To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2016-11-28
Ogłoszenie nr 352849 - 2016 z dnia 2016-11-28 r.
Golub-Dobrzyń: Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu miasta Golubia-Dobrzynia
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Nazwa projektu lub programuZamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 33590-2016
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowanianie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiającychnie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiejnie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Golub-Dobrzyń, krajowy numer identyfikacyjny
52346500000, ul.
Pl. Tysiąclecia
25,
87400
Golub-Dobrzyń, państwo
Polska, woj.
kujawsko-pomorskie, tel.
0-56 683-54-10, faks
0-56 683-54-15, e-mail
wigum@golub-dobrzyn.pl
Adres strony internetowej (URL): www.golub-dobrzyn.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu miasta Golubia-Dobrzynia
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu miasta Golubia-Dobrzynia ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych.Szczegółowy zakres określa określa wzór umowy stanowiący załącznik do zaproszenia do negocjacji.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.5) Główny Kod CPV:
90500000-2
Dodatkowe kody CPV:
90511000-2,
90512000-9,
90513100-7,
90513200-8,
90514000-3,
90533000-2
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 02/11/2016 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT420000.00 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert1 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Sprawdź tą firmę: IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 453600.00 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z olnej ęki
na podstawie art. 67 ust.1 pkt 3
ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Konieczność wszczęcia postępowania w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp., dla przedmiotowego zadania wynika z faktu, iż ustawodawca na podstawie art. 3 ust. 2 oraz art. 6c i 6f ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2013 poz. 1399 z późn.zm.), zwana w dalszej treści ustawą ucpg, nałożył na gminy obowiązek zapewnienia czystości i porządku na swoim terenie oraz obowiązek zorganizowania odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, którzy zamieszkują na terenie gminy, z jednoczesną możliwością ustanowienia w drodze aktu prawa miejscowego, możliwości odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne.
Zamawiający informuje, iż stosowny przetarg nieograniczony pn. "Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu miasta Golubia-Dobrzynia" został wszczęty w dniu 28 lipca 2015 r., a ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej 2016/S 147-266743 z dnia 2 sierpnia 2016 r., z pierwotnym terminem składania i otwarcia ofert na dzień 7 września 2016 r. W wyznaczonym terminie zostały złożone trzy oferty.
W dniu 19 września 2016 r. na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn.zm.) postępowanie zostało unieważnione.
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego zostało przeprowadzone na podstawie ustawy prawo zamówień publicznych (p.z.p.) nieuwzględniającej obszernej nowelizacji wprowadzonej ustawą o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw z dnia 22 czerwca 2016 r., która weszła w życie 28 lipca 2016 r. Zamawiający nie był uprawniony do zastosowania przepisów przejściowych zawartych w art. 16 o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw z dnia 22 czerwca 2016 r., zgodnie z którymi do postępowań o udzielenie zamówienia publicznego wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie tej ustawy (tj.28 lipca 2016 r.) stosuje się przepisy dotychczasowe. Zamawiający przekazał ogłoszenie o zamówieniu Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej dnia 28 lipca 2016 r., czyli w dniu obowiązywania znowelizowanej ustawy prawo zamówień publicznych. Zgodnie z art. 2 ust. 7a, w zw. z art. 40 ust. 3 i 42 p.z.p. za datę wszczęcia postępowania należy przyjąć dzień ukazania się ogłoszenia o zamówieniu, co w niniejszym postępowaniu miało miejsce dnia 2 sierpnia 2016 r., kiedy ogłoszenie ukazało się w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niezastosowanie znowelizowanych przepisów p.z.p. spowodowało, iż postępowanie dotknięte było nieusuwalnymi wadami, w stopniu uniemożliwiającym zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy, które opisane są poniżej.
Zamawiający nie zastosował obowiązującego formularza jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia, sporządzonego zgodnie ze wzorem standardowego formularza określonego w rozporządzeniu wykonawczym Komisji Europejskiej wydanym na podstawie art. 59 ust. 2 dyrektywy 2014/24/UE oraz art. 80 ust. 3 dyrektywy 2014/25/UE.
W Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia Zamawiający żądał od Wykonawców dokumentów wymienionych w uchylonym brzmieniu art. 24 p.z.p., zamiast dokumentów wskazanych w art. 25 p.z.p. i wydanym na podstawie art. 25 ust. 2 p.z.p. rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r., które obowiązywało od dnia 28 lipca 2016 r.
Najbardziej istotną i nieusuwalną wadą postępowania było określenie w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia kryteriów oceny ofert z naruszeniem art. 91 ust. 2 i 2a p.z.p. poprzez zastosowanie, jako kryterium ceny o wadze przekraczającej 60%, bez określenia w opisie przedmiotu zamówienia standardów jakościowych odnoszących się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia oraz wykazania w załączniku do protokołu, w jaki sposób zostały uwzględnione w opisie przedmiotu zamówienia koszty cyklu życia, w rozumieniu art. 2 ust.1a p.z.p.
Oceniając powyższe wady postępowania stanowiące przesłankę jego unieważnienia, należało mieć na względzie, iż miały one charakter nieusuwalny, zaś całe postępowanie zostało przeprowadzone bez zastosowania m.in. znowelizowanego art. 7 p.z.p. wprowadzającego poza dotychczasową zasadą zachowania uczciwej konkurencji dodatkowe zasady udzielania zamówienia, tj. równego traktowania Wykonawców oraz zasadę proporcjonalności i przejrzystości.
Na danym etapie postępowania nie było możliwe powtórzenie wadliwych czynności, w szczególności zmiana kryteriów oceny ofert. Dalsze prowadzenie postępowania, wybór najkorzystniejszej oferty oraz zawarcie umowy stanowiłoby naruszenie zasady określonej w art. 7 ust. 3 p.z.p., zgodnie z którą zamówienia udziela się wyłącznie wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami ustawy.
Wskazane powyżej uchybienia postępowania powodowały, iż było ono obarczone istotnymi i nieusuwalnymi wadami uniemożliwiającymi zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy, a co najmniej stwarzającymi realne ryzyko zawarcia umowy w wyniku postępowania przeprowadzonego z tak daleko idącym naruszeniem przepisów p.z.p., które mogły powodować unieważnienie zawartej w jego wyniku umowy.
W zaistniałej sytuacji, nie było możliwe rozstrzygniecie przetargu nieograniczonego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w terminie do dnia 1 października 2016 r. (obowiązująca umowa upływała z dniem 30.09.2016 r.). Zgodnie z treścią art. 6f ust.2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w przypadku rozwiązania umowy na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości wójt, burmistrz lub prezydent miasta jest obowiązany niezwłocznie zorganizować przetarg, o którym mowa w art. 6d ust. 1. W celu zapewnienia odbierania odpadów komunalnych z terenu gminy, do czasu rozstrzygnięcia przetargu, gmina zapewnia te usługi w trybie zamówienia z wolnej ręki zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych. Jedną z okoliczności rozwiązania umowy jest upływ terminu jej obowiązywania co w naszym przypadku miało miejsce. A zatem do czasu rozstrzygnięcia kolejnego przetargu na odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych jest możliwość udzielenia zamówienia w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust.1 pkt 3 ustawy (por. Komentarz do art.6(f) ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Wojciech Radecki - źródło Lex). "Zamówienie z wolnej ręki to tryb udzielenia zamówienia, w którym zamawiający udziela zamówienia po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki musi być uzasadnione którąś z okoliczności wskazanych w art. 67 p.z.p. Sytuacji regulowanej przez art. 6f ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w odpowiada art. 67 ust. 1 pkt 3 p.z.p., który dopuszcza zamówienie z wolnej ręki, jeżeli ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielania zamówienia. Zrozumiałe jest, że rozwiązanie umowy rodzi taką wyjątkową sytuację, której zamawiający nie mógł przewidzieć, a odpady komunalne nie mogą czekać, muszą być odebrane".
W związku z powyższym, celem realizacji obowiązku ustawowego, zapewnienia bezpieczeństwa sanitarnego i prawnego mieszkańców Miasta Golub-Dobrzyń a przede wszystkim zagwarantowania wydatkowania środków publicznych zgodnie z zasadami wyrażonymi w art. 44 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013 r. poz. 885 ze zm.), zasadnym było dokonanie wyboru wykonawcy na okres od dnia 1 października 2016 r. do dnia 31 stycznia 2017 r., w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp., ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, a wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia dla zapewnienia bezpieczeństwa sanitarnego mieszkańców Miasta Golub-Dobrzyń, ponieważ nie można zachować ustawowych terminów określonych dla przetargu nieograniczonego, o którym mowa w ustawie Pzp. Należy podkreślić, że brak wyboru w terminie wykonawcy rodzi taką wyjątkową sytuację, której Zamawiający nie mógł przewidzieć, a odpady komunalne muszą być odbierane, gdyż nie wykonywanie przez Gminę obowiązków w postaci odbierania odpadów od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, spowoduje naruszenie przepisów ustawy ucpg oraz aktu prawa miejscowego w postaci Uchwały NR XXXI/162/2012 Rady Miasta Golubia-Dobrzynia z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne.
Zamawiający przewidział wybór wykonawcy tymczasowego na minimalny okres, niezbędny do przeprowadzenia kolejnego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z ustawą Pzp, zachowując ustawowe terminy określone dla przetargu nieograniczonego. Do negocjacji w sprawie zamówienia publicznego w przedmiotowym postępowaniu zostało zaproszone Przedsiębiorstwo Inwestycyjno-Handlowe Inwest-Satelit, ul. bp. Dominika, 581-402 Gdynia, Odział Golub-Dobrzyń, ul. Rynek 17. Był to przedsiębiorca posiadający wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzonego przez Burmistrza Miasta Golubia-Dobrzynia, który na podstawie przeprowadzonego w 2014 r. postępowania w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z umową Nr 31/2015 r., obsługiwał, w zakresie odbioru odpadów komunalnych, miasto Golub-Dobrzyń do 30.09.2016 r.,
Z w/w Przedsiębiorca została w dniu 30 września 2016 r. podpisana umowa nr 145/2016 na odbiór i zagospodarowanie odpadów na okres od 1 października 2016 r. do 31 stycznia 2017 r. Jednak w dniu 31.10.2016 r. Wykonawca oświadczył, iż jego konta bankowe oraz wierzytelności za wykonane dotychczas usługi, w tym wierzytelność z tytułu wynagrodzenia u Zamawiającego zostały na podstawie wyroku sądu zajęte prze Komornika Sądowego przy Sądzie Rejonowym we Włocławku Grzegorza Perczyńskiego. W związku z czym nie posiada on wolnych środków finansowych pozwalających mu na dokonywanie zapłat za dostarczone odpady do RIPOK oraz na dokonywanie pozostałych opłat związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Wobec powyższego Wykonawca nie jest w stanie realizować umowy nr 145/2016 z dnia 30 września 2016 r. na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Miasta Golubia-Dobrzynia. W związku z powyższym w dniu 31.10.2016 r. na podstawie §10 ust. 1.5 Zamawiający odstąpił od w/w umowy.
W związku powyższym zaistniały przesłanki do zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki w oparciu o przepis art. 67 ust.1 pkt 3 Pzp ponieważ jednocześnie wystąpiły następujące okoliczności:
- wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia;
- wymaganie to wynika z zaistnienia wyjątkowej sytuacji, z przyczyn nieleżących po stronie zamawiającego;
- zamawiający nie mógł tej wyjątkowej sytuacji przewidzieć;
- a niemożliwe jest zachowanie terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia.
INNE PRZETARGI Z GOLUBIA-DOBRZYNIA
- Rozwój ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury rekreacyjnej w miejscowości Podzamek Golubski
więcej: przetargi w Golubiu-Dobrzyniu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.