eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Wykonanie ekshumacji szczątków ofiar z okresu wojen napoleońskich w Bledzewie oraz z okresu I wojny światowej i II wojny światowej w Lubochni

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-10-17

Warszawa: Wykonanie ekshumacji szczątków ofiar z okresu wojen napoleońskich w Bledzewie oraz z okresu I wojny światowej i II wojny światowej w Lubochni
Numer ogłoszenia: 348354 - 2014; data zamieszczenia: 17.10.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Rada Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa , ul. Wspólna 2, 00-926 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 6284504, faks 022 6280375.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.radaopwim.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie ekshumacji szczątków ofiar z okresu wojen napoleońskich w Bledzewie oraz z okresu I wojny światowej i II wojny światowej w Lubochni.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie zostanie udzielone w następujących częściach: Cz. 1 - Ekshumacja i pochówek szczątków żołnierzy rosyjskich zmarłych podczas wojny napoleońskiej w Bledzewie oraz pochówek wcześniej wyekshumowanych szczątków. Cz. 2 - Ekshumacja szczątków żołnierzy austro-węgierskich z czasów I wojny światowej w Lubochni i ich pochówek w kwaterze wojennej na cmentarzu rzymskokatolickim w Ujeździe oraz ekshumacja szczątków niemieckich żołnierzy z czasów II wojny światowej w Lubochni.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.35.19.14-3, 93.71.11.00-6.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.11.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki określone w art. 22 ust. 1 Pzp, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki określone w art. 22 ust. 1 Pzp, dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia, w tym: wykonali w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonują, co najmniej dwie usługi archeologiczne polegające na prowadzeniu ekshumacji zbiorowych grobów wojennych.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki określone w art. 22 ust. 1 Pzp, dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki określone w art. 22 ust. 1 Pzp, dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym: a) w części 1. zamówienia - co najmniej jednym antropologiem i archeologiem b) w części 2. zamówienia - co najmniej jednym antropologiem.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki określone w art. 22 ust. 1 Pzp, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 3.Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Pzp, zamawiający, żąda: 1) podania nazwy podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w w art. 26 ust. 2b Pzp, oraz przedstawienia wraz z ofertą dokumentów (wystawionych przez osoby trzecie) potwierdzających: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) charakter stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, d) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 4. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Pzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty. 5. Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich wykonawców w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie kilku wykonawców, zgodnie z art. 23 ustawy. 6. Pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie określać czynności, co do wykonywania, których pełnomocnik jest upoważniony. 7. Przez główne dostawy lub usługi rozumie się dostawy lub usługi potwierdzające spełnianie przez wykonawcę warunków zamówienia. Dowodami, o których mowa w pkt 7.4.2, są: 1) poświadczenie, z tym, że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw lub usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 2) oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt 1.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy, w przypadku: 1) konieczność zrealizowania jakiejkolwiek części prac, objętych przedmiotem niniejszej umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań niż wskazane w opisie przedmiotu zamówienia, w szczególności prac zabezpieczających, 2) odbiegające w sposób istotny od przyjętych w opisie przedmiotu zamówienia warunki terenowe, w szczególności brak zinwentaryzowania obiektów budowlanych - w przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt 1 lub pkt 2 możliwa jest zmiana: sposobu wykonania zamówienia, terminu wykonania zamówienia, ceny. 3) w przypadku ograniczenia środków finansowych jakimi dysponuje Zamawiający - ograniczeniu ulegnie odpowiednio zakres rzeczowy zamówienia lub cena. 4) pozostałe zmiany spowodowane następującymi okolicznościami: a) niekorzystne warunki atmosferyczne, uniemożliwiające prowadzenie robót terenowych; b) kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi pracami, przy czym zmiany te ograniczają się do zmian koniecznych powodujących uniknięcie lub usunięcie kolizji, c) w przypadku odkrycia znaleziska, wymagającego wykonania prac pirotechnicznych d) wydanie decyzji lub odmowa wydania lub cofnięcia decyzji, pozwoleń, zgód itp. przez uprawnione ograny lub podmioty. - w przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych w pkt 4) możliwa jest zmiana terminu wykonania zamówienia lub powierzenie części zamówienia podwykonawcom.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.radaopwim.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Rada OPWiM, ul. Wspólna 2, 00-926 Warszawa, pok. 4101..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.10.2014 godzina 12:00, miejsce: Rada Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa, 00-926 Warszawa, ul. Wspólna 2, w pok. nr 4050..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Ekshumacja i pochówek szczątków żołnierzy rosyjskich zmarłych podczas wojny napoleońskiej w Bledzewie oraz pochówek wcześniej wyekshumowanych szczątków..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: OBIEKT EKSHUMACJI Na terenie Bledzewa (woj. lubuskie) na działce o nr. ewidencyjnym 937/2 znajduje się miejsce pochówku 87 żołnierzy rosyjskich zmarłych w latach 1806 - 1814. Na terenie działki znajduje się cmentarz z Kolumną Maryjną usytuowaną na kopcu. Cmentarz nie jest wpisany do rejestru zabytków, ale posiada wartości historyczne i kulturowe. Teren cmentarza określony w karcie ewidencyjnej zajmuje obszar 4 arów. W wyniku robót ziemnych przeprowadzonych w 2013 r. przez właściciela nieruchomości, polegających na usunięciu warstwy ziemi do głębokości ok. 1 m. na powierzchni 30x100 m wokół cmentarza od strony północnej, wschodniej i południowej ujawniono występowanie skupisk kości ludzkich oraz widoczne na powierzchni zarysy jam grobowych. MIEJSCE POCHÓWKU Na tym samym terenie, bezpośrednio za Kolumną Maryjną na powierzchni ok. 25 m2. ZAKRES PRAC Wykonawca zobowiązany jest do wydobycia szczątków pod nadzorem archeologa uzyskując na to odrębne zezwolenie Lubuskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Szczątki należy pochować w drewnianych 87 trumienkach ekshumacyjnych. Wydobyte artefakty należy przekazać pracownikowi Urzędu Gminy Bledzew do konsultacji, co do ich dalszych losów z konserwatorem zabytków. Teren po ekshumacji należy wyrównać i uprzątnąć. Szczątki należy pochować w wykopanym dole, za Kolumną Maryjną, w uzgodnieniu z Sekretarzem Gminy Panem W. Andrzejewskim (095 743-65-13). W pochówku należy również uwzględnić pochowanie w dodatkowej 1 trumience odkrytych w 2013 r. 108 szczątków przechowywanych obecnie w firmie Products w Międzyrzeczu, które zostaną przywiezione w konkretny dzień ustalony z wykonawcą przez pracowników Urzędu Gminy Bledzew. Podczas prac wykonawca winien sporządzić dokumentację fotograficzną szczątków żołnierzy oraz przedmiotów przy nich znalezionych. Prace należy wykonać zgodnie z zaleceniami zawartymi w Decyzji Wojewody Lubuskiego z dn. 12 sierpnia 2014 r. i Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Międzyrzeczu..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.35.19.14-3, 93.71.11.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 20.11.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Ekshumacja szczątków żołnierzy austro-węgierskich z czasów I wojny światowej w Lubochni i ich pochówek w kwaterze wojennej na cmentarzu rzymskokatolickim w Ujeździe oraz ekshumacja szczątków niemieckich żołnierzy z czasów II wojny światowej w Lubochni..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Lubochnia Dworska, gm. Lubochnia Ekshumacja żołnierzy austro - węgierskich z I wojny światowej i niemieckich z II wojny światowej. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA OBIEKT EKSHUMACJI Na terenie Lubochni (woj. łódzkie) przy skrzyżowaniu drogi powiatowej nr 4311E z drogą gminną nr 116254E znajduje się cmentarz wojenny, na którym pochowano 19 żołnierzy armii austro - węgierskiej poległych podczas I wojny światowej i 5 żołnierzy niemieckich poległych podczas II wojny światowej. Na cmentarzu znajduje się jedna mogiła zbiorowa z betonowym obrzeżem i 11 tablicami imiennymi żołnierzy austro - węgierskich oraz dwie mogiły pojedyncze i jedna zbiorowa betonowo - lastrykowa z tablicami imiennymi żołnierzy niemieckich. Całość terenu wyłożona jest betonowymi płytami chodnikowymi. MIEJSCE POCHÓWKU Cmentarz rzymskokatolicki w Ujeździe - kwatera z okresu I wojny światowej dla żołnierzy austro - węgierskich. Szczątki żołnierzy niemieckich z II wojny światowej należy przekazać przedstawicielom Fundacji Pamięć w Warszawie. ZAKRES PRAC Wykonawca zobowiązany jest do demontażu i utylizacji elementów wyposażenia cmentarza (z wyjątkiem tablic imiennych, które należy przekazać Urzędowi Gminy Ujazd i Fundacji Pamięć oraz głazu z krzyżem żeliwnym). Wydobycie szczątków należy przeprowadzić pod nadzorem antropologa, który dokona wyodrębnienia i oględzin poszczególnych szczątków. Szczątki należy złożyć w odrębnych drewnianych półtrumnach ekshumacyjnych. Wydobyte przy szczątkach artefakty należy pochować ze szczątkami. Teren po ekshumacji należy wyrównać i uprzątnąć. Szczątki żołnierzy austro - węgierskich należy pochować w mogile zbiorowej, w kwaterze z I wojny światowej na cmentarzu rzymskokatolickim w Ujeździe. Należy przygotować dół o wymiarach 2x2 m i głębokości 200 cm, w uzgodnieniu z pracownikiem Urzędu Gminy Ujazd (P. Urszula Zimnicka tel. 44 719-21-29 w. 27). Dół po pochowaniu półtrumien należy zakopać. Przewiezienie półtrumien należy przeprowadzić odpowiednio przystosowanym pojazdem do miejsca, w którym zostaną przechowane (w kościele parafialnym) lub docelowo na cmentarz. W ekshumacji żołnierzy niemieckich winien wziąć udział przedstawiciel Fundacji Pamięć (P. Iza Gruszka 22654-21-61), któremu należy przekazać półtrumny ze szczątkami żołnierzy niemieckich oraz z wydobytymi przy szczątkach artefaktami. Podczas prac wykonawca winien sporządzić odrębną dokumentację fotograficzną szczątków żołnierzy austro - węgierskich i niemieckich oraz przedmiotów przy nich znalezionych. Prace należy wykonać zgodnie z zaleceniami zawartymi w Zezwoleniu nr. 7/2014 Wojewody Łódzkiego..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.35.19.14-3, 93.71.11.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 20.11.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.