eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Radziechowy › Usługa w zakresie przeprowadzenia szkoleń uczestników projektu systemowego Efektywna pomoc społeczna w gminie Radziechowy-Wieprz realizowanego przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziechowach - Wieprzu

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-08-28

Radziechowy: Usługa w zakresie przeprowadzenia szkoleń uczestników projektu systemowego Efektywna pomoc społeczna w gminie Radziechowy-Wieprz realizowanego przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziechowach - Wieprzu
Numer ogłoszenia: 347276 - 2013; data zamieszczenia: 28.08.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziechowach - Wieprzu , Wieprz 700, 34-381 Radziechowy, woj. śląskie, tel. 33 867 66 15, faks 33 867 66 15.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa w zakresie przeprowadzenia szkoleń uczestników projektu systemowego Efektywna pomoc społeczna w gminie Radziechowy-Wieprz realizowanego przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziechowach - Wieprzu.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie obejmuje następujący zakres: Część 1 zamówienia Szkolenie pn. ABC agroturystyki - dla 1 osoby. Część 2 zamówienia Szkolenie pn. Pierwsza pomoc przedmedyczna - dla 1 osoby. Część 3 zamówienia Szkolenie pn. Kurs kompetencji rodzicielskich - dla 1 osoby Część 4 zamówienia Szkolenie pn. Operator wózka jezdniowego z napędem silnikowym z wymianą butli - dla 1 osoby..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9, 80.56.20.00-1, 80.57.00.00-0.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda od wykonawców wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnienie powyższego warunku wykonawca potwierdza składając oświadczenie stanowiące załącznik nr 3 do SIWZ, zawierające także potwierdzenie posiadania przez wykonawcę wpisu do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 października 2004 r. w sprawie rejestru instytucji szkoleniowych (Dz.U. z 2004 r., Nr 236, poz. 2365 z późn. zm.) wraz z jego aktualizacją na rok 2013. Dotyczy wszystkich części zamówienia

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnienie powyższego warunku wykonawca potwierdza składając oświadczenie stanowiące załącznik nr 3 do SIWZ oraz przedkładając stanowiący załącznik nr 6 do SIWZ wykaz, wykonanych a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami, o których mowa wyżej są poświadczenia*, z tym, że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeśli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia składa oświadczenie. W przypadku gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania w/w dowodów. Działając na podstawie §1 ust 4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. 2013 poz. 231) zamawiający wymaga wykazania przez wykonawcę, w wykazie stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ, co najmniej pięciu szkoleń indywidualnych lub grupowych, wykonanych/wykonywanych w ramach projektów systemowych lub konkursowych współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i złożenia poświadczeń ich należytego wykonania. *) UWAGA Zgodnie z §9 ust 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. 2013 poz. 231) wykonawca w niniejszym postępowaniu w miejsce poświadczeń może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usług określone w §1 pkt 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2009 r., Nr 226, poz. 1817). Dotyczy wszystkich częsci zamówienia

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnienie powyższego warunku wykonawca potwierdza składając oświadczenie stanowiące załącznik nr 3 do SIWZ oraz wykazując, iż na czas realizacji zamówienia będzie dysponował pomieszczeniem/mi dostosowanym/mi do prowadzenia zajęć szkoleniowych teoretycznych oraz praktycznych i odpowiednio wyposażonym/mi tj. posiadającym/mi odpowiednie warunki sanitarne, bezpieczeństwa, jakościowe, odpowiednio wyposażonym/mi w sprzęt i pomoce dydaktyczne, umożliwiające prawidłową realizację kształcenia - załącznik nr 8 do SIWZ. Dotyczy wszystkich części zamowienia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnienie powyższego warunku wykonawca potwierdza składając oświadczenie stanowiące załącznik nr 3 do SIWZ oraz wykazując, iż na czas realizacji zamówienia w części której dotyczy złożona oferta będzie dysponował osobą/mi posiadającymi kwalifikacje oraz doświadczenie zawodowe dostosowane do zakresu szkolenia - załącznik nr 5 do SIWZ Dotyczy wszystkich części zamowienia

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnienie powyższego warunku wykonawca potwierdza składając oświadczenie stanowiące załącznik nr 3 do SIWZ. Dotyczy wszystkich części zamowienia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Działając na podstawie §1 ust 4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. 2013 poz. 231) zamawiający wymaga wykazania przez wykonawcę, w wykazie stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ, co najmniej pięciu szkoleń indywidualnych lub grupowych, wykonanych/wykonywanych w ramach projektów systemowych lub konkursowych współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i złożenia poświadczeń ich należytego wykonania. Dotyczy wszystkich części zamówienia;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

zamawiający dopuszcza możliwość dokonania przez wykonawcę zmian: - kadry dydaktycznej, w szczególności w przypadkach długotrwałej choroby lub innych uzasadnionych przyczyn niezależnych od wykonawcy i nie możliwych do przewidzenia w dniu zawarcia umowy, pod warunkiem, że osoba zaproponowana będzie posiadała kwalifikacje i doświadczenie zawodowe co najmniej takie lub wyższe jak kadra przedłożona w ofercie; - harmonogramu szkolenia i czasu trwania szkolenia (bez zmiany liczby godzin szkolenia) w szczególności w sytuacji klęsk żywiołowych, długotrwałej choroby oraz innych uzasadnionych okoliczności niezawinionych przez Wykonawcę i nie możliwych do przewidzenia w dniu zawarcia umowy, - miejsca realizacji szkolenia z zastrzeżeniem lokalizacji zgodnej z opisem przedmiotu zamówienia dla danej jego części, w szczególności w sytuacji zaistnienia uzasadnionych okoliczności niezawinionych przez wykonawcę i nie możliwych do przewidzenia w dniu zawarcia umowy, Warunkiem dokonania zmiany jest zawiadomienie zamawiającego o zaistnieniu w/w okoliczności w formie pisemnej i uzyskanie jego zgody na dokonanie zmian

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.radziechowy-wieprz.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziechowach - Wieprzu, 34-381 Radziechowy, Wieprz 700 pokój 23 (pn-pt w godz. 7.00-15.00).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.09.2013 godzina 09:45, miejsce: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziechowach - Wieprzu, 34-381 Radziechowy, Wieprz 700 pokój 23.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt systemowy Efektywna pomoc społeczna w gminie Radziechowy-Wieprz realizowany przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziechowach - Wieprzu w ramach Priorytetu VII Promocja integracji społecznej, Działania 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałania 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013. Projekt systemowy współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Szkolenie pn. ABC agroturystyki - dla 1 osoby.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Tematyka szkolenia winna obejmować następujące zagadnienia 1. Podstawy prawne prowadzenia działalności gospodarczej; a). Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej. b) Rejestracja działalności gospodarczej: - zasady rejestracji działalności gospodarczej; - zgłoszenie do Krajowego Rejestru Urzędowego Podmiotów Gospodarki Narodowej (nadanie numeru REGON w Urzędzie Statystycznym); - pozostałe zgłoszenia (PIP, SANEPID); - założenie rachunku bankowego. c) Regulacje prawne w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej: - działalność regulowana, koncesje, licencje, zgody. d) Funkcjonowanie przedsiębiorcy w obrocie prawnym - zasady zawierania umów, - zasady odpowiedzialności przedsiębiorcy, - szczególne przepisy w zakresie usług agroturystycznych, e) Wizerunek przedsiębiorstwa: nazwa, logo itp. 2. Badanie rynku: - badanie konkurencji; - planowane wejście na rynek; - reklama; - dystrybucja; - promocja; - produkt; - cena. 3. Etyka przedsiębiorcy. 4. Podatki w działalności gospodarczej: a) zagadnienia ogólne - podatek VAT; - podatek dochodowy od osób fizycznych; - inne należności publiczno - prawne. b) Wybór formy opodatkowania: - zasady ogólne - skala podatkowa; - zasady ogólne - podatek liniowy; - ryczałt od przychodów ewidencjonowanych; - karta podatkowa, c) Zasady rozliczeń z Urzędem Skarbowym. 5. Rozliczenia z ZUS. 6. Dokumenty i dowody księgowe: a) zagadnienia ogólne - wymogi stawiane dokumentom księgowym - wystawianie faktury VAT; - wystawianie rachunków; - inne dokumenty księgowe. b) Ewidencja przychodów: - zasady prowadzenia ewidencji przychodów; - obliczanie przychodów, podstawy opodatkowania, podatku dochodowego 7. Zarządzanie przedsiębiorstwem i prowadzenie firmy: - struktura organizacyjna firmy; - organizacja biura; - zarządzanie firmą. 8. Źródła finansowania firmy: - leasing i dzierżawa; - franchising; - kredyt bankowy i pozabankowy, 9. Prowadzenie działalności gospodarczej pod kątem ochrony środowiska Liczba uczestników szkolenia - 1 osoba Czas trwania szkolenia - maksymalnie 3 tygodnie Ilość godzin szkolenia - 30 godzin zegarowych, Intensywność szkolenia - maksymalnie 8 godzin zegarowych dziennie, gdzie godzina zegarowa kursu liczy 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne, liczące 45 minut oraz przerwę liczącą średnio 15 minut, gdyż długość przerw może być ustalana w sposób elastyczny, przerwy powinny być planowane w taki sposób aby nie powodowały skracania zajęć edukacyjnych. Zajęcia wyłącznie w dni robocze pn-pt. Zajęcia nie mogą zaczynać się wcześniej niż o godz. 8.00 i kończyć później niż o godz. 19.00 Miejsce realizacji szkolenia - zgodnie z wyborem wykonawcy: Gmina Radziechowy-Wieprz, Gmina Węgierska Górka, Gmina Żywiec.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Szkolenie pn. Pierwsza pomoc przedmedyczna - dla 1 osoby.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Tematyka szkolenia winna obejmować następujące zagadnienia 1. Zagadnienia wstępne 2. Bezpieczeństwo i zabezpieczenie miejsca zdarzenia, ochrona osobista przed kontaktem z płynem ustrojowym. 3. Sprawdzenie podstawowych parametrów życiowych - ABC - stan świadomości, drożność dróg oddechowych, oddech. 4. Powiadamianie służb ratunkowych - właściwy komunikat. 5. Pozycja boczna bezpieczna ustalona. 6. Nagłe zatrzymanie krążenia - przyczyny, objawy i postępowanie ratownicze. 7. Resuscytacja krążeniowo-oddechowa osoby dorosłej (ucisk klatki piersiowej + prowadzenie sztucznego oddechu metodą usta - usta). 8. Resuscytacja krążeniowo oddechowa dziecka i niemowlęcia. 9. Postępowanie w zadławieniach u dorosłych, dzieci i niemowląt. 10. Postępowanie ratownicze w omdleniach i drgawkach. 11. Postępowanie w złamaniach kończyn górnych, dolnych, żeber i obojczyka. 12. Amputacja urazowa. 13. Oparzenia. 14. Utopienie. 15. Tamowanie krwotoków. 16. Wbite ciało obce - zabezpieczenie i założenie opatrunku. 17. Ćwiczenia praktyczne przy użyciu fantomu. 18. Prezentacja multimedialna. 19. Podsumowanie. Liczba uczestników szkolenia - 1 osoba Czas trwania szkolenia - maksymalnie 3 tygodnie Ilość godzin szkolenia - 30 godzin zegarowych, Intensywność szkolenia - maksymalnie 8 godzin zegarowych dziennie, gdzie godzina zegarowa kursu liczy 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne, liczące 45 minut oraz przerwę liczącą średnio 15 minut, gdyż długość przerw może być ustalana w sposób elastyczny, przerwy powinny być planowane w taki sposób aby nie powodowały skracania zajęć edukacyjnych. Zajęcia wyłącznie w dni robocze pn-pt. Zajęcia nie mogą zaczynać się wcześniej niż o godz. 8.00 i kończyć później niż o godz. 19.00 Miejsce realizacji szkolenia - zgodnie z wyborem wykonawcy: Gmina Radziechowy-Wieprz, Gmina Węgierska Górka, Gmina Żywiec.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.56.20.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Szkolenie pn. Kurs kompetencji rodzicielskich - dla 1 osoby.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Tematyka szkolenia winna obejmować następujące zagadnienia 1. Zagadnienia wstępne. - Odpowiedzialność i dojrzałość rodzicielska, - Formułowanie prawidłowej definicji rodzicielstwa. - Współczesne rodzicielstwo - szanse i zagrożenia, - Rola rodziców a rola dziadków w procesie wychowawczym - konsekwencja w procesie, wychowawczym, ustalanie priorytetów, hierarchia decyzyjna w sprawach wychowawczych 2. Etapy rozwoju dziecka i ich specyfika. a) Noworodek. - pierwsze uczucia i budowanie więzi, - kontakt cielesny, - opieka nad noworodkiem. b) Niemowlę i dziecko roczne. - rozwój dziecka (mowa, rozwój ruchowy, rozwój poznawczy), - zabawa i bezpieczeństwo w poznawaniu świata, - lęki, samodzielność i otwartość, c) Dziecko dwuletnie - typowe emocje, - porządek dnia, d) Dziecko w wieku przedszkolnym 3-6 lat, - przywiązanie do rodziców, - wyobraźnia i ciekawość, - lęki, e) dziecko w wieku szkolnym 6-11 lat - do otaczającego świata, - samokontrola, - zapewnienie prywatności - kącik do nauki, f) nastoletnia młodzież - okres dojrzewania, - gimnazjum - złudzenie dorosłości, - zagrożenia 3. Wychowanie dzieci. - Budowanie więzi z dzieckiem - dojrzałość emocjonalna rodzica - rozmowa, argumenty, negocjacje , konsekwencja, jednolitość postępowania obojga rodziców, budowanie więzi przez wspólne zajęcia, prace, spędzanie wolnego czasu. - Rozwijanie dziecka poprzez zabawę - zbiór zabaw i umiejętność wykorzystywania na co dzień, - Wsparcie dzieci w nauce - rozpoznawanie symptomów pojawiających się trudności w nauce, szkole, współpracy z nauczycielami, rówieśnikami. - Konstruktywna pomoc dzieciom w nauce - motywacja i pomoc bez wyręczania, - Szkoła a czas wolny - równowaga w życiu dziecka - sposoby rozbudzania zainteresowań dziecka i odpowiedniego ich ukierunkowywania w zależności od zdolności dziecka; sposoby organizowania czasu wolnego dziecka. - Wymagania i ambicje rodziców, a możliwości dziecka, - Problem nieposłuszeństwa dziecka - stawianie granic wychowawczych, a jednoczesny szacunek dla granic dziecka, - Zachowania negatywne - nadpobudliwość, bałaganiarstwo, przeklinanie, kradzież, kłamstwo, rywalizacja miedzy rodzeństwem, - Konsekwencja rodzicielska - sposoby wyznaczania i egzekwowania wykonania obowiązków przez dzieci, wymagania i granice, jednolity system norm, - Potrzeby psychologiczne dziecka - rozumienie emocji dziecka, pochwała, nagroda, - Zasady komunikowania się z dzieckiem - budowaniu mostów, a nie murów w komunikacji - Konstruktywne stosowaniu nagród i kar wobec dziecka - Agresja ze strony dziecka - odczytywania sygnałów zachowań agresywnych ze strony dziecka, źródła i przyczyny agresji oraz konstruktywne radzenie sobie z nimi. 4. Wyzwania rodzica nastolatka i dorastającej młodzieży - Poziom akceptacji nastolatka w okresie dojrzewania - Postawa szacunku i akceptacji wobec nastolatków - budowanie pozytywne relacji rodzicielskich opartych na szacunku - Dojrzewanie płciowe, budowanie świadomości seksualnej i prawidłowych modeli zachowań, - Nastolatek a nałogi - problemy z narkotykami, papierosami i alkoholem - mechanizm sięgania po używki, rozpoznawanie pozostawania pod wpływem substancji psychoaktywnych, metody postępowania i reakcji w sytuacji pierwszych eksperymentów, - Rozmowa - metody budowania relacji - unikanie podstawowych błędów - Ucieczki z domu - przyczyny zjawiska i metody zapobiegania, - Konflikt z młodzieżą - konstruktywne rozwiązywanie konfliktów. 5. Pielęgnacja i żywienie w różnych etapach rozwoju dziecka a) Wpływ diety na rozwój fizyczny i intelektualny naszych dzieci. b) Ogólne zasady zdrowego odżywiania c) Właściwe odżywianie jako profilaktyka zdrowotna - współczesna żywność a zdrowie - jakość pożywienia a obróbka termiczna posiłków - używki w diecie dziecka d) Alergeny a zdrowie. e) Radzenie sobie z różnymi dolegliwości dziecięcymi f) Higiena psychiczna małego dziecka g) Zasady udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej w nagłych przypadkach h) Zastosowanie właściwych środków higieny osobistej oraz jej wpływ na prawidłowy rozwój dziecka Liczba uczestników szkolenia - 1 osoba Czas trwania szkolenia - maksymalnie 3 tygodnie Ilość godzin szkolenia - 30 godzin zegarowych, Intensywność szkolenia - maksymalnie 8 godzin zegarowych dziennie, gdzie godzina zegarowa kursu liczy 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne, liczące 45 minut oraz przerwę liczącą średnio 15 minut, gdyż długość przerw może być ustalana w sposób elastyczny, przerwy powinny być planowane w taki sposób aby nie powodowały skracania zajęć edukacyjnych. Zajęcia wyłącznie w dni robocze pn-pt. Zajęcia nie mogą zaczynać się wcześniej niż o godz. 8.00 i kończyć później niż o godz. 19.00 Miejsce realizacji szkolenia - zgodnie z wyborem wykonawcy: Gmina Radziechowy-Wieprz, Gmina Węgierska Górka, Gmina Żywiec.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.57.00.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Szkolenie pn. Operator wózka jezdniowego z napędem silnikowym z wymianą butli - dla 1 osoby.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Tematyka szkolenia winna obejmować następujące zagadnienia 1. Typy wózków jezdniowych 2. Budowa wózka 3. Czynności kierowcy przy obsłudze wózków przed podjęciem pracy i po pracy wózkami 4. Czynności kierowcy w czasie pracy wózkami 5. Wiadomości z zakresu ładunkoznawstwa 6. Wiadomości z zakresu bhp 7. Wiadomości o dozorze technicznym 8. Przygotowanie kierowcy do wykonania czynności związanych z wymianą butli 9. Pokaz przez instruktora sposobu wymiany butli 10. Próbne wykonanie wymiany butli 11. Samodzielna wymiana butli pod nadzorem instruktora 12. Omówienie i ocena przebiegu czynności wymiany butli wykonywanej przez kierowcę 13. Praktyczna nauka jazdy, Wymiar czasowy zajęć: 44 godziny zajęć teoretycznych z zakresu obsługi wózka jezdniowego, 15 godzin zajęć praktycznych z zakresu obsługi i kierowania wózkiem jezdniowym, 2 godziny zajęć teoretycznych z zakresu obsługi/wymiany butli gazowej, 6 godzin zajęć praktycznych z zakresu obsługi/wymiany butli gazowej, Liczba uczestników szkolenia - 1 osoba Czas trwania szkolenia - maksymalnie 4 tygodnie Ilość godzin szkolenia - 67 godzin zegarowych, w tym: - 44 godziny zajęć teoretycznych, - 15 godzin zajęć praktycznych. Intensywność szkolenia - maksymalnie 8 godzin zegarowych dziennie, gdzie godzina zegarowa kursu liczy 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne, liczące 45 minut oraz przerwę liczącą średnio 15 minut, gdyż długość przerw może być ustalana w sposób elastyczny, przerwy powinny być planowane w taki sposób aby nie powodowały skracania zajęć edukacyjnych. Zajęcia wyłącznie w dni robocze pn-pt. Zajęcia nie mogą zaczynać się wcześniej niż o godz. 8.00 i kończyć później niż o godz. 19.00 Miejsce realizacji szkolenia - zgodnie z wyborem wykonawcy: Gmina Radziechowy-Wieprz, Gmina Węgierska Górka, Gmina Żywiec.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.