eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Piła › Rozbudowa powojskowego budynku J na potrzeby kształcenia inżynierskiego w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej im. Stanisława Staszica w Pile

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-10-29

Piła: Rozbudowa powojskowego budynku J na potrzeby kształcenia inżynierskiego w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej im. Stanisława Staszica w Pile
Numer ogłoszenia: 350768 - 2010; data zamieszczenia: 29.10.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa , ul. Podchorążych 10, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 067 3522632, faks 067 3522609.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pwsz.pila.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa powojskowego budynku J na potrzeby kształcenia inżynierskiego w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej im. Stanisława Staszica w Pile.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Projektowany budynek przeznaczony jest do zajęć dydaktycznych wydziałów inżynierskich dla studentów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Stanisława Staszica w Pile. Przy projektowaniu przestrzeni architektonicznej uwzględniono potrzeby osób niepełnosprawnych. Podstawowe założenia programowe 1) Podstawowa funkcja projektowanego obiektu - DYDAKTYCZNA. 2) Wszystkie kondygnacje łączą dwie klatki schodowe oraz winda osobowa. 3) Na wszystkich kondygnacjach znajdują się węzły sanitarne, pomieszczenia dla wykładowców oraz w zależności od funkcji sale wykładowe oraz ćwiczeń dla studentów. 4) Dostosowanie dla osób niepełnosprawnych - pochylnia przy wejściu głównym, - winda osobowa dostosowana do przewozu osób niepełnosprawnych, - na każdej kondygnacji przy węzłach sanitarnych ubikacja dla osób niepełnosprawnych, 5) Wielkości charakterystyczne: - powierzchnia zabudowy 1439,00 m2 - powierzchnia całkowita 3734,49 m2 - powierzchnia użytkowa budynek (J) 83,24 m2 - powierzchnia użytkowa budynek projektowany 3244,56 m2 - powierzchnia wewnętrzna 3487,13 m2 - kubatura 17092,89 m3 Wymiary obiektu: - długość - budynek 58,74 m, łącznik parterowy 13,06-16,10m - szerokość - budynek 20,00 m, łacznik parterowy 20,00 m - wysokość - budynek 17,30 m, łącznik parterowy 7,56m Przyjęty poziom parteru +/- 0,00=68,70 m npm max ilość osób (studenci, wykładowcy, obsługa) 500 osób Zakres rzeczowy projektu to rozbudowa budynku (J), zagospodarowanie otoczenia obiektu oraz remont istniejącej części budynku J, która stanowić będzie łącznik z rozbudowaną nową częścią. W ramach prac wykonane zostaną roboty rozbiórkowe (w tym likwidacja istniejącego odstojnika betonowego, nawierzchni betonowej oraz szereg prac związanych z przygotowaniem terenu pod budowę i pod zagospodarowanie terenu); roboty budowlane; wewnętrzne instalacje sanitarne (c.o., wod-kan, wentylacja mechaniczna); instalacje elektryczne, teletechniczne, oświetlenie terenu; system monitoringu wizyjnego (telewizji przemysłowej) oraz antywłamaniowy i antynapadowy (instalacja i zakup wyposażenia systemu); przyłącza wod-kan oraz węzeł cieplny; prace remontowe (w tym roboty budowlane: zamurowanie części okien, wyburzenie ścianek działowych, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, remont sanitariatów oraz adaptacja pomieszczeń na magazyny i zaplecza); zagospodarowanie otoczenia budynku. Istniejący układ komunikacyjny wokół obiektu zostanie uzupełniony o parking pomocniczy na 14 stanowisk, w tym 2 stanowiska dla osób niepełnosprawnych, drogę dojazdową do parkingu, drogę z placem gospodarczym przyległym do drogi, drogę poniżej parkingu z placem dojazdowym do pracowni oraz chodniki. Wszystkie nowe nawierzchnie będą wykonane z kostki brukowej betonowej. Większość istniejących wokół obiektu zadrzewień, ze względu na dobry stan zdrowotny, zostanie zachowanych. Adaptowane tereny zieleni zostaną odnowione. Dodatkowo m.in. wprowadzony zostanie pas zieleni izolacyjnej przy parkingach oraz zieleń ozdobna wokół obiektu (trawniki, drzewa i krzewy liściaste oraz iglaste, krzewy żywopłotowe). Elementy małej architektury to m.in. ławki parkowe wzdłuż chodników oraz na placu przed budynkiem. Teren wokół rozbudowanej części budynku (J) zostanie oświetlony. W ramach inwestycji, przy projektowaniu przestrzeni architektonicznej i urbanistycznej uwzględniono potrzeby osób niepełnosprawnych. W rozbudowanej, w wyniku inwestycji, nowej części budynku będą się znajdować 23 pomieszczenia dydaktyczne, w tym 1 sala wykładowa, 1 sala audytoryjna, 2 sale seminaryjne oraz 19 pracowni specjalistycznych, komputerowych i laboratoriów. Dodatkowo, w obiekcie będą się mieścić sekretariaty zakładów, gabinety, pokoje wykładowców, szatnie, sanitariaty, pomieszczenia techniczne, gospodarcze i pozostałe. W ramach projektu zostanie zakupione i zamontowane wyposażenie do rozbudowanej części budynku J, w tym wyposażenie sali audytoryjnej (tablica akademicka przesuwana, ekran do rzutnika zdalnie sterowany pilotem, katedra wykładowcy, krzesło obrotowe, projektor, fotele audytoryjne ze stolikami). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załączona do SIWZ dokumentacja projektowa, przedmiary robót oraz Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa art. 67 ust.1 pkt 6 Ustawy.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.33.31.00 - Instalowanie urządzeń regulacji gazu 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania 45.33.12.10 - Instalowanie wentylacji 45.32.10.00 - Izolacja cieplna 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.32.00.00 - Roboty izolacyjne 45.31.40.00 - Instalowanie urządzeń telekomunikacyjnych .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.11.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 50.000 zł. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy nr 56 1500 1041 1215 9001 1439 0000. Zwrot wadium odbywać się będzie zgodnie z zasadami określonymi w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca w ramach powyższego nie musi posiadać żadnych uprawnień, w związku z powyższym nie wymaga się uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, w szczególności wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia, a jeśli okres działalności jest krótszy to w tym okresie, co najmniej dwie roboty budowlane (każda zakończona, w ramach osobnej umowy) obejmujące swoim zakresem wybudowanie i wykonanie instalacji odpowiadające przedmiotowi zamówienia, których wartość była nie mniejsza niż 8.000.000,00 zł brutto każda. W celu potwierdzenia niniejszych warunków Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz (Załącznik Nr 4 Część II SIWZ) wykonanych ( zakończonych) w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia wraz z dokumentami stwierdzającymi, iż roboty wykazane w załączniku nr 4 zostały wykonane należycie, np. referencje

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W ramach powyższego Wykonawca nie musi wykazywać żadnego potecjału technicznego, w związku z powyższym nie wymaga się wykazywania posiadanego potencjału technicznego

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w szczególności dysponują osobami posiadającymi prawo wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania i nadzorowania robotami budowlanymi, które będą posiadały uprawnienia budowlane w specjalnościach konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa. Kierownik budowy musi wykazać się co najmniej 5-letnim doświadczeniem w pełnieniu funkcji kierownika budowy. W celu potwierdzenia niniejszych warunków Wykonawcy zobowiązani są złożyć wykaz zawierający imiona i nazwiska osób, którymi dysponuje Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, będą kierowały robotami budowlanymi (sporządzony wg załącznika nr 5 do SIWZ -zawierający informacje wymagane w tym załączniku) wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, tj.: kierownika budowy posiadającego uprawnienia budowlane, określone przepisami Prawa budowlanego oraz oświadczenie, że osoba, które będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dysponują środkami finansowymi lub mają zdolność kredytową na kwotę min. 3.000.000 zł. W celu potwierdzenia niniejszych warunków Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min. 8.000.000 zł. W celu potwierdzenia niniejszych warunków Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

wypełniony formularz ofertowy, pełnomocnictwo dla reprezentanta (jeżeli dotyczy), kosztorysy ofertowe, harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji inwestycji w podziale na miesiące, parafowany projekt umowy

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, dotyczących: 1) zmiany osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia; w przypadku wystąpienia konieczności zmiany osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia strony mają prawo do wprowadzenia tej zmiany w umowie, pod warunkiem, że nowe osoby będą spełniały warunki jakie określił Zamawiający, 2) zmiany osób reprezentujących strony umowy, 3) dodatkowego wynagrodzenia, w przypadku gdy wystąpią roboty uzupełniające lub dodatkowe

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pwsz.pila.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Staszica w Pile, ul. Podchorążych 10, 64-920 Piła, budynek A, pok. 110.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.11.2010 godzina 10:00, miejsce: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Staszica w Pile, ul. Podchorążych 10, 64-920 Piła, budynek A, pok. 119 Kancelaria ogólna.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Powyższa inwestycja realizowana jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego na lata 2007-2013, Priorytet IV Rewitalizacja obszarów problemowych, Działanie 4.2. Rewitalizacja zdegradowanych obszarów poprzemysłowych i powojskowych..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.