eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Poznań › DZIAŁANIA ENERGOOSZCZĘDNE W BUDYNKU UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ NA TERE-NIE WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO REALIZOWANE W OBIEKCIE ADMINISTRA-CYJNO - BIUROWYM ZNAJDUJĄCYM SIĘ W POZNANIU PRZY UL. PIEKARY 17 WRAZ Z JEGO POZOSTAŁĄ NIEZBĘDNĄ MODERNIZACJĄ Z OSIĄGNIĘCIEM, UTRZYMANIEM I ZAGWARANTOWANIEM EFEKTU ENERGETYCZNEGO, W RAMACH REALIZACJI PRO-GRAMU FUNKCJONALNO - UŻYTKOWEGO - na roboty budowlane i usługi w systemie zaprojektuj i wybuduj.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.



Ogłoszenie z dnia 2015-12-30

Poznań: DZIAŁANIA ENERGOOSZCZĘDNE W BUDYNKU UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ NA TERE-NIE WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO REALIZOWANE W OBIEKCIE ADMINISTRA-CYJNO - BIUROWYM ZNAJDUJĄCYM SIĘ W POZNANIU PRZY UL. PIEKARY 17 WRAZ Z JEGO POZOSTAŁĄ NIEZBĘDNĄ MODERNIZACJĄ Z OSIĄGNIĘCIEM, UTRZYMANIEM I ZAGWARANTOWANIEM EFEKTU ENERGETYCZNEGO, W RAMACH REALIZACJI PRO-GRAMU FUNKCJONALNO - UŻYTKOWEGO - na roboty budowlane i usługi w systemie zaprojektuj i wybuduj.
Numer ogłoszenia: 358310 - 2015; data zamieszczenia: 30.12.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wielkopolski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Poznaniu , ul. Piekary 17, 60-967 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 6475221, faks 061 8525561.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wzmiuw.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: DZIAŁANIA ENERGOOSZCZĘDNE W BUDYNKU UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ NA TERE-NIE WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO REALIZOWANE W OBIEKCIE ADMINISTRA-CYJNO - BIUROWYM ZNAJDUJĄCYM SIĘ W POZNANIU PRZY UL. PIEKARY 17 WRAZ Z JEGO POZOSTAŁĄ NIEZBĘDNĄ MODERNIZACJĄ Z OSIĄGNIĘCIEM, UTRZYMANIEM I ZAGWARANTOWANIEM EFEKTU ENERGETYCZNEGO, W RAMACH REALIZACJI PRO-GRAMU FUNKCJONALNO - UŻYTKOWEGO - na roboty budowlane i usługi w systemie zaprojektuj i wybuduj..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie, w systemie zaprojektuj i wybuduj, termomodernizacji budynku użyteczności publicznej, wraz z wymianą oświetlenia wewnętrznego na energooszczędne, wprowadzeniem systemu automatycznego zarządzania energią i zagwarantowaniem efektu energetycznego i ekologicznego zgodnie z Programem Funkcjonalno - Użytkowym (zwanym dalej PFU) zgodnie z punktem A.I.2 stanowiącego załącznik do SIWZ, w tym w szczególności: 1.1. Wykonanie, zgodnie z PFU, pełnobranżowej dokumentacji projektowej modernizacji i termomodernizacji dla 16 kondygnacyjnego budynku administracyjno-biurowego znajdującego się w Poznaniu przy ul. Piekary 17, wraz z: a) ustaleniem harmonogramu rzeczowo - finansowego szacowanych kosztów prac projektowych i robót budowlano-instalacyjnych dla zadania polegającego na termomodernizacji budynku biurowego znajdującego się w Poznaniu przy ul. Piekary 17 zgodnie z Audytem Energetycznym Budynku (zwanym dalej Audytem Energia) stanowiącym załącznik do SIWZ oraz Audytem Oświetlenia wbudowanego (zwanym dalej Audyt Oświetlenia) stanowiącym załącznik do SIWZ b) uzyskaniem niezbędnych uzgodnień i pozwoleń, w tym pozwolenia na budowę i pozwolenia na eksploatację. Projektant zobowiązany będzie do przedstawiania i uzgodnienia z Zamawiającym założeń projektowych oraz zawartych w nich propozycji rozwiązań technicznych, wariantów, porównania kosztów w zależności od proponowanych wariantów, wykonanych zgodnie z postanowieniem art. 20 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 1994 r. Nr 89 poz. 414 ze zm.) Akceptację Zamawiającego, ustała się jako warunek konieczny przyjęcia rozwiązań dla dalszego kontynuowania prac projektowych. Zamawiający zastrzega sobie prawo, w terminie do 7 dni, wniesienia uwag lub akceptacji ze wskazaniem wybranych rozwiązań lub wariantu. Akceptacja nie wyklucza możliwości wprowadzenia zmiany koncepcji rozwiązań projektowych w wyniku uwarunkowań zewnętrznych na dalszym etapie realizacji umowy, których nie można było przewidzieć na etapie opracowania PFU. 1.2. Realizacja instalacyjno - budowlana prac na podstawie zatwierdzonych przez Zamawiającego projektów, o których mowa w punkcie 4.3.1.1. SIWZ z ich pełnym rzeczowym zakresem realizacji zgodnie ze szczegółowym harmonogramem realizacji, oraz realizacja pełnego zakresu rzeczowego, o którym jest mowa w umowie o dofinansowanie z NFOŚiGW w Warszawie i Harmonogramie Rzeczowo - Finansowym dla przedsięwzięcia pn. Działania energooszczędne w budynku użyteczności publicznej na terenie województwa Wielkopolskiego w zakresie realizowanym przez WZMiUW, a w szczególności w zakresie opisanym w części A.II.2.1 PFU.: Dopuszcza się przystąpienie do realizacji prac nie objętych i nie wymagających uzyskania pozwolenia na budowę jeszcze przed uzyskaniem pozwolenia na budowę. Projekt budowlany oraz realizowane na jego podstawie wszelkie prace budowlane muszą być realizowane zgodnie z wydaną Decyzją RDOŚ w Poznaniu z dnia 21.07.2014 r. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania zaleceń wynikających z ww. decyzji wraz z przygotowaniem sprawozdania z zakresu wykonania zezwolenia wraz z dokumentacją fotograficzną, o której mowa w Decyzji. 2. Zagwarantowanie osiągnięcia efektu energetycznego i ekologicznego zgodnie z zadeklarowanym w trakcie składania oferty przetargowej na reali-zację zadania stopniem oszczędności i uniknięcia emisji dwutlenku węgla, i zgodnie z zapisami Umowy Zaprojektuj i wybuduj, (odniesienie do Audytu Energetycznego i oświetlania Budynku WZMIUW - Zał. do SIWZ) tj.: 2.1. dla efektu ekologicznego ograniczenia lub uniknięcia emisji dwutlenku węgla wynikającego z umów Zamawiającego z NFOŚiGW (Zał. do SIWZ) o dofinansowanie, w wysokości nie niższej niż 314 Mg CO 2 /rok; w zakresie realizowanym przez WZMiUW, 2.2. dla efektu energetycznego oszczędności zapotrzebowania energetycznego budynku WZMiUW objętego etapem podstawowym realizacji zadania nie niższym niż 40%, 3. Na potwierdzenie efektów, o których mowa w punkcie 4.3.2 Wykonawca będzie sporządzał roczne raporty potwierdzające osiągnięcie efektu ekologicznego: w postaci zmniejszenia redukcji uniknięcia emisji CO2, za okres jednego pełnego roku rozliczeniowego w postaci raportu zgodnie z tabelą w pkt 8 ust 2 lit a) opracowanego wg wzoru - Tabela nr 1 w Instrukcji sporządzenia dokumentacji dotyczącej monitorowania i raportowania stanowiącej załącznik nr 3 do Metodyki oraz zgodnie z Instrukcją dla wnioskodawców w sprawie sporządzania dokumentacji określającej scenariusz odniesienia baseline, stanowiącej załącznik nr 1 do Metodyki oraz zgodnie z Instrukcją oszacowania emisji i redukcji, ograniczenia lub uniknięcia emisji stanowiącą Załącznik nr 2 do Metodyki. Metodyka wraz z załącznikami stanowi załącznik do umowy z NFOŚiGW w Warszawie. Raport, o którym mowa w punkcie 3 sporządzane będą dla każdego roku kalendarzowego w okresie Trwałości projektu po zakończeniu Przedsięwzięcia i przekazane w terminie do 31.01. roku następnego po sprawozdawczym W przypadku gdy wskazana w raportach, o których mowa w punkcie .3.1 wielkość zmniejszenia /redukcji/uniknięcia emisji CO2, różni się o więcej niż 30% od wielkości wskazanej w punkcie .2.1 Wykonawca zobowiązany jest przedstawić uzasadnienie powstałej różnicy przedstawiając stosowne dokumenty i obliczenia oraz inne istotne dowody. Okres trwałości przedsięwzięcia zdefiniowany został w zawartej umowie o dofinansowanie z NFOŚiGW w Warszawie stanowiącej załącznik do SIWZ. Przeprowadzenie działań promujących zgodnie z Instrukcją oznakowania przedsięwzięć dofinansowanych ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w zakresie umieszczenia Tablicy informacyjnej oraz Tablicy pamiątkowej. 4. Mając na uwadze, iż zgodnie z zapisami Istotnych Postanowień Umowy - Zamawiający przewidział rozliczenie ryczałtowe w rozumieniu art. 632 k.c. - zaleca się, aby Wykonawca zapoznał się z terenem objętym przedmiotem zamówienia, a także zdobył na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie informacje, które mogą być niezbędne do przygotowania oferty. 5. Zamawiający (w wyniku zgłoszenia takiej potrzeby) wyznaczy termin wizji lokalnej po zgłoszeniu takiego zapotrzebowania przez Wykonawców. 6. Zamawiający jednocześnie wyjaśnia, że roboty budowlane prowadzone będą w budynku niepodlegającym wyłączeniu z eksploatacji na czas prowadzonych robót budowlanych, dlatego Wykonawca w oferowanej cenie winien uwzględnić wszelkie ewentualne koszty wynikające z utrudnień związanych z taką sytuacją. Wykonawca uzgodni z Zamawiającym szczegółowy techniczny harmonogram prac w budynku w oparciu o projekt harmonogramu, który w tym celu wykonawca jest zobowiązany sporządzić do dnia podpisania umowy z Zamawiającym. Konsultacje w sprawie harmonogramu odbędą się w siedzibie Zamawiającego w dniu podpisania umowy. 7. Niniejsze zamówienie finansowane jest ze środków publicznych - w części z dotacji finansowanej przez NFOŚiGW, zaś w pozostałej części - ze środków budżetu wojewody, z uwzględnieniem zasad finansowania, o których mowa w Istotnych Postanowieniach Umowy. 8. Wykonawca udzieli co najmniej sześcioletniej gwarancji za wykonany przedmiot umowy od dnia jego odbioru, w której będzie gwarantował, poza ogólnymi warunkami gwarancji wykonania robót, również zapewnienie w tym czasie trwałości efektu wymaganych wskaźników wymienionych w opisie zamówienia, tj. efektu energetycznego i ekologicznego co zostanie potwierdzone rocznymi raportami sporządzanymi za okresy roczne do 31.12.2021r. 9. Strony ustalają, że termin rękojmi przysługującej Zamawiającemu z tytułu wad Przedmiotu Umowy w odniesieniu do Urządzeń służących do zarządzania energią, upływa po 1 roku od dnia upływu Okresu świadczenia usługi zarządzania energią. 10. Termin rękojmi przysługującej Zamawiającemu z tytułu wad Przedmiotu Umowy, w szczególności wykonanych Robót budowlanych, Urządzeń i instalacji, jak też części pozostałych składowych Nieruchomości, będących efektem rzeczowym modernizacji, oraz służących osiągnięciu Efektu modernizacji, w zakresie niewskazanym w ust. 1, upływa 6 lat po przeprowadzeniu odbioru końcowego..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.32.00.00 - Roboty izolacyjne 45.11.10.00 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 45.11.20.00 - Roboty w zakresie usuwania gleby 45.21.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budynków 45.22.00.00 - Roboty inżynieryjne i budowlane 45.23.30.00 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45.25.00.00 - Roboty w zakresie instalowania, wydobycia produkcji oraz budowy obiektów budowlanych przemysłu naftowego i gazowniczego 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.42.00.00 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie 45.44.00.00 - Roboty malarskie i szklarskie 71.31.50.00 - Usługi budowlane 71.35.50.00 - Usługi pomiarowe 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: wymagane 100.000,00 PLN (słownie: sto tysięcy złotych) obejmujące cały okres związania z ofertą.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - wymagań nie określa się;

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał (dotyczy tylko obiektów zakończonych) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie najważniejsze roboty budowlane. Pod pojęciem naj-ważniejszych robót budowlanych Zamawiający rozumie wykonanie: 1. min. 2 roboty budowlane o wartości każdej z osobna co najmniej 3 mln zło-tych brutto, polegające na termomodernizacji budynków użyteczności publicznej - czynnych w trakcie prowadzenia prac, obejmujących nie mniej niż 2.000 m2 ocieplenia ścian, stropodachów, wymianę stolarki drzwiowej i okiennej, w tym co najmniej 1 robota budowlana obejmująca modernizację sieci centralnego ogrzewania. ; 2. min. 2 roboty budowlane w budynkach użyteczności publicznej polegające na wykonaniu systemu zarządzania energią wraz z eksploatacją systemu minimum przez jeden sezon grzewczy i osiągnięciem w tym okresie oszczędności na poziomie minimum 25%, wynikające wyłącznie z systemu zarządzania energią lub systemu zarządzania energią i modernizacji instalacji c.o.(z wyłączeniem docieplenia ścian, stropów i wyminą stolarki okiennej); 3. min.1 robota budowlana w trybie zaprojektuj i wybuduj, polegająca na termomodernizacji budynków użyteczności publicznej - czynnych w trakcie prowadzenia prac, w których zastosowano system zarządzania energią z gwarancją uzyskania oszczędności Zamawiający dopuszcza w celu wykazania spełnienia warunku udziału w postepowaniu w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia - minimum 2 robo-ty budowlane spełniające łącznie wymagania określone w punktach od 1 do 3.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - wymagań nie określa się;

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać, dysponowanie osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymujące się uprawnieniami budowlanymi wy-danymi na podstawie ustawy Prawo budowlane czy odpowiednich wcześniej-szych przepisów i należące do samorządu zawodowego lub uprawnieniami za-granicznymi równoważnymi, uznanymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zgodnie z art. 12a ustawy prawo budowlane, tj. ustawą o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej z dnia 18.3.2008 r. oraz posiadającymi doświadczenie do funkcji, jakie zostaną im powierzone, tj.: 1. kierownik budowy - posiadający co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowisku kierownika budowy oraz uprawnienia bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej; 2. kierownik robót sanitarnych - posiadający uprawnienia bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, z minimum 5 letnim doświadczeniem zawodowym; który uczestniczył w realizacji obiektów w zakresie termomodernizacji, w których zastosowano system zarządzania energią z gwarancją uzyskania oszczędności; 3. kierownik robót elektrycznych - posiadający uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, z minimum 5 letnim doświadczeniem zawodowym, 4. projektantem w specjalności architektonicznej bez ograniczeń; 5. projektantem w specjalności konstrukcyjnej bez ograniczeń; 6. projektantem sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - bez ograniczeń; 7. projektantem sieci, instalacji elektroenergetycznych - bez ograniczeń, który uczestniczył w projektowaniu obiektów w zakresie termomodernizacji, w których zastosowano system zarządzania energią z gwarancją uzyskania oszczędności; Jako doświadczenie zawodowe uznaje się staż pracy od momentu uzyskania uprawnień budowlanych. W zakresie dysponowania osobami mogącymi wykonywać samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych lub mającymi prawo do świadczenia usług transgranicznych, wykonawcy powinni uwzględnić w składanym oświadczeniu dot. odpowiednich osób fakt posiadania odpowiednich dokumentów określonych w ustawie Prawo budowlane oraz ustawie z dnia 15 grudnia 2001r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2001r. nr 5 poz. 42 ze zm.). Dokumenty potwierdzające posiadanie ww. wymaganych uprawnień i wymóg przynależności do Izby Inżynierów Budownictwa - będą załącznikami do umowy.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca w ofercie wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 3.000.000,00 PLN (słownie: trzy miliony złotych) oraz, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min. 4.000.000,00 PLN (słownie: cztery miliony złotych). Wykonawca musi wykazać przychód za jeden z ostatnich dwóch lat obrotowych w wysokości min. 8 mln złotych.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 80
  • 2 - oszczędność ekonomiczna, gwarancja oszczędności - 20

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Przewiduje się możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w zakresie: 1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany. 2. Zmiana postanowień zawartej umowy po obustronnym uzgodnieniu będzie wprowadzona do umowy w trybie aneksu podpisanego przez strony pod rygorem nieważności wraz z opisem okoliczności i uzasadnieniem konieczności jego sporządzenia. 3. Zamawiający określa warunki dokonania zmian w treści umowy w następujących przypadkach: 3.1. konieczności zmiany sposobu spełnienia świadczenia umownego, przy za-chowaniu co najmniej standardów jakościowych określonych wymaganiami Zamawiającego, w szczególności gdy zmiana sposobu realizacji zamówienia wynika ze zmian w obowiązujących przepisach prawa bądź wytycznych mających wpływ na realizację przedmiotu umowy lub gdy zachodzi potrze-ba zmian w przedmiocie umowy w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, polegająca na wprowadzeniu np. rozwiązań zamiennych (przy czym konieczna do wykonania praca nie stanowi zamówienia dodatkowego w rozumieniu przepisów ustawy p.z.p.), lub 3.2. potrzeby rezygnacji z wykonania części umowy w przypadku zaistnienia okoliczności, w których zbędne będzie wykonanie danej części zamówienia, wraz ze związanym z tym obniżeniem wynagrodzenia. W powyższym przypadku Wykonawca przygotuje przy udziale Zamawiającego protokół sporządzony na dzień rezygnacji, w którym Strony określą zakres, z wykonania których Zamawiający zrezygnował oraz wysokość kwoty, o którą zostanie obniżone wynagrodzenie. 3.3. zmiana warunków wykonania umowy, w przypadku zaistnienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy, w szczególności: 3.3.1. w przypadku konieczności wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej o czas niezbędny dla dostosowania się Wykonawcy do takiej zmiany, lub w wyniku konieczności wykonywania części robót w inny sposób niż założony w dokumentacji projektowej, 3.3.2. konieczności zastąpienia zakresu planowanych do wykonania robót innym zakresem robót przy zachowaniu wymogów jakościowych oraz wymogu zgodności z celem i zasadami realizacji umowy, 3.3.3. wystąpienia na terenie (lub w przedmiocie) budowy innych warunków geotechnicznych niż stanowiące podstawę sporządzenia projektu budowlanego, znalezisk archeologicznych lub innych odkryć, które wymagałyby ograniczenia lub wstrzymania prac budowlanych oraz prze-prowadzenia szczegółowych badań, 3.3.4. wynikających z zaleceń lub postanowień instytucji lub organów posiadających uprawnienia w zakresie nadzoru i kontroli inwestycji, takich jak Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Inspekcji Ochrony Środowiska, Inspekcji Weterynaryjnej, Państwowego Monitoringu Środowiska, Inspektora Nadzoru Budowlanego itd., 3.3.5. zmiany terminu wykonania umowy lub etapów, lub harmonogramu realizacji zamówienia w wyniku: a) wystąpienia działania siły wyższej, b) sprzyjających lub korzystnych warunków realizacji robót na wniosek Wykonawcy, c) konieczności wykonywania robót dodatkowych lub zamiennych, d) konieczności wstrzymania realizacji robót przez Zamawiającego lub upoważniony organ nadzoru, 3.3.6. konieczności zmiany osób zgłoszonych przez Wykonawcę w ofercie o udzielenie zamówienia publicznego z zastrzeżeniem, że osoby zastępujące muszą posiadać kwalifikacje i uprawnienia wymagane w ogłoszeniu o zamówieniu, 3.3.7. możliwości wprowadzenia korzystnych dla Zamawiającego rozwiązań, które w szczególności pozwolą skrócić okres realizacji umowy lub obniżyć koszty realizacji umowy, 3.4. Zamawiający zastrzega możliwość wprowadzenia w toku realizacji inwestycji w każdym czasie zmian terminu wykonania przedmiotu zamówienia oraz zmian do Harmonogramu realizacji zamówienia i Tabeli etapów fakturowania w przypadku: 3.4.1. konieczności wprowadzenia zmian, które będą następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, 3.4.2. zmiany harmonogramu rzeczowo - finansowego realizacji przedmiotu umowy - w zakresie rozliczeń częściowych, 3.4.3. wystąpienie roszczeń osób trzecich, które skutkowałoby koniecznością wstrzymania prac budowlanych poprzez zmianę terminu wykonania zamówienia, 3.4.4. zgodnie z zatwierdzonym planem inwestycyjnym Zamawiającego lub w przypadku zmian wielkości lub terminów przyznawania lub rozliczania środków finansowych otrzymanych przez Zamawiającego. 3.4.5. dokonania bezpośredniej zapłaty podwykonawcy lub dalszemu pod-wykonawcy zmniejszającej wynagrodzenie należne Wykonawcy o kwotę bezpośredniej zapłaty podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy. 3.5. w przypadku ustawowej zmiany obowiązującej stawki podatku VAT w trakcie realizacji umowy, 3.6. zmiany dotyczące formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 4. Zaistnienie przeszkód w wykonywaniu robót powinno być potwierdzone wpisem do dziennika budowy. 5. Wykonawca może wystąpić o zmianę terminu umownego lub warunków w przypadkach określonych w pkt 21.3. 6. W przypadku zmiany terminu wykonania zamówienia na Wykonawcy spoczywa obowiązek przedłużenia okresu obowiązywania zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 7. Wykonawca nie będzie uprawniony do przedłużenia terminu wykonania umowy i zwiększenia wynagrodzenia, jeżeli konieczność dokonania zmiany została spowodowana przez jakikolwiek błąd lub opóźnienie ze strony Wykonawcy, włącznie z błędem lub opóźnionym dostarczeniem jakiegokolwiek dokumentu wynikającego z obowiązków Wykonawcy. 8. Fakt zaistnienia przesłanek wymienionych w pkt 3 musi mieć odzwierciedlenie w odpowiednich dokumentach lub dzienniku budowy z potwierdzeniem okoliczności przez inspektora nadzoru.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wzmiuw.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wielkopolski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Poznaniu, ul. Piekary 17, 61-823 Poznań, pok. 110..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.01.2016 godzina 09:00, miejsce: Wielkopolski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Poznaniu, ul. Piekary 17, 61-823 Poznań, pok. 201 sekretariat..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.