eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wrocław › Dostawę różnych odczynników laboratoryjnych i chemicznych, testów i materiałów zużywalnych

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-09-02

Wrocław: Dostawę różnych odczynników laboratoryjnych i chemicznych, testów i materiałów zużywalnych
Numer ogłoszenia: 353950 - 2013; data zamieszczenia: 02.09.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Zespół Specjalistycznej Opieki Zdrowotnej , ul. Dobrzyńska 21/23, 50-403 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 71 7747790, faks 71 7747790.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dobrzynska.wroc.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: www.dobrzynska.wroc.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawę różnych odczynników laboratoryjnych i chemicznych, testów i materiałów zużywalnych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa odczynników laboratoryjnych, odczynników chemicznych, testów oraz materiałów zużywalnych (zwanych dalej odczynnikami) przez okres 24 miesięcy na potrzeby Wojewódzkiego Zespołu Specjalistycznej Opieki Zdrowotnej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa formularz asortymentowo - cenowy stanowiący załącznik nr 2 do niniejszego s.i.w.z. Formularz asortymentowo - cenowy zawiera 7 pakietów zamkniętych..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.12.41.31-2, 33.60.00.00-6, 33.69.40.00-1, 33.19.00.00-8, 33.69.65.00-0, 33.69.63.00-8, 33.69.63.00-8.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 7.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 24.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie opisuje i nie wyznacza szczególnych warunków w tym zakresie

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie opisuje i nie wyznacza szczególnych warunków w tym zakresie

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie opisuje i nie wyznacza szczególnych warunków w tym zakresie

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie opisuje i nie wyznacza szczególnych warunków w tym zakresie

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie opisuje i nie wyznacza szczególnych warunków w tym zakresie

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy P.z.p. (zał. nr 3 do s.i.w.z.) oświadczenie o nie zaleganiu z opłacaniem podatków we właściwym terytorialnie Urzędzie Skarbowym (zał. nr 1 do s.i.w.z.) oświadczenie o nie zaleganiu z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne we właściwym oddziale ZUS lub KRUS (zał. nr 1 do s.i.w.z.) informację, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 lub listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej Oświadczenie, że zaoferowane odczynniki posiadają dokumenty potwierdzające dopuszczenie do stosowania w Polsce lub certyfikaty CE (jeżeli dotyczy) - zał. nr 1 do s.i.w.z. Oświadczenie, że zaoferowane odczynniki zostały wpisane / zgłoszone do rejestru wyrobów medycznych (jeżeli jest wymagane) - zał. nr 1 do s.i.w.z. wypełniony i podpisany formularz oferty (zał. nr 1 do s.i.w.z.) wypełniony i podpisany formularz asortymentowo-cenowy (zał. nr 2 do s.i.w.z.) oświadczenie o zobowiązaniu do dostawy przedmiotu zamówienia do siedziby Zamawiającego w godzinach urzędowania - z wniesieniem do miejsca wskazanego przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego - na własny koszt i ryzyko z zapewnieniem właściwego transportu gwarantującego bezpieczną i bezusterkową dostawę (zał. nr 1 do s.i.w.z.) oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia oraz załącznikami do niej, a także projektem umowy jak również do sposobu przekazywania informacji przez upoważnionych przedstawicieli Zamawiającego i nie wnosi do nich żadnych zastrzeżeń (zał. nr 1 do s.i.w.z.) zaparafowany projekt umowy, który stanowi zał. nr 5 do s.i.w.z. oświadczenie o zapoznaniu się ze wszystkimi modyfikacjami wprowadzonymi przez Zamawiającego na drodze wyjaśnień treści s.i.w.z. (zał. nr 1 do s.i.w.z.) oświadczenie, że Wykonawca zobowiązuje się w przypadku dokonania wyboru jego oferty, do zawarcia umowy na warunkach i w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego (zał. nr 1 do s.i.w.z.) oświadczenie, że wszystkie oferowane elementy dostaw są zgodne z wymogami zawartymi w s.i.w.z. oraz jego załącznikami (zał. nr 1 do s.i.w.z.) oświadczenie, że Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego przedstawi dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań dotyczących zaoferowanego przedmiotu zamówienia (zał. nr 1 do s.i.w.z.) oświadczenie, że oferowany przedmiot zamówienia został wprowadzony do obrotu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej lub został sprawdzony na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w celu używania na tym terytorium oraz spełnia warunki dopuszczenia zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa (na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca przedstawi dokumenty potwierdzające powyższe oświadczenie) (zał. nr 1 do s.i.w.z.) oświadczenie, że oferowane wyroby spełniają wszystkie wymagania ustawy o wyrobach medycznych z dnia 20 maja 2010 r. (Dz. U. z 2010r. Nr 107, poz. 679 z późn. zm.)-zał. nr 1 do s.i.w.z. oświadczenie, że oferowane wyroby spełniają wymagania zasadnicze określone w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 12 stycznia 2011r. w sprawie wymagań zasadniczych oraz procedur oceny zgodności wyrobów medycznych do diagnostyki in vitro (Dz. U. z 2011r. Nr 16 poz. 75) oraz załącznikach do wymienionego rozporządzenia - zał. nr 1 do s.i.w.z.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

a)zmiany danych Wykonawcy i Zamawiającego: tj. w przypadku zmiany danych firmy Wykonawcy i Zamawiającego (np. adresu, nazwy, itd.) w przypadku m.in. przejęć, przekształceń, zmiany siedziby itp. b)zmiany numeru/oznaczenia katalogowego towaru w przypadku jego zmiany przez producenta czy dystrybutora, przy zachowaniu dotychczasowych parametrów produktów, c)zmiany nazwy odczynnika przy zachowaniu tożsamości jego parametrów i właściwości, w przypadku zmiany nazwy odczynnika przez producenta lub dystrybutora, d)zastąpienia odczynnika objętego umową innym odczynnikiem zamiennym, tj. o parametrach nie gorszych w stosunku do odczynnika objętego umową, w przypadku: -wystąpienia przejściowego braku odczynnika objętego umową z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, -zakończenia produkcji lub wycofania z rynku odczynnika będącego przedmiotem umowy, -zmian rynkowych, których przewidzieć nie można było w chwili składania ofert, -wprowadzenia przez Wykonawcę na rynek odczynników o parametrach lepszych niż przedmiot umowy po zawarciu umowy, e)zmiany ceny jednostkowej netto opakowania określonej w formularzu cenowym w przypadku zmiany sposobu konfekcjonowania produktu i liczby opakowań (zwiększenie/zmniejszenie wielkości opakowania), przy zachowaniu ceny jednostkowej za oznaczenie, f)zmiany, o których mowa w ust. 1 pkt. b - e, nie mogą skutkować zmianą, wartości umowy i nie mogą być niekorzystne dla Zamawiającego, g)Zamawiający dopuszcza zmniejszenie ceny jednostkowej przedmiotu zamówienia w przypadku obniżenia cen przez producenta, h)zmiana terminu realizacji dostaw odczynników, jeżeli jego dotrzymanie stanie się niemożliwe w razie zaistnienia okoliczności, za które żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności i których strony przy zachowaniu należytej staranności nie mogły przewidzieć przy zawieraniu j umowy, a które mogą skutkować niemożnością dotrzymania terminów, i)ustawowej zmiany wysokości stawki podatku od towarów i usług VAT: Zamawiający wyraża zgodę na zmianę cen brutto towarów w trakcie realizacji umowy, w przypadku ustawowej zmiany wysokości stawki podatku VAT dla przedmiotu umowy, j)nadzwyczajnej zmiany stosunków, których spełnianie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami lub groziłoby, co najmniej jednej ze stron rażącą stratą, a czego strony nie mogły przewidzieć przy zawarciu umowy, k)wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów w zakresie mającym wpływ na realizację umowy, l)gdy podczas realizacji umowy wystąpią nieprzewidywalne zdarzenia lub okoliczności, które uniemożliwiają zrealizowanie przedmiotu zamówienia w sposób, w zakresie i w terminie przewidzianym w ofercie. Powyższe zmiany nie mogą skutkować zmianami ogólnej wartości umowy. Zmiany będą wprowadzone po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym oraz właściwym udokumentowaniu przez Wykonawcę, wyłącznie w formie pisemnej (aneks), za zgodą stron pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.dobrzynska.wroc.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wojewódzkiego Zespo.u Specjalistycznej Opieki Zdrowotnej przy ul. Dobrzyńskiej 21/23, 50-403 Wroc.aw pok. nr 432 IV piętro..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.09.2013 godzina 11:00, miejsce: Sekretariat WZSOZ z siedzibą we Wroc.awiu przy ul. Dobrzyńskiej 21/23 pok. nr 419 IV piętro w godzinach 7:30 - 15:00..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Paski do analizy moczu.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa pasków do analizy moczu przez okres 24 miesięcy na potrzeby Wojewódzkiego Zespołu Specjalistycznej Opieki Zdrowotnej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa formularz asortymentowo - cenowy stanowiący załącznik nr 2.1 do niniejszego s.i.w.z. Formularz asortymentowo - cenowy..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.12.41.31-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Testy serologiczne.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa testów serologicznych przez okres 24 miesięcy na potrzeby Wojewódzkiego Zespołu Specjalistycznej Opieki Zdrowotnej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa formularz asortymentowo - cenowy stanowiący załącznik nr 2.2 do niniejszego s.i.w.z. Formularz asortymentowo - cenowy..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.60.00.00-6, 33.69.40.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Probówka do izolowania pasożytów z kału metodą wirówkową.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa probówek do izolowania pasożytów z kału metodą wirówkową przez okres 24 miesięcy na potrzeby Wojewódzkiego Zespołu Specjalistycznej Opieki Zdrowotnej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa formularz asortymentowo - cenowy stanowiący załącznik nr 2.3 do niniejszego s.i.w.z. Formularz asortymentowo - cenowy..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.19.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Barwniki i odczynniki różne.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa barwników i odczynników różnych przez okres 24 miesięcy na potrzeby Wojewódzkiego Zespołu Specjalistycznej Opieki Zdrowotnej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa formularz asortymentowo - cenowy stanowiący załącznik nr 2.4 do niniejszego s.i.w.z. Formularz asortymentowo - cenowy..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Odczynnik Rosina, olejek immersyjny.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna odczynników Rosina, olejek immersyjny przez okres 24 miesięcy na potrzeby Wojewódzkiego Zespołu Specjalistycznej Opieki Zdrowotnej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa formularz asortymentowo - cenowy stanowiący załącznik nr 2.4 do niniejszego s.i.w.z. Formularz asortymentowo - cenowy..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0, 33.69.63.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Antygen kardiolipinowy VDRL z buforem.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa antygenu kardiolipinowego VDRL z buforem przez okres 24 miesięcy na potrzeby Wojewódzkiego Zespołu Specjalistycznej Opieki Zdrowotnej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa formularz asortymentowo - cenowy stanowiący załącznik nr 2.6 do niniejszego s.i.w.z. Formularz asortymentowo - cenowy zawiera 7 pakietów zamkniętych..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Odczynniki chemiczne.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa odczynników chemicznych przez okres 24 miesięcy na potrzeby Wojewódzkiego Zespołu Specjalistycznej Opieki Zdrowotnej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa formularz asortymentowo - cenowy stanowiący załącznik nr 2.7 do niniejszego s.i.w.z..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.63.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.