eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Piła › Przeprowadzenie audytu zewnętrznego realizowanego projektu pt. Przebudowa dróg powiatowych nr 1160P, 1177P, 1180P, 1191P na odcinku Ujście - Ruda, stanowiących ciąg obwodnicy południowej powiatu pilskiego

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-12-28

Piła: Przeprowadzenie audytu zewnętrznego realizowanego projektu pt. Przebudowa dróg powiatowych nr 1160P, 1177P, 1180P, 1191P na odcinku Ujście - Ruda, stanowiących ciąg obwodnicy południowej powiatu pilskiego
Numer ogłoszenia: 346315 - 2011; data zamieszczenia: 28.12.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Pilski reprezentowany przez Zarząd Powiatu w Pile , al. Niepodległości 33/35, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 67 2109442, faks 067 2109332.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.pila.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przeprowadzenie audytu zewnętrznego realizowanego projektu pt. Przebudowa dróg powiatowych nr 1160P, 1177P, 1180P, 1191P na odcinku Ujście - Ruda, stanowiących ciąg obwodnicy południowej powiatu pilskiego.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie audytu zewnętrznego realizowanego projektu pt. Przebudowa dróg powiatowych nr 1160P, 1177P, 1180P, 1191P na odcinku Ujście - Ruda, stanowiących ciąg obwodnicy południowej powiatu pilskiego. 2. Audyt ma na celu uzyskanie zapewnienia, że: a) projekt jest realizowany zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa wspólnotowego i krajowego (w tym wytycznych Instytucji Zarządzającej WRPO na lata 2007-2013 i innych instytucji uprawnionych do wydawania wytycznych), wnioskiem i umową o dofinansowanie, b) wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowalne, c) informacje przekazane do Instytucji Zarządzającej WRPO na lata 2007-2013 oraz innych uprawnionych instytucji są zgodne z prawdą i wynikają z dostępnych w siedzibie beneficjenta dokumentów źródłowych (przede wszystkim z dokumentów finansowo-księgowych i rzeczowych) oraz z prowadzonej przez niego ewidencji księgowej. 3. Audyt ma na celu ocenę prawidłowości realizacji projektu i doradztwo w zakresie polepszenia metod jego realizacji. 4. Zamawiający wymaga prowadzenia i dokumentowania audytu w oparciu o uznawane standardy audytu. 5. Wykonawca ma obowiązek przekazania Zamawiającemu kopii dokumentacji roboczej: notatek, kwestionariuszy oceny, list sprawdzających, itp. 6. Zamawiający wymaga prowadzenia audytu co najmniej poprzez analizę dokumentów, wywiady z pracownikami i wykonawcami, oględziny inwestycji. 7. Zakres audytu: 1) Gotowość organizacyjna beneficjenta i jego procedury wewnętrzne Identyfikacja zadań wrażliwych (przede wszystkim dokonywanie wyboru wykonawców, zawieranie umów, odbiór robót, dostaw i usług, zatwierdzanie faktur do wypłaty, dokonywanie płatności, księgowanie operacji finansowych). 2) Audyt finansowy a) sprawdzenie czy opracowane przez beneficjenta procedury zarządzania środkami finansowymi zapewniają rzetelną i terminową realizację i dokumentowanie operacji, b) sprawdzenie czy procedury wewnętrzne beneficjenta gwarantują rzetelność sprawozdań z realizacji projektu i wniosków o płatność, c) sprawdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu i wniosków o płatność z dokumentami źródłowymi, ewidencją księgową oraz wnioskiem i umową o dofinansowanie projektu, d) ocena prawidłowości i wiarygodności poniesionych w ramach projektu wydatków (faktycznie poniesione, zgodne z zapisami w dokumentacji projektowej, w terminie realizacji projektu, zasadne, celowe i oszczędne, nie odbiegają od cen w regionie, istnieje wkład własny beneficjenta, płatności zostały przekazane na rachunki wykonawców wskazane w zawartych z nimi umowach), e) kontrola formalna faktur i ich zgodności z zapisami umów z wykonawcami, f) badanie poprawności księgowania (zgodność z zakładowym planem kont, wyodrębniona ewidencja księgowa, zgodność zapisów w ewidencji księgowej z treścią dokumentów źródłowych). 3) Audyt realizacji projektu a) sprawdzenie zgodności realizacji projektu z przepisami prawa (prawo zamówień publicznych, prawo budowlane, ochrona środowiska, przepisy o rachunkowości oraz o finansach publicznych itd.), b) ocena zgodności realizacji projektu z dokumentami programowymi (program operacyjny, wytyczne i instrukcje, podręczniki procedur), c) sprawdzenie zgodności realizacji projektu z zapisami wniosku o dofinansowanie / umowy o dofinansowanie, d) potwierdzenie zgodności zakresu umów zawartych z wykonawcami z dokumentacją projektową (wniosek o dofinansowanie wraz z załącznikami) oraz dokumentacją z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (specyfikacja istotnych warunków zamówienia z załącznikami, oferta wybranego wykonawcy), e) sprawdzenie planowanego sposobu monitorowania osiągania celów projektu, f) potwierdzanie zgodności sprawozdań z realizacji projektu ze stanem faktycznym, g) sprawdzenie czy cele projektu zostały zrealizowane i czy osiągnięto zakładany na dany okres poziom wskaźników. 4) Wizyta na miejscu realizacji projektu a) sprawdzenie czy zrealizowana inwestycja jest zgodna z zapisami we wniosku o dofinansowanie projektu, w umowie o dofinansowanie projektu i w aneksach do tej umowy oraz w dokumentacji powykonawczej, w protokołach odbioru robót w toku, w protokołach odbioru zakupionego sprzętu oraz potwierdzenie poprawności / prawidłowości funkcjonowania zrealizowanej inwestycji, b) potwierdzenie prawidłowości promocji unijnego źródła dofinansowania, tzn. potwierdzenie, że działania promocyjne i informacyjne były prowadzone zgodnie z zapisami we wniosku o dofinansowanie projektu, w umowie o dofinansowanie projektu, w umowie o dofinansowanie projektu i w obowiązujących beneficjenta wytycznych (tablice, oznaczenia pomieszczeń i materiałów rozdawanych uczestnikom wydarzeń, materiały i gadżety reklamowe oraz inne materiały zakupione na potrzeby działań promocyjnych i informacyjnych itp.) 5) Prawidłowość i rzetelność prowadzenia i archiwizowania dokumentacji, audytorzy dokonują potwierdzenia, że: a) wprowadzono mechanizmy zapewniające właściwy obieg i sposób archiwizowania wszystkich dokumentów związanych z realizacją audytowanego projektu (wniosek o dofinansowanie, umowa o dofinansowanie o aneksy, wnioski o płatność, oryginały dowodów księgowych, dokumentacja przetargowa, korespondencja prowadzona w ramach realizacji projektu itd.), b) istnieje możliwość odtworzenia przebiegu realizacji projektu w wymaganych umową terminach, c) wprowadzone mechanizmy (w postaci wewnętrznych regulacji) są zgodne z zapisami umowy o dofinansowanie projektu. 6) Zgodność projektu z politykami wspólnotowymi, dokonanie oceny, czy projekt nie jest sprzeczny z następującymi politykami: a) polityką równych szans, b) polityką zatrudnienia, c) polityką społeczeństwa informacyjnego, d) polityką ochrony środowiska. 7) Wdrożenie zaleceń pokontrolnych. 8) Analiza powodzenia projektu. 8. Wyniki audytu Sprawozdanie z audytu musi zawierać następujące elementy: a) oznaczenie zadania audytowego i datę sporządzenia sprawozdania, b) nazwę i adres audytowanego podmiotu, c) imiona i nazwiska audytorów uczestniczących w zadaniu audytowym, d) cele oraz zakres podmiotowy i przedmiotowy zadania audytowego, e) podjęte czynności i zastosowane techniki przeprowadzenia zadania audytowego, f) termin, w którym prowadzono badanie, g) zwięzły opis działań jednostki w obszarze objętym zadaniem audytowym, h) ustalenia stanu faktycznego, i) określenie oraz analizę przyczyn i skutków uchybień, j) zalecenia w sprawie usunięcia stwierdzonych uchybień oraz wprowadzonych usprawnień, k) podpisy audytorów uczestniczących w zadaniu audytowym, l) ocenę czy projekt jest realizowany zgodnie z prawem krajowym i wspólnotowym, zgodnie z zapisami w programie operacyjnym, w wytycznych, itp. oraz zgodnie z zapisami we wniosku i umowie o dofinansowanie, w tym z przyjętym harmonogramem rzeczowo - finansowym, m) ocenę czy dane przekazywane do instytucji zewnętrznych (wnioski o płatność, sprawozdania, informacje na temat zmian / opóźnień w projekcie) są zgodne ze stanem faktycznym i znajdują potwierdzenie w dokumentach źródłowych, n) ocenę czy dokumenty związane z rzeczową i finansową realizacją projektu są spójne. 9. Szczegółowy opis zakresu znajduje się w Wytycznych Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007-2013 w zakresie wyboru audytora oraz przeprowadzania i dokumentowania audytu zewnętrznego projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach priorytetu I - Działania 1.4, 1.5, 1.6 i 1.7 oraz priorytetów II-VI (wytyczne dostępne są na stronie internetowej www.wrpo.wielkopolskie.pl) 10. Opis projektu, który podlega audytowi: a) Projekt pod nazwą: Przebudowa dróg powiatowych nr 1160P, 1177P, 1180P, 1191P na odcinku Ujście - Ruda, stanowiących ciąg obwodnicy południowej powiatu pilskiego jest realizowany w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013, Priorytet II Infrastruktura komunikacyjna, Działanie 2.2 Poprawa dostępności do regionalnego i ponadregionalnego układu drogowego (drogi wojewódzkie w miastach na prawach powiatu, powiatowe i gminne), Schemat II Drogi w granicach administracyjnych miast poniżej 50 tys. mieszkańców oraz na obszarach wiejskich. b) Projekt stanowi koncepcję stworzenia obwodnicy na stronie południowej powiatu pilskiego - alternatywy dla drogi krajowej nr 10 poprzez modernizację istniejących dróg. Jest to inwestycja liniowa, mająca swój początek w miejscowości Ujście na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 11 i kończąca się w miejscowości Ruda na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 10. c) Łączna długość przebudowywanych dróg wyniesie 53,25 km. Składają się na to drogi o nr: - 1160P (29230) Ujście - Byszki o długości 4,75 km, - 1160P (29231) Byszki - Dziembowo o dług. 4,84 km, - 1177P (29231) Dziembowo - Kaczory o dług. 6,48 km, - 1180P (29404) Kaczory - Miasteczko Krajeńskie o dług. 9,90 km, - 1180P (29377) Miasteczko Krajeńskie - Białośliwie o dług. 9,65 km, - 1180P (29377) Białośliwie - Osiek nad Notecią o dług. 11,75 km, - 1180P i 1191P (29371) Osiek n/Notecią - Ruda o dług. 5,88 km. d) Inwestycja ma na celu przebudowę wymienionych odcinków do parametrów klasy Z (Vp=50 i 60km/h) poprzez: - wyrównanie zmiennej szerokości jezdni i poszerzenie jej do 5,5 m, - poszerzenie poboczy do 1,0 m, - wzmocnienie konstrukcji bitumicznej, - przebudowanie istniejących chodników wraz z krawężnikami, - przebudowanie zjazdów do lasów, pól i na posesje, - oczyszczeniu i wyremontowaniu przepustów drogowych. e) Bezpośrednimi produktami wnioskowanej inwestycji będą: - 53,25 km zmodernizowanej drogi, - 7.488 m2 przebudowanych chodników, - 4.242 m2 wybudowanych nowych chodników, - wyremontowana nawierzchnia obiektu inżynierskiego - mostu na odcinku Osiek n. Notecią - Ruda o powierzchni 109,9 m2 - przebudowane zjazdy do lasów, na pola i posesje w granicach pasa drogowego, - nowe oznakowanie pionowe i poziome drogi. f) Całkowity koszt projektu: 41.669.130,52 zł Wysokość dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 19 110 261,79 zł, co stanowi 46,14% kwoty całkowitych wydatków kwalifikowalnych projektu. g) Termin realizacji finansowej projektu: 16.03.2007 r. - 31.08.2012 r. h) Termin realizacji rzeczowej projektu: 22.04.2010 r. - 31.07.2012 r. i) Okres podlegający audytowi zewnętrznemu: Od marca 2007 r. - do dnia rozpoczęcia czynności audytowych 11. Ilość dokumentacji dotyczącej projektu (w przybliżeniu): a) Wniosek o dofinansowanie (preselekcyjny) - 1 b) Wniosek właściwy o dofinansowanie - 1 c) Wnioski o płatność pośrednią - 4 d) Wnioski o płatność pełniące funkcję sprawozdawczą - 3 e) Umowa z wykonawcami wraz z aneksami - 6 f) Umowa o dofinansowanie wraz z aneksami - 3 g) Faktury wraz z protokołami odbioru - 37 h) Dokumenty księgowe - 53 i) Sprawozdania (wykonawcy, inżyniera kontraktu) - 42 j) Wewnętrzne procedury postępowania - 2 k) Weryfikacja postępowań o udzielenie zamówienia publicznego - 4 postępowania. 12. Miejsce fizycznej realizacji projektu: Drogi powiatowe na odcinku od miejscowości Ujście - droga 1160P (29230) na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 11, poprzez miejscowości Byszki, Dziembowo, Kaczory, Miasteczko Krajeńskie, Białośliwie, Osiek n/Notecią, do miejscowości Ruda - droga 1191P ( 29371) na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 10. 13. Miejsce dotyczące przechowywania dokumentacji projektu: Oryginały dokumentacji technicznej, faktur i dokumentacji projektu są przechowywane w Powiatowym Zarządzie Dróg, przy ul. Walki Młodych 78, 64-920 Piła. Kopie dokumentacji projektu oraz kopie faktur są przechowywane w Zespole Funduszy Pomocowych i Rozwoju Starostwa Powiatowego, przy al. Niepodległości 33/35, 64-920 Piła. Dokumentacja przetargowa przechowywana jest w Wydziale Administracyjno - Inwestycyjnym Starostwa Powiatowego, przy al. Niepodległości 33/35, 64-920 Piła. 14. Warunki zapłaty: - Wykonawca wystawi jedną fakturę VAT, - termin zapłaty faktury - do 14 dni od dnia otrzymania faktury, przy czym faktura nie może być wystawiona przed protokolarnym odbiorem przedmiotu umowy. 15. Zamawiający nie dopuszcza wykonania zamówienia przy udziale podwykonawców..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.21.20.00 - Usługi audytu .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.02.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca winien posiadać doświadczenie w badaniu projektów finansowanych ze środków publicznych. W tym zakresie udokumentuje, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał badanie co najmniej jednego projektu finansowanego ze środków publicznych, o wartości co najmniej 20.000.000 zł (słownie: dwadzieścia milionów złotych). Za udokumentowane doświadczenie uznaje się referencje / zaświadczenia wystawione przez podmioty zlecające badanie audytowe.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca winien dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Audyt zewnętrzny projektu musi być prowadzony przez co najmniej trzy osoby. Osoby prowadzące badanie audytowe powinny dysponować kwalifikacjami i doświadczeniem zapewniającym należytą ocenę prawidłowości realizowania projektu oraz spełniają wszystkie wymogi wskazane w art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, ze zm.) wymienione w pkt a) - d), co najmniej jedna z osób zobowiązana jest legitymować się uprawnieniami wskazanymi w pkt e) - h) (wystarczające jest spełnienie jednego z wymogów). Wymogi: a) ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz b) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych oraz c) nie była karana za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz d) posiada wyższe wykształcenie oraz e) posiada następujące kwalifikacje do przeprowadzenia audytu wewnętrznego - jeden z certyfikatów: - Certified Internal Auditor (CIA), - Certified Government Auditing Professional (CGAP), - Certified Information Systems Auditor (CISA), - Association of Chartered Certified Accountants (ACCA), - Certified Fraud Examiner (CFE), - Certification in Control Self-Assessment (CCSA), - Certified Financial Services Auditor ( CFSA), - Chartered Financial Analyst (CFA), lub f) złożyła w latach 2003-2006 z wynikiem pozytywnym egzamin na audytora wewnętrznego przed Komisją Egzaminacyjną powołaną przez Ministra Finansów, lub g) posiada uprawnienia biegłego rewidenta, lub h) posiada dwuletnią praktykę w zakresie audytu wewnętrznego i legitymuje się dyplomem ukończenia studiów podyplomowych w zakresie audytu wewnętrznego, wydanym przez jednostkę organizacyjną, która w dniu wydania dyplomu była uprawniona (zgodnie z odrębnymi ustawami) do nadawania stopnia naukowego doktora nauk ekonomicznych lub prawnych (za praktykę w zakresie audytu wewnętrznego uznaje się udokumentowane przez kierownika jednostki wykonywanie czynności, w wymiarze czasu pracy nie mniejszym niż ? etatu, związanych z: - przeprowadzeniem audytu wewnętrznego pod nadzorem audytora wewnętrznego, - realizacją przez inspektorów kontroli skarbowej czynności z zakresu certyfikacji i wydawania deklaracji zamknięcia pomocy finansowej ze środków pochodzących z Unii Europejskiej, o której mowa w ustawie z dnia 28 września 1991 r. o kontroli skarbowej ( t.j. Dz. U. z 2004 r., Nr 8, poz. 65 z późn. zm.), - nadzorowaniem lub wykonywaniem czynności kontrolnych, o których mowa w ustawie z dnia 23 grudnia 1994r. o Najwyższej Izbie Kontroli ( t.j. z 2007, Dz. U. Nr 231, poz. 1701 z późn. zm.).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wypełniony formularz Oferta - załącznik nr 1 do SIWZ. 2. Pełnomocnictwo do podpisania oferty i umowy jeżeli forma reprezentacji nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiana osób, które Wykonawca skieruje do przeprowadzenia audytu może nastąpić tylko z przyczyn niezależnych od Wykonawcy i pod warunkiem wyrażenia na to pisemnej zgody przez Zamawiającego. Osoby te muszą posiadać uprawnienia określone w pkt 5.2. SIWZ. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w przypadku, gdy zmianie uległy wytyczne Instytucji Zarządzającej lub przepisy prawne istotne dla realizacji przedmiotu umowy. 3. W przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług Zamawiający dokona zmiany umowy w zakresie wynagrodzenia. Zmianie nie ulegnie cena netto podana w ofercie Wykonawcy. Zamawiający dokona zmiany jedynie o zastosowanie nowej stawki podatku VAT. Ewentualna zmiana może nastąpić ze skutkiem od dnia wejścia w życie ustawy zmieniającej wysokość podatku do dnia zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia, po złożeniu stosownego wniosku o dokonanie takiej zmiany przez Wykonawcę. 4. Zmiana postanowień umowy może nastąpić tylko w formie pisemnego aneksu, pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiat.pila.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Pile al. Niepodległości 33/35 64-920 Piła pokój 320.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.01.2012 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Pile al. Niepodległości 33/35 64-920 Piła pokój 111.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej, jest realizowany w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013, Priorytet II Infrastruktura komunikacyjna, Działanie 2.2 Poprawa dostępności do regionalnego i ponadregionalnego układu drogowego (drogi wojewódzkie w miastach na prawach powiatu, powiatowe i gminne), Schemat II Drogi w granicach administracyjnych miast poniżej 50 tys. mieszkańców oraz na obszarach wiejskich..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.