eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Babimost › Usługi z zakresu pozyskania i zrywki drewna - wylesienie na gruncie przeznaczonym pod budowę obwodnicy miasta Kargowa

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-10-14

Babimost: Usługi z zakresu pozyskania i zrywki drewna - wylesienie na gruncie przeznaczonym pod budowę obwodnicy miasta Kargowa
Numer ogłoszenia: 358212 - 2009; data zamieszczenia: 14.10.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Nadleśnictwo Babimost , ul. Leśna 17, 66-110 Babimost, woj. lubuskie, tel. 068 3512255, faks 068 3512475.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej Państwowe Gospodarstwo Leśne LP.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi z zakresu pozyskania i zrywki drewna - wylesienie na gruncie przeznaczonym pod budowę obwodnicy miasta Kargowa.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są usługi z zakresu pozyskania i zrywki drewna - wylesienie na gruncie przeznaczonym pod budowę obwodnicy miasta Kargowa, polegające na wycince drzew, wyrobieniu sortymentów drzewnych oraz wywiezienie ich (zrywka) poza teren objęty pracami. Prace mają być wykonane w formie zrębu zupełnego tj. będą polegały na wycięciu wszystkich drzew w oznaczonym pasie. Drzewa na granicy powierzchni do wycięcia nie podlegające usunięciu, zostały oznaczone opaskami wykonanymi farbą w kolorze białym. Ze ściętych i okrzesanych drzew należy wyrobić sortymenty drzewne wg wskazań pracownika Zamawiającego oraz przewieźć (zerwać) pozyskane drewno na wskazane miejsce do dróg wywozowych na odległość średnio do 200 mb od miejsca ścinki. Zgodnie z szacunkami brakarskimi na terenie leśnictwa Chwalim, przedmiotem zamówienia jest wycięcie drzew i wyrób sortymentów drzewnych w ilości 6 022 m3 na powierzchni 27,66 ha. Prace częściowo będą wykonywane w bezpośrednim sąsiedztwie drogi krajowej (odcinek Poznań - Sulechów) oraz linii energetycznej wysokiego napięcia i w związku z tym będzie zachodziła konieczność uzgodnienia prowadzonych prac z odpowiednimi służbami. W gestii Wykonawcy będzie leżało załatwienie niezbędnych pozwoleń, uzgodnień i innych wymaganych prawem formalności. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, oraz ilość drewna do pozyskania i zrywki w rozbiciu na sortymenty i gatunki określa załącznik nr 1 do SIWZ. Ilości poszczególnych sortymentów umieszczone w załączniku nr 1 do SIWZ są wielkościami szacunkowymi i nie mogą być traktowane jako ostateczne i zostały podane po to, aby dać wykonawcom wspólną podstawę do sporządzenia oferty i późniejszej jej oceny. Podstawą płatności będą rzeczywiste ilości zleconych i wykonanych usług, obmierzone i wykazane w protokołach odbioru oraz ceny jednostkowe za dane czynności (pozyskanie 1 m3 drewna, zrywka 1 m3), podane w kosztorysie załączonym do oferty..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.20.00.00 - Usługi leśnictwa 77.21.00.00 - Usługi pozyskiwania drewna 77.21.10.00 - Usługi uboczne związane z pozyskiwaniem drewna 77.21.14.00 - Usługi wycinania drzew 77.23.10.00 - Usługi gospodarki leśnej .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 18.12.2009.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1) Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2) Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia: * Wykonawcy wykażą spełnianie wymogów jakościowych w zakresie świadczenia usług będących przedmiotem zamówienia, tj. wykonania w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, min. 2 usług, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, o wartości sumarycznej nie mniejszej niż 100 tys. zł netto - wykonanych w sposób należyty. Przez zamówienie o podobnym charakterze rozumie się wykonywanie prac w zakresie pozyskiwania drewna u zamawiającego lub na rzecz innych jednostek organizacyjnych PGL Lasy Państwowe, lub na rzecz innych zamawiających, zlecających usługi z zakresu gospodarki leśnej; potwierdzone referencjami, opiniami lub listami polecającymi. * Wykonawcy wykażą, że osoby i podmioty, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają odpowiednie kwalifikacje: - min. 1 osoba nadzorująca wykonanie prac posiadająca wykształcenie min. średnie leśne, lub wyższe z zakresu ochrony środowiska, lub która ukończyła kurs dotyczący zarządzania firmą z zakresu usług leśnych. W przypadku braku takiej osoby wykonawca winien złożyć oświadczenie, iż posiada minimum trzyletnią praktykę w wykonywaniu prac leśnych, - Jeżeli zrywka drewna odbywać się będzie przy użyciu urządzenia zaopatrzonego w żuraw, Wykonawcy wykażą posiadanie (dysponowanie) osobą uprawnioną do obsługi żurawi do załadunku drewna i do kierowania pojazdami wyposażonymi w żuraw. W przypadku powierzenia części prac do wykonania podwykonawcy należy wykazać uprawnienia dotyczące posiadania uprawnień do obsługi jw. dla podwykonawcy, - min. 15 pilarzy posiadających zaświadczenia ukończenia kursu zawodowego uprawniającego do pracy pilarkami spalinowymi lub jeżeli pozyskanie drewna odbywać się będzie przy użyciu maszyn wielooperacyjnych wystarczy 7 pilarzy posiadających uprawnienia j.w, - min.5 kierowców ciągnika posiadający uprawnienia do jazdy ciągnikiem lub jeżeli zrywka drewna odbywać się będzie przy użyciu maszyn do zrywki nasiębiernej wystarczy 2 kierowców posiadających uprawnienia do jazdy ciągnikiem, oraz do obsługi żurawi , - min. 5 pracowników - na stanowisku robotnik leśny, * Wykonawcy wykażą posiadanie (dysponowanie) następujących narzędzi i urządzeń: - 15 szt. pilarek spalinowych lub 7 szt. pilarek spalinowych w przypadku pozyskiwania drewna przy użyciu maszyn wielooperacyjnych; - co najmniej 3 specjalistycznych ciągników do zrywki pół podwieszonej drewna wielkowymiarowego typu skider, lub odpowiednio przystosowanych ciągników rolniczych o mocy min. 70 KM; lub 1 maszyna do zrywki nasiębiernej; - co najmniej 2 ciągniki rolnicze odpowiednio przystosowane do zrywki drewna o mocy min. 30 KM; lub 1 maszyna do zrywki nasiębiernej; Uwaga: 1. Podane wyżej przez zamawiającego wymagania dotyczące posiadanego personelu i sprzętu potrzebnego do realizacji zamówienia są niezbędnym minimum w ocenie zamawiającego, a wykonawca sam winien określić czy takie siły i środki wystarczą do pełnego zrealizowania zadania. 2. Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji w terenie, która umożliwi zapoznanie się z specyfiką zadania i przygotowanie oferty uwzględniające panujące w terenie warunki. 3) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia: - Zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał i udokumentował posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej na kwotę minimum 50.000 PLN, - Zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał i udokumentował, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej w wysokości nie mniejszej niż 100. 000 PLN. 4) Nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655). Ocena spełniania warunków uczestnictwa w przetargu będzie dokonana komisyjnie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach zgodnie z formułą (spełnia - nie spełnia). Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki wykonawca spełnił. Zamawiający wezwie wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, o których mowa powyżej, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnienie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane usługi wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert. Zamawiający wezwie także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń i dokumentów, o których mowa powyżej oraz w pkt. 9 SIWZ (art. 26 ust. 3 i 4 Pzp). Ocena ofert dokonana zostanie zgodnie z formułą: punkty za cenę = (cena najniższa brutto spośród ofert ważnych/cena badanej oferty brutto) x 100 Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która w sumie uzyska największą liczbę punktów..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.1. Na potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlegania wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy, wykonawca przedstawi poniżej wskazane dokumenty: a) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert), W przypadku składania oferty przez wykonawców występujących wspólnie, w/w dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę. 1.2. Na potwierdzenie opisanego przez zamawiającego warunku posiadania przez wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia wykonawca przedstawi następujące dokumenty i oświadczenia: a) Wykaz wykonanych w ostatnich trzech latach minimum dwóch usług (zgodnie z wartościami i zakresem opisanymi w punkcie 8.1.b SIWZ), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, dat wykonania i zamawiających wraz z załączeniem dokumentów wystawionych przez tych zamawiających, potwierdzających że usługi te zostały wykonane należycie, tj. referencje, opinie lub listy polecające. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. b) Wykaz osób i podmiotów, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich uprawnień i kwalifikacji niezbędnych do wy?konania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz dokumentów stwierdzających, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane prawem uprawnienia - na formularzu zał. nr 6 do SIWZ. Uwaga: - w odniesieniu do kierowców ciągników kserokopie uprawnień do kierowania ciągnikiem, - jeżeli wykonawca wykaże posiadanie lub dysponowanie urządzeniem do zrywki drewna typu żuraw, urządzeniem typu harwester lub harwarder powinien przedstawić kserokopie uprawnień do obsługi tego typu urządzenia. c) Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jakie posiada (dysponuje) wykonawca - wg zał. nr 5 do SIWZ. lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. 1.3. Na potwierdzenie opisanego przez zamawiającego warunku znajdowania się przez wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia wykonawca przedstawi następujące dokumenty: a) Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek bankowy, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy na kwotę min. 50.000 PLN, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. b) Polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę minimum 100.000 PLN. Polisa musi być ważna przynajmniej na dzień złożenia oferty, a następnie przedłużona na okres realizacji zadania. W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w/w warunek wykonawcy musi spełnić przynajmniej jeden z wykonawców - członek konsorcjum, deklarujący realizację robót głównych. Pozostali członkowie konsorcjum zobowiązani są do przedstawienia w ofercie w/w dokumentów bez względu na kwotę, na którą zostały one zawarte. 1.4. Ponadto oferta powinna zawierać następujące oświadczenia i dokumenty: a) Wypełniony i podpisany przez osobę/osoby upoważnioną, formularz ofertowy wg załączonego druku - załącznik nr 2 do SIWZ. b) Oświadczenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, określone w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.- Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655) - załącznik nr 8 do SIWZ. c) Wypełniony formularz cenowy oferty wg załączonego wzoru - załącznik nr 3 do SIWZ d) Pełnomocnictwo podmiotów występujących wspólnie (w przypadku ubiegania się o wykonanie zadania przez konsorcjum) do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.lasy.gov.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Nadlesnictwo Babimost ul. Leśna 17 66-110 Babimost.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.10.2009 godzina 09:30, miejsce: NAdlesnictwo Babimost ul. Leśna 17 66-110 Babimost Sekretariat nadleśnictwa - pok. nr 15.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.