eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Polkowice › Rozbudowa budynku dydaktycznego DWSPiT w Polkowicach przy ul. Skalników 6b - dokończenie etapu I

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-01-25

Polkowice: Rozbudowa budynku dydaktycznego DWSPiT w Polkowicach przy ul. Skalników 6b - dokończenie etapu I
Numer ogłoszenia: 35790 - 2013; data zamieszczenia: 25.01.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Dolnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Techniki w polkowicach , ul. Skalników 6b, 59-101 Polkowice, woj. dolnośląskie, tel. 0-76 746 53 53, faks 0-76 746 53 52.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: niepubliczna uczelnia wyższa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa budynku dydaktycznego DWSPiT w Polkowicach przy ul. Skalników 6b - dokończenie etapu I.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane stanowiące kontynuację robót przerwanych po ogłoszenie upadłości i odstąpieniu od umowy na rozbudowę budynku dydaktycznego DWSPiT przez poprzedniego Wykonawcę. Wykonanie przedmiotu umowy dotyczy więc dokończenia budowy budynku dydaktycznego, wykonania robót wykończeniowych w zakresie i standardzie opisanym dokumentami inwestycji. Roboty będą wykonywane w budynku 4-okondygnacjyjnym wykonanym w stanie surowym zamkniętym, częściowo z wykorzystaniem materiałów powierzonych Wykonawcy przez Zamawiającego i obejmą m.in. : - dostawę i montaż okładziny elewacyjnej z paneli blaszanych, - dostawa i montaż sufitów podwieszonych modułowych, - dostawę i ułożenie wykładzin PCV i dywanowych, - ułożenie okładzin ściennych i podłogowych z płytek ceramicznych i granitowych, - dostawę i montaż stolarki drzwiowej, - montaż ślusarki aluminiowej i przegród ppoż., - dostawę i montaż balustrad ze stali nierdzewnej, - dostawę i montaż platformy schodowej dla niepełnosprawnych , - dokończenie instalacji sanitarnych wewnętrznych : klimatyzacji, wentylacji mechanicznej, c.o., wod. - kan. z dostawą białego montażu i grzejników, - dokończenie instalacji elektrycznych wewnętrznych : tablic rozdzielczych TR, instalacji odgromowej, instalacji oświetlenia z dostawą i montażem opraw, - dokończenie instalacji oświetlenia zewnętrznych z dostawą i montażem opraw. Szczegółowy zakres rzeczowy robót stanowiących przedmiot zamówienia został określony w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarach robót, dokumentacji projektowej i umowie. Budynek dydaktyczny DWSPiT charakteryzują następujące parametry : - Kubatura : 17.342,00m3, - Powierzchnia zabudowy : 980,11m2, - Powierzchnia użytkowa : 3.289,88m2, Teren inwestycji położony jest w Polkowicach pomiędzy ulicami Skalników i Ociosową na osiedlu Gwarków w Polkowicach. Inwestycja obejmuje teren działek o numerach ewidencyjnych 315/150, 315/152. Szczegółowy opis przedmiotu umowy został określony w dokumentacji inwestycji, która składa się z : a) SIWZ b) Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych : - ST - Specyfikacji Technicznej - wymaganiach ogólne dla wszystkich branż (zwanej dalej ST) - SST - Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych (zwanych dalej SST) dla poszczególnych branż : - ogólnobudowlanej (SST10), - instalacji sanitarnych (SST11), - instalacji elektrycznych (SST12), - drogowej - zagospodarowania terenu (STT13) c) Przedmiarów robót : - przedmiar nr 1- roboty budowlane, - przedmiar nr 2 - instalacje sanitarne - przyłącza, - przedmiar nr 3 - instalacje sanitarne - wewnętrzne, - przedmiar nr 4 - instalacje sanitarne - wewnętrzne zasilanie c.o., - przedmiar nr 6 - instalacje elektryczne - wewnętrzne, - przedmiar nr 7 - instalacje elektryczne - instalacja oddymiania, - przedmiar nr 8 - instalacje elektryczne - instalacja alarmu ppoż., - przedmiar nr 9 - instalacje elektryczne - oświetlenie zewnętrzne, - przedmiar nr 10 - zagospodarowanie terenu. - zestawienie materiałów pozostawionych na budowie przez poprzedniego Wykonawcę Uwaga 1 : Zamawiający opisując przedmiot umowy zachował pierwotną numerację przedmiarów robót, a brak w pkt c) przedmiaru nr 5 wskazuje, że roboty opisane tym przedmiarem zostały w całości wykonane w ramach wcześniejszej umowy, Uwaga 2 : Zamawiający w opisie pozycji przedmiarów robót wskazał materiały, które nie powinny być wyceniane i kupowane przez Wykonawcę ponieważ będą powierzone Wykonawcy przez Zamawiającego do realizacji przedmiotu umowy (materiały wg zestawienia materiałów pozostawionych na budowie przez poprzedniego Wykonawcę) d) Dokumentacji projektowej, której autorem jest mgr inż. arch. Magdalena Źylińska (ZPiR Moduł Lubin, ul. Odrodzenia 29 oraz Pracownia Projektowania Budowlanego ARCHITRAW, ul. J. Piłsudskiego 42, 59-300 Lubin) i która składa się z następujących opracowań : - projekt budowlany : projekt zagospodarowania terenu, architektura, konstrukcja, instalacje sanitarne, instalacje elektryczne wewnętrzne, przyłącza wody, kanalizacji sanitarnej i deszczowej, oświetlenia terenu, wewnętrzna instalacja zasilająca, - projekt wykonawczy - projekt zagospodarowania terenu, - projekt wykonawczy - architektura, - projekt wykonawczy - konstrukcja, - projekt wykonawczy - instalacje sanitarne wewnętrzne, wod-kan i c.o., - projekt wykonawczy - klimatyzacja, - projekt wykonawczy - wentylacja mechaniczna, - projekt wykonawczy - modernizacja węzła c.o. w budynku istniejącym, - projekt wykonawczy - instalacje elektryczne wewnętrzne, - projekt wykonawczy - instalacje dodatkowe - instalacje elektryczne wewnętrzne - zasilanie ekranów i projektorów oraz punktów dostępowych WiFi, - projekt wykonawczy zamienny - tablice TR i instalacja oświetlenia wewnętrznego - projekt wykonawczy - przyłącze wody, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, - projekt wykonawczy - wewnętrzna instalacja zasilająca, oświetlenie terenu, e) Dokumentacji projektowej aranżacji wnętrza budynku dydaktycznego DWSPiT, której autorem jest mgr inż. arch. Wł. Banaś (Biuro Projektowe ARCHIPROJEKT Włodzimierz Banaś, ul. M. Skłodowskiej - Curie 88, 59 - 301 Lubin) Zakres robót wyłączonych z przedmiotu zamówienia : f) z zakresu objętego dokumentacją projektową wskazaną w ust.3 pkt d) Zamawiający wyłącza realizację instalacji teletechnicznych takich jak : - instalacja sieci komputerowej, - instalacja monitoringu wewnętrznego i zewnętrznego, - instalacja TV, - instalacja telefoniczna, - instalacja nagłośnienia klubu studenckiego, - instalacja alarmu włamania, g) w/w zakres instalacji teletechnicznych będzie objęty odrębnym postępowaniem przetargowym (etapem II) ogłoszonym przez Zamawiającego w późniejszym terminie i realizowanym w terminie obwiązywania niniejszej umowy h) ST, SST12 oraz opisy pozycji przedmiarów robót wymienione w pkt. c uwzględniają w/w wyłączenia. i) W zakresie robót objętych realizacją w ramach niniejszej umowy pozostają następujące instalacje teletechniczne (niskoprądowe) : - instalacja sygnalizacji pożaru, - instalacja oddymiania. j) z zakresu objętego dokumentacją projektową wskazaną w ust.3 pkt e) Zamawiający wyłącza : dostawę mebli, Dokumenty wymienione w ust. pkt a) - e) stanowią podstawę realizacji robót budowlanych objętych niniejszą umową. Wymagania co do jakości, sposobu wykonania i odbioru określone choćby w jednym z w/w dokumentów są obowiązujące dla Wykonawcy. Ilości robót, których realizacja stanowiących przedmiot umowy wynikają z przedmiarów robót. Zamawiający oświadcza że jest właścicielem materiałów i urządzeń pozostawionych na budowie przez poprzedniego Wykonawcę wg zestawienia, o którym mowa w pkt. c. Protokołem zdawczo - odbiorczym spisanym podczas czynności przekazania placu budowy materiały te zostaną powierzone Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować przedmiot umowy wykorzystując powierzone materiały, a ewentualnych ich nadmiar zwróci Zamawiającemu po stwierdzeniu takiego faktu. Od chwili przekazania placu budowy Wykonawca odpowiada za ilość, stan technicznych i jakościowy powierzonych przez Zamawiającego materiałów. Wymagania Zamawiającego co do przedmiotu umowy zawarte są w dokumentach inwestycji, a podczas realizacji obowiązuje następująca kolejność ich ważności: - wpisy Inspektora Nadzoru dokonane w dziennik budowy, - specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (ST i SST), - opisy pozycji przedmiarów robót, - dokumentacja projektowa, - protokoły konieczności spisane w obecności przedstawicieli Zamawiającego, - pisemne polecenia Inspektora Nadzoru, - pisemne uzgodnienia pomiędzy Stronami. Wszystkie roboty będące przedmiotem niniejszej umowy muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami oraz na ustalonych niniejszą umową warunkach. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i produktów równoważnych do wskazanych w niniejszej specyfikacji i załączonej do niej dokumentacji technicznej. Warunki zastosowania materiałów i produktów równoważnych: W przypadku wskazania w ST, SST, opisie przedmiaru robót lub dokumentacji projektowej znaków towarowych, nazw handlowych materiałów i urządzeń Zamawiający dopuszcza użycie do wyceny i wbudowania materiały i urządzenia innych producentów pod warunkiem zachowania wskazanych w dokumentach przetargowych parametrów technicznych (materiałów i urządzeń równoważnych). Ich zastosowanie powinno nastąpić zgodnie z zapisami ST i SST. Materiały i urządzenia wycenione i dostarczone w ramach realizacji zamówienia muszą być nowe i w pierwszym gatunku jakościowym. Jeżeli w dokumentach przetargowych określona jest wartość parametru opisującego to oznacza to, że dostarczony przez Wykonawcę materiał lub urządzenie musi mieć ten parametr nie gorszy niż wskazany przez Zamawiającego Zamawiający wymaga aby na wykonany przedmiot zamówienia Wykonawca udzielił minimum 36 - miesięcznej gwarancji jakości oraz 36 - miesięcznej rękojmi za wady, na wykonany przedmiot zamówienia z wyłączeniem elementów budowlanych wskazanych w załączniku nr 1 do umowy, dla których to Zamawiający wymaga dłuższej gwarancji Zamawiający, w celu ułatwienia Wykonawcom wyliczenia ceny oferty, wprowadza do treści SIWZ przedmiary robót w formacie umożliwiającym ich edycję i ułatwiającym dokonanie wyceny - pliki: przedmiary z rozszerzeniem ath. Zaleca się dokonanie wizji lokalnej w terenie..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.21.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budynków 45.21.44.00 - Roboty budowlane w zakresie obiektów budowlanych związanych ze szkolnictwem wyższym 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.33.10.00 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.31.10.00 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 154.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie przed terminem składania ofert wadium w wysokości 40.000zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych).

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnią warunki określone w art. 22 ust.1 ustawy.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Należy wykazać i udokumentować realizację w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, co najmniej dwóch różnych zamówień o charakterze i złożoności porównywalnej z zakresem przedmiotowym niniejszego zamówienia w następującym zakresie: - budowa, przebudowa, rozbudowa lub remont budynku (mieszkalnego, zamieszkania zbiorowego, użyteczności publicznej)*, którego kubatura (brutto lub netto) wynosiła co najmniej 17.000,00m3 lub - budowa, przebudowa, rozbudowa lub remont budynku (mieszkalnego, zamieszkania zbiorowego, użyteczności publicznej)*, dla którego wartość całej inwestycji wyniosła co najmniej 3,5 mln. złotych brutto * przy badaniu dokumentów potwierdzających wiedzę i doświadczenie Wykonawcy Zamawiający będzie się posługiwał definicjami budynku mieszkalnego, budynku zamieszkania zbiorowego i budynku użyteczności publicznej podanymi w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U.2002.75.690 z późniejszymi zmianami).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnią warunki określone w art. 22 ust.1 ustawy.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Należy wykazać dysponowanie osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu przedmiotowego zamówienia posiadającymi uprawnienia budowlane określone przepisami prawa budowlanego upoważniające do prowadzenia robót w branży : - konstrukcyjno - budowlanej, - instalacji sanitarnych, - instalacji elektrycznych.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Należy wykazać posiadanie opłaconej polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej, w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę minimum 1.000.000,00 zł, wraz z dowodem uiszczenia należnych składek. Ocena spełnienia warunków udziału ma charakter eliminacyjny. Do udziału w postępowaniu dopuszczeni zostaną wykonawcy, którzy spełniają wszystkie warunki udziału w postępowaniu. Ocena spełnienia warunków odbywać się będzie na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie oświadczenia oraz przedłożonych wraz z ofertą dokumentów wymienionych poniżej.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) Pełnomocnictwo wystawione dla osoby składającej ofertę, podpisane przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, w przypadku składania oferty przez pełnomocnika; b) W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, do oferty musi być dołączony dokument ustanawiający przez Wykonawców chcących startować wspólnie wspólnego pełnomocnika; c) W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, dokumenty, tj.: oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust.1 ustawy, oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp oraz dokumenty wymienione w punkcie 1.2 lit. b muszą być złożone przez każdy podmiot; d) Każdy z podmiotów występujących wspólnie powinien przedłożyć wraz z ofertą aktualną opłaconą polisę lub inny dokument ubezpieczenia w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, a suma kwot wynikających z tych dokumentów powinna wynosić minimum 1.000.000,00 zł; e) Dowód lub dowody uiszczenia należnych składek w zakresie aktualnej opłaconej polisy lub innego dokument ubezpieczenia w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia; f) Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów w zakresie wiedzy i doświadczenia oraz osób zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, w sytuacji określonej w art. 26 ust. 2b ustawy; w przypadku kiedy Wykonawca powoła się na wiedzę i doświadczenie innego podmiotu, oświadczenie tego podmiotu zawierać winno zobowiązanie do udziału w wykonywaniu części udzielanego zamówienia w zakresie udostępnionego Wykonawcy potencjału, zgodnie z formą opisaną w załączniku Doświadczenie zawodowe; g) W przypadku składania oferty przez przedsiębiorcę występującego jako spółka cywilna zaleca się załączenie umowy spółki cywilnej, celem ustalenia osób uprawnionych do reprezentowania spółki; h) W przypadku osób fizycznych zaleca się złożenie zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej zawierające wskazanie prowadzonej działalności gospodarczej; i) Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany. 2. Termin zakończenia robót budowlanych stanowiących przedmiot umowy może ulec zmianie w drodze obustronnie podpisanego aneksu, w przypadku : a) konieczności wprowadzenia do realizacji przedmiotu umowy robót zamiennych, b) potwierdzonych przez Inspektora Nadzoru wpisami w dziennik budowy okresów występowania niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie robót zgodnie z ich technologią. Strony za datę wznowienia lub wstrzymania robót przyjmować będą datę dokonania wpisów w dziennik budowy Inspektora Nadzoru nakazujących wznowienie lub wstrzymanie robót z uwagi na warunki atmosferyczne. c) gdy Zamawiający udzieli Wykonawcy zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki na realizację robót dodatkowych lub uzupełniających. d) gdy ze względu na niezależne od Wykonawcy wymagania (warunki dostawy lub prowadzenia działalności handlowej), procedury lub działania instytucji trzecich (np. Tauron S.A., Konserwatora Zabytków,) lub z powodu konieczności aktualizacji dokumentacji projektowej (usunięcia błędów projektowych) nastąpiło wstrzymanie robót potwierdzone przez stosownego ze względu na branże Inspektora Nadzoru wpisem w dziennik budowy. 3. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany umowy o udzielenie zamówienia publicznego na realizację przedmiotowego zadania w sytuacji zaistnienia konieczności poprawy oczywistej omyłki oraz zmiany przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy odpowiedzialnych za realizację zobowiązań stron w okresie trwania umowy lub udzielonych gwarancji jakości. 4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ograniczenia zakresu podstawowego robót opisanych w przedmiarach robót. W przypadku określenia przez Zamawiającego takiej konieczności zostanie sporządzony aneks do umowy, a Wykonawca z tytułu ograniczenia zakresu podstawowego robót nie będzie dochodził żadnego odszkodowania. 5. Zamawiający przewiduje zmianę wysokości wynagrodzenia Wykonawcy również w przypadku powykonawczej zmiany ilości wykonanych robót i wprowadzenia do obowiązującej treści przedmiotu umowy robót zamiennych. 6. Strony jako roboty zamienne uznają roboty : a) innego rodzaju niż te opisane w kosztorysie ofertowym a dotyczące zakresu podstawowego przedmiotu umowy b) których wykonania nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy, a ze względu na odmienne warunki realizacji, technologię wykonania, stosowany materiał lub sprzęt nie można rozliczyć zgodnie z ust. 9, c) których wykonanie umożliwi prawidłowe wykonanie zakresu podstawowego przedmiotu umowy określonego w §1 ust.3 umowy, d) które w wyniku wycofania z bieżącej produkcji rynkowej materiałów i urządzeń wskazanych w przedmiocie zamówienia można wykonać zgodnie z podstawowym zakresem zamówienia lecz nie zgodnie z pierwotnymi wymaganiami Zamawiającego e) które w wyniku postępu technologicznego i nowych technologii budowlanych można wykonać w sposób korzystniejszy dla Zamawiającego bez zmiany zakresu podstawowego umowy i bez pogorszenia pierwotnych wymagań Zamawiającego. 7. Wprowadzenie do obowiązującej treści umowy robót zamiennych nastąpi na podstawie art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych poprzez : a) spisanie protokołu konieczności przez Kierownika Robót i Inspektora Nadzoru, b) spisaniem pomiędzy stronami aneksu do umowy, który będzie określał : - uzasadnienie wprowadzenia do realizacji robót zamiennych, - zakres i szacunkową wartość zakresu robót zamiennych - termin zakończenia robót budowlanych objętych niniejsza umową. 8. Wprowadzenie do obowiązującej treści umowy wartości rozliczenia końcowego uwzględniającego roboty zamienne i ograniczone nastąpi poprzez : a) przygotowanie przez Wykonawcę zgodnie z ust.10-11 niniejszego paragrafu kosztorysu powykonawczego dla wykonanego zakresu podstawowego robót z uwzględnieniem ewentualnych robót zamiennych lub ograniczonych, b) sprawdzenie i zaakceptowanie w/w kosztorysu powykonawczego przez stosownego ze względu na branże Inspektora Nadzoru , c) spisanie pomiędzy stronami stosownego aneksu finansowego do umowy 9. Kosztorys powykonawczy rozliczający zrealizowany przez Wykonawcę zakres podstawowy robót przewidzianych dokumentacją projektową i uwzględniający ewentualne roboty ograniczone będzie sporządzony według następujących zasad : a) ceny jednostkowe faktycznie wykonanych robót będą przyjmowane z kosztorysu ofertowego, a ilości wykonanych w tym okresie robót z książki obmiaru (lub inwentaryzacji powykonawczej). Jednak w ogólnym rozliczeniu, zmiana ustalonego w §10 ust. 1 wynagrodzenia nastąpi jedynie w przypadku, gdy ilość faktycznie wykonanych robót będzie różna od ilości przedstawionej w przedmiarze zakresu podstawowego robót. W takim przypadku wynagrodzenie określone w ust. 1 zostanie odpowiednio zmienione przy zachowaniu cen jednostkowych przedstawionych w kosztorysie ofertowym Wykonawcy. 10. Roboty zamienne będą rozliczone na podstawie kosztorysu powykonawczego przygotowanego przez Wykonawcę, a zatwierdzonego przez Inspektora Nadzoru. Kosztorys ten opracowany będzie w oparciu o następujące założenia: - ceny czynników produkcji dla poszczególnych branż (R-g, M, S, Kp, Kz, Z) zostaną przyjęte z kosztorysu ofertowego złożonego przez Wykonawcę w ofercie przetargowej, - w przypadku, gdy nie będzie możliwe rozliczenie danych robót zamiennych w oparciu o zapisy w ust. 9, brakujące ceny czynników produkcji (M i S) zostaną przyjęte z zeszytów SEKOCENBUD (jako średnie ceny materiałów i średnie ceny najmu sprzętu) z I kwartału 2012 r., - podstawą do określenia nakładów rzeczowych robót zamiennych będą normy i katalogi nakładów rzeczowych zawarte w kosztorysach ofertowych, a w przypadku ich braku inne odpowiednie pozycje KNR-ów. W przypadku braku odpowiednich pozycji w KNR-ach, zastosowane zostaną KNNR-y, KSNR-y, KNP i inne katalogi, a dopiero następnie wycena indywidualna Wykonawcy zatwierdzona przez Inspektora Nadzoru. Wykonawca powiadamia inspektora nadzoru o planowanym rozpoczęciu prac podlegających rozliczeniu indywidualnemu. - ustalenie odpowiedniej podstawy wyceny następować będzie z uwzględnieniem w pierwszej kolejności faktycznych parametrów materiału i sprzętu stosowanego we uzgodnieniu z Inspektorem nadzoru na placu budowy, w dopiero następnie materiału i sprzętu wykazanego w kosztorysie ofertowym do realizacji przedmiotu umowy, - dla materiałów oraz sprzętu nie wycenianych w cennikach SEKONCENBUD ceny będą określane na podstawie faktycznych cen zakupu oraz wynajmu (po udzielonych Wykonawcy rabatach) i udokumentowane potwierdzonymi za zgodność z oryginałem kserokopiami faktur pozwalającymi określić jakość i rodzaj wbudowanego materiału oraz zgodność z parametrami określonymi w dokumentacji projektowej; Zamawiający musi zaakceptować cenę materiału; Wykonawca w celu rozliczenia przedstawia faktury na co najmniej 80% ilości materiału podlegającego wbudowaniu i rozliczeniu. 11. Roboty dodatkowe i uzupełniające tzn. roboty dotyczące wykonania elementów budowlanych nie objętych zakresem podstawowym robót będą wprowadzone do realizacji poprzez : - udzielenie Wykonawcy zamówienia z wolnej ręki zgodnie z art. 67 ust 5-6 ustawy Prawo zamówień publicznych, - podpisanie pomiędzy stronami umowy na wykonanie robót dodatkowych lub uzupełniających. 12. Bez uprzedniej zgody Zamawiającego wykonane mogą być jedynie roboty niezbędne ze względu na bezpieczeństwo lub konieczność zapobieżenia awarii. Rozliczenie takich robót nastąpi zgodnie z ust 9 -11 niniejszego rozdziału. 13. Zamawiającemu przysługuje prawo ograniczenia zakresu gwarancji udzielonej przez Wykonawcę na urządzenia wymienione w poz. 4 - 7 tabeli nr 1 załącznika nr 1 do umowy. Wykonawca z tytułu takiego ograniczenia przez Zamawiającego zakresu gwarancji nie będzie dochodził żadnego odszkodowania.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.dwspit.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Dolnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Techniki w Polkowicach ul. Skalników 6b, 59-101 Polkowice.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.02.2013 godzina 12:00, miejsce: Dolnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Techniki w Polkowicach ul. Skalników 6b, 59-101 Polkowice - w sekretariacie (pok. 204).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.