eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łask › Zimowe utrzymanie ulic i dróg gminnych na terenie miasta i gminy Łask w sezonie zimowym 2010/2011

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-10-29

Łask: Zimowe utrzymanie ulic i dróg gminnych na terenie miasta i gminy Łask w sezonie zimowym 2010/2011
Numer ogłoszenia: 351284 - 2010; data zamieszczenia: 29.10.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Łask , ul. Warszawska 14, 98-100 Łask, woj. łódzkie, tel. 043 6768300, faks 043 6768388.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lask.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zimowe utrzymanie ulic i dróg gminnych na terenie miasta i gminy Łask w sezonie zimowym 2010/2011.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie ulic i dróg gminnych na terenie miasta i gminy Łask w sezonie zimowym 2010/2011 polegające na: - usuwaniu i łagodzeniu skutków zimy (opadów śniegu, gołoledzi, odwilży), - oczyszczaniu jezdni, chodników, placów, parkingów i zatok autobusowych z pozostałości po prowadzonej akcji zimowej z zalegającej ziemi, piasku i innych zanieczyszczeń, w podziale na zadania: 1.1. Zadanie nr 1 - Zimowe utrzymanie ulic i dróg gminnych na terenie miasta Łask. Zakres rzeczowy świadczonych usług (zadanie 1): a) mechaniczne odśnieżanie i posypywanie ulic objętych zimowym utrzymaniem w pierwszej kolejności zgodnie z wykazem (wykaz ulic: załącznik nr 7 do SIWZ) na całej długości i szerokości, w tym również zatok autobusowych, postojowych i parkingowych znajdujących się w obrębie pasa drogowego, ze szczególnym uwzględnieniem skrzyżowań i oznakowanych przejść dla pieszych, b) interwencyjne odśnieżanie i posypywanie innych, wskazanych przez Zamawiającego dróg i placów, c) odśnieżanie i posypywanie chodników oraz ścieżek rowerowych ujętych w wykazie (załącznik nr 8 do SIWZ), d) utrzymanie przystanków komunikacyjnych (lokalizacja - załącznik nr 9 do SIWZ), a w szczególności: - mechaniczne lub ręczne odgarnięcie śniegu, błota pośniegowego oraz zwalczanie pojawiającej się śliskości przy użyciu materiału uszorstniającego z nawierzchni obiektów, - usuwanie nagromadzonego śniegu z dachów wiat przystankowych, - gromadzenie odgarniętego śniegu na pryzmach w miejscach, gdzie nie będą stanowiły przeszkody dla pieszych, e) załadunek i wywóz śniegu, f) oczyszczanie jezdni, chodników, placów, parkingów i zatok autobusowych z pozostałości po prowadzonej akcji zimowej z zalegającej ziemi, piasku i innych zanieczyszczeń. Do czynności związanych z oczyszczeniem po akcji zimowej należy wstępne ręczne zebranie piasku i innych zanieczyszczeń, a następnie mechaniczne doczyszczenie powierzchni utwardzonych. Czynności powyższe należy wykonać na terenach podanych w załączniku Nr 10 do SIWZ. 1.2. Zadanie nr 2- Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie sołectw wg załącznika nr 11 do SIWZ. Zakres rzeczowy świadczonych usług (zadanie 2): a) bieżące mechaniczne odśnieżanie oraz odśnieżanie wraz z posypywaniem dróg objętych zimowym utrzymaniem (zgodnie z załączonym wykazem) na całej długości i szerokości (przyjmuje się 6 m szerokości), ze szczególnym uwzględnieniem skrzyżowań i oznakowanych przejść dla pieszych, b) interwencyjne odśnieżanie i posypywanie innych, wskazanych przez Zamawiającego dróg na całej długości i szerokości, c) odśnieżanie i posypywanie piaskiem chodników we wsiach Wiewiórczyn i Okup Mały. 2. Metody zwalczania skutków zimy: a) likwidacja śliskości polegająca na usuwaniu gołoledzi i zlodowaceń poprzez posypywanie piaskiem (chodniki i drogi o nawierzchni z kostki) oraz mieszanką piaskowo-solną (pozostałe drogi). Wykonawca zobowiązany jest dostosować ilość zużytych materiałów do występujących warunków pogodowych w celu uzyskania skutecznego efektu. Stosowanie materiałów uszorstniających odbywać się będzie zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. Nr 230 poz. 1960); b) usuwanie śniegu (warstwa powyżej 5 cm), poprzez zgarnianie pokrywy śnieżnej na część przykrawężnikową lub pobocze jezdni za pomocą pługów śnieżnych. Zgarnięty śnieg nie może uniemożliwiać spływu wody do wpustów deszczowych i dostępu do przejść dla pieszych. 3. Pojazdy samochodowe używane do wykonywania prac przy odśnieżaniu dróg i zwalczaniu śliskości zimowej powinny być wyposażone w ostrzegawczy sygnał świetlny błyskowy barwy żółtej zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 ze zmianami). 4. Określenie czasu przystąpienia do wykonania usługi objętej zamówieniem: 4.1. Zadanie nr 1 a) Na ulicach wskazanych do zimowego utrzymania w pierwszej kolejności, usługi objęte zamówieniem będą wykonywane w ciągu 0,5 h od wystąpienia złych warunków na drogach, uniemożliwiających płynną komunikację samochodową na terenie miasta. Decyzja o podjęciu działań należy do Wykonawcy. b) Na pozostałych ulicach objętych zimowym utrzymaniem wykonywanie usług będących przedmiotem zamówienia odbywać się będzie zgodnie z poleceniami osoby koordynującej akcję zimowego utrzymania - pracownika Urzędu Miejskiego. c) Na chodnikach i ścieżkach rowerowych wskazanych do zimowego utrzymania usługi objęte zamówieniem będą wykonywane w ciągu 0,5 h od wystąpienia złych warunków na drogach, uniemożliwiających swobodny i bezpieczny ruch pieszych na terenie miasta. Decyzja o podjęciu działań należy do Wykonawcy. d) Na przystankach komunikacyjnych wskazanych do utrzymania usługi objęte zamówieniem należy wykonywać na bieżąco, w zależności od potrzeb tak, by skutecznie osiągnąć pożądany efekt, jakim jest oczyszczenie nawierzchni obiektów. e) Wywóz śniegu będzie następował w terminie wskazanym przez Zamawiającego po protokolarnym obmiarze jego ilości. f) Do oczyszczania jezdni, chodników, placów, parkingów i zatok autobusowych z pozostałości po prowadzonej akcji zimowej z zalegającej ziemi, piasku i innych zanieczyszczeń należy przystąpić po zakończeniu akcji zimowej w terminie wskazanym przez Zamawiającego. 4.2. Zadanie nr 2 - w ciągu 0,5 h od wystąpienia niekorzystnych warunków na drodze/chodniku lub zgłoszenia przedstawiciela Zamawiającego. 5. Wykonawca jest zobowiązany do całodobowego monitorowania warunków atmosferycznych. 6. Wykonawca jest zobowiązany do składania meldunków niezwłocznie po rozpoczęciu i zakończeniu prac związanych z akcją zimową (dot. zarówno interwencji podjętych samodzielnie przez Wykonawcę, jak i wskazanych przez Zamawiającego). Meldunki należy składać w formie elektronicznej na adres e-mail osób koordynujących zadanie nr 1 i 2. 7. Meldunki, o których mowa w punkcie 6 będą podstawą do wypełnienia Rejestru wykonanych usług podczas prowadzenia akcji zimowej na terenie gminy Łask (załącznik nr 12 do SIWZ). 8. Rejestr wykonanych usług podczas prowadzenia akcji zimowej na terenie gminy Łask (załącznik nr 12 do SIWZ) należy dostarczyć Zamawiającemu na 7 dni przed wystawieniem faktury celem jego zatwierdzenia. 9. W zależności od warunków atmosferycznych ilość zleconych prac może różnić się od wskazanej w formularzu cenowym stanowiącym podstawę wyceny. Ilości podane w formularzu cenowym są orientacyjne i mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb, do wysokości kwoty określonej w umowie. 10. Zamawiający może zlecić, w zależności od potrzeb, interwencyjne wykonanie prac (wyjazdy pojedyncze). Rozliczenie tych robót odbywać się będzie wg stawki godzinowej pracy sprzętu i ilości przepracowanych godzin. W tym celu należy w formularzu cenowym podać 2 jednostki sprzętowe, które będą użyte przy robotach interwencyjnych (poz. 8,9). W ten sam sposób będą rozliczane roboty przy odśnieżaniu i likwidacji śliskości na parkingach nieleżących w pasach drogowych dróg gminnych. Rozpoczęcie wykonywania tych usług musi nastąpić najpóźniej w ciągu 0,5 godziny od wydania dyspozycji przez Zamawiającego. 11. Wykonawca dostarczy wszystkie materiały i sprzęt niezbędne do wykonania przedmiotu umowy..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających do 50% wartości zamówienia podstawowego.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00 - Usługi odśnieżania 90.63.00.00 - Usługi usuwania oblodzeń 90.61.00.00 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.04.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium w przedmiotowym postępowaniu

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy niepodlegający wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, którzy dysponują co najmniej: Zadanie 1.: - Samochodem ciężarowym do wywozu śniegu -1 szt., - Równiarką - 1 szt., - Ładowarką kołową - 1 szt., - Pługopiaskarką - 2 szt., - Ciągnikiem z napędem na dwie osie z pługiem czołowym - 2 szt., - Pługopiaskarką do chodników - 1 szt., - Ciągnikiem z przyczepą - 1 szt., - Zamiatarką uliczną - 1 szt. Zadanie 2.: - Równiarką lub ładowarką kołową - 1 szt., - Pługopiaskarką samochodową - 1 szt., - Pługiem samochodowym z nośnikiem - 1 szt., - Pługiem ciągnikowym z nośnikiem - 1 szt., - Ciągnikiem z napędem na dwie osie z pługiem czołowym - 2 szt.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy przedstawione zostały we wzorach umów (załączniki nr 13 i 14 do SIWZ).

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lask.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Łasku, ul. Warszawska 14, 98-100 Łask.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.11.2010 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miejski w Łasku, ul. Warszawska 14, 98-100 Łask, parter, sala 100 - Biuro Obsługi Interesanta.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.