eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bieruń › Usługa oświetleniowa w roku 2017.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2016-11-25

Ogłoszenie nr 351927 - 2016 z dnia 2016-11-25 r.

Bieruń: Usługa oświetleniowa w roku 2017.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Nazwa projektu lub programu

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 321831-2016


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń, krajowy numer identyfikacyjny 27150489700000, ul. Rynek  14, 43150   Bieruń, państwo Polska, woj. śląskie, tel. 323 242 400, faks 322 164 777, e-mail rzp@um.bierun.pl
Adres strony internetowej (URL): www.bierun.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Usługa oświetleniowa w roku 2017.

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZP.271.34.2016

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem umowy jest utrzymanie sprawności technicznej instalacji oświetlenia ulicznego skojarzonej z siecią nN będąca własnością firmy TAURON Dystrybucja S.A. wraz z przynależną infrastrukturą techniczną zgodnie z wymaganiami obowiązujących przepisów, Polskich Norm i ogólnie przyjętych zasad technicznych. Sprawność techniczna instalacji oświetleniowej powinna zapewnić świecenie punktów świetlnych w ilości nie mniejszej 95% wszystkich punktów oświetleniowych. 2. Wykaz i lokalizacja 941 punktów świetlnych instalacji oświetleniowych skojarzonych siecią nN została podana w załączniku do SIWZ 3. Wykonawca utrzymuje sprawność techniczną instalacji oświetlenia ulicznego poprzez: ? naprawę / wymianę uszkodzonej oprawy oświetleniowej, ? naprawę / wymianę uszkodzonego wysięgnika, ? wymianę uszkodzonych / zużytych źródeł światła w oprawach oświetleniowych, ? wymianę / naprawę uszkodzonych układów stabilizująco-zapłonowych (stateczników, zapłonników), ? wymianę wkładek bezpiecznikowych w / na słupie oświetleniowym i w szafie zasilającej oświetlenia ulicznego, ? wymianę uszkodzonych opraw bezpiecznikowych w / na słupie oświetleniowym i szafie zasilającej oświetlenia ulicznego, ? wymianę / naprawę uszkodzonych złącz słupowych, ? wymianę / naprawę uszkodzonych złącz bezpiecznikowych, fazowych i zerowych, ? naprawę / wymianę uszkodzonych przewodów w słupie / przewodów zasilających oprawę oświetleniową z sieci nN, ? naprawę uszkodzonych drzwiczek wnęk słupowych, ? usunięcie uszkodzenia układu zasilania i sterowania w szafach zasilających oświetlenia ulicznego, ? wykonywanie nastaw urządzeń sterujących oświetleniem, ? naprawę uszkodzonej oprawy oświetleniowej, ? lokalizacji i usuwanie uszkodzeń na kablach zasilających w tym na kablach ziemnych wymagających odkrycia i zakrycia terenu, ? czyszczenie opraw oświetleniowych wraz z kloszem i wysięgnikiem, ? czyszczenie słupa oświetleniowego (bez oprawy oświetleniowej i wysięgnika, ? wycinkę gałęzi będących w kolizji z oprawami oświetlenia ulicznego. 4. W przypadku konieczności naprawy zasilającego kabla ziemnego Wykonawca zobowiązany jest do przywrócenia terenu do stanu pierwotnego po wykonanych pracach ziemnych. 5. Wykonawca w swoim zakresie i na swój koszt dokona utylizacji zużytych źródeł światła i innych zdemontowanych elementów sieci oświetlenia ulicznego. 6. Wykonawca dostarcza wszystkie materiały, urządzenia, podzespoły, osprzęt niezbędny do wykonania usługi oświetleniowej. 7.Wykonawca zobowiązany jest przy realizacji umowy do przestrzegania obowiązujących przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, a w szczególności: - do wykonywania prac zatrudniać wyłącznie osoby które odbyły wymagane obowiązującymi przepisami szkolenia, instruktarze BHP oraz posiadają ważne zaświadczenie lekarskie o zdolności do pracy, - do wykonywania prac szczególnie niebezpiecznych (prace na wysokości, prace przy urządzeniach elektrycznych, obsługa specjalistycznego sprzętu i urządzeń, prace w pasie drogowym) zatrudniać wyłącznie osoby posiadające właściwe kwalifikacje, uprawnienia, upoważnienia, - opracować, zatwierdzić z odpowiednimi właścicielami dróg (drogi krajowe, powiatowe, gminne) projekt / projekty organizacji ruchu drogowego przy usuwaniu awarii sieci elektrycznej oraz zapoznać z jego treścią osoby realizujące usługę . - opracować w zależności od potrzeb odpowiednie instrukcje bezpiecznego wykonywania prac na sieci oświetleniowej. 8.Wykonawca jest obowiązany organizować prace przy naprawie i konserwacji instalacji elektrycznej oświetlenia ulicznego zgodnie z wymaganiami: - rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 23.04.2014r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy urządzeniach energetycznych, - Instrukcją Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej (IRiESD) właściciela sieci dystrybucyjnej nN, firmy TAUROUN Dystrybucja S.A. 9. Wymagania i ustalenia w zakresie realizacji usługi zawiera również wzór umowy, stanowiący załącznik do SIWZ. 10. Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych. 11. Zamawiający nie przewiduje dynamicznego systemu zakupów, aukcji elektronicznej, zawarcia umowy ramowej w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych (Pzp) oraz udzielania zaliczek na poczet wykonania umowy, stosowania wymagań, o których mowa w art. 151a ustawy Pzp. Zamawiający nie dokonuje zastrzeżenia, o którym mowa w art. 36a ust.2 pkt 1 ustawy Pzp. Zamawiający nie dopuszcza złożenia oferty wariantowej i częściowej. 12. Kod CPV: 50232100-1 Konserwacja oświetlenia ulicznego.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie


II.5) Główny Kod CPV: 50232100-1
Dodatkowe kody CPV:

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 25/11/2016
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT149505.84
WalutaPLN


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert1
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
TAURON Dystrybucja S.A. Oddział w Gliwicach,  ,  ul. Portowa 14a,  44-102,  Gliwice,  kraj/woj. śląskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 189913.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 189913.00
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 189913.00
Waluta: PLN


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie  zamówienia z wolnej ręki  na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit a) i b)  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Ustawa Prawo zamówień publicznych w art. 67 ust. 1 stanowi, że zamawiający może udzielić zmówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn: a) technicznych o obiektywnym charakterze, b) związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów - jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia; W analizowanej sytuacji występuje następujący stan faktyczny i prawny : Obowiązkiem gmin jest finansowanie zadań własnych w zakresie oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na terenie gminy (ustawa o samorządzie gminnym t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 446). Zgodnie z art. 9d ust. 11 ustawy Prawo energetyczne (Dz. U. 2012 poz. 1059 z późn. zm.) Operator systemu przesyłowego oraz operator systemu połączonego, mając na względzie racjonalne wykorzystanie posiadanych środków trwałych, jeśli warunki techniczne i wymagania bezpieczeństwa na to pozwalają, mogą je udostępnić innym podmiotom, na zasadach równego traktowania, na cele inne niż określone w ust 1 pkt 2 (tj. przesyłaniem lub dystrybucją energii elektrycznej), niezwiązane z produkcją, wytwarzaniem lub obrotem paliwami gazowymi albo wytwarzaniem lub obrotem energią elektryczną. Pismem nr GK.7021.23.2016.TP(15340) z dnia 07 września 2016 r. Gmina Bieruń zwróciła się do firmy TAURON Dystrybucja S.A. z zapytaniem czy wyraża zgodę aby konserwacją oświetlenia ulicznego oraz świadczeniem usługi oświetleniowej na sicie nN, będącej jej własnością, zajmował się inny podmiot wybrany w trybie przetargu zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych. W dniu 21 września 2016 r. Gmina Bieruń otrzymał pismo nr TDO11/OME/GG/072480/2016 z którego jednoznacznie wynikało, że TAURON Dystrybucja S.A. nie wyraża zgody, aby konserwacją oświetlenia ulicznego oraz świadczeniem usługi oświetleniowej na sieci nN zajmowała się inna firma (korespondencja w załączeniu). Dodatkowo zgodnie z decyzję Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 14.07.2006 r. (sygn. akt RKT-411-25/06/MF), odmowa wyrażenia zgody udzielona przez Górnośląski Zakład Elektroenergetyczny S.A. (poprzednik TAURON Dystrybucja S.A.) na wybór innych podmiotów na wykonanie przedmiotowej usługi nie stanowi praktyki ograniczającej konkurencję w myśl ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów (pisma w posiadaniu Zamawiającego). Wykazany stan faktyczny i prawny wskazuje na spełnienie przesłanek określonych w art. 67 ust.1 pkt 1 a (przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze) i b (przyczyny związane z ochroną praw wyłącznych) Prawa zamówień publicznych dla udzielenia przedmiotowego zamówienia publicznego w celu zapewnienia realizacji zadania własnego gminy.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.