eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Świadczenie usług prawniczych polegających na obsłudze prawnej i zastępstwie procesowym na rzecz ZZN WAM Sp. z o. o. Oddział Energetyki Cieplnej z siedzibą w Warszawie

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2011-12-21

Warszawa: Świadczenie usług prawniczych polegających na obsłudze prawnej i zastępstwie procesowym na rzecz ZZN WAM Sp. z o. o. Oddział Energetyki Cieplnej z siedzibą w Warszawie
Numer ogłoszenia: 340757 - 2011; data zamieszczenia: 21.12.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 417604 - 2011r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Zarządców Nieruchomości WAM Sp. z o.o. ul. Wolnej Wszechnicy 5, 02-097 Warszawa, Oddział Energetyki Cieplnej ul. Wolnej Wszechnicy 5, 02-097 Warszawa, ul. Wolnej Wszechnicy 5, 02-097 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 6200170, faks 22 6200170 w. 36.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług prawniczych polegających na obsłudze prawnej i zastępstwie procesowym na rzecz ZZN WAM Sp. z o. o. Oddział Energetyki Cieplnej z siedzibą w Warszawie.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług prawniczych polegających w szczególności na: 1) wykonywaniu stałej obsługi prawnej Zamawiającego, 2) rozstrzyganiu bieżących problemów prawnych, 3) sporządzaniu opinii prawnych, 4) udzielaniu porad i konsultacji prawnych, również w formie konsultacji telefonicznych i za pomocą poczty elektronicznej, 5) udziale w negocjacjach, mediacjach, rokowaniach jak również konsultacjach i uzgodnieniach handlowych, 6) opiniowaniu i przygotowaniu pism w sprawach pracowniczych, 7) opiniowaniu i przygotowywaniu projektów umów, decyzji organizacyjnych itp, 8) opiniowaniu dokumentów w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego, 9) zastępstwie procesowym przed sądami powszechnymi i Krajową Izbą Odwoławczą, 10) reprezentowaniu Zamawiającego w postępowaniach administracyjnych i sądowo-administracyjnych, 11) doradztwie, obsłudze prawnej oraz reprezentowaniu Zamawiającego w postępowaniach taryfowych przed organami Urzędu Regulacji Energetyki lub organami gmin, 12) reprezentowaniu Zamawiającego w postępowaniach egzekucyjnych, 13) wykonywaniu innych czynności wynikających z ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. z 2010 r. Nr 10, poz. 65). 2. W przypadku konieczności świadczenie usług zastępstwa procesowego Zleceniodawca udzieli Zleceniobiorcy stosownego pełnomocnictwa procesowego, z wyłączeniem możliwości zrzeczenia się roszczenia i uznania powództwa. 3. Wykonawca jest zobowiązany do wykonywania czynności w sposób stały w siedzibie Zamawiającego w Warszawie, przy ul. Wolnej Wszechnicy 5, w dni robocze, cztery razy w tygodniu (w poniedziałki, środy, czwartki i piątki), min. po 3 godziny dziennie, w czasie godzin pracy Zamawiającego w godz. 8:00 do 15:30. 4. W uzasadnionych przypadkach Wykonawca, za zgodą Zamawiającego może wykonać usługę w innym czasie niż określonym w ust 2, po uprzednim przynajmniej jednodniowym zawiadomieniu Zamawiającego. Strony w każdym czasie za porozumieniem mogą zmienić harmonogram rozkładu świadczenia usługi przy zachowaniu minimalnej czterokrotnej obecności Wykonawcy w siedzibie Zamawiającego bez konieczności zmiany umowy. 5. Wykonawca jest zobowiązany również do wykonywania czynności dodatkowych polegających na obsłudze prawnej również poza siedzibą Zamawiającego w dniach świadczenia usługi, w przypadkach uzasadnionych potrzeb Zamawiającego i w każdym czasie. Wykonywanie tego zobowiązania może polegać na udzieleniu porady lub opinii w formie telefonicznej, elektronicznej bądź faksem, również dla jednostek organizacyjnych Zamawiającego (rejonów eksploatacyjnych).

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.00.00.00 - Usługi biznesowe: prawnicze, marketingowe, konsultingowe, rekrutacji, drukowania i zabezpieczania .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 19.12.2011.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Kancelaria Radcy Prawnego LEGALISTA Krzysztof Grzegorz Brudkowski, ul. Baśniowa 3 lok. 416, 02-349 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 74400,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 84870,00

  • Oferta z najniższą ceną: 84870,00 / Oferta z najwyższą ceną: 84870,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uzasadnienie prawne przyjęcia trybu z wolnej ręki: Art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), w związku z § 1 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz .U. Nr 12, poz. 68) stanowi, że w przypadku zamówień, niepriorytetowych zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone w art. 67 ust. 1 ustawy, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) stanowi, że w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Uzasadnienie faktyczne przyjęcia trybu z wolnej ręki: Kancelaria Radcy Prawnego Krzysztofa Brudkowskiego od roku 2007 świadczy dla ZZN WAM sp. z o.o. Oddział Energetyki Cieplnej usługi doradztwa prawnego oraz zastępstwa procesowego w szczególności w sprawach z zakresu prawa pracy, sprawach toczących się przed Urzędem Regulacji Energetyki i Mazowieckim Wojewódzkim Inspektorem Ochrony Środowiska oraz organizacji i regulacji wewnętrznych. W ramach tych usług Kancelaria przygotowuje opinie prawne, bierze udział w przygotowywaniu pism i wystąpień do urzędów oraz instytucji państwowych, opracowuje pisma procesowe, wnioski i odwołania oraz reprezentuje ZZN WAM sp. z o.o. Oddział Energetyki Cieplnej w sprawach prowadzonych przed sądami. Wybór tej Kancelarii spełnia wymaganie celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków. W przypadku rozpoczętych spraw ponowne zawarcie umowy z w/w Kancelarią pozwoli ograniczyć wydatki związane z ograniczeniem usług wyłącznie do bieżącej analizy prawnej nowych zagadnień. Zaznajomienie innych osób z całością dokumentacji i sytuacją faktyczną, zwłaszcza w kontekście trwających postępowań przed URE i MWIOŚ, wiązało by się z koniecznością ponoszenia niewspółmiernie wysokich kosztów, podyktowanych potrzebą zaznajomienia z każdym aspektem bieżących i zaistniałych w przeszłości zagadnień. Nie podpisanie umowy z Kancelarią Radcy Prawnego Krzysztofa Brudkowskiego prowadziłoby też do opóźnień w podjęciu działań ze strony ZZN WAM sp. z o.o. Oddział Energetyki Cieplnej i stanowiłoby jedno z dodatkowych ryzyk, których wystąpienie przy specyficznej działalności Oddziału jako przedsiębiorstwa energetycznego powinno być ograniczone do minimum. W przypadku nowych spraw, okolicznością wpływającą na oszczędność i efektywność dokonywanych wydatków będzie miał fakt znajomości specyfiki działalności, struktury wewnętrznej, uwarunkowań wynikających z uprzednio zaciągniętych zobowiązań oraz wymogów URE i organów gmin przez osobę już w nie zaangażowaną. Zastępstwo procesowe ściśle wiąże się z usługami doradztwa prawnego i rozdzielenie ich stanowiłoby zagrożenie dla terminowego i właściwego wykonania zadań. Kontynuacja dotychczas prowadzonych spraw przez ten sam podmiot pozwala na terminowe zakończenie wszystkich wszczętych spraw na gruncie prawa administracyjnego, uniknięcie ponoszenia dodatkowych kosztów, w tym kar i skutków ekonomicznych opóźnień wejścia taryf w życie oraz strat czasowych, a także wpisuje się w zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków. Istotnym faktem jest także to, że w trakcie dotychczasowego prowadzenia spraw ZZN WAM sp. z o.o. Oddziału Energetyki Cieplnej Kancelaria ta uzyskała praktyczną wiedzę i doświadczenie w sprawach jego działalności i organizacji, oraz poznała wymogi stawiane przez URE i organy gmin w zakresie postępowań taryfowych, co ma niebagatelny wpływ na skuteczność zatwierdzania taryf na ciepło i wodę. W zakres zamówienia wchodzą także usługi prawne obejmujące reprezentację Zamawiającego w postępowaniu przed sądami administracyjnymi, sądami powszechnymi w I i II instancji, a także w przypadku konieczności w postępowaniu kasacyjnym przed Sądem Najwyższym zgodnie z treścią udzielonego pełnomocnictwa, w tym sporządzanie i wnoszenie do Sądów pism procesowych i innych pism w zależności od przebiegu postępowania, przeglądanie akt sprawy, reprezentowanie na posiedzeniach Sądów w terminach wyznaczonych oraz stałe informowanie Zamawiającego o przebiegu postępowania sądowego i udział w spotkaniach związanych z prowadzona sprawą. Mając powyższe na uwadze Kancelarii Radcy Prawnego Krzysztofa Brudkowskiego tylko w tym zakresie nie zobligowałoby Zamawiającego do stosowania przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Zamawiający udziela zamówienia w tym trybie także z tego względu, że dalsze prowadzenie toczących się obecnie spraw sądowych przez radcę prawnego Krzysztofa Brudkowskiego w najlepszy sposób zabezpieczy jego ważne interesy. Inny wykonawca musiałby przejąć wszystkie sprawy w toku, zapoznać się z nimi oraz sformułować własne stanowisko co nie pozostałoby obojętne dla interesów Zamawiającego, biegnących terminów procesowych oraz, w efekcie, na treść zapadłych rozstrzygnięć. Powyższe rozwiązanie w pełni realizuje zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków. Zaznajomienie innych osób ze specyfiką wszczętych lub przygotowywanych postępowań wiązałoby się z koniecznością ponoszenia niewspółmiernie wysokich kosztów, podyktowanych potrzebą zaznajomienia z każdym aspektem bieżących zagadnień a także zaistniałych w przeszłości. Takie rozwiązanie prowadziłoby też do opóźnień w podjęciu działań ze strony Zamawiającego i stanowiłoby jedno z dodatkowych ryzyk, których wystąpienie z uwagi na specyfikę działań Zamawiającego wino być ograniczone do minimum. W przypadku nowych postępowań okolicznością wpływającą na oszczędność i efektywność dokonywanych wydatków będzie miał fakt znajomości specyfiki zadań i sposobu ich realizacji, struktury, uwarunkowań wynikających z uprzednio zaciągniętych zobowiązań, przez osobę dotychczas w nie zaangażowaną. W tym zakresie należy mieć na uwadze kilka kluczowych postępowań sądowych i sądowo-administracyjnych w toku. Należą do nich: - sprawy prowadzone przed Mazowieckim Wojewódzkim Inspektorem Ochrony Środowiska o sygn akt: IN.7061.24.2011.IZ, IN.7061.25.2011.IZ i IN.7061.29.2011.IZ; - sprawy z wniosków taryfowych prowadzone przed Urzędem Regulacji Energetyki oraz organami gmin, - sprawy prowadzone przed sądem powszechnym o sygn. akt I C 1244/07 (istotna sprawa o charakterze precedensowym), I C 222/11, I Nc 1209, Ic-upr 106/10, I NC 1910/10; - sprawy egzekucyjne: KM 2129/11, KM2891/10 i KM 63/11, KM 838/10; Niezależenie należy zaznaczyć, że niecelowym i nieefektywnym rozwiązaniem wdaje się podział usług związanych z zastępstwem procesowym Zamawiajacego od obsługi prawnej. Także w tym zakresie podział taki stanowiłoby zagrożenie dla terminowego i właściwego wykonywania zadań. Dotyczy to zarówno przypadków wszczętych już postępowań jak planowanych do wszczęcia w przyszłości. W tym stanie zachowanie kontynuacji świadczenia usług przez ten sam podmiot pozwala na terminowe wykonanie zadań, nie ponoszenie dodatkowych kosztów i strat czasowych a także wpisuje się w zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, oraz ogranicza ryzyka naruszenie dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, jak i też umożliwia terminową realizację zadań przez Zamawiającego

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.