eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Opole › Awaryjne uszczelnienie wału rzeki Odry w miejscowości Lipki gmina Skarbimerz

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-08-23

Opole: Awaryjne uszczelnienie wału rzeki Odry w miejscowości Lipki gmina Skarbimerz
Numer ogłoszenia: 341376 - 2013; data zamieszczenia: 23.08.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych , ul. Katowicka 55, 45-061 Opole, woj. opolskie, tel. (077) 442-57-42, faks (077) 442-57-42, 4425726.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wzmiuw.opole.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Awaryjne uszczelnienie wału rzeki Odry w miejscowości Lipki gmina Skarbimerz.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zadanie polegające na wykonaniu w formule zaprojektuj i wybuduj dokumentacji projektowej wraz z wykonaniem niezbędnych uzgodnień, opinii, decyzji, przedmiaru robót, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz realizacja robót budowlanych związanych z uszczelnieniem lewostronnego wału rzeki Odry w miejscowości Lipki w km wału 1+200-1+900 oraz w km 2+800-3+500 o łącznej długości 1,4 km. W gestii Wykonawcy będzie zapewnienie placu pod zaplecze oraz składowanie materiałów w czasie prowadzenia robót. Elementem wyjściowym do rozpoczęcia robót budowlanych będzie dokumentacja projektowa sporządzona przez Wykonawcę w oparciu o badania geotechniczne i geodezyjne. W ramach badań geotechnicznych należy wykonać odwierty w korpusie wału oraz w podłożu pod korpusem. Odwierty należy wykonać w odległości co 200 m wzdłuż osi wału. Dokumentacja projektowa winna zawierać m.in. profil podłużny budowli oraz przekroje poprzeczne co 200 m oraz w miejscach charakterystycznych. Zadanie obejmuje m.in. wykonanie przesłony szczelnej metodą CDMM w koronie wału o łącznej długości ok. 1,4 km w zależności od uzyskanych wyników badań gruntu.. Zakładana głębokość przesłony to około 6,0 m licząc od korony korpusu wału. Ponadto należy dostosować parametry budowli do takich samych parametrów jakie ma wał poniżej i powyżej odcinka objętego niniejszym zleceniem. Należy dogęścić istniejący korpusu wału. W ramach zadania należy również odtworzyć właściwą geometrię korpusu wałowego poprzez wypełnienie odpowiednim gruntem obniżenia korony, nierówności nachylenia skarp zarówno od strony odwodnej jak i odpowietrznej oraz koleiny na całej jego długości wraz z umocnieniem skarp; zlikwidowanie uszkodzeń spowodowanych przez krety , występujących w korpusie wału, zabezpieczenie przed erozją stopy wału od strony odwodnej w km 2+700 do km 3+100 w miejscu , gdzie koryto rzeki Odry układa się niemalże prostopadle do osi korpusu wału. Remontowi podlegał będzie przejazd wałowy w km 2+120. W kosztach ogólnych wykonawca robót ujmie wykonanie dróg dojazdowych niezbędnych do realizacji doszczelnienia wału. Szczegółowe rozwiązania przyjmie Wykonawca po uprzednim rozpoznaniu warunków gruntowych występujących na danym odcinku oraz rozpoznaniu obecnego stanu technicznego wału. Prace będą prowadzone w oparciu zgłoszenie robót budowlanych. Z uwagi na specyfikę zadanie składa się z następujących etapów realizacji: -etap wykonania dokumentacji projektowej (etap I); -etap prowadzenia robót budowlanych (etap II). Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza przed podpisaniem umowy winien przedstawić harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji etapów wymienionych wyżej zgodnie z wytycznymi zamawiającego. W skład poszczególnych etapów realizacji zadania wchodzi: Etap I: Dokumentacja projektowa Zakres i specyfika robót wymaga: a)opracowania dokumentacji projektowej służącej do realizacji przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych, dla których nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę (wymagane zgłoszenie robót) obejmującej zakres zgodny z § 4 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego ( Dz. U. nr 202/2004, poz. 2072) - 4 egz. b)uzyskania niezbędnych uzgodnień wymaganych odrębnymi przepisami, decyzji na wycinkę drzew oraz koniecznych zgód właścicieli gruntów potrzebnych do realizowania zadania (zgoda na wejście na grunt oraz zgoda na udostępnienie terenu w celu zajęcia pod składany urobek oraz inne materiały budowlane) c)opracowania w uzgodnieniu z inwestorem, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych w zakresie, o którym mowa w § 12-14 w/cyt. Rozporządzenia - 4 egz. d)sporządzenia przedmiaru robót, w zakresie, o którym mowa w § 6 w/cyt. Rozporządzenia - 4 egz. e)sporządzenie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, w przypadku gdy jej opracowanie jest wymagane na podstawie odrębnych przepisów t.j.: -w przypadku, gdy dokumentacja projektowa obejmować będzie przynajmniej jeden z rodzajów robót budowlanych wymienionych w § 6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 roku w sprawie Informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. Nr 120/2003, poz. 1126) -w przypadku, gdy przewidywane roboty budowlane maja trwać dłużej niż 30 dni roboczych i jednocześnie będzie przy nich zatrudnionych co najmniej 20 pracowników lub pracochłonność planowanych robót będzie przekraczać 500 osobodni - art. 21a ust. 1a, pkt 2 ustawy z dnia 07 lipca 1994 roku - Prawo budowlane. W/w dołączyć do każdego egzemplarza Dokumentacji projektowej. f)opracowanie geotechniczne opracowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu , Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dn. 25.04.2012r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych (Dz. U. z 2012r poz. 463). - 4 egz. g)sporządzenia inwentaryzacji fotograficznej stanu istniejącego. w/w dołączyć do każdego egzemplarza Dokumentacji projektowej. h)dodatkowo 1 egz. kopii dokumentacji należy przekazać w wersji elektronicznej poprzez zapisanie na płycie CD skanu dokumentacji w formacie *PDF z podziałem na oddzielne pliki dla każdego elementu dokumentacji. Dokumentacja techniczna winna być uzgadniana w fazie opracowania projektu z zamawiającym - Dział Melioracji w Opolu Renata Trzepizur, Krzysztof Cytkowicz o/Brzeg. Etap II: Realizacja robót budowlano - montażowych Wykonawca podejmujący się realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do:realizacji robót w oparciu o uzgodnioną i przyjętą przez Zamawiającego dokumentacje projektową,prowadzenia dziennika budowy i księgi obmiarów,przygotowania rozliczenia końcowego robót i sporządzenia przy współpracy z inspektorem nadzoru inwestorskiego operatu powykonawczego (kolaudacyjnego), sprawowania nadzoru autorskiego nad realizowanymi robotami,przekazania zrealizowanego obiektu administratorowi sporządzenia inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej oraz inwentaryzacji fotograficznej. Realizacja powyższego zakresu robót powinna być wykonana w oparciu o obowiązujące w dniu przekazania przepisy (w tym w szczególności przepisy Prawa budowlanego, Prawa o ochronie przyrody, Prawa wodnego) przez Wykonawcę posiadającego stosowne doświadczenie i potencjał wykonawczy oraz przez osoby o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu zawodowym. Zamawiający ustanowi nadzór inwestorski nad wykonaniem wszystkich robót objętych zadaniem. Pozostałe wymagania: I.Wykonawca zobowiązuje się do złożenia oświadczenia o nieodpłatnym przeniesieniu na Zamawiającego wszelkich uprawnień z tytułu autorskich praw majątkowych, w szczególności prawo do wykonywania robót budowlanych wg opracowanej dokumentacji projektowej. II.Wykonawca ma obowiązek na bieżąco przez cały okres składający się na etap I zamówienia konsultować z zamawiającym rozwiązania projektowe oraz uzyskać akceptację założeń projektowych. Niedostosowanie się do niniejszego spowoduje brak wyrażenia zgody przez zamawiającego na przyjęcie dokumentacji projektowej oraz jej dalszej analizy pod kontem zgodności z założeniami przedstawionymi w PFU. III.Wykonawca na etapie wykonywania dokumentacji ma obowiązek uzyskać akceptację zamawiającego odnośnie zgodności dokumentacji z wymaganiami przedstawionymi w PFU. Zatwierdzenie dokumentacji projektowej przez Zamawiającego stanowić będzie warunek niezbędny zakończenia etapu I umowy i przystąpienia do realizacji kolejnego etapu . IV.Wykonawca ma obowiązek w cenie ofertowej zawrzeć wszystkie wymagania zamawiającego opisane w PFU. V.Wykonawca ma obowiązek wykonania uzgodnień ze wszystkimi instytucjami, podmiotami bądź osobami prywatnymi, jeśli takie uzgodnienia są wymagane i niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia. UWAGI: Wykonawca przed podpisaniem umowy ma obowiązek sporządzić harmonogram rzeczowo-finansowy zadania z uwzględnieniem etapowości (etap projektowania zawierający terminy wykonania wymaganych przez zamawiającego opracowań, badań, itp. wraz z podaniem ich wartości; etap wykonawstwa z rozbiciem na rodzaje robót) oraz uzyskać jego akceptację przez zamawiającego. Niezaakceptowanie przez zamawiającego harmonogramu będzie równoznaczne z odstąpieniem od podpisania umowy przez wykonawcę. Wykonawcy przed sporządzeniem ofert powinni zapoznać się z PFU oraz dokonać oględzin miejsca wykonania zamówienia, aby uwzględnić jego specyfikę w cenie swojej oferty. W przypadku działek będących w zarządzie WZMiUW w Opolu drzewo z wycinki zostanie przekazane odpłatnie Wykonawcy na podstawie faktury VAT sporządzonej przez Zamawiającego; w przypadku pozostałych działek Wykonawca będzie miał obowiązek przekazać drzewo z wycinki właścicielowi. Jeśli w PFU, stanowiącym Część III SIWZ, użyte zostały nazwy firm/systemów dostępnych na rynku. W myśl przepisów u.p.z.p Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne. Zapis ten należy rozumieć tak, iż w każdym miejscu w SIWZ, w którym użyto nazw własnych, dodaje się sformułowanie lub równoważny. Uznaje się, że oferta równoważna to taka, która przedstawia przedmiot zamówienia o właściwościach funkcjonalnych i jakościowych takich samych lub zbliżonych do tych, które zostały zakreślone w niniejszej SIWZ, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. Jeżeli w dokumentacji techniczno-projektowej wykonanej przez wykonawcę zostaną znalezione błędy, pominięcia, dwuznaczności, niekonsekwencje lub inne wady, to zarówno one jak roboty budowlane zostaną poprawione na koszt wykonawcy, bez względu na wszelkie zgody lub zatwierdzenia, dokonane przez zamawiającego. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za szkody wyrządzone na działkach zniszczonych w trakcie prowadzenia robót. W takim przypadku, Wykonawca zobowiązany jest do naprawienia szkody władającym terenem bez zbędnej zwłoki, bądź przez przywrócenie terenu do stanu poprzedniego, bądź przez zapłatę odpowiedniej sumy pieniężnej. Wykonawca podejmie wszelkie racjonalne kroki dla zabezpieczenia środowiska zarówno na Terenie Budowy, jak i poza nim, oraz dla ograniczenia szkód i uciążliwości dla ludzi i mienia, wynikłych z zanieczyszczenia, hałasu i innych skutków jego działań. Wykonawca ma obowiązek znać i stosować w czasie prowadzenia robót wszystkie przepisy dotyczące ochrony środowiska naturalnego, w tym również ustawy o odpadach i ustawy o ochronie przyrody. Wszelkie opłaty i kary za przekroczenie w trakcie realizacji robót norm, określonych w odpowiednich przepisach dotyczących ochrony środowiska, poniesie Wykonawca. Wykonawca uiści stosowne opłaty oraz uzyska na swój koszt wszelkie uzgodnienia i pozwolenia na wywóz nieczystości stałych i płynnych oraz odpadów, oraz bezpieczne, prawidłowe odprowadzanie wód gruntowych i opadowych z całego Terenu Budowy, lub miejsc związanych z prowadzeniem Robót, tak, aby ani Roboty, ani ich otoczenie nie zostały uszkodzone. Wykonawca będzie odpowiedzialny za dostarczenie energii, wody i innych usług, których może potrzebować do wykonania Robót objętych zamówieniem. W przypadku korzystania z dostawy energii, wody i innych usług z istniejących kontrolowanych źródeł, Wykonawca musi zastosować się do warunków przedstawionych mu przez kompetentne władze oraz musi zapłacić za korzystanie z mediów oraz uiścić wszelkie inne wymagane opłaty. Wykonawca, na własne ryzyko i koszt, dostarczy wszelką aparaturę konieczną do korzystania przez niego z tych usług i do pomiaru pobranych ilości Wykonawca ograniczy swoje działania do Terenu Budowy oraz do takich dodatkowych obszarów, jakie może otrzymać i uzgodnić z Inspektorem jako tereny robocze. Wykonawca podejmie konieczne kroki dla utrzymania Sprzętu Wykonawcy oraz Personelu Wykonawcy na terenie Terenu Budowy i tych obszarów dodatkowych, z dala od terenów sąsiednich. Koszty zajęcia terenu niezbędnego do realizacji inwestycji stanowi koszt wykonawcy. W trakcie wykonywania Robót Wykonawca będzie utrzymywał Teren Budowy w stanie wolnym od wszelkich niepotrzebnych przeszkód i będzie składował lub pozbywał się wszelkiego zbędnego Sprzętu Wykonawcy i nadwyżek materiałów. Wykonawca będzie usuwał z Terenu Budowy wszelkie szczątki, odpadki oraz elementy infrastruktury tymczasowej, które nie są już potrzebne. Wykonawca na terenie budowy będzie prowadził gospodarkę odpadami. Każdy odpad musi być zagospodarowany zgodnie z obowiązującym prawem i w uzgodnieniu z Zamawiającym. W celu udokumentowania doprowadzenia Terenu Budowy i Robót do stanu pierwotnego Wykonawca będzie prowadził szczegółową dokumentację fotograficzną obejmującą stan Terenu Budowy przed Rozpoczęciem Robót oraz po ich Zakończeniu. Prowadzoną dokumentację fotograficzną Wykonawca przekaże Zamawiającemu. Wykonawca zaznajomi się z umiejscowieniem wszystkich istniejących instalacji, takich jak odwodnienie, linie i słupy telefoniczne i elektryczne, światłowody, wodociągi, gazociągi i podobne, przed rozpoczęciem jakichkolwiek wykopów lub innych prac mogących uszkodzić istniejące instalacje. Każdorazowo przed przystąpieniem do wykonywania robót ziemnych, kontrolne wykopy będą wykonane w celu zidentyfikowania podziemnej instalacji. Wykonawca będzie odpowiedzialny za wszelkie uszkodzenia dróg, rowów odwadniających, wodociągów i gazociągów, słupów i linii energetycznych, kabli, punktów osnowy geodezyjnej i instalacji jakiegokolwiek rodzaju spowodowane przez niego lub jego Podwykonawców podczas wykonywania Robót. Wykonawca niezwłocznie naprawi wszelkie powstałe uszkodzenia na własny koszt, a także, jeśli to konieczne, przeprowadzi inne prace nakazane przez Inspektora. Wykonawca będzie zobowiązany uzyskać wszelkie konieczne zgody i zezwolenia władz lokalnych, przedsiębiorstw i właścicieli, wymagane do niezbędnego zdemontowania istniejących instalacji, zamontowania instalacji tymczasowych, usunięcia instalacji tymczasowych i ponownego zamontowania istniejących instalacji, każdorazowo na podstawie uzgodnień poczynionych z Zamawiającym. Przed rozpoczęciem Robót Wykonawca jest zobowiązany do pisemnego powiadomienia wszystkich zainteresowanych stron (właścicieli lub administratorów terenów, właścicieli urządzeń i istniejącego uzbrojenia podziemnego, inne jednostki zgodnie z uzgodnieniami dokumentacji projektowej) o terminie rozpoczęcia Robót oraz o przewidywanym terminie ukończenia Robót. Wykonawca we własnym zakresie uzyska uzgodnienia z właścicielami lub posiadaczami terenów dla ich czasowego zajęcia na potrzeby prowadzenia robót oraz uwzględni w cenie oferty wszystkie koszty jakie poniesie z tego tytułu. Okres gwarancji i rękojmi dla robót budowlanych wynosi 36 miesięcy liczonych o dnia bezusterkowego przyjęcia całości prac objętych niniejszym zamówieniem..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 45.26.24.25 - Wznoszenie osłon szczelnych 45.24.00.00 - Budowa obiektów inżynierii wodnej 45.24.64.00 - Roboty w zakresie ochrony przeciwpowodziowej .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.11.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 12.Wadium 1.Wysokość wadium. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 10 000 zł 2.Forma wadium. 1)Wadium może być wniesione w następujących formach: a)pieniądzu; b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c)gwarancjach bankowych; d)gwarancjach ubezpieczeniowych; e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2007 nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 1)W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być bezwarunkowa oraz winna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a)nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b)określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c)kwotę gwarancji, d)termin ważności gwarancji e)zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż: - Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 u.p.z.p., nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 u.p.z.p., lub pełnomocnictw oraz nie udowodnił, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. lub, że: - Wykonawca, którego ofertę wybrano: odmówił podpisania umowy na warunkach określonych we ofercie, lub nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; 2)Postanowienia pkt 12.2.2) stosuje się odpowiednio do poręczeń, określonych powyżej w pkt. 12.2.1)b) i 12.2.1)e). 3.Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego: Wojewódzki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Opolu Bank Polskiej Spółdzielczości 68 1930 1028 2010 0002 7704 0002 Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem 2)Wadium wnoszone w dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć w siedzibie Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Opolu, ul. Katowicka 55 pok. nr 15 - oryginał, ponadto Wykonawca dołączy kopię wadium do oferty i połączy ją z ofertą w sposób trwały. 4.Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym, do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 5.Zwrot wadium. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 u.p.z.p. 6.Utrata wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 u.p.z.p., nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 u.p.z.p., lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. Ponadto Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek nie będzie oceniany

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1)Warunek posiadania wiedzy i doświadczenia będzie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże: (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniane będą ich łączne kwalifikacje i doświadczenie): wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej 1 roboty budowlanej, której przedmiotem zamówienia było wykonanie przesłony szczelnej wału przeciwpowodziowego metodą CDMM lub równoważną o długości co najmniej 600 m. oraz wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej 1 usługi, której zakres obejmował wykonanie dokumentacji techniczno-projektowej obejmującej wykonanie przesłony szczelnej wału przeciwpowodziowego (metoda wykonania przesłon CDMM lub równoważna). W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych robót i usług sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej IDW oraz dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone natomiast usługi wykonane należycie. I.Zaleca się, aby przedkładane dokumenty potwierdzające, że wykonane przez Wykonawców roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, że zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, zawierały co najmniej: a.wskazanie, że Wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu realizował roboty, których dokumenty dotyczą, b.wskazanie podmiotu, na rzecz którego realizowane były roboty, c.wskazanie zakresu robót, d.wskazanie wartości robót, e.wskazanie daty wykonania (rozpoczęcia i zakończenia), f.wskazanie miejsca wykonania, g.opinię podmiotu wskazanego powyżej w pkt. b stwierdzającą, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. II.Zaleca się, aby przedkładane dokumenty potwierdzające, że wykonane przez Wykonawców usługi, zostały wykonane należycie zawierały, co najmniej: a.wskazanie, że Wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu realizował usługi, których dokumenty dotyczą, b.wskazanie podmiotu, na rzecz którego realizowane były usługi, c.wskazanie przedmiotu usługi, d.wskazanie wartości usługi, e.wskazanie daty wykonania (rozpoczęcia i zakończenia), f.opinię podmiotu wskazanego powyżej w pkt. b stwierdzającą, że usługi zostały wykonane należycie. W przypadku, gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane (usługi) zostały wcześniej wykonane wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dokumentów potwierdzających, że wykonane przez Wykonawców roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, a usługi wykonane należycie.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 2)Warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia będzie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca: wskaże do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia następujące osoby/podmioty wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nich czynności: (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy): (1) Kierownik Budowy - posiadający: -doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy na co najmniej jednym zadaniu, którego zakres obejmował wykonanie przesłony szczelnej metodą CDMM lub równoważną -uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnej funkcji kierownika budowy i robót w specjalności melioracyjnej, konstrukcyjno-inżynieryjnej w zakresie budowli hydrotechnicznych lub uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej dotyczących obiektów budowlanych gospodarki wodnej potwierdzone stosownymi decyzjami, o których mowa w art. 12 ust. 2 (z uwzględnieniem art. 104) ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 156 poz. 1118 z późniejszymi zmianami)*; (2) Projektant - posiadający: -uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności budowle hydrotechniczne lub melioracje wodne, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42 z póź. zm.), potwierdzone stosownymi decyzjami o których mowa w art. 12 ust. 2 (z uwzględnieniem art. 104) ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 156 poz. 1118 z późniejszymi zmianami) lub inne ważne uprawnienia projektowe w specjalności budowle hydrotechniczne lub melioracje wodne do projektowania bez ograniczeń, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów* *Wszystkie osoby będące obywatelami krajów członkowskich Unii Europejskiej, które Wykonawca wskaże do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia i od których wymagane są uprawnienia budowlane, winny posiadać decyzję w sprawie uznania wymaganych kwalifikacji do wykonywania w Rzeczypospolitej Polskiej funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia zgodnie z Ustawą z 18 marca 2008 r. o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w krajach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. nr 63 z 2008 r. poz. 394). W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć: - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej IDW, oraz - oświadczenie Wykonawcy, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 3a do niniejszej IDW

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek będzie oceniany wspólnie z warunkiem potencjał techniczny

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek nie będzie oceniany

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o wystąpieniu istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. W takim wypadku Wykonawcy przysługuje jedynie wynagrodzenie należne z tytułu wykonania części umowy. 2.Zamawiający może odstąpić od umowy w całości lub w części dotyczącej niezrealizowanego etapu przedmiotu umowy, bez rezygnacji z kar umownych przewidzianych w §16 umowy oraz wyznaczania Wykonawcy dodatkowego terminu, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy tylko z ważnych powodów, w terminie do 60 dni od powzięcia wiadomości o tych przyczynach. Ważny powód istnieje w szczególności, gdy: 1)Wykonawca w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy nie rozpoczął prac związanych z wykonaniem niniejszego zadania; 2)Wykonawca przerwał, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, realizację przedmiotu Umowy i nie kontynuuje ich pomimo wezwania Zamawiającego, złożonego na piśmie; 3)Wykonawca przerwał realizację robót i przerwa ta trwa dłużej niż 1 miesiąc; 4)nastąpi ciężkie i/lub trwałe naruszenie postanowień umowy przez Wykonawcę; 5)Wykonawca zawiesza działalność, staje się niewypłacalny lub ogłasza upadłość lub rozwiązanie lub jest w stanie likwidacji; 6)wobec Wykonawcy zostanie wszczęte postępowanie układowe lub egzekucyjne, które w ocenie Zamawiającego może uniemożliwić prawidłowe i terminowe wykonanie przedmiotu umowy; 7)Wykonawca nie przedłuża wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, w przypadku jego wygaśnięcia przed upływem okresu rękojmi za wady przedmiotu umowy; 3.W przypadku odstąpienia od umowy, Wykonawcę oraz Zamawiającego obciążają następujące obowiązki szczegółowe: 1)Wykonawca zobowiązany jest do wstrzymania przerwanych robót w trybie natychmiastowym i do ich niezwłocznego zabezpieczenia w zakresie uzgodnionym z Zamawiającym, na koszt strony, która spowodowała odstąpienie od umowy; 2)Wykonawca niezwłocznie zgłosi do dokonania przez Zamawiającego odbioru robót przerwanych oraz robót zabezpieczających. W terminie 7 dni od daty zgłoszenia, Wykonawca przy udziale Nadzoru Inwestorskiego i Zamawiającego sporządzi szczegółowy protokół inwentaryzacyjny robót wraz z zestawieniem wartości wykonanych robót według stanu na dzień odstąpienia; protokół inwentaryzacyjny odebranych robót w toku podpisany przez Zamawiającego i Wykonawcę stanowić będzie podstawę do rozliczenia finansowego. Koszty dodatkowe powstałe wskutek odstąpienia od umowy, ponosi ta strona, która spowodowała odstąpienie od umowy; 3)Wykonawca niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 21 dni od dnia protokólarnego przekazania zamawiającemu inwentaryzacji wykonanych robót, usunie z terenu budowy urządzenia zaplecza przez niego dostarczone lub wzniesione i przekaże Zamawiającemu teren budowy. 4)Wykonawca zobowiązany jest do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych naliczonych zgodnie z §12 umowy; 4.w przypadku odstąpienia od umowy w części dotyczącej niezrealizowanego etapu przedmiotu umowy, Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zgłoszonych przez Zamawiającego uprawnień z tytułu gwarancji i rękojmi za wady wykonanego i odebranego etapu przedmiotu umowy na warunkach określonych w §11 i załączonej do umowy Karcie gwarancyjnej. W takim przypadku okres gwarancji i rękojmi biegnie od dnia podpisania protokołu inwentaryzacyjnego odebranych robót w toku.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wzmiuw.opole.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wojewódzki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Opolu ul. Katowicka 55 45-061 Opole.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.09.2013 godzina 09:00, miejsce: 1.Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w Opolu, ul. Katowicka 55, pokój nr 1 (Sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.