eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bielsko-Biała › Wzmocnienie uszkodzonych elementów stropu i ścian sieni wejściowej na podwórko i klatki schodowej w budynku przy ul. 11 Listopada 64 w Bielsku-Białej

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2014-10-24

Bielsko-Biała: Wzmocnienie uszkodzonych elementów stropu i ścian sieni wejściowej na podwórko i klatki schodowej w budynku przy ul. 11 Listopada 64 w Bielsku-Białej
Numer ogłoszenia: 354130 - 2014; data zamieszczenia: 24.10.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Bielsku-Białej, ul. Lipnicka 26, 43-300 Bielsko-Biała, woj. śląskie, tel. 33 499 06 02, faks 33 499 06 02; 499 06 11.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wzmocnienie uszkodzonych elementów stropu i ścian sieni wejściowej na podwórko i klatki schodowej w budynku przy ul. 11 Listopada 64 w Bielsku-Białej.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Wzmocnienie uszkodzonych elementów stropu i ścian sieni wejściowej na podwórko i klatki schodowej w budynku przy ul. 11 Listopada 64 w Bielsku-Białej.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.25.00 - Roboty murarskie i murowe 45.26.26.00 - Różne specjalne roboty budowlane .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 23.10.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • PHU OPIFEX, ul. Brodzińskiego 14/11, 43-300 Bielsko-Biała, kraj/woj. śląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 11254,92 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 11527,00

  • Oferta z najniższą ceną: 11527,00 / Oferta z najwyższą ceną: 11527,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uzasadnienie prawne: art. 67 ust. 1 pkt. 5 lit. b) - w przypadku udzielenia dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, a wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Uzasadnienie faktyczne: W trakcie prowadzonych prac remontowych zabytkowego budynku położonego przy ul. 11 Listopada 64, które obejmowały swoim zakresem między innymi remont sieni prowadzącej na podwórko, realizowanych przez Wykonawcę - firmę OPIFEX z Bielska-Białej, okazało się, że po skuciu tynków ze sklepień nad sienią przejazdową, odsłonięte zostały liczne rysy, spękania i szczeliny sklepienia łukowego nad bramą oraz stropu łukowego nad sienią od strony podwórka. Ponadto stwierdzono odspojenie się jednej ze ścian budynku na zewnątrz w stronę podwórka. Taki stan rzeczy, niemożliwy wcześniej do przewidzenia, spowodował wstrzymanie robót budowlanych na przedmiotowym budynku, co zostało potwierdzone wpisem z dnia 26. 08. 2014r do dziennika budowy, a budynek, zgodnie z § 8 zawartej umowy został zabezpieczony poprzez podstemplowanie na całej długości sieni budynku. Do celów postępowania przetargowego i określenia zakresu prac remontowych do wykonania na przedmiotowym zabytkowym budynku mieszkalnym, została przygotowana odpowiednia Dokumentacja Projektowa wraz z Programem Prac Konserwatorskich, określających sposób ich wykonania. Autor dokumentacji projektowej oraz programu prac konserwatorskich wykonał co prawda, w celach projektowych, kilka odkrywek w sieni budynku w miejscach, które były dostępne i wykazywały prawdopodobieństwo mocniejszego zużycia sklepień (dokumentacja zdjęciowa ujęta w programie prac konserwatorskich), ale nie stwierdzono w tych miejscach tak znacznych uszkodzeń jakie wystąpiły po odkuciu całości tynków i oczyszczeniu powierzchni murów. Dopiero kompletne odkucie starych tynków wykazało, że pomiędzy cegłami sklepienia odsłonięte zostały liczne rysy, których szerokość dochodzi do 2 cm - 3 cm, podobne rysy występują również na łukowym nadprożu bramy prowadzącej z sieni na podwórko, a ponadto na parterze i na piętrze budynku widoczna jest wyraźna rysa pomiędzy sklepieniem i ścianą zewnętrzną od strony podwórka. Rysa ta jest szersza na piętrze niż na parterze, co świadczy o odspojeniu tej ściany w kierunku podwórka, co grozi jej osunięciem i zagraża bezpieczeństwu lokatorów zamieszkujących budynek. Na tej podstawie można stwierdzić, że zaistniała sytuacja nie stanowi zaniedbania ze strony Zamawiającego, gdyż dokonane przez autora programu prac konserwatorskich odkrywki wykonane zostały w ilościach ekonomicznie i technicznie uzasadnionych i na ich podstawie Zamawiający i autor projektu przewidział zakres prac do przetargu, a przygotowanie postępowania przetargowego nastąpiło przy zamieszkałym budynku. Ponieważ wykonanie całości zakresu zamówienia podstawowego (remontu elewacji, wymianie okien, wymianie instalacji elektrycznej w sieni budynku i pozostałe) jest uzależnione od wykonania zabezpieczenia konstrukcji budynku, które wyniknęło na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, tak więc wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Z uwagi na charakter (rodzaj) uwidocznionych uszkodzeń stało się niezbędne wykonanie specjalistycznej ekspertyzy polegającej na sprawdzeniu stanu sklepień i występujących w nich zarysowań oraz sprawdzeniu ściany zewnętrznej budynku od strony podwórka, która to ekspertyza określałaby również sposób zabezpieczenia budynku przed dalszym jego pękaniem oraz sposób wykonania robót zabezpieczających, gdyż do czasu wykonania ekspertyzy oraz realizacji jej zaleceń niemożliwe jest wykonywanie jakichkolwiek robót budowlanych, z uwagi na bezpieczeństwo lokatorów. W związku z tym niezwłocznie zlecono opracowanie takiej ekspertyzy uprawnionemu w zakresie konstrukcji projektantowi. Na czas oczekiwania na sporządzenie specjalistycznej ekspertyzy i niezbędnych obliczeń konstrukcyjnych zabezpieczono budynek oraz przerwano wykonywanie wszystkich prac budowlanych na budynku. Po otrzymaniu od projektanta projektu budowlanego wraz z ekspertyzą remontu stropu nad sienią wejściową i łuku nad bramą od strony podwórka okazało się, że cały budynek nie posiada kotwień, które mogłyby stworzyć opór dla sił poziomych wynikających z pracy sklepień tworzących bardzo skomplikowany układ łuków i lunet, niezbędnym więc jest, do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego spięcie całego budynku. Ponieważ jednak kompleksowe spięcie całego budynku nie jest możliwe ze względu na zajmujących mieszkania lokatorów, w zaistniałej sytuacji należy wykonać kotwienie tylnej ściany zewnętrznej ze ścianami sieni, klinowanie rys w sklepieniu i w łuku bramy oraz cerowanie mniejszych rys pionowych pod sklepieniami, m. in. poprzez wykonanie ściąg spinających pęknięcia na ścianie budynku. Taki zakres robót dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym konieczny do wykonania, spowodował, iż celem prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego wykonanie robót dodatkowych stało się niezbędne i konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, a wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego, w związku z czym, zgodnie z przepisem art. 67 ust. 1 pkt. 5 lit. b) ustawy Pzp, udzielono wykonawcy, który realizuje roboty budowlane w ramach zamówienia podstawowego, zamówienia dodatkowego nieprzekraczającego łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia podstawowego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.