eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wrocław › Przebudowa stacji Wrocław Leśnica wraz z robotami towarzyszącymi wynikającymi z wymogów decyzji środowiskowych dla odcinka Wrocław - Malczyce, realizowanym w ramach projektu pn. Odbudowa i modernizacja linii kolejowych E 30 i C-E 30, odcinek Legnica - Wrocław - Opole

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2013-08-28

Wrocław: Przebudowa stacji Wrocław Leśnica wraz z robotami towarzyszącymi wynikającymi z wymogów decyzji środowiskowych dla odcinka Wrocław - Malczyce, realizowanym w ramach projektu pn. Odbudowa i modernizacja linii kolejowych E 30 i C-E 30, odcinek Legnica - Wrocław - Opole
Numer ogłoszenia: 346218 - 2013; data zamieszczenia: 28.08.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: PKP PLK S.A. ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa, w imieniu której działa PKP PLK S.A. Centrum Realizacji Inwestycji, ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa, reprezentowane przez PKP PLK S.A. Oddział we Wrocławiu ul. Joannitów 13, 50-525 Wrocław, ul. Joannitów 13, 50-525 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 71 7173338, faks 71 7175589.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Transport kolejowy,zarządzanie liniami kolejowymi..

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa stacji Wrocław Leśnica wraz z robotami towarzyszącymi wynikającymi z wymogów decyzji środowiskowych dla odcinka Wrocław - Malczyce, realizowanym w ramach projektu pn. Odbudowa i modernizacja linii kolejowych E 30 i C-E 30, odcinek Legnica - Wrocław - Opole.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zamówienia dodatkowego w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Przebudowa stacji Wrocław Leśnica wraz z robotami towarzyszącymi wynikającymi z wymogów decyzji środowiskowych dla odcinka Wrocław - Malczyce, realizowanym w ramach projektu pn. Odbudowa i modernizacja linii kolejowych E 30 i C-E 30, odcinek Legnica - Wrocław - Opole zgodnie z wymaganiami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej. Zamówienie obejmuje: 1. Nasadzenia drzew z tytułu rekompensaty strat spowodowanych wycinką drzew i krzewów kolidujących z prowadzonymi robotami w stacji Wrocław Leśnica podstawie uzgodnionego z MKZ projektu (decyzje MKZ: nr 129-2012 z dnia 21.02.2012; nr 478 z dnia 01.06.2012; 891-2012 z dnia 11.10.2012r.). 2.Stacja Wrocław Leśnica - wzmocnienie podtorza w torach nr 1,2,3,4,5 i 6 poprzez wymianę gruntu o głębokości warstwy 30 cm na mieszankę piaskowo-cementową stabilizowaną przez mechaniczne zagęszczenie w następujących lokalizacjach: -tory nr 1,2,4,6 - w km 13.635 -13.840, km 14.245 - 14.400, km 14.035 - 14.140; -tor nr 3 - w km 13.615 - 13.840 -tor nr 5 - w km 13.615- 13.665 3.Stacja Wrocław Leśnica - usunięcie kolizji kablowych z instalacjami odwodnienia i teletechnicznymi poprzez przegłębienia tras kablowych, ułożenie dodatkowej kanalizacji kablowej wraz ze studniami technicznymi i wykonanie spawów linii światłowodowych. 4.Wykonanie w stacji Wrocław Leśnica między ul. Średzką a ul. Trzmielowicką w km13,790 - 14,090 dodatkowej półki ziemnej dla ułożenia kabli energetycznych, teletechnicznych i srk poprzez poszerzenie nasypu kolejowego wraz z zabudową półki ziemnej dla ułożenia kanalizacji kablowej. 5.Zabudowa systemu monitoringu obszaru stacji Wrocław Leśnica wraz z rejestracją obrazu i transmisją do siedziby Regionalnej Komendy SOK: -przejazdu kolejowego w ciągu ul. Średzkiej, -zespołu kontenerów technicznych srk i kontenera dyżurnego ruchu, -tunelu przejścia dla pieszych w km 13,245 przy ul. Wyboistej wraz z zadaszeniami, dojściami do peronów i pochylniami dla niepełnosprawnych, -tunelu dworcowego w rejonie budynku stacyjnego w km 13,545 wraz z zejściami do tunelu i windami dla niepełnosprawnych, -peronów nr 1, 2 i 3. 6.Odtworzenie u podnóża nowowybudowanego nasypu kolejowego wzdłuż ul. Kąckiej w km 12,970 - 13,230 bezodpływowego rowu odwodnieniowego.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu 45.23.41.16 - Budowa torów 45.23.24.52 - Roboty odwadniające 45.31.62.10 - Instalowanie urządzeń kontroli ruchu drogowego 45.11.27.10 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 05.08.2013.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Konsorcjum firm: Skanska S.A. , ul. Gen. J. Zajączka 9, 01-518 Warszawa - Lider, Skanska a.s. 149 00 Praga 4, Chodov, Libalova 1/2348, PSC 14, ul. Gen.J. Zajączka 9, 01-518 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 1926000,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 2367705,26

  • Oferta z najniższą ceną: 2367705,26 / Oferta z najwyższą ceną: 2367705,26

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uzasadnienie faktyczne: Rozpoczęcie zasadniczych robót w ramach kontraktu: Przebudowa stacji Wrocław Leśnica od km 12,900 do 14,450 wraz z robotami towarzyszącymi wynikającymi z wymogów decyzji środowiskowych dla odcinka Wrocław - Malczyce realizowanej w ramach projektu pn.: Odbudowa i modernizacja linii kolejowych E 30 i C-E 30, odcinek Legnica - Wrocław - Opole nastąpiło w dniu 31.08.2011r. zgodnie z umową nr 90-106-0174-11-Z-I. (wartość kontraktu netto: 65 031 673,73 PLN, brutto: 79 988 958,69 PLN). Dla zapewnienia trwałości projektu i wymaganej jakości robót objętych umową z wykonawcą zachodzi konieczność wykonania robót dodatkowych nie objętych zakresem realizowanego zadania: 1. Nasadzenia drzew z tytułu rekompensaty strat spowodowanych wycinką drzew i krzewów kolidujących z prowadzonymi robotami. Dla realizacji robót związanych z poszerzeniem nasypów, przełożeniem rowu odwadniającego oraz zabudowę ekranów akustycznych konieczna była wycinka 766 szt. drzew i 0,4803 ha krzewów w obrębie realizowanych robót. Z uwagi na fakt objęcia terenu stacji nadzorem konserwatorskim, uzyskaliśmy od Miejskiego Konserwatora Zabytków we Wrocławiu zgodę na ich usunięcie, pod warunkiem wykonania nasadzeń kompensacyjnych na podstawie uzgodnionego z MKZ projektu (decyzje MKZ: nr 129-2012 z dnia 21.02.2012; nr 478 z dnia 01.06.2012; 891-2012 z dnia 11.10.2012r.). Opracowany przez wykonawcę robót projekt nasadzeń kompensacyjnych został pozytywnie zaopiniowany przez Prezydenta Miasta Wrocławia. Wykonanie nasadzeń kompensujących straty w zieleni jest niezbędne dla wycinki drzew kolidujących z prowadzonymi robotami. Wycinka drzew była przewidziana w dokumentacji projektowej, opracowanej w roku 2004 i aktualizowanej w roku 2010 z powodu wpisania stacji do rejestru zabytków. Aktualizacja ta nie przewidywała jednak nasadzeń kompensacyjnych z tytułu koniecznej wycinki drzew. Szacunkowy koszt nasadzeń kompensacyjnych - 75 000 PLN. 2.Wzmocnienie podtorza w torach nr 1,2,3,4,5,6. W trakcie wykonywania robót ziemnych w podtorzu wykonywane przez nadzór geologiczny badania nośności podtorza wykazały brak spełnienia wymaganych w projekcie wartości nośności i zagęszczenia E2 większy 50Mpa i Jo mniejszy2,2. Dla uzyskania wymaganych wartości tych wskaźników konieczne jest wykonanie wzmocnienia podtorza poprzez wymianę gruntu o głębokości warstwy 30 cm na mieszankę piaskowo-cementową stabilizowaną przez mechaniczne zagęszczenie w następujących lokalizacjach: -tory nr 1,2,4,6 - w km 13.635 -13.840, km 14.245 - 14.400, km 14.035 - 14.140; -tor nr 3 - w km 13.615 - 13.840 -tor nr 5 - w km 13.615- 13.665 Dokumentacja projektowa nie przewidywała wzmocnienia podtorza w w/w. lokalizacjach. Wykonanie tych robót jest niezbędne dla realizacji robót podstawowych. Brak wzmocnienia podtorza nie zapewni uzyskania wymaganych zadaniem podstawowym parametrów techniczno eksploatacyjnych linii kolejowej. Szacowany koszt - 651 000,00 PLN. 3.Usunięcie kolizji kablowych z instalacjami odwodnienia i teletechnicznymi. Szczegółowy zakres rzeczowy dla modernizacji st. Wrocław Leśnica określony został w dokumentacji projektowej opracowanej w 2004 r. W związku z wpisaniem tej stacji do rejestru zabytków dokumentacja ta została zaktualizowana pod kątem uwarunkowań wynikających z tej decyzji. Aktualizacja ta nie uwzględniała lokalizacji tras kablowych ułożonych w ramach późniejszego kontraktu dot. zabudowy urządzeń srk na odcinku Wrocław - Legnica, a także kolizji z innymi kablami (TP S.A.; Internet Union; oraz Region Wsparcia Teleinformatycznego MON). Usunięcie tej kolizji wymaga przegłębienia dla projektowanych w ramach zadania tras kablowych, ułożenia dodatkowej kanalizacji kablowej na odcinku 242,00 m wraz ze studniami technicznymi i wykonania 186 szt. spawów linii światłowodowych. Zrealizowanie robót dodatkowych jest niezbędne dla właściwego wykonania robót objętych kontraktem podstawowym. Kolizje te nie były ujęte w dokumentacji projektowej. Szacunkowy koszt ich usunięcia - 255 000 PLN. 4.Wykonanie dodatkowej półki ziemnej dla ułożenia kabli energetycznych, teletechnicznych i srk. Po wykonaniu robót ziemnych związanych z modernizacją nasypu kolejowego stwierdzono, że przewidywana w dokumentacji projektowej lokalizacja tras kablowych u podstawy nasypu wzdłuż toru nr 2 nie gwarantuje jej trwałości z uwagi na wysoki poziom wód gruntowych. Ponadto, jej wykonanie u podstawy nasypu stwarza ryzyko dla jego stateczności z uwagi na istniejące warunki terenowe. Zmiana lokalizacji tej trasy wzdłuż toru nr 3 nie jest możliwa z uwagi na występujące kolizje z instalacjami srk, teletechnicznych i światłowodu ułożonych w latach poprzedzających modernizację linii E 30 oraz uzbrojeniem terenu w miejską infrastrukturę techniczną. W związku z powyższym, dla zapewnienia trwałości projektowanej trasy kablowe i stateczności nasypu kolejowego konieczne jest jego poszerzenie, wraz z zabudową półki ziemnej na długości 200 m, która wykorzystana zostanie dla ułożenia kanalizacji kablowej. Dla poszerzenia nasypu uzyskano wymagane zgody właściciela gruntu, uzyskano decyzję Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Wrocławiu o wydaniu pozwolenia wodnoprawnego w związku z koniecznością przesunięcia rowu odwadniającego i przebudowy przepustu oraz decyzję Prezydenta Wrocławia z dnia 15.01.2013 roku o wydaniu na te roboty pozwolenia na budowę. Przedmiotowy zakres robót nie był ujęty w dokumentacji projektowej. Wykonanie tych robót jest niezbędne dla realizacji robót podstawowych, a także zapewnienia stateczności nasypu kolejowego i trwałości projektowanej kanalizacji kablowej. Szacunkowy koszt robót - 470 000 PLN. 5.Objęcie systemem monitoringu obszaru stacji Wrocław Leśnica W rezultacie wcześniejszych zadań realizowanych w ramach projektu Odbudowa i modernizacja linii kolejowej E30 i CE30 na odcinku Legnica - Wrocław - Opole uruchomiono system monitoringu zapobiegającego aktom chuligaństwa i wandalizmu na stacjach Malczyce i Miękinia. Ze względu na zabytkowy charakter stacji Wrocław, konieczność zapewnienia bezpieczeństwa w obszarze kolejowym oraz przeciwdziałania aktom wandalizmu wskazane jest objęcie systemem monitoringu również stacji Wrocław Leśnica. Potrzebę taką sygnalizuje również Straż Ochrony Kolei oraz Rada Osiedla Leśnica. W związku z powyższym zachodzi konieczność objęcia monitoringiem wraz z rejestracją obrazu i transmisją do siedziby Regionalnej Komendy SOK następujących obiektów: -przejazd kolejowy kat. B przy ul. Średzkiej, -zespół kontenerów technicznych srk i kontener dyżurnego ruchu, -tunel przejścia dla pieszych w km 13,245 przy ul. Wyboistej wraz z zadaszeniami, dojściami do peronów i pochylniami dla niepełnosprawnych, -tunel dworcowy w rejonie budynku stacyjnego w km 13,545 wraz z zejściami do tunelu i windami dla niepełnosprawnych, -perony nr 1,2 i 3. Przewidziany w dokumentacji projektowej dla modernizacji stacji Wrocław Leśnica monitoring dotyczył wyłącznie jednej kamery obrotowej dla stwierdzenia końca pociągu. Dokumentacja ta nie uwzględniała objęcia monitoringiem pozostałych obiektów. Z uwagi na wymagania dla Zarządcy względem zapewnienia bezpieczeństwa na obszarze kolejowym, zwłaszcza w odniesieniu do lokalizacji w których miały miejsce częste przepadki aktów wandalizmu konieczne jest rozszerzenie zakresu monitoringu o dodatkowe obiekty. Uwarunkowania techniczne (kompatybilność rozwiązań) i prawne (rękojmia i gwarancja wykonawcy) dla rozbudowy wnioskowanego systemu monitoringu na stacji Wrocław Leśnica, a także potrzeba wykorzystania tras kablowych układanych w ramach obecnego kontraktu uzasadnia potrzebę wykonania dodatkowego monitoringu przez dotychczasowego wykonawcę. Realizacja tego monitoringu nawiązuje ponadto do postanowień harmonogramu poprawy stanu bezpieczeństwa na obszarze kolejowym, będącego pochodną prac Centralnego Zespołu ds. bezpieczeństwa na obszarach kolejowych z 2012 roku, niezbędną stała się dla prawidłowego wykonania zadania zabudowa ww. monitoringu. Szacowany koszt - 455 000,00 PLN. 6.Odtworzenie rowu odwodnieniowego zlokalizowanego u podnóża nowowybudowanego nasypu kolejowego wzdłuż ul. Kąckiej. W związku z wykonanym zgodnie z dokumentacją projektową poszerzeniem nasypu dla uzyskania wymaganej szerokości międzytorza likwidowano dotychczasowy rów bezodpływowy w postaci parownika. W okresie jesienno-zimowym po interwencjach lokatorów przyległych budynków mieszkalnych z ulicy Kąckiej w sprawie nasiąkania terenu przyległych ogrodów i przesiąkania wód gruntowych do piwnic, po komisyjnych oględzinach tych budynków potwierdzono zasadność interwencji lokatorów. Stwierdzono potrzebę odtworzenia u podnóża nowowybudowanego nasypu kolejowego rowu bezodpływowego, pomimo że dokumentacja projektowa zakładała jego likwidację. W ramach nadzoru autorskiego zaprojektowano odtworzenie zlikwidowanego rowu otwartego, który zapewni naturalny odpływ wód opadowych z terenu przyległych posesji na utworzony parownik, nie wprowadzony do rzeki Bystrzycy. Szacowany koszt - 20 000,00 PLN. Wnioskowane roboty nie były ujęte w dokumentacji projektowej i nie zostały wycenione w ofercie Wykonawcy składanej w przetargu. Ich realizacja jest niezbędna dla wykonania zadania podstawowego w sposób zapewniający spójność przyjętych rozwiązań technicznych i funkcjonalnych oraz osiągnięcie efektu i trwałości zamierzonego modernizacyjnego. W związku z obiektywnymi przesłankami gospodarczymi i technicznymi niemożliwymi wcześniej do przewidzenia oraz faktem, iż roboty dodatkowe stanowią integralną cześć wykonywanych robót podstawowych, a wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego i z przyczyn technicznych i gospodarczych, oddzielenie zamówienia dodatkowego od podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów oraz wydłużenie harmonogramu realizacyjnego zadania, celowe jest zawarcie umowy z dotychczasowym wykonawcą robót podstawowych. Uzasadnienie prawne: Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręku, jeżeli zachodzi następująca okoliczność: w przypadku udzielenia dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów oraz wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego, zgodnie z art. 67 ust.1 pkt.5 lit. a i b ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz.759 z późn. zm.). Jak wynika z uzasadnienia faktycznego, przesłanka ujęta w art. 67 ust. 1 pkt. 5 lit. a i b ustawy Pzp. została spełniona.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.