eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Puławy › Usługi polegające na wykonaniu prac pielęgnacyjnych drzew rosnących w pasie drogowym drogi wojewódzkiej nr 830 oraz na frezowaniu pni zlokalizowanych w pasie drogowym drogi wojewódzkiej nr 824, na terenie Rejonu Dróg Wojewódzkich w Puławach

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-10-17

Puławy: Usługi polegające na wykonaniu prac pielęgnacyjnych drzew rosnących w pasie drogowym drogi wojewódzkiej nr 830 oraz na frezowaniu pni zlokalizowanych w pasie drogowym drogi wojewódzkiej nr 824, na terenie Rejonu Dróg Wojewódzkich w Puławach
Numer ogłoszenia: 347968 - 2014; data zamieszczenia: 17.10.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie - Rejon Dróg Wojewódzkich w Puławach , ul. Składowa 1A, 24-100 Puławy, woj. lubelskie, tel. 081 8863163, 8864103, faks 081 8863163.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdw.lublin.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Samorządowa jednostka budżetowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi polegające na wykonaniu prac pielęgnacyjnych drzew rosnących w pasie drogowym drogi wojewódzkiej nr 830 oraz na frezowaniu pni zlokalizowanych w pasie drogowym drogi wojewódzkiej nr 824, na terenie Rejonu Dróg Wojewódzkich w Puławach.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Zamówienie obejmuje: 1) Zadanie nr 1: wykonanie prac pielęgnacyjnych 230 szt. drzew rosnących przy drodze wojewódzkiej nr 830 Lublin - Nałęczów - Bochotnica (na odcinku Kolonia Bochotnica - Nałęczów), przy średnich obwodach pni: - od 100 do 150 cm: 143 szt., - od 160 do 190 cm: 87 szt. polegających na: a. usunięciu odrostów, b. usunięciu gałęzi suchych, obumarłych lub nadłamanych, c. usunięciu gałęzi wchodzących w kolizję z obiektami budowlanymi, urządzeniami technicznymi, liniami energetycznymi, budynkami, znakami drogowymi, ogrodzeniami, itp., d. wykonaniu niezbędnych cięć redukcyjnych w celu uzyskania skrajni poziomej i pionowej (skrajnia pionowa - 5 m), e. zabezpieczeniu ran po usuniętych gałęziach, f. usunięciu pasożytów drzew, w szczególności jemioły, itp., g. poprawieniu wad budowy oraz wadliwych cięć, h. zastosowaniu opasowych wiązań elastycznych na koronach drzew zgodnie z zaleceniami zawartymi w Opinii dendrologicznej drzew, stanowiącej załącznik do niniejszej SIWZ, i. wywozie powstałego urobku drzewnego i zagospodarowanie go we własnym zakresie, j. uporządkowaniu terenu po wykonaniu prac. Wykonywane w trakcie pielęgnacji cięcia sanitarne, korygujące, techniczne lub redukcyjne winny być wykonywane w taki sposób i w takiej ilości, aby zachować kształt korony drzewa oraz jego statykę. Drzewa przeznaczone do pielęgnacji oznaczono w terenie kolorem niebieskim. 2) Zadanie nr 2: frezowanie 675 szt. pni drzew zlokalizowanych w poboczach drogi wojewódzkiej nr 824 Żyrzyn - Puławy - Opole Lubelskie - Annopol (na odcinku Puławy - Karczmiska - Wola Rudzka), przy obwodach pni: a. 0,7 - 0,8 m - 175 szt., b. 0,9 - 1,0 m - 397 szt., c. 1,1 - 1,2 m - 103 szt. polegających na: a. sfrezowaniu pni na głębokość 5 cm poniżej poziomu gruntu, b. uzupełnieniu poboczy z rozplantowaniem ziemi do poziomu istniejącego terenu, c. uprzątnięciu terenu poprzez wywóz urobku. 2. Prace związane z realizacją przedmiotu zamówienia winny być wykonywane zgodnie z ustawą o ochronie przyrody. 3. Szczegółowy zakres prac zawarty jest w Specyfikacji technicznej, Instrukcji bezpiecznej pracy przy wykonaniu podcinki drzew oraz frezowaniu pni, Opinii dendrologicznej, Wykazie i lokalizacji drzew do pielęgnacji, Wykazie drzew, na których należy zastosować wiązania elastyczne oraz Wykazie i lokalizacji pni drzew do frezowania. 4. Usługi należy wykonać zgodnie z dokumentami wymienionymi w ust. 4., w sposób gwarantujący należytą jakość. 5. Wykonawca przystąpi do realizacji usług po protokolarnym przejęciu pasa drogowego od Zamawiającego, które nastąpi w ciągu 7 dni od daty podpisania umowy. 6. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia bezpiecznych warunków ruchu drogowego w rejonie prowadzonych prac objętych umową na podstawie przekazanego przez Zamawiającego projektu organizacji ruchu na czas prowadzonych prac. 7. Za wszelkie szkody spowodowane przy wykonywaniu przedmiotowych prac odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 8. Wykonawca zobowiązuje się do zawarcia na własny koszt odpowiednich umów ubezpieczenia z tytułu odpowiedzialności cywilnej na czas realizacji zamówienia. Ubezpieczeniu podlega odpowiedzialność cywilna kontraktowa oraz deliktowa za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków, dotyczące pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi pracami, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych. Wymagana suma ubezpieczenia nie mniej niż 50 tys. złotych na jedno i wszystkie zdarzenia. 9. Wykonawca zapewnia wszystkie niezbędne materiały, środki (w tym i transportowe), sprzęt oraz osoby niezbędne do realizacji zamówienia. 10. Wykonawca zobowiązany jest do postępowania z odpadami powstałymi w trakcie realizacji zamówienia zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z dnia 8. stycznia 2013 r., poz. nr 21). 11. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych na pojedyncze zadania. 12. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane usługi spełniają wymagania określone przez Zamawiającego (art. 30 ust. 5 ustawy). Za rozwiązania równoważne uznane będzie wykonanie przedmiotowej usługi przy użyciu technologii oraz sprzętu innego niż określony w ST oraz Opinii dendrologicznej, pod warunkiem, że jego parametry będą niegorsze niż określone przez Zamawiającego. W skali ZDW w Lublinie wartość zamówienia wynosi 323 228,00 zł netto. Szacunkowa wartość przedmiotowego zamówienia (z podziałem na 2 zadania) wynosi: 106 500,00 zł netto..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.21.15.00-7, 77.34.10.00-2, 77.21.14.00-6.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 19.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości a. Na zadanie nr 1: 800,00 zł (słownie: osiemset złotych 00/100) b. Na zadanie nr 2: 800,00 zł (słownie: osiemset złotych 00/100) 2. Wadium może być wnoszone w formach określonych w art. 45, ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. 1) Pieniądzu; 2) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) Gwarancjach bankowych; 4) Gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 Nr 42 poz. 275, z późn. zm.) 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na konto ZDW w Lublinie w Banku Zachodnim WBK S.A. 4 Oddział w Lublinie nr 89 1500 1520 1215 2004 1596 0000. 4. W ofercie należy złożyć dokument potwierdzający wniesienie wadium. UWAGA: 1) Wadium w pieniądzu należy wnosić ściśle z dyspozycją art. 45 ust. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, tzn. przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego. W myśl art. 63. ust. 3 pkt. 1 ustawy Prawo bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 (Dz. U z 2012 poz. 1376 z późn. zm.) polecenie przelewu jest jedną z form rozliczenia bezgotówkowego. Zgodnie z art. 63 c Prawa bankowego polecenie przelewu stanowi udzieloną bankowi dyspozycję dłużnika obciążenia jego rachunku określoną kwotą i uznania tą kwotą rachunku wierzyciela. 2) Oznacza to, że wpłata gotówkowa wadium wnoszona na poczcie lub w banku nie stanowi polecenia przelewu w rozumieniu wyżej cytowanych artykułów. 3) Wadium wnoszone przelewem (art. 45 ust. 7 ustawy pzp) uważa się za wniesione w terminie, jeżeli wpłynie na konto ZDW w Lublinie przed upływem terminu składania ofert. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz odsetkami zgodnie z art. 46 ust. 4 a i 5.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału polegającego na posiadaniu wiedzy i doświadczenia w oparciu o Załącznik - Wykaz wykonanych usług. Warunek zostanie uznany za spełniony, gdy Wykonawca składając ofertę wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał: a. Na zadanie nr 1: co najmniej 1 usługę polegającą na prowadzeniu prac związanych z pielęgnacją drzew rosnących w pasach drogowych dróg publicznych, o wartości minimum 40 000,00 zł brutto, w ramach której wykonane zostały m.in. wiązania elastyczne (np. typu Cobra) i udokumentuje, że usługa ta wykonana została należycie. b. Na zadanie nr 2: co najmniej 2 usługi polegające na frezowaniu pni drzew rosnących w pasach drogowych dróg publicznych, w ilości co najmniej 200 szt. każda i udokumentuje, że usługa ta wykonana została należycie.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Dowód wniesienia wadium. 2) Oferta przetargowa z ceną netto i z podatkiem VAT (wzór - zał. A) wraz z formularzem cenowym (wzór - zał. B) 3) W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia, do oferty należy załączyć dokument (np. odpowiednią umowę) ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 23 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 4) W przypadku podpisania oferty i innych dokumentów przez osobę/osoby, które nie są wymienione w odpisie z właściwego rejestru do oferty należy załączyć dokument potwierdzający prawo do reprezentowania podmiotu przez osobę/osoby podpisujące ofertę.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdw.lublin.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Rejon Dróg Wojewódzkich w Puławach, ul. Składowa 1a, pok. nr 11 (cena 41,00 zł) lub pocztą elektroniczną pod adresem: rdw.pulawy@zdw.lublin.pl.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.10.2014 godzina 09:30, miejsce: Rejon Dróg Wojewódzkich w Puławach, ul. Składowa 1a, pok. nr 12. Oferty zostaną otwarte w siedzibie jw., pok. nr 11, w dniu 28.10.2014, o godz. 10:00..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują za pomocą faksu nr 81 886 41 03 lub drogą elektroniczną na adres e-mail: rdw.pulawy@zdw.lublin.pl Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami: 1. W sprawach technicznych - Tomasz Kwiatkowski - zastępca Kierownika RDW Puławy 2. W sprawach formalno-prawnych związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia i zawarciem umowy - Artur Wiak, Aleksandra Pijanowska - Sekcja techniczna RDW Puławy. Wykonawcy, którzy uzyskają niniejszą specyfikację ze strony internetowej zamawiającego lub w inny sposób i zamierzają ubiegać się o udzielenie zamówienia, proszeni są o przesłanie krótkiej informacji faksem 81 886 41 03 lub pocztą elektroniczną na adres rdw.pulawy@zdw.lublin.pl, zawierającej podstawowe dane firmy (nazwa, adres, numer tel. i faksu, adres poczty elektronicznej). Wykonawcy, którzy zgłoszą w ten sposób zamiar ubiegania się o udzielenie zamówienia będą przez Zamawiającego indywidualnie (bezpośrednio) zawiadamiani o np.: zapytaniach, wyjaśnieniach i zmianach dotyczących specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zwołaniu przez Zamawiającego zebrania wszystkich wykonawców, przedłużeniu terminu składania ofert..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie nr 1: Usługa polegająca na wykonaniu prac pielęgnacyjnych 230 szt. drzew rosnących przy drodze wojewódzkiej nr 830 Lublin - Nałęczów - Bochotnica (na odcinku Kolonia Bochotnica - Nałęczów).

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie obejmuje wykonanie prac pielęgnacyjnych 230 szt. drzew rosnących przy drodze wojewódzkiej nr 830 Lublin - Nałęczów - Bochotnica (na odcinku Kolonia Bochotnica - Nałęczów), przy średnich obwodach pni: - od 100 do 150 cm: 143 szt., - od 160 do 190 cm: 087 szt. polegających na: a. usunięciu odrostów, b. usunięciu gałęzi suchych, obumarłych lub nadłamanych, c. usunięciu gałęzi wchodzących w kolizję z obiektami budowlanymi, urządzeniami technicznymi, liniami energetycznymi, budynkami, znakami drogowymi, ogrodzeniami, itp., d. wykonaniu niezbędnych cięć redukcyjnych w celu uzyskania skrajni poziomej i pionowej (skrajnia pionowa - 5 m), e. zabezpieczeniu ran po usuniętych gałęziach, f. usunięciu pasożytów drzew, w szczególności jemioły, itp., g. poprawieniu wad budowy oraz wadliwych cięć, h. zastosowaniu opasowych wiązań elastycznych na koronach drzew zgodnie z zaleceniami zawartymi w Opinii dendrologicznej drzew, stanowiącej załącznik do niniejszej SIWZ, i. wywozie powstałego urobku drzewnego i zagospodarowanie go we własnym zakresie, j. uporządkowaniu terenu po wykonaniu prac. Wykonywane w trakcie pielęgnacji cięcia sanitarne, korygujące, techniczne lub redukcyjne winny być wykonywane w taki sposób i w takiej ilości, aby zachować kształt korony drzewa oraz jego statykę. Drzewa przeznaczone do pielęgnacji oznaczono w terenie kolorem niebieskim. Szacunkowa wartość zadania wynosi: 55 200,00 zł netto.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.21.15.00-7, 77.34.10.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 19.12.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zadanie nr 2: Usługa polegająca na frezowaniu 675 szt. pni drzew zlokalizowanych w poboczach drogi wojewódzkiej nr 824 Żyrzyn - Puławy - Opole Lubelskie - Annopol (na odcinku Puławy - Karczmiska - Wola Rudzka).

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie obejmuje frezowanie 675 szt. pni drzew zlokalizowanych w poboczach drogi wojewódzkiej nr 824 Żyrzyn - Puławy - Opole Lubelskie - Annopol (na odcinku Puławy - Karczmiska - Wola Rudzka), przy obwodach pni: a. 0,7 - 0,8 m - 175 szt., b. 0,9 - 1,0 m - 397 szt., c. 1,1 - 1,2 m - 103 szt. polegających na: a. sfrezowaniu pni na głębokość 5 cm poniżej poziomu gruntu, b. uzupełnieniu poboczy z rozplantowaniem ziemi do poziomu istniejącego terenu, c. uprzątnięciu terenu poprzez wywóz urobku. Szacunkowa wartość zadania wynosi: 51 300,00 zł netto.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.21.40.06-.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 19.12.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.