eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bielsk Podlaski › Przebudowa drogi gminnej we wsi Stołowacz

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-10-13

Bielsk Podlaski: Przebudowa drogi gminnej we wsi Stołowacz
Numer ogłoszenia: 356390 - 2009; data zamieszczenia: 13.10.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Bielsk Podlaski , ul. Mickiewicza 46, 17-100 Bielsk Podlaski, woj. podlaskie, tel. 085 7306851, 7305031, faks 085 7302015.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bielskpodlaski.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi gminnej we wsi Stołowacz.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej nr 107487B na odcinku od drogi powiatowej nr 1575B do drogi powiatowej nr 1575B (początek i koniec drogi gminnej na drodze powiatowej). Przebudowa drogi gminnej polega na wykonaniu nawierzchni bitumicznej z betonu asfaltowego: warstwa ścieralna gr.5cm na podbudowie z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie grubości 20cm i warstwy mrozoochronnej grubości 30 cm oraz poboczy żwirowych stabilizowanych mechanicznie. Inwestycja jest zlokalizowana na działkach o numerach geodezyjnych: 65, 66 (pas drogi gminnej). Długość przebudowywanego odcinka drogi gminnej wynosi 391,86 m. Istniejący stan zagospodarowania terenu. Przebudowywany odcinek w chwili obecnej nie posiada nawierzchni utwardzonej, jedynie nawierzchnię gruntową o nierównomiernej szerokości 4-6m bez wyraźnie ukształtowanych poboczy. Na całej długości projektowanej przebudowy droga przebiega w poziomie istniejącego terenu lub w niewielkim nasypie 0-20 cm. Na odcinku od km 0+010 do km 0+080 występuje rów przydrożny prawostronny o głębokości od 0,3 do 0,5 m. Zieleń w istniejącym pasie drogowym wzdłuż przebudowywanego odcinka występuje w postaci pojedynczych drzew i krzewów. Skład gatunkowy istniejącej zieleni nie jest zróżnicowany. Z drzew występują przede wszystkim akacje, jesiony, buki, olchy, topole i wierzby. Stan zdrowotny zieleni jest generalnie dobry. W pojedynczych przypadkach występują drzewa i krzewy w stanie dobrym. Realizacja projektowanej inwestycji nie wymaga usunięcia zieleni rosnącej w pasie drogowym. Zieleń w pasie drogowym zostanie zabezpieczona przed uszkodzeniami w okresie wykonywania robót oraz poddana koniecznym zabiegom pielęgnacyjnym. Pod koroną drogi w km 0+388 występuje przepust rurowy betonowy o śr.40cm wymagający oczyszczenia. Droga przecina tereny upraw rolnych w obszarze zabudowy gospodarczej. Podłoże gruntowe. Na podstawie przeprowadzonego rozpoznania podłoża stwierdzono w podłożu drogi przeznaczonej do przebudowy obecność gruntów niespoistych poprzecinanych warstwami gruntów spoistymi oraz grunty nasypowe. Nasypy budowlane występują na prawie całym badanym odcinku i składają się z mieszaniny gruntów mineralnych - niespoistych. W podłożu stwierdzono występowanie piasków pylastych, piasku drobnego oraz pospółki gliniastej i gliny piaszczystej. Warunki wodne określa się jako przeciętne. Grunty zakwalifikowano do grupy nośności podłoża G2 i G3. Techniczna charakterystyka projektowanej inwestycji. Konstrukcja nawierzchni w ramach przebudowy: - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego BA 0/12,8 - 5 cm, - podbudowa z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie - 20cm, - warstwa mrozoochronna z pospółki - 30cm, Całkowita grubość przyjętej konstrukcji wynosi 55 cm. Pobocza i skarpy. Pobocza drogi zaprojektowano o grubości 10 cm i szerokości 0,75m od km 0+000,00 do km 0+086,67 oraz o szerokości 0,50 m na odcinku od km 0+086,67 do końca trasy, z gruntu naturalnego (pospółka) stabilizowanego mechanicznie. Skarpy w obrębie pasa drogowego należy zahumusować (grubość warstwy 10 cm) i obsiać trawą. Zjazdy do posesji. Na całym odcinku przebudowy drogi gminnej, po obu stronach pasa drogowego występują działki, które powinny mieć zapewniony dojazd. Na planie sytuacyjnym zaproponowano lokalizację zjazdów na w/w działki. Ze względu na niewystarczającą ilość miejsca w istniejącym pasie drogowym proponuje się pozostawienie istniejącego sposobu obsługi działki. Zjazdy zostaną wykonane z betonu asfaltowego w granicach pasa drogowego. Infrastruktura techniczna. W pasie drogowym przebudowywanej drogi i na terenie przyległym występują urządzenia infrastruktury technicznej - wodociąg oraz kabel telekomunikacyjny. W trakcie wykonywania robót nie planuje się przebudowy żadnych urządzeń towarzyszących. Przebudowa drogi nie spowoduje konieczności przebudowy urządzeń towarzyszących będących w pasie drogowym. Roboty drogowe w rejonie występowania urządzeń infrastruktury technicznej należy prowadzić ze szczególną ostrożnością. Sposób wytyczenia projektowanych rozwiązań. Wytyczenie obiektu powinno zostać wykonane przez uprawnionych geodetów. Rozwiązanie wysokościowe. Rozwiązania wysokościowe projektowanej przebudowy drogi zostały przedstawione na przekroju podłużnym poprzez podanie projektowanych rzędnych wysokościowych w charakterystycznych punktach oraz pokazanie projektowanych spadków podłużnych. Minimalne pochylenie podłużne niwelety wynosi 0,40% a maksymalne 1,11%. Na włączeniu do drogi powiatowej spadki wynoszą 1,65% oraz 3,64%. Projektowana trasa w przekroju podłużnym zostaje wyniesiona ponad niweletę drogi istniejącej o maks. 0,30cm. Zapewni to właściwe ukształtowanie korpusu drogi, nadanie jej normatywnych pochyleń poprzecznych oraz podłużnych a co za tym idzie poprawne odwodnienie korpusu drogi. Rozwiązanie takie nie koliduje z istniejącym uzbrojeniem podziemnym. Odwodnienie. Na całym odcinku projektowanej trasy przewiduje się odwodnienie powierzchniowe poprzez nadanie odpowiednich spadków podłużnych oraz poprzecznych jezdni i poboczy. Na odcinku ok. 80 m zostanie wykonany rów przydrożny prawostronny. Będzie on funkcjonował jako rów odparowujący. Istniejący wododział w km ok. 0+220 podzieli ilości wody spływającej z korony drogi średnio po połowie na odcinki od początku trasy do wododziału i od wododziału do końca trasy. Przewiduje się oczyszczenie istniejącego przepustu o śr. 40cm pod drogą gminną w km 0+388.00. Przepust jest w ciągu istniejącego rowu drogowego drogi powiatowej nr 1575B. Przekroje normalne. Na całym odcinku objętym opracowaniem założono spadek poprzeczny jezdni jako daszkowy o pochyleniu 2%, za wyjątkiem łuków poziomych i odcinka od km 0+232,15 do km 0+289,05 gdzie na prostej założono spadek jednostronny 2%. Spadki poprzeczne drogi zostały pokazane na planie sytuacyjnym. Przekrój daszkowy o spadku 2% jest na odcinkach prostych. Na trasie występują trzy łuki poziome o promieniach R=7m, R=35, R=7m, na których występuje pochylenie poprzeczne o wartości 2%. Ziemia roślinna. Założono zdjęcie warstwy ziemi urodzajnej do głębokości 20 cm. Humus powinien być składowany i ponownie wykorzystany przy robotach wykończeniowych związanych z uzupełnieniem poboczy i obsianiem traw. Roboty ziemne. Roboty związane są z wykonaniem wykopów oraz nasypów pod projektowaną konstrukcję nawierzchni. Wykopy w zakresie wykonania koryta pod warstwę podbudowy o głębokości maksymalnie 40 cm. Gospodarka odpadami. Gospodarka odpadami powstającymi w czasie budowy przedsięwzięcia powinna odbywać się zgodnie z przepisami w zakresie gospodarowania odpadami, a w szczególności z przepisami Ustawy z dnia 27.04.2001 r. o odpadach (Dz.U. Nr 62 poz. 628). W szczególności należy przestrzegać zasady zapobiegania powstawaniu odpadów lub minimalizacji ich ilości, a także wykorzystywania lub unieszkodliwiania tych odpadów w sposób zapewniający ochronę życia i zdrowia ludzi oraz ochronę środowiska. Wszystkie odpady powstające w czasie budowy powinny być ewidencjonowane przez wytwarzającego i odbiorcę. Odpady zaliczone do odpadów niebezpiecznych, powinny być wybierane i usuwane przez specjalistyczną firmę, posiadającą zezwolenie na wykonywanie tych prac. Następnie odpady te należy kierować do utylizacji zgodnie z obowiązującymi przepisami. Elementy z rozbiórek infrastruktury (słupy, kable) będą wykorzystane i zagospodarowane przez właściciela urządzeń. Odpady komunalne powinny być wywożone na składowisko komunalne. Powstające w trakcie budowy odpady niebezpieczne powinny być składowane w kontenerach i wywożone przez firmę posiadającą zezwolenie na usuwanie odpadów niebezpiecznych. Zakres zamówienia. Szczegółowy zakres zamówienia określony jest w dokumentacji technicznej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz przedmiarze robót..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45.23.24.51 - Roboty odwadniające i nawierzchniowe 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.12.2009.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 3.000,00 zł słownie: trzy tysiące złotych. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: -pieniądzu, -poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, -gwarancjach bankowych, -gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w w/w formach. Wadium wnoszone w pieniądzu winno być wpłacone przelewem na rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Brańsku o/Bielsk Podlaski Nr 32 80630001 0010 07062138 0006. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. Zamawiający zwraca wadium na zasadach określonych w art. 46 ustawy Pzp. Wykonawca, który nie wniesie wadium w wysokości określonej w SIWZ lub dopuszczalnej formie zostanie wykluczony z postępowania. Zamawiający nie dopuszcza wniesienia wadium w formie gotówki pod rygorem wykluczenia z postępowania. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: -odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, -nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, -zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełnią następujące warunki: -posiadają niezbędne uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. -posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. -znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. -nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia-nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w punkcie 10 SIWZ. Z treści dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż w/w warunki Wykonawca spełnił. Nie spełnienie chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych Zamawiający żąda: wypełnionego formularza OFERTA -załącznik nr 1 A do SIWZ wraz z kosztorysem ofertowym- załącznik nr 1 do SIWZ. -aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert złożony w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający żąda: -wykazu wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy-w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie z wykorzystaniem wzoru załącznik nr 3 do SIWZ. Wykaz musi zawierać co najmniej 2 roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie dróg o wartości co najmniej 200.000,00 zł brutto każda, poparty dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane należycie (referencje). -Wykazu osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności z wykorzystaniem wzoru załącznik nr 5 do SIWZ. Należy również dołączyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia jeżeli w przedstawionym wykazie Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował. Zamawiający wymaga od Wykonawcy dysponowanie minimum 1 pracownikiem z uprawnieniami do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie -kierownika budowy -branża drogowa, poparte dokumentami stwierdzającymi przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przynależnością do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa. W celu potwierdzenia przez Wykonawcę warunków znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, Zamawiający żąda: -polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 200.000,00 PLN- złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W celu potwierdzenia że, Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych. -oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust 1 i art. 44 ustawy z wykorzystaniem wzoru -załącznik nr 4 do SIWZ. W przypadku złożenia oferty wspólnej przez Wykonawców muszą spełniać następujące wymagania: Wykonawcy przedłożą wraz z ofertą umowę regulującą współpracę tych Wykonawców, która musi określać w sposób nie budzący wątpliwości Wykonawców odpowiedzialnych za złożoną ofertę i wykonanie zamówienia, zasady reprezentacji, zasady odpowiedzialności w tym w szczególności odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia. W odniesieniu do wymagań przedstawionych przez Zamawiającego każdy z Wykonawców oddzielnie musi udokumentować, że spełnia warunki udziału w postępowaniu. W przypadku warunku wymaganego doświadczenia, każdy z Wykonawców musi udokumentować doświadczenie z ostatnich 5 lat w realizacji co najmniej 2 robót budowlanych polegających na budowie lub przebudowie dróg o wartości co najmniej 200.000,00 zł brutto każda, poparte dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane należycie. W przypadku warunku potencjału ekonomicznego i technicznego Wykonawcy muszą go spełniać wspólnie. Wykonawcy występujący wspólnie, muszą upoważnić jednego spośród siebie jako przedstawiciela pozostałych w postępowaniu o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy, a jego upoważnienie musi być udokumentowane pełnomocnictwem podpisanym przez upełnomocnionych przedstawicieli pozostałych Wykonawców. Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie wskazywać czynności do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony. Pełnomocnictwa muszą być wniesione w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza lub wystawcę dokumentu. Jeżeli osoba/osoby podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo musi w swej treści wyraźnie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów na potwierdzenie uprawnienia do wykonywania określonej działalności Wykonawca postępuje zgodnie z § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą zostać złożone (Dz. U. z 2006 r. Nr 87, poz. 605 z późn. zm.). Dokumenty mogą być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bielskpodlaski.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Bielsk Podlaski ul. Mickiewicza 46 17-100 Bielsk Podlaski pokój nr 7.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.11.2009 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Bielsk Podlaski ul. Mickiewicza 46 17-100 Bielsk Podlaski Biuro Podawcze Urzędu Gminy Bielsk Podlaski.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.