eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Radom › Budowa drogi leśnej nr 27 w leśnictwie Janiszew, Nadleśnictwo Radom

Zobacz treść przetargu, którego dotyczy to sprostowanie



Ogłoszenie z dnia 2017-03-01

Ogłoszenie nr 34518 - 2017 z dnia 2017-03-01 r.

Radom:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

OGŁOSZENIE DOTYCZY:

Ogłoszenia o zamówieniu

INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU

Numer: 28192-2017
Data: 20/02/2017

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Radom, Krajowy numer identyfikacyjny 67008074400000, ul. ul. Janiszewska  48, 26600   Radom, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. +48 48 3451722, e-mail radom@radom.lasy.gov.pl, faks +48 48 3451905.
Adres strony internetowej (url): www.radom.radom.lasy.gov.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej, pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne:

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: 4
W ogłoszeniu jest: 1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn. "Budowa drogi leśnej nr 27 w leśnictwie Janiszew, w Nadleśnictwie Radom" . 2. Objęta przedsięwzięciem inwestycyjnym droga położona jest w województwie mazowieckim, powiecie radomskim, w granicach administracyjnych gminy Zakrzew w Leśnictwie Janiszew Nadleśnictwa Radom i usytuowana jest na części działek nr 28, 29, 30, 31, 32/3, 33/1, 33/2, 33/3, 32/21, 32/22 (obręb 0014 Janiszew-arkusz 9, jednostka ewidencyjna 142513_2 Zakrzew) w części stanowiących własność Skarbu Państwa w trwałym zarządzie Lasów Państwowych Nadleśnictwa Radom oraz w części stanowiących własność Gminy Zakrzew. Planowana budowa drogi polegać będzie na wykonaniu: - robót ziemnych w celu ukształtowania korony drogi i urządzenia rowów drogowych - jezdni jednopasowej o nawierzchni z kruszywa łamanego (tłucznia, klińca i miału kamiennego) - zjazdów, mijanek i składnic drewna o nawierzchni z kruszywa łamanego (tłucznia, klińca i miału kamiennego) - poboczy ulepszonych mieszanką kruszywa naturalnego (pospółką) - przepustów pod koroną drogi i pod zjazdami wraz z umocnieniem skarp rowów w rejonie wlotów i wylotów brukiem - rowów odparowujących - odmulenia i regulacji istniejących rowów poprzecznych stanowiących odbiorniki rowów drogowych Droga po wybudowaniu służyć będzie wyłącznie Nadleśnictwu dla celów związanych z gospodarką leśną oraz dla potrzeb ochrony przeciwpożarowej terenów leśnych zapewniając sprawny i szybki dojazd jednostek ratowniczych. 3. Teren objęty inwestycją stanowi kompleks leśny przedzielony liniami oddziałowymi i nieurządzonymi poprzecznymi drogami leśnymi. Las pokryty jest roślinnością zbliżoną do lasu lasowego i borowego, którego drzewostan stanowi głównie sosna pospolita. Pod względem topograficznym teren, można zaliczyć do terenu równinnego. Istniejący szlak, z którym pokrywa się trasa projektowanej drogi długości około 1900,0m stanowi pas terenu w formie niezadrzewionej przecinki o nawierzchni zamiennie gruntowej, żużlowej oraz kruszywowej, szerokości od 2,5 do 3,8m wyjeżdżony częściowo w koleinach, bez ukształtowanych poboczy, w znacznej części posiadający zarys rowów obustronnych. Istniejący szlak ma swój początek na drodze leśnej poprzecznej o nawierzchni gruntowej przebiegającej wzdłuż granicy gruntów Nadleśnictwa Radom, a kończy się w sposób nieuporządkowany na włączeniu drogą gminną. Lokalnie w ciągu szlaku leśnego zlokalizowane są wygrodzone siatką stalową na słupkach drewnianych uprawy leśne. W pasie terenu inwestycji na końcowym jej odcinku poprzek drogi przebiega podziemna linia sieci gazowej , wodociągowej oraz występują pojedyncze zabudowania. 4. Całkowita długość drogi wynosi 1886,06 m. 5. Parametry geometryczne i techniczne drogi: droga jednopasowa dwukierunkowa z mijankami, - szerokość jezdni 3,5m, szerokość mijanki 3,0m - długość mijanek 23,0m, skosy mijanki o długości 21,0m licząc wzdłuż krawędzi jezdni - szerokość jezdni zasadniczej zjazdów 3,5m - zjazdy długości nie mniej jak 12,0m licząc od krawędzi jezdni drogi - składnice drewna szerokości 12,0m długości 50,0m ze skosem najazdowym długości 12,0m licząc wzdłuż krawędzi jezdni - pobocza gruntowe ulepszone mieszanką kruszywa naturalnego szerokości 0,75m o pochyleniu 6,0% w kierunku rowów - rowy drogowe trapezowe o głębokości minimum 0,2m, szerokości dna 0,4m, pochyleniu skarpy 1:1,5 i pochyleniu przeciwskarpy 1:1,5 - promień łuku poziomego 20,0m, 40,0m, 100,0m, 150,0m, 300,0m - pochylenie poprzeczne jezdni na prostej daszkowe a na łukach jednostronne 3%, prędkość projektowa 30 km/h. 6. W zakres robót wchodzi : a) roboty przygotowawcze, w tym: - odtworzenie trasy i punktów wysokościowych w terenie, - karczowanie pni drzew, krzaków, - zdjęcie warstwy humusu b) roboty ziemne, w tym: - wymagania ogólne, - wykonanie wykopów, - wykonanie nasypów, c) odwodnienie korpusu drogowego: - przepusty, d) podbudowa i nawierzchnia, w tym: - podbudowa i nawierzchnia z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie, - podbudowa i ulepszone podłoże z gruntu stabilizowanego spoiwem, e) roboty wykończeniowe, w tym: - umocnienie skarp, rowów i ścieków, - rowy: oczyszczenie i pogłębienie f) urządzenie bezpieczeństwa ruchu, w tym: - montaż szlabanów, - oznakowanie pionowe, - stalowe bariery ochronne, g) wykonanie brodu. 7. Szczegółowy zakres robót przedstawia sporządzona przez Biuro Inżynierskie SMBI Mariusz Siuda 26 - 600 Radom, ul. J. Grzecznarowskiego 2, dokumentacja projektowo - kosztorysowa obejmująca: 1) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót - załącznik nr 1 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2) Przedmiar robót - załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 3) Projekt budowlany oraz wykonawczy- załącznik nr 3 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. oraz 4) Projekt umowy - załącznik nr 10 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia sporządzony przez Zamawiającego. 8. Do zakresu będącego przedmiotem zamówienia należą w szczególności: a. sporządzenie programu organizacji robót, b. sporządzenie plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia c. sporządzenie projektu organizacji ruchu, d. sporządzenie programu zapewnienia jakości, e. sporządzenie harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji inwestycji wraz z wykazem podstawowych materiałów zastosowanych przy budowie drogi, f. realizacja robót budowlanych polegających na budowie drogi, w tym również robót przygotowawczych, zakończeniowych i porządkowych w tym odwóz nadmiaru ziemi z poboczy i rowów odwadniających, odspojonej w trakcie realizacji inwestycji oraz karp pozyskanych w trakcie karczowania poza tereny LP, przy czym zamawiający zrzeka się na rzecz wykonawcy praw do karp i ziemi wykopanej i odspojonej w trakcie wykonania w/w prac, g. wykonanie inwentaryzacji powykonawczej h. przygotowanie dokumentacji niezbędnej do dokonania odbioru przedmiotu umowy i oddania inwestycji do użytkowania - przygotowanie wniosku dotyczącego uzyskania zgłoszenia do użytkowania . i. inne prace niezbędne w toku realizacji o ile SIWZ nie stanowi inaczej. 9. Ewentualne podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenie art. 29 i 7 oraz 30 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2015 roku, poz. 2164 oraz z 2016 r. poz. 831, 996 i 1020), a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w projekcie. Wszystkie ewentualne nazwy własne i marki handlowe elementów budowlanych, systemów, urządzeń i wyposażanie zawarte w SIWZ oraz dokumentacji projektowej, zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z projektem oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru oraz przedmiarze robót. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne, wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał w ramach wykonania zamówienia w imieniu Zamawiającego, uzyskać wymagane decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z SIWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Obowiązek Wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SIWZ, co winno zostać wykazane na etapie składnia ofert zawierających produkty równoważne. 10.Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę zgodnie z ustawą z dn. 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r., poz. 1502 ze zm.) w pełnym wymiarze czasu pracy, zawartej co najmniej na czas realizacji zamówienia min. 5 pracowników wykonujących bezpośrednie czynności związane z realizacją zamówienia tj. operatorów sprzętu i maszyn, kierowców samochodów ciężarowych, pracowników fizycznych. 1) W zakresie, w jakim Wykonawca w ofercie zobowiązał się wykonywać przedmiot zamówienia przy pomocy osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, Wykonawca gwarantuje, że osoby wykonujące przedmiot zamówienia będą zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu Kodeksu pracy. 2) Obowiązek realizacji przedmiotu zamówienia przy pomocy osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę dotyczy również realizacji zamówienia przy pomocy podwykonawców. W dniu podpisania umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu kompletną listę pracowników przeznaczonych do realizacji zamówienia ze wskazaniem podstawy dysponowania tymi osobami, która stanowić będzie załącznik do Umowy. 3) Wykonawca, najpóźniej w dniu podpisania umowy oraz w trakcie jej realizacji, na każde wezwanie Zamawiającego w terminie wskazanym przez Zamawiającego nie krótszym niż 3 dni robocze zobowiązuje się przedstawić aktualne dokumenty potwierdzające, że osoby wymienione w pkt. 6 są zatrudnione na podstawie umowy o pracę 4) W przypadku zmiany składu osobowego personelu Wykonawcy, w stosunku, do którego Wykonawca w ofercie zobowiązał się wykonywać przedmiot umowy przy pomocy osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, przed dopuszczeniem tych osób do wykonywania poszczególnych prac Wykonawca obowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu kopie umów o pracę z tymi osobami. 5) Na każde żądanie Zamawiającego - w terminie 5 dni od daty doręczenia wezwania - Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu imienny wykaz pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę wraz z poświadczoną za zgodność z oryginałem kopią umów o pracę. Wymóg ten dotyczy personelu Wykonawcy i Podwykonawców. 6) Nieprzedłożenie dokumentów, o których mowa w pkt 3 i 4 powyżej stanowi przypadek naruszenia obowiązku realizacji przedmiotu umowy przy pomocy osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, co skutkować będzie naliczeniem kary umownej zgodnie z zapisami zawartymi w projekcie umowy (maksymalnie dwa razy za każdy taki stwierdzony przypadek) lub odstąpieniem od umowy przez Zamawiającego zgodnie z zapisami zawartymi w projekcie umowy. 7) Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania przedmiotu umowy przez osoby wskazane w ofercie. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób, o których mowa w zdaniu poprzednim, na inne posiadające co najmniej taką samą wiedzę, doświadczenie i kwalifikacje, jakich wymagał Zamawiający i w swej ofercie wskazał Wykonawca oraz wymagane zgodnie z zapisami SIWZ zatrudnienie. O planowanej zmianie osób, przy pomocy których Wykonawca wykonuje przedmiot umowy, Wykonawca zobowiązany jest powiadomić Zamawiającego na piśmie przed dopuszczeniem tych osób do wykonywania prac wraz z dostarczeniem dokumentów, o których mowa - odpowiednio - w pkt 3 i 4 powyżej . 8) Jeżeli w trakcie realizacji przedmiotu umowy dojdzie do zmiany składu osobowego personelu Wykonawcy, w stosunku, do którego Wykonawca w ofercie zobowiązał się wykonywać przedmiot umowy przy pomocy robotników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, to sumaryczna ilość pełnych etatów takich osób winna być nie mniejsza niż wynikająca ze SIWZ i zadeklarowana w ofercie Wykonawcy.
W ogłoszeniu powinno być: 1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn. "Budowa drogi leśnej nr 27 w leśnictwie Janiszew, w Nadleśnictwie Radom" . 2. Objęta przedsięwzięciem inwestycyjnym droga położona jest w województwie mazowieckim, powiecie radomskim, w granicach administracyjnych gminy Zakrzew w Leśnictwie Janiszew Nadleśnictwa Radom i usytuowana jest na części działek nr 28, 29, 30, 31, 32/3, 33/1, 33/2, 33/3, 32/21, 32/22 (obręb 0014 Janiszew-arkusz 9, jednostka ewidencyjna 142513_2 Zakrzew) w części stanowiących własność Skarbu Państwa w trwałym zarządzie Lasów Państwowych Nadleśnictwa Radom oraz w części stanowiących własność Gminy Zakrzew. Planowana budowa drogi polegać będzie na wykonaniu: - robót ziemnych w celu ukształtowania korony drogi i urządzenia rowów drogowych - jezdni jednopasowej o nawierzchni z kruszywa łamanego (tłucznia, klińca i miału kamiennego) - zjazdów, mijanek i składnic drewna o nawierzchni z kruszywa łamanego (tłucznia, klińca i miału kamiennego) - poboczy ulepszonych mieszanką kruszywa naturalnego (pospółką) - przepustów pod koroną drogi i pod zjazdami wraz z umocnieniem skarp rowów w rejonie wlotów i wylotów brukiem - rowów odparowujących - odmulenia i regulacji istniejących rowów poprzecznych stanowiących odbiorniki rowów drogowych Droga po wybudowaniu służyć będzie wyłącznie Nadleśnictwu dla celów związanych z gospodarką leśną oraz dla potrzeb ochrony przeciwpożarowej terenów leśnych zapewniając sprawny i szybki dojazd jednostek ratowniczych. 3. Teren objęty inwestycją stanowi kompleks leśny przedzielony liniami oddziałowymi i nieurządzonymi poprzecznymi drogami leśnymi. Las pokryty jest roślinnością zbliżoną do lasu lasowego i borowego, którego drzewostan stanowi głównie sosna pospolita. Pod względem topograficznym teren, można zaliczyć do terenu równinnego. Istniejący szlak, z którym pokrywa się trasa projektowanej drogi długości około 1900,0m stanowi pas terenu w formie niezadrzewionej przecinki o nawierzchni zamiennie gruntowej, żużlowej oraz kruszywowej, szerokości od 2,5 do 3,8m wyjeżdżony częściowo w koleinach, bez ukształtowanych poboczy, w znacznej części posiadający zarys rowów obustronnych. Istniejący szlak ma swój początek na drodze leśnej poprzecznej o nawierzchni gruntowej przebiegającej wzdłuż granicy gruntów Nadleśnictwa Radom, a kończy się w sposób nieuporządkowany na włączeniu drogą gminną. Lokalnie w ciągu szlaku leśnego zlokalizowane są wygrodzone siatką stalową na słupkach drewnianych uprawy leśne. W pasie terenu inwestycji na końcowym jej odcinku poprzek drogi przebiega podziemna linia sieci gazowej , wodociągowej oraz występują pojedyncze zabudowania. 4. Całkowita długość drogi wynosi 1886,06 m. 5. Parametry geometryczne i techniczne drogi: droga jednopasowa dwukierunkowa z mijankami, - szerokość jezdni 3,5m, szerokość mijanki 3,0m - długość mijanek 23,0m, skosy mijanki o długości 21,0m licząc wzdłuż krawędzi jezdni - szerokość jezdni zasadniczej zjazdów 3,5m - zjazdy długości nie mniej jak 12,0m licząc od krawędzi jezdni drogi - składnice drewna szerokości 12,0m długości 50,0m ze skosem najazdowym długości 12,0m licząc wzdłuż krawędzi jezdni - pobocza gruntowe ulepszone mieszanką kruszywa naturalnego szerokości 0,75m o pochyleniu 6,0% w kierunku rowów - rowy drogowe trapezowe o głębokości minimum 0,2m, szerokości dna 0,4m, pochyleniu skarpy 1:1,5 i pochyleniu przeciwskarpy 1:1,5 - promień łuku poziomego 20,0m, 40,0m, 100,0m, 150,0m, 300,0m - pochylenie poprzeczne jezdni na prostej daszkowe a na łukach jednostronne 3%, prędkość projektowa 30 km/h. 6. W zakres robót wchodzi : a) roboty przygotowawcze, w tym: - odtworzenie trasy i punktów wysokościowych w terenie, - karczowanie pni drzew, krzaków, - zdjęcie warstwy humusu b) roboty ziemne, w tym: - wymagania ogólne, - wykonanie wykopów, - wykonanie nasypów, c) odwodnienie korpusu drogowego: - przepusty, d) podbudowa i nawierzchnia, w tym: - podbudowa i nawierzchnia z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie, - podbudowa i ulepszone podłoże z gruntu stabilizowanego spoiwem, e) roboty wykończeniowe, w tym: - umocnienie skarp, rowów i ścieków, - rowy: oczyszczenie i pogłębienie f) urządzenie bezpieczeństwa ruchu, w tym: - montaż szlabanów, - oznakowanie pionowe, - stalowe bariery ochronne, g) wykonanie brodu. 7. Szczegółowy zakres robót przedstawia sporządzona przez Biuro Inżynierskie SMBI Mariusz Siuda 26 - 600 Radom, ul. J. Grzecznarowskiego 2, dokumentacja projektowo - kosztorysowa obejmująca: 1) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót - załącznik nr 1 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2) Przedmiar robót - załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 3) Projekt budowlany oraz wykonawczy- załącznik nr 3 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. oraz 4) Projekt umowy - załącznik nr 10 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia sporządzony przez Zamawiającego. 8. Do zakresu będącego przedmiotem zamówienia należą w szczególności: a. sporządzenie plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia b. sporządzenie projektu organizacji ruchu, c. sporządzenie programu zapewnienia jakości, d. sporządzenie harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji inwestycji wraz z wykazem podstawowych materiałów zastosowanych przy budowie drogi, e. realizacja robót budowlanych polegających na budowie drogi, w tym również robót przygotowawczych, zakończeniowych i porządkowych w tym odwóz nadmiaru ziemi z poboczy i rowów odwadniających, odspojonej w trakcie realizacji inwestycji oraz karp pozyskanych w trakcie karczowania poza tereny LP, przy czym zamawiający zrzeka się na rzecz wykonawcy praw do karp i ziemi wykopanej i odspojonej w trakcie wykonania w/w prac, f. wykonanie inwentaryzacji powykonawczej g. przygotowanie dokumentacji niezbędnej do dokonania odbioru przedmiotu umowy i oddania inwestycji do użytkowania - przygotowanie i złożenie wniosku dotyczącego uzyskania zgłoszenia do użytkowania . h. inne prace niezbędne w toku realizacji o ile SIWZ nie stanowi inaczej. 9. Ewentualne podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenie art. 29 i 7 oraz 30 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2015 roku, poz. 2164 oraz z 2016 r. poz. 831, 996 i 1020), a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w projekcie. Wszystkie ewentualne nazwy własne i marki handlowe elementów budowlanych, systemów, urządzeń i wyposażanie zawarte w SIWZ oraz dokumentacji projektowej, zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z projektem oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru oraz przedmiarze robót. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne, wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał w ramach wykonania zamówienia w imieniu Zamawiającego, uzyskać wymagane decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z SIWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Obowiązek Wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SIWZ, co winno zostać wykazane na etapie składnia ofert zawierających produkty równoważne. 10. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę zgodnie z ustawą z dn. 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r., poz. 1502 ze zm.) w pełnym wymiarze czasu pracy, zawartej co najmniej na czas realizacji zamówienia min. 5 pracowników wykonujących bezpośrednie czynności związane z realizacją zamówienia tj. operatorów sprzętu i maszyn, kierowców samochodów ciężarowych, pracowników fizycznych. Jeżeli w trakcie realizacji przedmiotu umowy dojdzie do zmiany składu osobowego personelu Wykonawcy, w stosunku, do którego Wykonawca w ofercie zobowiązał się wykonywać przedmiot umowy przy pomocy robotników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, to sumaryczna ilość pełnych etatów takich osób winna być nie mniejsza niż wynikająca ze SIWZ i zadeklarowana w ofercie Wykonawcy. 1) W zakresie, w jakim Wykonawca w ofercie zobowiązał się wykonywać przedmiot zamówienia przy pomocy osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, Wykonawca gwarantuje, że osoby wykonujące przedmiot zamówienia będą zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu Kodeksu pracy. 2) Obowiązek realizacji przedmiotu zamówienia przy pomocy osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę dotyczy również realizacji zamówienia przy pomocy podwykonawców. W dniu podpisania umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu kompletną listę pracowników przeznaczonych do realizacji zamówienia ze wskazaniem podstawy dysponowania tymi osobami. 3) Przed rozpoczęciem realizacji czynności, do których odnosi się Obowiązek Zatrudnienia , w stosunku do osób mających wykonywać te roboty, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu następujące dokumenty: a) oświadczenie Wykonawcy o zatrudnieniu tych osób na podstawie umowy o pracę w rozumieniu Kodeksu pracy; Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że roboty, do których odnosi się Obowiązek Zatrudnienia wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu Kodeksu pracy wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy. b) umowy/umów o pracę osób wskazanych przez Wykonawcę, do których odnosi się Obowiązek Zatrudnienia (których dotyczy oświadczenie Wykonawcy) wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Zamawiający sporządzi notatkę służbową na okoliczność okazania "do wglądu" umów o pracę dla osób wskazanych przez Wykonawcę w swojej ofercie. 4) Na każde żądanie Zamawiającego - w terminie 3 dni od daty doręczenia wezwania - Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu dla osób realizujących czynności, do których odnosi się Obowiązek Zatrudnienia dokumenty, o których mowa w pkt 3. Nieprzedłożenie umów, o których mowa w zdaniu poprzednim stanowi przypadek naruszenia Obowiązku zatrudnienia. 5) W przypadku wątpliwości co do przestrzegania przepisów prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 6) Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania przedmiotu umowy przez osoby wskazane w ofercie. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób, o których mowa w zdaniu poprzednim, na inne posiadające co najmniej taką samą wiedzę, doświadczenie i kwalifikacje, jakich wymagał Zamawiający i w swej ofercie wskazał Wykonawca oraz wymagane zgodnie z zapisami SIWZ zatrudnienie. O planowanej zmianie osób, przy pomocy których Wykonawca wykonuje przedmiot umowy, Wykonawca zobowiązany jest powiadomić Zamawiającego na piśmie przed dopuszczeniem tych osób do wykonywania prac wraz z dostarczeniem dokumentów, o których mowa powyżej. 7) Zamawiający uprawniony jest do weryfikacji tożsamości Personelu wykonawcy uczestniczącego w realizacji prac.

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 1.2
W ogłoszeniu jest: Zamawiający żąda wniesienia wadium: tak Informacja na temat wadium : 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 22 000,00 zł (słownie: dwadzieścia dwa tysiące złotych). 2. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert tj. do dnia 07.03.2017 r. do godz. 09:30 a) w pieniądzu, sposób przekazania: przelewem na rachunek bankowy BGŻ S.A. o/Radom 18203000451110000000175060 z dopiskiem jakiego postępowania dotyczy. Przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego. Wykonawca dołącza do oferty potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię potwierdzenia wpłaty. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014r. poz. 1804). 4. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji, z jej treści winno wynikać bezwarunkowe, (na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą) zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w ust. 3 pkt 5 należy dołączyć do oferty w formie oryginału. 6. Potwierdzenie wniesienia wadium w pieniądzu należy dołączyć do oferty w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub inną osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek Zamawiającego (nie później niż data, godzina składania ofert). Przy wnoszeniu wadium Wykonawca winien podać: nazwę przedmiotu zamówienia, numer sprawy, numer zadania oraz numer swojego konta, na które należy zwrócić wadium. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę, na wniosek Wykonawcy który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
W ogłoszeniu powinno być: Zamawiający żąda wniesienia wadium: tak Informacja na temat wadium : 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 22 000,00 zł (słownie: dwadzieścia dwa tysiące złotych). 2. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert tj. do dnia 14.03.2017 r. do godz. 09:30 a) w pieniądzu, sposób przekazania: przelewem na rachunek bankowy BGŻ S.A. o/Radom 18203000451110000000175060 z dopiskiem jakiego postępowania dotyczy. Przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego. Wykonawca dołącza do oferty potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię potwierdzenia wpłaty. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014r. poz. 1804). 4. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji, z jej treści winno wynikać bezwarunkowe, (na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą) zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w ust. 3 pkt 5 należy dołączyć do oferty w formie oryginału. 6. Potwierdzenie wniesienia wadium w pieniądzu należy dołączyć do oferty w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub inną osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek Zamawiającego (nie później niż data, godzina składania ofert). Przy wnoszeniu wadium Wykonawca winien podać: nazwę przedmiotu zamówienia, numer sprawy, numer zadania oraz numer swojego konta, na które należy zwrócić wadium. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę, na wniosek Wykonawcy który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2
W ogłoszeniu jest: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 07/03/2017, godzina: 09:30
W ogłoszeniu powinno być: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 14/03/2017, godzina: 09:30

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.