eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kościerzyna › Przetarg nieograniczony na roboty budowlane w ramach projektu pn.Stolemowe Szlaki-wzmocnienie infrastruktury turystycznej w Gminie Kościerzyna w miejscowościachWdzydze Kiszewskie, Wielki Podleś, Stawiska, Kaliska Kościerskie, Częstkowo oraz Dobrogoszcz.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-09-11

Kościerzyna: Przetarg nieograniczony na roboty budowlane w ramach projektu pn.: Stolemowe Szlaki-wzmocnienie infrastruktury turystycznej w Gminie Kościerzyna w miejscowościach: Wdzydze Kiszewskie, Wielki Podleś, Stawiska, Kaliska Kościerskie, Częstkowo oraz Dobrogoszcz.
Numer ogłoszenia: 341526 - 2012; data zamieszczenia: 11.09.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kościerzyna , ul. Strzelecka 9, 83-400 Kościerzyna, woj. pomorskie, tel. 058 6865980, faks 058 6865983.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.koscierzyna.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przetarg nieograniczony na roboty budowlane w ramach projektu pn.: Stolemowe Szlaki-wzmocnienie infrastruktury turystycznej w Gminie Kościerzyna w miejscowościach: Wdzydze Kiszewskie, Wielki Podleś, Stawiska, Kaliska Kościerskie, Częstkowo oraz Dobrogoszcz..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w ramach projektu pn.: Stolemowe Szlaki - wzmocnienie infrastruktury turystycznej w Gminie Kościerzyna w miejscowościach: Wdzydze Kiszewskie, Wielki Podleś, Stawiska, Kaliska Kościerskie, Częstkowo i Dobrogoszcz. Projekt Stolemowe Szlaki - wzmocnienie infrastruktury turystycznej w Gminie Kościerzyna jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 - 2013, z Osi Priorytetowej 8. Lokalna infrastruktura podstawowa, z działania 8.1. Lokalny potencjał rozwojowy, z poddziałania 8.1.2. Lokalna infrastruktura wpierająca rozwój gospodarczy. Zamówienie składa się z następujących elementów: A.Lokalizacja - Wdzydze Kiszewskie - działka nr 91/33 Projekt zakłada budowę miejsc postojowych, małej architektury w postaci stołów z ławkami, miejsca na postawienie śmietnika oraz przenośnej toalety oraz budowę lamp oświetleniowych solarnych B.Lokalizacja - Wielki Podleś - działka Nr 184/2 W ramach zadania zostaną wykonane miejsca postojowe, mała architektura w postaci stołów z ławkami, grill, przebieralnia, altanki, miejsca na postawienie śmietnika oraz przenośnej toalety. Zostanie wybudowany budynek hangaru dla łodzi z pomieszczeniem gospodarczym dla ratownika - budynek wolnostojący, parterowy, niepodpiwniczony w konstrukcji drewnianej. Ponadto zostanie wykonane boisko do piłki siatkowej, plażowej oraz lampy oświetleniowe solarne. C.Lokalizacja - Stawiska - działka Nr 10/2 i 31 W ramach zadania zostaną wykonane: mała architektura w postaci stołów z ławkami, grill oraz wzdłuż istniejących schodów terenowych poręcze dla niepełnosprawnych ze stali nierdzewnej po obu stronach schodów. Poza tym zostanie wykonany nowy pomost w kształcie litery L, w konstrukcji stalowej, posadowiony na palach stalowych z drewnianym deckiem oraz stalową balustradą. Ponadto zostanie wybudowana wiata w konstrukcji drewnianej z dachem dwuspadowym. D.Lokalizacja - Kaliska Kościerskie - działka Nr 124/1, 125, 127 W ramach zadania zostaną wykonane miejsca postojowe, mała architektura w postaci stołów z ławkami, grilla, altanek, miejsca na postawienie śmietnika oraz przenośnej toalety oraz budowa chodników w okolicy zbiornika wodnego. Zostanie pogłębiony i wybagrowany zbiornik wodny oraz wyprofilowane skarpy wzdłuż linii brzegowej zbiornika wodnego. Zostanie wybudowana kładka dla pieszych w konstrukcji stalowej z drewnianym deckiem oraz obustronnymi poręczami oraz przepust i lampy oświetleniowe solarne. E.Lokalizacja - Częstkowo - działka Nr 95/1 W ramach zadania zostaną wykonane miejsca postojowe, mała architektura w postaci stołów z ławkami, grilla, altanek, miejsca na postawienie śmietnika oraz przenośnej toalety oraz lampy oświetleniowe solarne. F.Lokalizacja - Dobrogoszcz - działka Nr 338/3 i 380 W ramach zadania zostaną wykonane miejsca postojowe, mała architektura w postaci stołów z ławkami, altanek, przebieralni, miejsc na postawienie śmietnika oraz przenośnej toalety oraz lampy oświetleniowe solarne. Zostanie wybudowany budynek dla ratownika z hangarem dla łodzi jako wolnostojący, niepodpiwniczony, parterowy w konstrukcji drewnianej z dachu dwuspadowym. 2.Szczegółowy zakres robót budowlanych został określony w dokumentacji projektowej wraz ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiącej załącznik nr 1 do SIWZ oraz kosztorysach nakładczych (przedmiarach robót) stanowiących załącznik nr 2 do SIWZ. 3.W przypadku wystąpienia w dokumentacji projektowej lub specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB) nazw własnych, wskazujących na konkretnych producentów materiałów lub urządzeń, należy traktować je jako przykładowe. 4.Parametry techniczne materiałów, elementów i urządzeń muszą być zgodne z danymi zawartymi w dokumentacji projektowej. Jednocześnie dopuszcza się zastosowanie materiałów, elementów i urządzeń równoważnych, tj. posiadających, co najmniej takie same lub korzystniejsze parametry wytrzymałościowe, jakościowe oraz standard wykonania w stosunku do podanych w dokumentacji projektowej przykładów. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym w dokumentacji przetargowej, będzie obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały, elementy i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Cechy materiałów i elementów robót powinny być jednorodne i wykazywać bliską zgodność z określonymi wymaganiami albo z wartościami średnimi określonego przedziału tolerancji. Przedział tolerancji przyjmuje się w celu uwzględnienia przypadkowych nieznacznych odchyleń od wartości docelowych, jakie są praktycznie nieuniknione. W przypadku, gdy roboty lub materiały nie będą w pełni zgodne z dokumentacją projektową lub Specyfikacją Techniczną i będzie to miało wpływ na niezadowalającą jakość robót, to takie materiały będą niezwłocznie zastąpione innymi, a roboty te będą rozebrane na koszt Wykonawcy. 5.Parametry techniczne i użytkowe zastosowanych urządzeń i materiałów, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, muszą być potwierdzone odpowiednimi dokumentami, opiniami oraz uzgodnieniami dopuszczającymi ich zastosowanie w budynkach użyteczności publicznej i będą weryfikowane przez Zamawiającego w trakcie realizacji inwestycji. 6.W ofercie należy uwzględnić wszystkie prace, urządzenia i materiały, których wykonanie lub dostarczenie wynika z dokumentacji technicznej i jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia. 7.Kosztorysy nakładcze nie stanowią podstawy przygotowania kosztorysu ofertowego lecz narzędzie pomocnicze do jego sporządzenia..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje realizację zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt.6 Pzp, które będą stanowić nie więcej niż 30 % wartości zamówienia podstawowego i będą polegały na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.11.12.91 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu 45.42.00.00 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 31.000,00 zł (słownie: trzydzieści jeden tysięcy złotych). 2.Wadium należy wnieść w nieprzekraczalnym terminie do 27.09.2012 r. do godz. 10:30. 3.Wadium może być wniesione w następujących formach: 3.1.pieniądzu, 3.2.poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3.3.gwarancjach bankowych, 3.4.gwarancjach ubezpieczeniowych, 3.5.poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (j.t. Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.),. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Bank Spółdzielczy w Kościerzynie 36832800072001000755160004; 4.W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu przelewu należy dokonać tak, aby wadium znalazło się na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu określonego w pkt 12.1 SIWZ tj. 27.09.2012 r. godz. 10:30. 5.Wadium zostanie zwrócone Wykonawcom w trybie i na zasadach określonych w art. 46 ustawy prawo zamówień publicznych. 6.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 7.W przypadku uchylania się przez Wykonawcę, którego oferta została wybrana od zawarcia umowy, w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ, Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami oraz może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzenia ich ponownego badania i oceny, chyba że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania, o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca w okresie pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres powadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej oraz prawidłowo ukończył roboty budowlane o łącznej wartości netto nie mniejszej niż 1mln złotych, w tym co najmniej jedną robotę budowlaną o wartości nie mniejszej niż 500 tys. zł netto. Na potwierdzenie spełnienia warunku Wykonawca składa wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania - sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do formularza oferty oraz dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Ocena spełnienia przedmiotowego warunku w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie wymaganych oświadczeń i dokumentów określonych w pkt 8.1. SIWZ, zgodnie z formułą spełnia/nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli w okresie ostatnich trzech lat, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, Wykonawca średnio rocznie zatrudniał co najmniej 15 pracowników. Na potwierdzenie spełniania przedmiotowego warunku Wykonawca obowiązany jest złożyć oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do formularza oferty. Ocena spełnienia przedmiotowego warunku w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie wymaganych oświadczeń i dokumentów określonych w pkt 8.1. SIWZ, zgodnie z formułą spełnia/nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie uznany za spełniony jeśli Wykonawca wykaże że wśród osób wykonujących zamówienie będzie dysponował co najmniej jednym kierownikiem budowy z uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej. Na potwierdzenie spełniania warunku Wykonawca składa wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia - sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do formularza ofertowego oraz oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do formularza ofertowego. Ocena spełnienia przedmiotowego warunku w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie wymaganych oświadczeń i dokumentów określonych w pkt 8.1. SIWZ, zgodnie z formułą spełnia/nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.wypełniony formularz ofertowy, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ; 2.kosztorysy ofertowe wykonane w oparciu o kosztorysy nakładcze (przedmiary robót) stanowiące załącznik nr 2 do SIWZ 3. zbiorcze zestawienie kosztów (ZZK) w podziale na poszczególne elementy robót, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do formularza oferty. 4.dowód wniesienia wadium; 5.dokument potwierdzający umocowanie do składania w imieniu Wykonawcy oferty oraz do podpisywania w imieniu Wykonawcy umowy (o ile nie wynika to z dokumentów rejestracyjnych); w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, należy do niej dołączyć stosowny dokument pełnomocnictwa do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia niżej wymienionych zmian postanowień zawartych umów w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy: 1)zmiana terminu realizacji zamówienia z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, w przypadku: a)wprowadzenia zmian w dokumentacji techniczno - projektowej co może powodować brak możliwości dotrzymania pierwotnego terminu zakończenia realizacji zawartej umowy; b)przerw w realizacji robót budowlanych powstałych z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy; c)zlecenia przez Zamawiającego robót zamiennych, jeżeli terminy ich zlecenia, rodzaj lub zakres uniemożliwiają dotrzymanie pierwotnego terminu zakończenia realizacji umowy; d)udzielenia Wykonawcy zamówień dodatkowych, jeżeli terminy ich zlecenia, rodzaj lub zakres uniemożliwiają dotrzymanie pierwotnego terminu zakończenia realizacji umowy; e)pisemnego uzgodnienia pomiędzy Stronami dotyczącego skróceniu terminu zakończenia realizacji umowy; f)zaszła konieczność uzyskania niemożliwych do przewidzenia na etapie planowania inwestycji: danych, zgód, pozwoleń osób trzecich lub właściwych organów; g)prace objęte umową zostały wstrzymane przez właściwe organy, co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy. 2)zmiana podwykonawcy pod warunkiem odpowiedniego zgłoszenia i po akceptacji przez Zamawiającego; 3)zmniejszenie wysokości wynagrodzenia z przyczyn o obiektywnym charakterze, istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części zakresu realizacji umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili jej zawarcia; 4)zmiana harmonogramu rzeczowo-finansowego z powodu zmniejszenia zakresu rzeczowego, w zakresie zmiany terminu lub zmiany terminów realizacji poszczególnych zakresów rzeczowych oraz wysokości kwot wskazanych w przedmiotowym harmonogramie z powodu zmniejszenia zakresu rzeczowo-finansowego, 5)zmiana formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 6)ustalenie innych warunków lub terminów płatności, zmiany kolejności wykonania części zamówienia bądź rezygnacji z wykonania części zamówienia, 7)zmiany zakresu zleconych robót budowlanych w przypadku zlecenia wykonania robót zamiennych na uzasadniony wniosek jednej ze stron i po zaakceptowaniu przez druga stronę, 8)zmiany terminów płatności w wyniku podpisania aneksu do umowy o dofinansowanie zadania, zmieniającego zasady i terminy jego realizacji, 9)zmiany w obowiązujących przepisach, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego, w tym np. podatku VAT; 10)w przypadku wystąpienia różnego rodzaju klęsk żywiołowych, epidemii, operacji wojennych, strajku generalnego

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.pomorskie.eu/pl/bip/gminy/koscierzyna/zamowienia/zamowienia_publiczne
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Kościerzyna, ul. Strzelecka 9, 83-400 Kościerzyna.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.09.2012 godzina 10:30, miejsce: Urząd Gminy Kościerzyna - Biuro Obsługi Mieszkańca, ul. Strzelecka 9, 83-400 Kościerzyna.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach projektu: Stolemowe Szlaki - wzmocnienie infrastruktury turystycznej w Gminie Kościerzyna, który jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 - 2013, z Osi Priorytetowej 8. Lokalna infrastruktura podstawowa, z działania 8.1. Lokalny potencjał rozwojowy, z poddziałania 8.1.2. Lokalna infrastruktura wpierająca rozwój gospodarczy..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.