eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Świadczenie usług prawniczych i doradczych w szczególności z zakresu stosowania przepisów Prawa zamówień publicznych, udzielaniu porad prawnych, sporządzaniu opinii prawnych oraz kontroli prawidłowości udzielania zamówień publicznych przez Beneficjentów projektów realizowanych w ramach POIiŚ - priorytetu XI Kultura i dziedzictwa Kulturowe

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2014-01-31

Warszawa: Świadczenie usług prawniczych i doradczych w szczególności z zakresu stosowania przepisów Prawa zamówień publicznych, udzielaniu porad prawnych, sporządzaniu opinii prawnych oraz kontroli prawidłowości udzielania zamówień publicznych przez Beneficjentów projektów realizowanych w ramach POIiŚ - priorytetu XI Kultura i dziedzictwa Kulturowe
Numer ogłoszenia: 35442 - 2014; data zamieszczenia: 31.01.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 262909 - 2013r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Ministerstwo Kultury i Dzidzictwa Narodowego, ul. Krakowskie Przedmieście 15/17, 00-071 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 42 10 100, faks 022 82 88 773.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług prawniczych i doradczych w szczególności z zakresu stosowania przepisów Prawa zamówień publicznych, udzielaniu porad prawnych, sporządzaniu opinii prawnych oraz kontroli prawidłowości udzielania zamówień publicznych przez Beneficjentów projektów realizowanych w ramach POIiŚ - priorytetu XI Kultura i dziedzictwa Kulturowe.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Realizacja zamówienia polegać będzie na świadczeniu przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usług prawniczych i doradczych w szczególności z zakresu stosowania przepisów Prawa zamówień publicznych, udzieleniu porad prawnych, sporządzaniu opinii prawnych, oraz kontroli prawidłowości udzielania zamówień publicznych przez Beneficjentów projektów realizowanych w ramach POIiŚ - priorytetu XI Kultura i Dziedzictwo Kulturowe. Szacowana ilość godzin wykonywania usług wynosi: 940 godzin. Zamawiający zastrzega, że nie gwarantuje zlecenia usług prawnych będących przedmiotem niniejszego zamówienia na kwotę maksymalnego wynagrodzenia wskazanego przez Wykonawcę w złożonej ofercie i z tego tytułu Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie. Wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy wynika z faktycznie i poprawnie zrealizowanych zleceń. Wskazane w SIWZ ilości 940 godzin oraz wynikająca z przemnożenia przez stawkę godzinową wartość oferty brutto służy do porównania ofert oraz wyboru najkorzystniejszej oferty. Zamawiający zobowiązuje się do zrealizowania zamówienia co najmniej w 50%, tj. w ilości co najmniej 470 godzin. Świadczenie usług prawniczych w ramach realizowanych zadań przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego będzie dotyczyło: Sporządzania ekspertyz i opinii prawnych w zakresie badania prawidłowości przeprowadzenia procedury przetargowej przez Beneficjentów realizujących projekty w ramach XI Priorytetu PO IiŚ. Opinia prawna w zakresie ww. obejmie między innymi następujące elementy: Czy zastosowano prawidłowy tryb procedury przetargowej; Czy opis przedmiotu zamówienia jest zgodny z postanowieniami Ustawy PZP oraz innymi regulacjami prawnymi obowiązującymi w tym zakresie; Czy procedurę przetargową przeprowadzono zgodnie z Ustawą PZP; Czy Umowę z wykonawcą zawarto zgodnie z wymogami Ustawy PZP; Wykonawca podczas sporządzania opinii uwzględni zapisy Wytycznych MRR w zakresie kontroli realizacji POIiŚ. Odniesienie się do orzeczeń Zespołu Arbitrów Krajowej Izby Odwoławczej UZP dla podobnych przypadków lub wyroków Sądów Okręgowych w przedmiotowych sprawach; W przypadku stosowania wyłączenia z PZP np. na podst. art. 4, ocena prawidłowości postępowania zgodnie z KC i Wytycznymi MRR dla POIiŚ w tym zakresie; 1Opinia prawna powinna być wykonana wedle najlepszej wiedzy wykonawcy, który uzupełni ją o elementy istotne dla podjęcia przez Zamawiającego decyzji, czy stwierdzone uchybienia w prawidłowości procedury przetargowej mogą skutkować odmową refundacji poniesionych przez Beneficjenta wydatków. Podsumowanie opinii powinno zawierać zakres stwierdzonych naruszeń podczas kontroli udzielania zamówień publicznych skutkujących korektą finansową. Stwierdzone nieprawidłowości muszą być zgodne z dokumentem Wymierzanie korekt finansowych za naruszenia prawa zamówień publicznych związane z realizacją projektów współfinansowanych ze środków funduszy UE wraz z załącznikiem nr 1 (zwanym dalej Taryfikatorem). Ponadto wykonawca ma obowiązek wobec stwierdzonej nieprawidłowości powołać się na odpowiednią tabelę i pozycję Taryfikatora, procentowego wskaźnika korekty za dane naruszenie oraz wskazać jaką korektę najwyższą należy naliczyć; W przypadku stwierdzenia braków w przedłożonej dokumentacji przetargowej wykonawca w ramach wynagrodzenia za przedmiotową kontrolę jest zobowiązany wskazać brakujące dokumenty Zamawiającemu w celu skierowania przez Zamawiającego do beneficjenta pisma o uzupełnienie dokumentów przetargowych. Następnie Wykonawca sprawdzi otrzymane uzupełnienia w dokumentacji przetargowej celem dokonania kompletnej i ostatecznej opinii prawnej w zakresie kontroli zamówienia publicznego przed jej odebraniem. Wykonawca może być także zobowiązany do sporządzenia innych opinii prawnych związanych z realizacją umów o dofinansowanie, projektów lub programu PO IiŚ. W takim przypadku Zamawiający wspólnie z Wykonawcą ustalą szczegóły dotyczące sporządzenia przedmiotowej opinii prawnej. - Opracowanie projektów decyzji administracyjnych dotyczących zwrotu środków (odt. XI Priorytetu PO IiŚ) na mocy obowiązujących przepisów prawnych w oparciu o zgromadzone w przedmiotowej sprawie dokumenty. - Udzielanie porad, opinii i konsultacji, opracowanie oraz ocena formalno-prawna i merytoryczna dokumentów, w tym specyfikacji istotnych warunków zamówienia dla postępowań realizowanych przez zamawiającego współfinansowanych w ramach Pomocy Technicznej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. - Opracowanie projektów zawiadomienia o popełnieniu czynu noszącego znamiona naruszenia dyscypliny finansów publicznych do Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych (dot. XI Priorytety POIiŚ) na mocy obowiązujących przepisów prawnych w oparciu o zgromadzone w przedmiotowej sprawie dokumenty. - Kontrola formalno-prawna zgodności dokumentacji udzielanych zamówień publicznych z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych, prawa europejskiego, Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego, w tym również Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dla postępowań prowadzonych przez: - Beneficjentów projektów realizowanych w ramach XI priorytetu Kultura i dziedzictwo kulturowe POIiŚ, - Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach projektów współfinansowanych z Pomocy Technicznej POIiŚ. Wykonawca zobowiązany będzie ponadto do przedstawienia syntetycznych miesięcznych sprawozdań ze zrealizowanych usług zawierającego co najmniej: określenie osoby zlecającej poszczególne usługi, zakres usługi wraz z listą otrzymanych dokumentów, datę zlecenia przedmiotu usług, czas poświęcony na ich realizację oraz termin realizacji poszczególnych usług. Wszystkie dokumenty niezbędne do przygotowania opinii, analiz, ekspertyz Wykonawca będzie odbierał osobiście od Zamawiającego w terminie 2 dni od otrzymania informacji o gotowości Zamawiającego do przekazania dokumentacji (dokumentacja będzie przekazywana w formie papierowej i/lub elektronicznej) a przedmiotowe wyniki swoich analiz przedkładał również Zamawiającemu w dwóch egzemplarzach w wersji papierowej oraz jednym w wersji elektronicznej (edytowalnej i pdf ). Dokumentacja przekazana Wykonawcy w oryginale podlega zwrotowi - w przypadku konieczności wykonania kserokopii jakichkolwiek dokumentów Wykonawca wykona przedmiotowe kserokopie na własny koszt. Wykonawca zobowiązany jest również do udziału w ewentualnych spotkaniach z Beneficjentami Projektów i lub Zamawiającym. Zamawiający przewiduje uśredniając jedno spotkanie w ramach jednego Projektu (maksymalnie 78 Projektów). Koszt udziału Wykonawcy w takich spotkaniach powinien być uwzględniony w stawce godzinowej usługi i nie podlega oddzielnemu ani dodatkowemu wynagrodzeniu. Opinia prawna powinna być sporządzona przez Wykonawcę według wzoru określonego przez Zamawiającego i zawierać opis stanu faktycznego, wskazanie stwierdzonych nieprawidłowości i uchybień, szczegółowe uzasadnienie faktyczne i prawne dotyczące stwierdzonych nieprawidłowości i uchybień, obejmujące powołanie się na wyroki: KIO, Sądów Okręgowych, ETS, stanowisk i opinii Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, komentarze do ustawy Pzp, orzeczenia GKO potwierdzające stwierdzone nieprawidłowości i uchybienia, ocenę postępowania. Opinia winna zawierać elementy istotne dla podjęcia przez Zamawiającego decyzji, czy stwierdzone nieprawidłowości i uchybienia mogą skutkować nałożeniem korekt finansowych wskazanych w załączniku nr 1 Wskaźniki procentowe do obliczenia wartości korekty finansowej za naruszenia przy udzielaniu zamówień publicznych, współfinansowanych ze środków funduszy UE do dokumentu: Wymierzanie korekt finansowych za naruszenia prawa zamówień publicznych związane z realizacją projektów współfinansowanych ze środków funduszy UE. Podsumowanie opinii powinno zawierać również ocenę istotności ujawnionych nieprawidłowości, w tym skutkujących nałożeniem korekty finansowej. Wykonawca ma obowiązek wobec stwierdzonej nieprawidłowości powołać się na odpowiednią tabelę, pozycję taryfikatora i procentowy wskaźnik korekty za dane naruszenie oraz wskazać jaką korektę należy naliczyć. Ponadto opinia prawna winna zawierać rekomendacje dla Zlecającego Beneficjenta dotyczące danego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Opinie obejmują również ustalenie czy ujawnione nieprawidłowości stanowią okoliczności mogące wskazywać na naruszenie dyscypliny finansów publicznych zgodnie z ustawą o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych wraz z odwołaniem się do odpowiednich przepisów tej ustawy lub popełnienie przestępstwa wraz ze wskazaniem przepisów prawnych, które mogły zostać naruszone. Ponadto opinie prawne winny zawierać zalecenia/rekomendacje dotyczące stwierdzonych nieprawidłowości i uchybień. W celu udokumentowania przeprowadzania weryfikacji zamówień publicznych wraz z opinią wykonawca przekaże zamawiającemu wypełnione listy sprawdzające przygotowane na podstawie list przekazanych przez Zamawiającego i zgodne w wytycznymi POIiS. W przypadku wystąpienia błędów w opiniach z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy lub gdy według oceny Zamawiającego opinia wymaga dokonania zmian lub uzupełnień Wykonawca bez żądania dodatkowego wynagrodzenia, dokona stosownych zmian i uzupełnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego. Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej do wartości co najmniej 3.000.000,00 zł (słownie: trzy miliony zł) w okresie realizacji zamówienia. W przypadku krótszego okresu ubezpieczenia, po jego zakończeniu, Wykonawca zobowiązany będzie do przedłużenia ubezpieczenia na cały okres trwania realizacji zamówienia z zachowaniem ciągłości ubezpieczenia...

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.10.00.00 - Usługi prawnicze .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg ograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Wydatek finansowany przez Unie Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budzetu państwa w ramach pomocy technicznej POIiŚ..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 31.01.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 5.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: .

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Kancelaria Radców Prawnych Ćwik i Partnerzy Spółka Partnerska, Al. Szucha 8, 00-582 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 114634,15 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 55366,00

  • Oferta z najniższą ceną: 55366,00 / Oferta z najwyższą ceną: 323736,00

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.