eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Stare Babice › Zimowe utrzymanie dróg gminnych w sezonie 2014/2015

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2014-10-20

Stare Babice: Zimowe utrzymanie dróg gminnych w sezonie 2014/2015
Numer ogłoszenia: 349424 - 2014; data zamieszczenia: 20.10.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 322140 - 2014r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Stare Babice, Rynek 32, 05-082 Stare Babice, woj. mazowieckie, tel. 0-22 722 95 36, faks 0-22 722 95 36.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zimowe utrzymanie dróg gminnych w sezonie 2014/2015.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie dróg gminnych w sezonie 2014/2015 w zakresie odśnieżania, zwalczania śliskości zimowej mieszanką piaskową solną, odśnieżania interwencyjnego oraz wywozu nadmiaru śniegu na odkład w miejsce wskazane przez pracownika Zamawiającego. 2.Zasady zimowego utrzymania dróg. 1)Kolejność utrzymania zimowego dróg gminnych została ustalona w Załączniku do umowy i oznacza ona: a)utrzymanie zimowe w 1 kolejności - Wykonawca musi rozpoczynać roboty związane z odśnieżaniem i zwalczaniem śliskości zimowej w momencie pogorszenia się warunków atmosferycznych (tj. opady śniegu, wystąpienie śliskości na jezdni itp.), nie później niż 1 godzinę po wystąpieniu w/w okoliczności, lecz nie wcześniej niż po ustabilizowaniu się opadu, bez konieczności kontaktu telefonicznego z pracownikiem Zamawiającego. W przypadku zapowiadanych długotrwałych opadów śniegu powyższego zapisu dotyczącego rozpoczęcia prac po ustabilizowaniu opadu się nie stosuje. W ramach odśnieżania dróg gminnych zaliczonych do 1 kolejności Wykonawca odśnieży i zwalczy śliskość również w zatokach autobusowych zgodnie z załączoną do umowy listą, b)utrzymanie zimowe w 2 kolejności - Wykonawca musi rozpoczynać roboty związane z odśnieżaniem i zwalczaniem śliskości zimowej po wykonaniu prac na drogach gminnych zaliczonych do pierwszej kolejności utrzymania zimowego, lecz nie później niż 10 godzin od momentu pogorszenia się warunków atmosferycznych (tj. opadu śniegu, wystąpienie śliskości na jezdni itp.) oraz po wcześniejszym ustaleniu zakresu prac z pracownikiem Zamawiającego. W przypadku braku możliwości kontaktu z pracownikiem Zamawiającego Wykonawca prowadził będzie jedynie roboty związane tylko z odśnieżaniem dróg gminnych zaliczonych do 2 kolejności zimowego utrzymania bez zwalczania śliskości zimowej (zwalczanie śliskości zimowej na drogach zaliczonych do 2 kolejności należy każdorazowo uzgodnić z pracownikiem Zamawiającego), c)utrzymanie zimowe w 3 kolejności - Wykonawca musi rozpoczynać roboty związane z odśnieżaniem i zwalczaniem śliskości zimowej tylko i wyłącznie po zgłoszeniu przez pracownika Zamawiającego zakresu robót oraz wskazaniu dróg, na których one maja być przeprowadzone. 2)Zasady prowadzenia akcji zimowego utrzymania (odśnieżanie i zwalczanie śliskości zimowej) na drogach gminnych zaliczonych do kategorii 1 wraz z zatokami: a)opis stanu utrzymania jezdni - 1 kolejność zimowego utrzymania: a.jezdnia i zatoka odśnieżona na całej szerokości, b.jezdnia i zatoka posypana na całej szerokości; b)dopuszczalne odstępstwa od opisu stanu utrzymania jezdni (po ustaniu opadów śniegu) - 1 kolejność zimowego utrzymania: a.śnieg luźny - do 5 godzin, b.śnieg zajeżdżony - występuje, c.języki śnieżne - występuje, d.zaspy - występują do 8 godzin; c)dopuszczalne odstępstwa od opisu stanu utrzymania jezdni (od stwierdzenia występowania zjawisk) - 1 kolejność zimowego utrzymania: a.gołoledź - do 5 godzin, b.śliskość pośniegowa - do 5 godzin, c.lodowica - do 5 godzin. 3)Zasady prowadzenia akcji zimowego utrzymania (odśnieżanie i zwalczanie śliskości zimowej) na drogach gminnych zaliczonych do kategorii 2 po wcześniejszym ustaleniu zakresu prac z pracownikiem Zamawiającego; a)opis stanu utrzymania jezdni - 2 kolejność zimowego utrzymania: a.jezdnia zaśnieżona, b.prowadzi się interwencyjne odśnieżanie i usuwania gołoledzi, c.jezdnia posypana po odśnieżaniu w miejscach wyznaczonych przez pracownika Zamawiającego; b)dopuszczalne odstępstwa od opisu stanu utrzymania jezdni (po ustaniu opadów śniegu) - 2 kolejność zimowego utrzymania: a.śnieg luźny - występuje, b.śnieg zajeżdżony - występuje, c.nabój śnieżny- występuje, d.zaspy - występują do 15 godzin; c)dopuszczalne odstępstwa od opisu stanu utrzymania jezdni (od stwierdzenia występowania zjawisk) - 2 kolejność zimowego utrzymania: a.w miejscach wyznaczonych, b.wszystkie rodzaje śliskości po odśnieżaniu; d)na części dróg gminnych możliwe jest tylko odśnieżanie ciągnikiem. 4)Zasady prowadzenia akcji zimowego utrzymania (odśnieżanie i zwalczanie śliskości zimowej) na drogach gminnych zaliczonych do kategorii 3, wyłącznie po wcześniejszym ustaleniu zakresu prac z pracownikiem Zamawiającego: a)opis stanu utrzymania jezdni - 3 kolejność zimowego utrzymania: a.jezdnia zaśnieżona, b.prowadzi się interwencyjne odśnieżanie, c.jezdnia posypana po odśnieżaniu wyłącznie w miejscach wyznaczonych przez pracownika Zamawiającego; b)dopuszczalne odstępstwa od opisu stanu utrzymania jezdni (po ustaniu opadów śniegu) - 3 kolejność zimowego utrzymania: a.śnieg luźny - występuje, b.śnieg zajeżdżony - występuje, c.nabój śnieżny- występuje, d.zaspy - występują do 24 godzin; c)dopuszczalne odstępstwa od opisu stanu utrzymania jezdni (od stwierdzenia występowania zjawisk) - 3 kolejność zimowego utrzymania: a.w miejscach wyznaczonych, b.wszystkie rodzaje śliskości po odśnieżaniu; d)na części dróg gminnych możliwe jest tylko odśnieżanie ciągnikiem. 5)Odśnieżanie zatok autobusowych należy wykonywać w trakcie odśnieżania dróg zaliczonych do 1 kolejności. Lokalizacja zatok autobusowych: a)ul. Hubala - Dobrzańskiego (na całej długości), b)ul. Rynek Stare Babice. 6)Zasady prowadzenia odśnieżania interwencyjnego na drogach gminnych, wyłącznie po wcześniejszym ustaleniu zakresu prac z pracownikiem Zamawiającego: a)w przypadku braku możliwości odśnieżenia drogi gminnej za pomocą pługu zamontowanego na samochodzie ciężarowym należy użyć koparko ładowarki lub ciągnika z zamontowanym pługiem i usunąć zaspy śnieżne bądź inne przeszkody w taki sposób, aby udrożnić zablokowany odcinek drogi umożliwiając swobodny przejazd dla samochodów, b)w zależności od kolejności odśnieżania zaspy śnieżne bądź inne przeszkody muszą być usunięte dla dróg w 1 kolejności zimowego utrzymania do 5 godzin, dla dróg w 2 kolejności zimowego utrzymania do 15 godzin, natomiast dla dróg w 3 kolejności zimowego utrzymania do 24 godzin od momentu zgłoszenia przez pracownika Zamawiającego, a w razie braku możliwości kontaktu od momentu zaistnienia nie przejezdności na drodze gminnej spowodowanej opadami śniegu lub jego nawiewaniem z pól. 7)Zasady wywozu nadmiaru śniegu z dróg gminnych, wyłącznie po wcześniejszym ustaleniu zakresu prac z pracownikiem Zamawiającego: W przypadku nagromadzenia się zbyt dużej ilości śniegu na poboczach dróg gminnych uniemożliwiającego prowadzenie odśnieżania za pomocą pługu zamontowanego na samochodzie, konieczny będzie załadunek śniegu na samochód ciężarowy oraz jego wywóz w miejsce wskazane przez pracownika Zamawiającego, położone na terenie Gminy Stare Babice (wskazane miejsce w miarę możliwości będzie położone jak najbliżej drogi, z której będzie wywożony nadmiar śniegu). Powyższe prace prowadzone będą wyłącznie po ich zgłoszeniu przez pracownika Zamawiającego, a podjęcie ich bez powiadomienia będzie skutkowało niezapłaceniem faktury za nie. 8)Wszelkie zgłoszenia zakresu prac lub inne informacje związane z zimowym utrzymaniem dróg gminnych będą zgłaszane telefoniczne na telefon komórkowy osobie uprawnionej ze strony Wykonawcy, na podstawie, którego to zgłoszenia Wykonawca będzie podejmował prace, informacje powyższe będą również potwierdzane faksem; 9)Oprócz dróg wymienionych w załączniku - wykaz dróg i zatok objętych zimowym utrzymaniem, Zamawiający może również zgłaszać inne drogi nieujęte w wykazie celem przeprowadzenia na nich akcji zimowego utrzymania, a Wykonawca będzie miał obowiązek wykonania tych robót; 10)Środki użyte do zwalczania śliskości zimowej powinny odpowiadać warunkom określonym w następujących normach: a)środki chemiczne: a.sól (NaCl) PN-86/0-84081/02, b.chlorek wapnia techniczny PN-75/0-84127, c.solanka BN-86/6011-07 b)materiały uszorstniające: a.piasek PN-87/6774-04, b.żużel wielkopiecowy PN-88/B-23004, c)mieszanka piaskowo - solna powinna w swej masie zawierać, co najmniej 40 % zawartości w/w środków chemicznych używanych do zwalczania śliskości zimowej. 11)Prace związane z odśnieżaniem i zwalczaniem śliskości zimowej powinny być prowadzone w godzinach nocnych i rannych tak, aby w momencie nasilenia się ruchu samochodów tj. około godziny 600 i 1500, drogi były odśnieżone i pozbawione śliskości (w przypadku, gdy nie występują intensywne opady). W dni wolne od pracy, gdy sytuacja tego wymaga Wykonawca musi również prowadzić roboty związane z zimowym utrzymaniem, a meldunki o wykonanych pracach powinny być przesłane w pierwszym dniu po dniach wolnych; 12)Zasady odbioru robót przy zimowym utrzymaniu: a)odbiorem objęte są roboty wykonywane na drogach gminnych na podstawie pisemnych meldunków składanych do Zamawiającego, najpóźniej do godziny 1000 następnego dnia po wykonaniu robót, meldunek powinien zawierać wykaz ulic, na których prowadzono zimowe utrzymanie wraz z długością tych dróg, zakresem wykonanych prac oraz godziny prowadzenia robót; b)Zamawiający przeprowadza wyrywkową kontrolę grubości pozostawionego śniegu na jezdni oraz ilości rozsypanych środków w trakcie wykonywania robót, jeśli warunki pogodowe będą ustabilizowane; c)w przypadku stwierdzenia nieuzasadnionych odstępstw od standardów zimowego utrzymania dróg ustalonego w umowie Wykonawca ponosi kary zgodnie z podpisaną umową. 3.Wykaz dróg gminnych i zatok objętych zimowym utrzymaniem stanowi załącznik do niniejszej SIWZ. 4.Do odbioru, kontroli oraz kontaktowania się z Wykonawcą Zamawiający wyznacza inspektora ds. drogownictwa Henryka Zawadzkiego, a w przypadku jego nieobecności kierownika referatu gospodarki komunalnej Marcina Klimka. 5.Inne obowiązki Wykonawcy. 1)W przypadku nie podjęcia oraz nie kontynuowania obowiązków ciążących na Wykonawcy, a wynikających z ustalonych warunków umowy na zimowe utrzymanie dróg, Zamawiający w trybie awaryjnym zleci wykonanie prac innej firmie, a kosztami obciąży Wykonawcę. 2)Wykonawca wyraża zgodę na pokrycie kosztów zastępczego zimowego utrzymania z kolejnej wystawionej faktury. 3)Za jakość zastosowanych materiałów i wykonywanych robót odpowiedzialny jest Wykonawca robót. 4)Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilną za straty i szkody powstałe w związku z wykonywanymi przez Wykonawcę czynnościami lub przy okazji ich wykonywania, a będącymi następstwem działania Wykonawcy, rażącego niedbalstwa, braku należytej staranności. 5)Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilnoprawną, w tym płatność ewentualnych należności za szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków spowodowane zawinionym przez siebie niewłaściwym zimowym utrzymaniem dróg objętych niniejszą umową oraz wypełnianiem obowiązków wynikających z niniejszej umowy. 6)Wykonawca ponosi pełna odpowiedzialność wobec Zamawiającego za usługi wykonywane przez Podwykonawców. 7)Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilną za straty i szkody powstałe w związku z wykonywanymi przez Podwykonawcę czynnościami lub przy okazji ich wykonywania, a będącymi następstwem działania Podwykonawcy, rażącego niedbalstwa, braku należytej staranności 8)Wykonawca będzie zobowiązany umową do przyjęcia odpowiedzialności od następstw i za wyniki działalności w zakresie: a)Organizacji i wykonywania usługi b)Zabezpieczenia interesów osób trzecich c)Ochrony środowiska d)Warunków bezpieczeństwa i higieny pracy e)Organizacji i utrzymywania zaplecza wykonywania prac f)Bezpieczeństwa ruchu drogowego i pieszego g)Ochrony mienia związanego z prowadzeniem prac.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00 - Usługi odśnieżania .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 20.10.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 4.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Spółdzielnia Kółek Rolniczych w Czosnowie, ul. Rolnicza 19, 05-152 Czosnów, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 652777,79 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 252396,00

  • Oferta z najniższą ceną: 252396,00 / Oferta z najwyższą ceną: 2270160,00

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.