eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dobre Miasto › przetarg nieograniczony na dostawę odczynników laboratoryjnych i laboratoryjnego sprzętu jednorazowego użytku dla Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Dobrym Mieście

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-12-08

Dobre Miasto: przetarg nieograniczony na dostawę odczynników laboratoryjnych i laboratoryjnego sprzętu jednorazowego użytku dla Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Dobrym Mieście
Numer ogłoszenia: 351533 - 2010; data zamieszczenia: 08.12.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej , ul. Grunwaldzka 10b, 11-040 Dobre Miasto, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 89 61 68 222, faks 89 61 68 267.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: nie posiada
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: przetarg nieograniczony na dostawę odczynników laboratoryjnych i laboratoryjnego sprzętu jednorazowego użytku dla Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Dobrym Mieście.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są dostawy odczynników laboratoryjnych i laboratoryjnego sprzętu jednorazowego użytku dla Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Dobrym Mieście. 1. Zamówienie podzielone jest na 9 pakietów, które obejmują: Pakiet Nr 1- odczynniki do badań biochemicznych, Pakiet Nr 2- odczynniki do badań koagulologicznych, Pakiet Nr 3- odczynniki do badań serologicznych, Pakiet Nr 4- testy do analityki ogólnej, Pakiet Nr 5- odczynniki do hematologii, Pakiet Nr 6- zestaw do oznaczania hemoglobiny glikowanej, Pakiet Nr 7- odczynniki do oznaczania sodu i potasu oraz równowagi kwasowo-zasadowej Pakiet Nr 8- laboratoryjny sprzęt jednorazowego użytku, Pakiet Nr 9 - odczynniki do analityki ogólnej, i szczegółowo zostały opisane w załączniku Nr 2 do SIWZ - formularzu cenowym. 2. Wykonawca winien dobrać wielkości oferowanych opakowań jednostkowych do średniomiesięcznej liczby oznaczeń (ok. 1/12 ilości podanej w formularzu cenowym) oraz terminów ważności po otwarciu. 3. Odczynniki i zestawy do badań muszą być dostosowane do pracy na aparatach wymienionych w formularzu cenowym. 4. Surowice kontrolne muszą pochodzić od tego samego producenta co proponowane zestawy. 5. Producent oferowanych przez Wykonawcę odczynników winien być ujęty w wykazie Kontroli Łódzkiej..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0, 33.69.68.00-7, 38.00.00.00-5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 9.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia w/ warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą sełnia - nie spełnia , woparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach wyszczególnionych w dziale X niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie iż oraz niniejszego ogłoszenia w warunki Wykonawca spełnił.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia w/ warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą sełnia - nie spełnia , woparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach wyszczególnionych w dziale X niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie iż oraz niniejszego ogłoszenia w warunki Wykonawca spełnił.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie dotyczy

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie dotyczy

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia w/ warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą sełnia - nie spełnia , woparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach wyszczególnionych w dziale X niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie iż oraz niniejszego ogłoszenia w warunki Wykonawca spełnił.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. wykaz wykonanych dostaw w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy zostały wykonane należycie - zał. Nr 3 do SIWZ. 2. Wypełniony formularz Oferta - Załącznik Nr 1 do SIWZ. 3. Wypełniony Formularz cenowy - Załącznik Nr 2 do SIWZ. 4. Załącznik Nr 2 - formularz cenowy w wersji elektronicznej - dyskietka 3,5 lub płyta CD 5. Zaparafowany wzór umowy - załącznik Nr 6 do SIWZ. 6. Dokumenty potwierdzające, że przedstawione w ofercie wyroby medyczne są dopuszczone do obrotu i stosowania na terenie Rzeczpospolitej Polskiej oraz, że spełniają wymogi określone w obowiązujących przepisach prawnych, w szczególności: w ustawie z dnia 20 kwietnia 2004 r. o wyrobach medycznych ( Dz. U. z 2010 r. Nr 107, poz. 679) ). Na dokumentach należy zaznaczyć Nr pakietu i pozycji, którego dotyczą

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiana ceny musi być poprzedzona negocjacjami, w których wykonawca udokumentuje na piśmie podstawę do ubiegania się o zmianę. Nowe ceny będą obowiązywały po podpisaniu stosownego aneksu przez obie strony. 2. W przypadku zmiany stawki podatku VAT na asortyment objęty postępowaniem , zmiana stawki w umowie następuje z dniem wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego stawkę, po podpisaniu stosownego aneksu przez obie strony.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http:// bip.warmia.mazury.pl/powiat_olsztynski
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Dobrym Mieście 11-040 Dobre Miasto ul. Grunwaldzka 10 B.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.12.2010 godzina 12:00, miejsce: Sekretariat Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Dobrym Mieście 11-040 Dobre Miasto ul. Grunwaldzka 10 B.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Pakiet Nr 1- odczynniki do badań biochemicznych,.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Aminotransferaza alaninowa (ALT) ozn. 1700 2. Aminotransferaza asparaginowa (AST) ozn. 1500 3. Amylaza ozn. 300 4. Bilirubina całkowita ozn. 600**) 5. Cholesterol całkowity z wzorcem ozn. 7000 6. HDL-cholesterol z wzorcem ozn. 3200 7. Fosfataza alkaliczna ozn. 400 8. Gamma- glutamylotransferaza ozn. 240 9. Glukoza z wzorcem ozn. 8000 10. Kreatynina z wzorcem ozn. 4000 11. Kwas moczowy z wzorcem ozn. 500 2. Magnez z wzorcem ozn. 200 3. Mocznik (BUN) UV z wzorcem ozn. 250 4. Trójglicerydy z wzorcem ozn. 3300 5. Wapń z wzorcem ozn. 270 6. Żelazo z wzorcem ozn. 300**) 7. Surowica kontrolna biochem. Poziom I ***) ml. 80 8. Surowica kontrolna biochem. Poziom II***) ml. 80 9. Albuminy ozn. 80 10. Fosfor ozn. 120 *) wielkość oferowanego opakowania powinna uwzględniać średniomiesięczne zużycie odczynnika i wynikający z tego termin ważności po otwarciu. **) jeśli metoda wymaga użycia indywidualnej próby ślepej należy ilość oznaczeń odpowiednio przeliczyć. ***) surowice kontrolne muszą pochodzić od tego samego producenta co proponowane odczynniki i zestawy..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Pakiet Nr 2- odczynniki do badań koagulologicznych,.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Odczynnik do oznaczania wskaźnika protrombinowego PT ozn 6500 2. Odczynnik do oznaczania APTT ozn. 400 3. Osocze kontrolne prawidłowe ***) ml. 20 4. Osocze kontrolne patologiczne***) ml. 20 *) wielkość oferowanego opakowania powinna uwzględniać średniomiesięczne zużycie odczynnika i wynikający z tego termin ważności po otwarciu. ***) surowice kontrolne muszą pochodzić od tego samego producenta co proponowane odczynniki i zestawy..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Pakiet Nr 3- odczynniki do badań serologicznych,.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Anty-streptolizyna O ozn. 80 2. Białko c-reaktywne ozn. 900 3. CRP-hs ozn. 200 4. Ferrytyna ozn. 120 5. Czynnik reumatoidalny RF ozn. 100 6. WR ozn. 50 7 Surowica kontrolna reumatoidalna - poziom I ***) ml. 2 8 Surowica kontrolna reumatoidalna - poziom II ***) ml. 2 *) wielkość oferowanego opakowania powinna uwzględniać średniomiesięczne zużycie odczynnika i wynikający z tego termin ważności po otwarciu. ***) surowice kontrolne muszą pochodzić od tego samego producenta co proponowane odczynniki i zestawy..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Pakiet Nr 4- testy do analityki ogólnej,.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Paski do moczu 10 parametrowe ozn 6000 2. Testy ciążowe ozn. 10 3. Testy na krew utajoną ozn. 250 *) wielkość oferowanego opakowania powinna uwzględniać średniomiesięczne zużycie testu..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Pakiet Nr 5- odczynniki do hematologii,.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Diluent l. 200 Lysing Reagent l. 5 Cleaner l. 10 Flush l. 1 2. Krew kontrolna 18-o parametrowa poziom normalny ml. 10 3. Krew kontrolna 18-o parametrowa poziom niski ml. 10 4. Krew kontrolna 18-o parametrowa poziom wysoki ml. 10 *) wielkość oferowanego opakowania powinna uwzględniać średniomiesięczne zużycie odczynnika i wynikający z tego termin ważności po otwarciu. Uwaga: - Odczynniki powinny posiadać certyfikat dopuszczający ich stosowanie do analizatora Mythic 18. - Krew kontrolna z wartościami metrykalnymi dla analizatora Mythic 18 opracowanymi dla dostarczanych odczynników. - Termin ważności odczynników i krwi kontrolnej ( nie otwartej) nie krótszy niż 3 miesiące..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.62.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Pakiet Nr 6- zestaw do oznaczania hemoglobiny glikowanej,.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Hemoglobina glikowana HbA1/HbA1C ozn. 450 *) wielkość oferowanego opakowania powinna uwzględniać średniomiesięczne zużycie odczynnika i wynikający z tego termin ważności po otwarciu..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.62.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Pakiet Nr 7- odczynniki do oznaczania sodu i potasu oraz równowagi kwasowo-zasadowej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: odczynniki do oznaczenia sodu i potasu oraz równowagi kwasowo-zasadowej na aparacie RAPIDLAB 348, rok zakupu 2010. Ilość i rodzaj odczynników do wykonania : 120 gazometrii, 3000 oznaczeń sodu, 4600 oznaczeń potasu rocznie *) wielkość oferowanego opakowania powinna uwzględniać średniomiesięczne zużycie odczynnika i wynikający z tego termin ważności po otwarciu. Odczynniki (wymienić) - odczynniki powinny mieć certyfikat dopuszczający ich stosowanie na aparacie RAPIDLAB 348..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Pakiet Nr 8- laboratoryjny sprzęt jednorazowego użytku,.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Probówki do badań biochemicznych w surowicy z granulatem o poj. 10 ml z polipropylenu z korkiem szt. 12000 2. Probówki do badań hematologicznych na 1 ml krwi z korkiem i roztworem EDTA-K2/EDTA-K3 szt. 9500 3. Probówki do oznaczania glukozy na 1 ml krwi z korkiem i z fluorkiem sodu szt. 1600 4. Probówki do badań koagulologicznych na 1,8 ml krwi z korkiem i z cytrynianem sodowym szt. 3500 5. Szkiełka podstawowe z ciętymi krawędziami gładkie szt. 1200 6. Szkiełka nakrywkowe o wym. 24mm x 24mm szt. 1500 7. Probówki Eppendorfa o poj. 1,5 ml szt. 6500 8. Zestaw do oznaczania OB na 1 ml krwi z cytrynianem sodu i rurkami do oznaczania OB. Szt. 3800 9. Probówki do koagulometrów optycznych szt. 8000 10. Kuwety mikro z dwiema ściankami optycznie gładkimi o poj. 0,5-2 ml a-100 szt szt. 360 11. Końcówki żółte od 5-200 ?l typ Eppendorf szt. 43000 12. Końcówki niebieskie od 100-1000 ?l typ Eppendorf szt. 18000 13. Koncówki bezbarwne od 1000-5000 ?l typ Eppendorf szt. 700 14. Probówki z polistyrenu o poj. 3ml okrągłodenne z PS z korkiem szt. 900 15. Probówki z kapilarą do oznaczenia glukozy szt. 1000 *) wielkość oferowanego opakowania powinna uwzględniać średniomiesięczne zużycie laboratoryjnego sprzętu jednorazowego użytku..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.00.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Pakiet Nr 9 - odczynniki do analityki ogólnej,.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Odczynnik sulfosalicylowy do ilościowego oznaczania białka moczu (E *) wielkość oferowanego opakowania powinna uwzględniać średniomiesięczne zużycie odczynnika i wynikający z tego termin ważności po otwarciu. xtona) ml 2500.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.