięcie nieodpowiedniego stanu technicznego prawego wału przeciwpowodziowego rzeki Koprzywianki w km 2+100 - 4+600. Wykonawca musi zapewnić nadzór inwestorski przy realizacji w/w zadania, w ramach którego będzie sprawowany nadzór inwestorski nad robotami budowlano - montażowymi (opisanymi w dokumentacji projektowej). Celem inwestycji jest ujednolicenie parametrów korpusu wału oraz przeciwfiltracyjne zabezpieczenie korpusu i podłoża wału dla zwiększenia bezpieczeństwa terenów chronionych. Opis inwestycji oraz szczegółowy zakres rzeczowy robót związanych z jej realizacją przedstawiony został w dokumentacji projektowej oraz w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych udostępnionych na stronie internetowej www.szmiuw.kielce.com.pl oraz w siedzibie Zamawiającego. 1.1 Zakres robót, nad którymi sprawowany będzie nadzór inwestorski: Z dokumentacją techniczną w formie pisemnej można zapoznać się w ŚZMiUW w Kielcach, ul. Witosa 86 (II piętro, p. 212) w dni robocze od poniedziałku do piątku od godz. 9:00 do 14:00. Celem inwestycji jest zwiększenie stopnia zabezpieczenia przeciwpowodziowego prawobrzeżnej doliny rzeki Koprzywianki na terenie gminy Samborzec. Niedostateczny stan techniczny istniejącego obwałowania, liczne przesiąki w korpusie i lokalne przelewy przez koronę wału stwarzają niebezpieczeństwo dla mieszkańców z terenów przyległych do wału i okolic. Dla zapewnienia wymaganego bezpieczeństwa terenów chronionych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami należy między innymi podnieść koronę wału do wyma-ganych rzędnych z poszerzeniem wału od strony odwodnej, uszczelnić korpus wału oraz od strony od-wodnej zmodernizować śluzy wałowe oraz uporządkować układ komunikacyjny wału. Korona wału jest nieumocniona i zdeformowana, zarówno w przekroju poprzecznym jak i profilu podłużnym, co stanowi rezultat ponad 80-letniej eksploatacji wału. Ponadto cykliczne przesuszanie, brylenie i nawadnianie powierzchniowej strefy w korpusie, przemrożenie gruntu i jego rozluźnienie w strefie przy-powierzchniowej a także wpływ wezbrań powodziowych, spływów powierzchniowych podczas intensyw-nych opadów deszczu oraz roztopów wiosennych, stanowią bezpośrednią przyczynę sukcesywnego pogarszania się stanu technicznego wału i przydatności do bezpiecznej i zgodnej z jego funkcją eksploatacji wału. Również nachylenia skarpy odwodnej wału nie spełniają minimalnych wymagań dotyczących maksymalnych nachyleń. Jeszcze gorzej ocenia się w ty zakresie nachylenia skarpy odpowietrznej. Szerokość korony wału jest niedostateczna i na całej długości wymaga dostosowania parametrów przekroju, w tym : szerokości, spadków poprzecznych i umocnienia do wymagań zgodnych z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. Również istniejące przepusty wałowe (w km 2+329 i 4+332) wykazują zły stan techniczny i wymagają przebudowy i docelowej rozbudowy. Podczas wezbrania majowo-czerwcowego 2010 roku na odcinku km 1+000 - 4+800 miały miejsce największe przesiąki filtracyjne i przebicia hydrauliczne przy stopie odpowietrznej wału oraz na terenie zawala w odległości ok. 10m od korpusu obwałowania, zagrażające bezpieczeństwu wału. Skarpy wału, zwłaszcza odwodna, są podatne na ruchy powierzchniowe, co w trakcie kolejnych wezbrań powodziowych może prowadzić do lokalnych zsuwów i zrywów skarpy odwodnej, z zagrożeniem stateczności ogólnej wału włącznie. Przedmiotowe zadanie zrealizowane zostanie w nawiązaniu do ustaleń koncepcji Ochrony przed powodzią w Wisły i jej dopływów w rejonie Sandomierza i Tarnobrzega i stanowić będzie I etap prac związanych z zabezpieczeniem p.powodziowym prawego wału rzeki Koprzywianki i muszą zostać wykonane w trybie pilnym. Inwestycja wykonana zostanie w ramach zabezpieczenia przed zagrożeniem powodziowym doliny Wisły - węzeł Sandomierz, a jej wykonanie zwiększy bezpieczeństwo p.powodziowe na przyległych terenach, zmniejszy wysokość strat i szkód w mieniu, wypłatę odszkodowań w przypadku wystąpienia powodzi. Realizowana inwestycja polegać będzie na wykonaniu m.in. następujących robót: - doprowadzenie korony wału do wymaganych rzędnych, z poszerzeniem wału od strony odwodnej, - właściwe wyprofilowanie wału od strony odwodnej, - uszczelnienie korpusu wału oraz podłoża od strony odwodnej, - modernizację śluz wałowych oraz uporządkowanie układu komunikacyjnego wału. Początek rozbudowy prawego wału rzeki Koprzywianki w zakresie km 2+100 - 4+600stanowi połączenie z uprzednio zrealizowanym odcinkiem według zadania inwestycyjnego Projekt remontu prawego wału rz. Koprzywianki w km 1+700-2+100 rzędna wału 148,55, natomiast koniec stanowi połączenie z uprzednio zrealizowanym odcinkiem według Projektu remontu prawego wału rz. Koprzywianki zad. 2 Zawierzbie w km 4+600 - 5+200 rzędna wału 148,80. Projektowane parametry wału: - szerokość korony wału 3,50m, w tym droga o nawierzchni tłuczniowej o szer. 3,0m; - nachylenie odwodnej 1:2; - nachylenie skarpy odlądowej bez zmian; Analizowane przedsięwzięcie przewidywane jest do realizacji w ramach Programu ochrony przed powodzią w dorzeczu górnej Wisły. Zakres obowiązków inspektorów nadzoru inwestorskiego określa Rozdział 3 (art. 25-26) ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623 z późn. zm.). Inspektor Nadzoru jest przedstawicielem Zamawiającego wobec Wykonawcy robót budowlanych, w granicach posiadanego umocowania określonego w umowie. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego winien współpracować z Zama-wiającym zapewniając sprawną, zgodną z dokumentacją projektową i nakazem WINB Znak: WINB-WIK.7741.9.2012.W, obsługę realizacji zadania, jego odbioru oraz rozliczenia, tj. sprawdzania kompletności wszystkich dokumentów Wykonawcy robót budowlanych przygotowanych do odbioru końcowego i ich zgodności z dokumentacją projektową, potwierdzanie dokumentów Zamawiającego związanych z pozyskaniem i rozliczeniem środków finansowych na realizację zadania. 1.2 Ponadto przedmiot zamówienia obejmuje m.in.: a) Współdziałanie z Zamawiającym w zakresie technicznym, kosztowo-rozliczeniowym w tym sprawdzanie zakresu rzeczowego i kosztorysów zapewniając przy tym sprawną, zgodną z dokumentacją projektową i pozwoleniem na budowę, obsługę realizacji zadania, jego odbioru oraz rozliczenia, tj. sprawdzania kompletności wszystkich dokumentów Wykonawcy robót budowlanych przygotowanych do odbioru końcowego i ich zgodności z dokumentacją projektową, b) Udział w przekazaniu Wykonawcy robót budowlanych, placu budowy. c) Współdziałanie z Zamawiającym w zakresie problematyki robót zamiennych lub dodatkowych wychodzących poza zakres rzeczowy umowy na roboty budowlane, w tym sprawdzanie zakresu rzeczowego i kosztorysów. d) Przygotowanie w trakcie realizacji robót projektów aneksów do umów o ewentualne roboty budowlane, zamienne lub dodatkowe, lub opiniowanie takich projektów przygotowanych przez Za-mawiającego. e) Udział w naradach technicznych dotyczących wykonywanych robót. f) Przygotowywanie wspólnie z Wykonawcą projektu podziału zadania na elementy do fakturowania i odbioru. g) Współdziałanie z nadzorem autorskim w czasie trwania realizacji przedmiotu umowy celem rozwiązywania bieżących problemów realizacyjnych dla zabezpieczenia interesów Inwestora. h) Udział w załatwianiu spraw spornych z miejscową ludnością oraz skarg wynikających z realizowanych robót, w tym prowadzenie ewentualnych negocjacji w konfliktach z władzami samorządowymi i mieszkańcami; i) Opracowanie i przedstawienie do akceptacji Zamawiającemu w terminie 1 dzień przed podpisaniem umowy schematu organizacyjnego zespołu Wykonawcy wraz ze szczegółowym zakresem obowiązków i uprawnień, jakie zamierza powierzyć poszczególnym członkom zespołu, wraz ze wskazaniem koordynatora zespołu nadzoru. j) Dostarczenie w terminie 1 dzień przed podpisaniem umowy oświadczeń inspektorów nadzoru wchodzących w skład zespołu stwierdzających przyjęcie obowiązków inspektorów nadzoru nad inwestycja. k) Zapewnienie codziennego pobytu inspektora nadzoru na budowie w trakcie realizacji robót oraz na każde wezwanie Zamawiającego. Potwierdzeniem pobytu jest wpis do dziennika budowy; l) Nadzorowanie budowy a także zapewnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji, a w szczególności monitorowanie realizacji inwestycji, nadzorowanie i odbiór robót, kontrola jakości materiałów do stosowania przy wykonywaniu ścianki szczelnej stalowej (kontrola w trakcie wykonywania ścianki, zgodnie ze Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót), w częstotliwości zapewniającej skuteczny nadzór tj. obecność codzienna; Inspektor Nadzoru ponosi odpowiedzialność za wszelkie opóźnienia, nieprawidłowości lub wady, do których przyczynił się w szczególności poprzez brak zapewnienia wymaganego przepisami prawa lub umową nadzoru; Potwierdzeniem pobytu jest wpis do dziennika budowy. Poszczególni inspektorzy nadzoru mają prawo dokonywać zapisu w dzienniku budowy wyłącznie w zakresie powierzonych im czynności nadzoru. m) Bieżąca kontrola - sprawdzanie pod względem merytorycznym i formalno-prawnym faktur wykonawcy robót budowlanych oraz załączonych protokołów odbioru (częściowych bądź końcowego) i kosztorysów - w terminie do 3 dni roboczych od ich otrzymania; Każdorazowe sprawdzanie kosztorysów pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym w oparciu o faktycznie stwierdzoną ilość wykonanych robót. n) Dokonywanie odbiorów częściowych w terminie określonym w harmonogramie rzeczowo-finansowym oraz udział w odbiorze końcowym zadania, a także nadzór nad usunięciem stwierdzonych usterek i niedoróbek. o) Kontrolować przestrzeganie przez Wykonawcę zasad BHP, wstrzymać roboty w przypadku pro-wadzenia ich niezgodnie z zamówieniem i przepisami BHP p) Wyrywkowa kontrola stopnia zagęszczenia gruntu. q) Wykonywanie kontrolnych pomiarów geodezyjnych. r) Udział w przeglądach gwarancyjnych. s) Końcowe rozliczenie zadania wraz ze sporządzeniem wymaganych dokumentów w tym kompletnego operatu powykonawczego t) Przekazywanie na bieżąco Inwestorowi informacji z rzeczowego i finansowego zaawansowania realizacji zadania, a także informacje o wszelkich problemach związanych z realizacją inwestycji; u) Pełnienie obsługi prawnej w szerokim tego słowa znaczeniu, w tym interpretacji prawnej wszelkich zaistniałych faktów i zdarzeń na budowie. II. Termin wykonania zamówienia Od dnia podpisania umowy do dnia 20-12-2014 r. Umowa na pełnienie nadzoru inwestorskiego podpisana zostanie po podpisaniu umowy z Wykonawcą robót budowlanych..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.52.00.00 - Usługi nadzoru budowlanego .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, z uwzględnieniem 30-to dniowego terminu związania ofertą. Wadium może być wnoszone w pieniądzu, poręczeniach bankowych, poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych lub ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielonych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm). z dopiskiem: Wadium w przetargu nieograniczonym na pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacja zadania pn. Rozbudowa prawego wału rzeki Koprzywianki w zakresie km 2+100 - 4+600 gm. Samborzec, woj. świętokrzyskie. Wysokość wadium ustala się w kwocie 9.000,00 zł (słownie: dziewięć tysięcy zł 00/100)

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. posiadania wiedzy i doświadczenia, w realizacji usług odpowiadających przedmiotowi zamówienia tj.: 1.1. Wykonania w okresie ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert - a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch usług pełnienia funkcji nadzoru inwestorskiego lub zastępstwa inwestycyjnego nad budową lub rozbudową wałów przeciwpowodziowych z uszczelnieniem korpusu i podłoża wału p.powodziowego, co najmniej II klasy, w tym wykonanie w ramach tych usług: 1.1.1. zakresu prac, o którym mowa w pkt. 2.2.1 niniejszego rozdziału, 1.1.2. funkcji nadzoru inwestorskiego w rozumieniu art. 25 Prawa budowlanego nad - 2 budowami ( budowa lub rozbudowa wałów przeciwpowodziowych z uszczelnieniem korpusu i podłoża wału p.powodziowego, co najmniej II klasy) o podobnym charakterze robót budowlanych, co usługa stanowiąca przedmiot zamówienia o łącznej wartości brutto robót nie mniejszej niż 10.000.000,00 zł w tym jedna o wartości min 5000.000,00 zł, spełniających łącznie ( tzn. obydwie w/w 2 usługi łącz-nie - sumarycznie) wymogi określone w 3.2.2 niniejszego rozdziału 2.2. Przez podobny charakter przedmiotu zamówienia rozumie się: 2.2.1. pełnienie usług w zakresie rzeczowym wynikającym z opisu przedmiotu zamówienia (co najmniej dla jednej usługi), o których mowa w opisie przedmiotu zamówienia pkt. 1.2 lit.: a, c, d, h, m, s w zakresie rozliczenia końcowego, i u w zakresie realizacji inwestycji. 2.2.2. pełnienie nadzoru - co najmniej nad dwoma budowami tj. nad budową lub prze-budową wałów przeciwpowodziowych klasy II, obejmującą roboty w zakresie: a) robót ziemnych w zakresie formowania wałów o łącznej objętości łącznie nie mniejszej niż 25.000 m3. b) wbicia ścianek szczelnych stalowych o głębokości, co najmniej 5m o łącznej długości dla 2 budów, co najmniej 1500,00 mb, c) uszczelnienia wału poprzez wykonanie zabezpieczeń przeciwfiltracyjnych w formie bentomaty lub folii hydroizolacyjnej o łącznej powierzchni dla obydwu budów, co najmniej 20.000,0 m2 , d) budowy, przebudowy lub remontu dróg przywałowych o łącznej długości dla dwóch budów, co najmniej 5000,0 m2, e) budowy, przebudowy lub remont, co najmniej jeden śluzy wałowej. Na potwierdzenie spełnienia warunku należy złożyć poniższe dokumenty. 3. dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunku, o którym mowa w pkt. 1 muszą być: 3.1. sporządzony przez Wykonawcę wykaz nadzorów inwestorskich w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i posiadania doświadczenia we wzorze stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ. W wykazie tym należy potwierdzić spełnienie warunków określonych w pkt. 1.1. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie warunek ten może spełnić, dowolny z Wykonawców występujących wspólnie lub może być spełniony łącznie. Wymagana forma dokumentów oryginał. 3.2. dokumenty potwierdzające, że nadzory przedstawione w wykazie zrealizowanych zadań zostały wykonane należycie, np. poświadczenie, referencje. Wymagana forma dokumentów oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub upoważnionego pełnomocnika,

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wyko-nania zamówienia - tj. 1.1. Inspektorami nadzoru tj.: 1.1.1. minimum dwoma osobami posiadającymi wyższe wykształcenie i uprawnienia w specjalności odpowiedniej do nadzorowania robót z zakresu melioracji wodnych w tym jedną pełniącą funkcję koordynatora zespołu inspektorów nadzoru. 1.1.1.1. w/w osoby, każda z osobna przewidziane do pełnienia funkcji inspektora nadzoru, winna posiadać doświadczenie w nadzorowaniu robót budowlanych, w tym: dwie budowy, każda obejmująca w zakresie wykonanie: budowy, prze-budowy, rozbudowy lub remontu wałów przeciwpowodziowych klasy II obejmujących także roboty dotyczące zabezpieczeń przeciwfiltracyjnych w zakresie: ułożenia bentomaty łącznie o pow. min. 20.000 m2 dla obydwu budów , zabicia ścianki szczelnej na wałach o łącznej długości nie mniejszej niż 1.500 mb dla obydwu budów 1.1.1.2. co najmniej jedną osobą spośród wymienionych w pkt. 2.1.1 posiadającą doświadczenie w nadzorowaniu robót konstrukcyjno-budowlanych w zakresie budowy, przebudowy lub remontu: śluz wałowych oraz dróg przywałowych o łącznej powierzchni nie mniejszej niż 5.000 m2. 1.2. Osobami do rozliczeń rzeczowo-finansowych i kosztowych: 1.2.1. co najmniej: 1.2.1.1. - jedną osobą posiadająca wykształcenie techniczne wraz z uprawnieniami budowlanymi oraz doświadczenie w obsłudze programów komputerowych w zakresie kosztorysowania np. norma, 1.2.1.2. - jedną osobą posiadającą wyższe wykształcenie ze znajmością prowa-dzenia urządzeń księgowo-finansowych z uwzględnieniem problematyki rozli-czeń inwestycji, posiadające każda, co najmniej trzyletnie doświadczenie w rozliczeniach rze-czowo finansowych i kosztowych zadań inwestycyjnych, ze znajomością oce-ny i weryfikacji kosztorysów ofertowych, w tym posiada w/w okresie udoku-mentowane doświadczenie w rozliczeniu końcowym rzeczowo-finansowym, oraz weryfikacji kosztorysów ofertowych, co najmniej dla dwóch zdań inwesty-cyjnych. 1.3. Osobami do pełnienia obsługi prawnej. 1.3.1. co najmniej jedną osobą fizyczną posiadającą wyższe wykształcenie prawnicze lub osobą prawną posiadające stosowne doświadczenie w zakresie prowadzenia spraw cywilno-prawnych i administracyjnych w odniesieniu do realizacji inwestycji na etapie wykonywania robót budowlanych. Na potwierdzenie spełnienia powyższych warunków należy złożyć poniższe dokumenty: 2. Dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunku, o którym mowa w pkt. 1 muszą być: 2.1. Wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, spełniający wymagania określone w pkt. 1 we wzorze stanowiącym załączniki nr 2 do SIWZ wraz z informacją o sposobie dysponowania tymi osobami. W wykazie należy udokumentować kwalifikacje zawodowe, w stosunku do osób, wymienionych w pkt. 1 . W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie warunek ten może spełnić, dowolny z Wykonawców występujących wspólnie lub może być spełniony łącznie. Wymagana forma dokumentu - oryginał, 2.2. Do wykazu należy złączyć oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają uprawnienia wymagane prawem - według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. sytuacji ekonomicznej i finansowej tj. posiadają zdolność ekonomiczno-finansową do realizacji przedmiotowego zamówienia: 1.1. posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości 300 000 zł. Na potwierdzenie spełnienia warunku należy złożyć poniższe dokumenty: 1.1.1. warunek w zakresie pkt. 1.1 - informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzająca wysokość posiadanych środków lub zdolność kredytową Wykonawcy - wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie warunek ten może spełnić, do-wolny z Wykonawców występujących wspólnie lub może być spełniony łącznie. Wymagana forma dokumentów oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub upoważnionego pełnomocnika. Informacja winna potwierdzać spełnienie warunku określonego w pkt. 1.1. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunku, o którym mowa w pkt 4 rozdz. VII SIWZ, polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych art.26 ust. 2b usta-wy, wymaga się przedłożenia informacji o której mowa w wyżej, dotyczącej tych podmiotów. 1.2. posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzenia dzia-łalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 1. 500 000 zł. Na potwierdzenie spełnienia warunku należy złożyć poniższe dokumenty: 1.2.1. warunek w zakresie pkt. 1.2 - opłacona polisa a przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie warunek ten może spełnić, dowolny z Wykonawców występujących wspólnie lub może być spełniony łącznie. Wymagana forma dokumentów oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub upoważnionego pełnomocnika. Przedłożony dokument winien potwierdzać spełnienie warunku określonego w pkt. 1.2 .

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Inne dokumenty wymagane w postępowaniu przez Zamawiającego: 1.1. Wypełniony formularz ofertowy wg wzoru określonego w załączniku nr 1 do SIWZ Wymagana forma dokumentu - oryginał. 1.2. Pełnomocnictwo - jeżeli upoważnienie do podpisania oferty nie wynika wprost z doku-mentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy - nie dotyczy pełnomocnictwa w za-kresie oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Wymagana forma dokumentu oryginał lub kserokopia poświadczona notarialnie. 1.3. Pełnomocnictwo w przypadku oferty Wykonawców występujących wspólnie o udzie-lenie zamówienia, o którym mowa w rozdz. IX. Forma dokumentu oryginał lub kopia poświadczona notarialnie. 1.4. Na podstawie art. 25 ust. 1 ustawy w przypadku prowadzenia działalności w formie spółki cywilnej gdy jest więcej niż jeden przedsiębiorca (wspólnik) należy do oferty za-łączyć kserokopię umowy spółki poświadczoną za zgodność z oryginałem przez wszystkich wspólników lub pełnomocnika (wspólnika) umocowanego do takiej czynności. Warunek nie ma zastosowania w odniesieniu do spółek jawnych w przypadku załączenia do oferty aktualnego odpisu z właściwego rejestru - Krajowego Rejestru Sądowego, jeżeli ujawniono w nim wspólników spółki, oraz sposób reprezentowania spółki (składania oświadczeń woli). 1.5. W przypadku wykonywania dyspozycji pkt. 6 rozdz. VII SIWZ, czyli w sytuacji kiedy Wykonawca wykazując spełnianie warunków, udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Wykonawca w celu udowodnienia Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, załącza do oferty: 1.5.1. pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy przez dany pod-miot(y) do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Wymagana forma dokumentu - oryginał 1.5.2. dokumenty, o których mowa w par. 1 ust. 6 pkt 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. 2013 poz. 231) - Jeżeli zobowiązanie, o którym mowa w pkt. 1.5.1 w swojej treści wyczerpuje wszelkie przesłanki, o których mowa w par. 1, ust. 6, pkt 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. 2013 nr 0 poz. 231) Wykonawca nie jest zobowiązany do przedkładania dokumentów, o którym mowa w pkt. 1.5.2. 1.6 Stosownie do art. 26 ust. 2d ustawy, listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, albo informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej - wg wzoru określonego w załączniku nr 7 do SIWZ. Wymagana forma dokumentu - oryginał. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument ten składa każdy z Wykonawców osobno.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

I. Istotne postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści umowy. 1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy: - w przypadku zmniejszenia zakresu robót i wynagrodzenia Wykonawcy robót budowlanych 2. Wzór umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szmiuw.kielce.com.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Świętokrzyski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach, ul. Witosa 86, pok. 209.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.09.2013 godzina 10:00, miejsce: Świętokrzyski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach, ul. Witosa 86, pok. 217 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.