eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Siedlce › Przebudowa budynku SOJUSZ dla potrzeb kultury przy ul. Pułaskiego 7 w Siedlcach - zamówienie dodatkowe



Ogłoszenie z dnia 2010-12-07

Siedlce: Przebudowa budynku SOJUSZ dla potrzeb kultury przy ul. Pułaskiego 7 w Siedlcach - zamówienie dodatkowe
Numer ogłoszenia: 350337 - 2010; data zamieszczenia: 07.12.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Prezydent Miasta Siedlce, Skwer Niepodległości 2, 08-110 Siedlce, woj. mazowieckie, tel. 025 6430785, faks 025 6430718.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa budynku SOJUSZ dla potrzeb kultury przy ul. Pułaskiego 7 w Siedlcach - zamówienie dodatkowe.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Opis przedmiotu zamówienia określają: 1. Projekt budowlany zamienny wielobranżowy Przebudowa budynku SOJUSZ dla potrzeb kultury przy ul. Pułaskiego 7 w Siedlcach w zakresie robót: a) zmiana pomieszczeń gospodarczych na I piętrze b) zmiana lokalizacji WC na parterze budynku przy galerii c) zainstalowanie rolet elektrycznych w oknach na poddaszu d) zainstalowanie ścianek systemowych w pomieszczeniach WC e) montaż szyb P4 w galerii na parterze f) montaż zabezpieczeń przeciwko ptakom g) nowa instalacja elektryczna wynikająca ze zmiany układu pomieszczeń na parterze i piętrze budynku h) montaż studni odwadniającej w piwnicy i) zmiana instalacji sanitarnej w związku ze zmianą pomieszczeń w budynku 2. Projekt nagłośnienia sal - instalacja AV 3. Protokół konieczności wykonania robót dodatkowych dnia 23.09.2010r.wraz z książką obmiarów robót w zakresie: a) Wydobycie głazów oraz rozebranie starych fundamentów w poziomie nowo projektowanych fundamentów na parterze budynku. b) Wymiana gruntu nienośnego pod nowymi fundamentami budynku. c) Rozebranie żelbetowych żeber stropu nad I piętrem oraz roboty towarzyszące. d) Pogrubienie ocieplenia ścian zewnętrznych budynku. e) Pogrubienie tynków wewnętrznych budynku. f) Zamurowanie wnęk oraz przemurowanie ścian po istniejących przewodach dymowych i wentylacyjnych. g) Usuniecie z piwnicy gruzu oraz popiołu pozostałych po istniejącej kotłowni węglowej. h) Wykonanie lukarny na poddaszu budynku. i) Obudowa pionów sanitarnych płytami G-K. j) Wykonanie izolacji przeponowej wewnętrznych ścian fundamentowych. k) Wykonanie obróbek blacharskich ścian zachodniej i wschodniej w miejscu styku ścian z sąsiednimi budynkami. l) Wkucie skrzyni hydrantowej w ścianą budynku na II piętrze. m) Naprawa daszku nad wejściem do budynku..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Zamawiający przewiduje uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach umowy Nr RPMA06.01.00-14-070/08-00 z dnia 31.05.2010r..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 06.12.2010.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • AKPOL, ul. Stefana Kardynała Wyszyńskiego 32/34 m 2, 05-300 Mińsk Mazowiecki, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 372405,17 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 323929,13

  • Oferta z najniższą ceną: 323929,13 / Oferta z najwyższą ceną: 323929,13

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j.Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.). Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego; W zaistniałej sytuacji spełnione zostały łącznie wszystkie ww. przesłanki udzielenia zamówienia z wolnej ręki. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane, których wykonanie powierza się temu samemu Wykonawcy. Zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym (nie było ujęte w projekcie budowlanym). Wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza łącznie 50% wartości zamówienia podstawowego (realizowanego). Zamówienie dodatkowe jest niezbędne dla prawidłowej realizacji zamówienia podstawowego (zgodnie z wymogami Prawa budowlanego). Ponadto wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia. Nie można było stwierdzić na etapie przygotowywania SIWZ, przeprowadzania postępowania i podpisywania umowy konieczności wykonania zlecanych obecnie prac, przy dochowaniu należytej staranności. I w końcu wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Uzasadnienie faktyczne: Zamówienie podstawowe (Umowa Nr F.RZP.3420-5/10/PR z dnia 22.01.2010r.) na wykonanie zadania pn.: Przebudowa budynku SOJUSZ dla potrzeb kultury przy ul. Pułaskiego 7 w Siedlcach, zostało udzielone firmie: AKPOL, ul. Stefana Wyszyńskiego 32/34 m 16, 05-300 Mińsk Mazowiecki. Zamówienie dodatkowe zostało udzielone Wykonawcy zamówienia podstawowego, który wykonuje zadanie z należytą starannością, zgodnie ze sztuką budowlaną i obowiązującymi normami. Jest to Wykonawca wiarygodny gwarantujący dobry poziom techniczny i jakościowy wykonanych robót. Dotychczas do zamówienia podstawowego nie zostało udzielone zamówienie dodatkowe. Wartość robót objętych przedmiotowym zamówieniem nie przekracza 50% wartości realizowanego zamówienia podstawowego. Wykonanie zamówienia dodatkowego jest niezbędne do prawidłowego wykonania robót wchodzących w zakres zamówienia podstawowego i stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia i nie jest objęte zamówieniem podstawowym. W trakcie realizacji umowy podstawowej zawartej w wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego stwierdzono konieczność wykonania robót dodatkowych, związanych z: 1. Wydobyciem głazów oraz rozebranie starych fundamentów w poziomie nowo projektowanych fundamentów na parterze budynku. 2. Wymianą gruntu nienośnego pod nowymi fundamentami budynku. 3. Rozebraniem żelbetowych żeber stropu nad I piętrem oraz roboty towarzyszące. 4. Pogrubieniem ocieplenia ścian zewnętrznych budynku. 5. Pogrubieniem tynków wewnętrznych budynku. 6. Zamurowaniem wnęk oraz przemurowanie ścian po istniejących przewodach dymowych i wentylacyjnych. 7. Usunięciem z piwnicy gruzu oraz popiołu pozostałych po istniejącej kotłowni węglowej. 8. Wykonaniem lukarny na poddaszu budynku. 9. Obudową pionów sanitarnych płytami G-K. 10. Wykonaniem izolacji przeponowej wewnętrznych ścian fundamentowych. 11. Wykonaniem obróbek blacharskich ścian zachodniej i wschodniej w miejscu styku ścian z sąsiednimi budynkami. 12. Wkuciem skrzyni hydrantowej w ścianą budynku na II piętrze. 13. Naprawą daszku nad wejściem do budynku. Ad. 1 W trakcie prowadzenia prac fundamentowych stwierdzono konieczność wykonania dodatkowych robót polegających na wydobyciu głazów oraz rozebraniu starych fundamentów. Ponieważ w poziomie nowo projektowanych fundamentach budynku zalegały głazy oraz stare konstrukcje. Dopiero w trakcie prac ziemnych można było stwierdzić obecność głazów i starych konstrukcji. Ad. 2 W trakcie prowadzenia prac fundamentowych stwierdzono konieczność wykonania dodatkowych robót polegających na wymianie gruntu nienośnego pod nowo projektowanymi fundamentami. Dopiero w trakcie prac ziemnych można było ocenić faktyczny poziom gruntów nośnych. Ad. 3 Po odkryciu stropu nad I piętrem stwierdzono, iż wykonany jest w innej technologii niż przewidywał to projekt. Stwierdzono konieczność rozebrania dodatkowych żeber stropu. Dopiero w trakcie prac rozbiórkowych można było ocenić faktyczną konstrukcje stropu. Ad. 4 W trakcie prowadzenia prac elewacyjnych stwierdzono konieczność pogrubienia ocieplenia budynku ze względu na bardzo duże odchyłki płaszczyzn ścian. Dopiero w trakcie prac elewacyjnych można było ocenić faktyczny stan ścian budynku. Ad. 5 W trakcie prowadzenia prac tynkarskich stwierdzono konieczność pogrubienia tynków wewnętrznych ze względu na bardzo duże odchyłki płaszczyzn ścian. Dopiero w trakcie prac tynkarskich można było ocenić faktyczny stan ścian budynku. Ad.6 W trakcie prac remontowych stwierdzono konieczność zamurowania wnęk oraz przemurowań ścian ze względu na odkryte kanały w ścianach budynku. Dopiero po robotach rozbiórkowych okładzin ścian można było ocenić faktyczny stan konstrukcji murowej budynku. Ad. 7 W trakcie prac remontowych w piwnicy budynku stwierdzono konieczność usunięcia z pomieszczenia dużej ilości gruzu i popiołu zalegającego w pomieszczeniu. Projekt nie przewidywał tej ilości zanieczyszczeń w piwnicy budynku. Ad. 8 W trakcie prowadzenia prac stwierdzono konieczność wykonania obudowy lukarn na poddaszu budynku. Projekt budowlany nie przewidywał takiego rozwiązania. Ad.9 W trakcie prowadzenia prac stwierdzono konieczność wykonania obudowy pionów sanitarnych płytami G-K. Projekt budowlany nie przewidywał takiego rozwiązania. Ad.10 W trakcie prowadzenia prac izolacyjnych ścian fundamentowych stwierdzono konieczność wykonania przepony ścian wewnętrznych budynku. Dopiero w trakcie prowadzenia tych prac można było ocenić faktyczna wilgotność ścian fundamentowych. Ad.11 W trakcie prowadzenia prac stwierdzono konieczność wykonania obróbek blacharskich ścian zachodniej i wschodniej w miejscu styku ścian z sąsiednimi budynkami. Projekt budowlany nie przewidywał takiego rozwiązania. Ad. 12. W trakcie prowadzenia prac remontowych stwierdzono konieczność zmiany lokalizacji hydrantu ściennego z uwagi na zwężenie przejścia do sanitariatów. Ad. 13 W trakcie prowadzenia prac stwierdzono, iż pokrycie daszku nad wejściem do budynku jest w złym stanie technicznym. Podjęto decyzję o wykonaniu nowego pokrycia. Projekt budowlany nie przewidywał takiego rozwiązania. W/w roboty nie były ujęte w umowie zawartej pomiędzy Wykonawcą robót a Inwestorem, lecz stwierdzono, że są niezbędne do wykonania, a wcześniej przed rozpoczęciem prac nie było można ich przewidzieć. Ponadto ze względów technologicznych i harmonogramu prac remontowych nie było możliwości wyodrębnienia tych prac i zlecenia ich innemu wykonawcy, zatem nie było też możliwości przeprowadzenia postępowania w innym trybie. Zakłóciłoby to cały proces prowadzenia robót budowlanych i wprowadzało dezorganizację na budowie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.