eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wejherowo › wykonanie robót dodatkowych niezbędnych dla realizacji zadania pod nazwą Przebudowa systemu drogowego w Rumi i Redzie

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2012-02-03

Wejherowo: wykonanie robót dodatkowych niezbędnych dla realizacji zadania pod nazwą Przebudowa systemu drogowego w Rumi i Redzie
Numer ogłoszenia: 34064 - 2012; data zamieszczenia: 03.02.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Wejherowski, ul. 3 Maja 4, 84-200 Wejherowo, woj. pomorskie, tel. 058 5729411, faks 058 5729402.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: wykonanie robót dodatkowych niezbędnych dla realizacji zadania pod nazwą Przebudowa systemu drogowego w Rumi i Redzie.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót dodatkowych niezbędnych dla realizacji zadań po nazwą: Przebudowa systemu drogowego w Rumi i Redzie wraz z budową bezkolizyjnych przejazdów pod liniami nr 202 i 213 w celu modernizacji regionalnej infrastruktury drogowej - Etap I i Likwidacja przejazdu kolejowego w ciągu linii 213 poprzez wykonanie przejścia podziemnego dla pieszych wraz z budową wiaduktu kolejowego w ciągu drogi powiatowej w miejscowości Reda - Etap II, w zakresie: 1) obniżenia posadowienia wiaduktu kolejowego położonego w ciągu linii 202 oraz wykonania zmiany przebiegu i sposobu odwodnienia wiaduktu; 2) zabezpieczenia skarpy poprzez wybudowanie murku oporowego z bloczków betonowych wzdłuż ulicy Leśnej w Redzie..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Zadania będą dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego - Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 02.02.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • SKANSKA S.A., ul. Generała Zajączka 9, 01-518 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 538287,92 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 830000,00

  • Oferta z najniższą ceną: 830000,00 / Oferta z najwyższą ceną: 830000,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    W trakcie realizacji robót, na skutek sytuacji niemożliwych wcześniej do przewidzenia, zaistniała konieczność zrealizowania zamówień niezbędnych do prawidłowego wykonania całości inwestycji. Od wykonania poniższych prac uzależnione jest wykonanie zamówienia podstawowego. 1. Podczas prowadzonych przez Wykonawcę prac przygotowawczych, obejmujących ustalenie rzeczywistych warunków posadowienia fundamentu Przyczółka nr 2 metodą punktowych odkrywek natrafiono na przewarstwienia piasków pylastych w stanie luźnym. Właściwości fizyczne oraz zakres występowania napotkanej soczewki gruntu nienośnego dla budowanej konstrukcji ustalono na podstawie dodatkowych badań geologicznych i geotechnicznych. Analiza wyników ww. badań wskazała na konieczność wybrania warstwy gruntu nienośnego na całej głębokości występowania i tym samym obniżenie projektowych rzędnych posadowienia Przyczółka nr 1 oraz Przyczółka nr 2 o ok. 75 cm. Dodatkowe wybranie gruntu oraz obniżenie posadowienia (zwiększenie głębokości wykopu nasypu kolejowego przy zachowaniu odbywającego się po nim ciągłości ruchu pociągów na magistrali Gdynia - Szczecin) nie było możliwe wg pierwotnego projektu. Zapewnienie bezpieczeństwa wykonania prac pod czynną linią kolejową zarówno dla ruchu kolejowego jak i dla prac związanych z budową wiaduktu wymaga dodatkowego wzmocnienia konstrukcji zabezpieczających nasyp przed utratą stateczności. W tym celu należy zastosować jako dodatkowe wzmocnienie zaprojektowanych ścianek szczelnych przez zastosowanie kotwień ścianek szczelnych obu przyczółków kotwami gruntowymi oraz zwiększenie ilości wykonania ścianki zabezpieczającej skrzydełka obiektu. Wybrany sposób zapewnienia stabilności nasypu jest metodą sprawdzoną, powszechnie stosowaną w przypadku konieczności zachowania nośności i stabilności istniejącego, poddawanego stałym obciążeniom ruchomym nasypu. Przy zastosowaniu innej technologii czy też wymianie gruntu zawsze zachodzi konieczność zachowania stateczności nasypu. Brak zapewnienia stateczności nasypu stworzyłoby realne zagrożenie wystąpienia katastrofy budowlanej (kolejowej), a co za tym idzie zagrożenie utraty mienia oraz życia ludzkiego. Wszystkie, związane z wykonaniem wzmocnienia, roboty dodatkowe branży konstrukcyjnej obejmują swym zakresem zwiększenie nakładów pracy i materiałów niezbędnych do wykonania obniżonego, w stosunku do założeń początkowych, posadowienia bezpośredniego obiektu linii kolejowej nr 202. Zamawiający nie mógł przewidzieć takiej sytuacji, gdyż na etapie projektowym w bezpośrednim sąsiedztwie (ok. 10 metrów) projektowanego obiektu zostały wykonane stosowne badania geotechniczne zgodnie ze sztuka budowlaną, z których wynikają dobre warunki gruntowe, o odpowiedniej nośności dla konstrukcji wiaduktu kolejowego, nie wskazujące na konieczność wymiany gruntu oraz innego sposobu posadowienia obiektu (załącznik nr 2). Nie było możliwe wykonanie badania geotechnicznego bezpośrednio pod obiektem mostowym w istniejącym nasypie kolejowym, na którym był czynny tor kolejowy. Zmiana posadowienia obiektów inżynierskich jest połączona ze zmianą trasy przebiegu i profilu kanalizacji deszczowej co wymusza zmianę trasy i sposobu włączenia odwodnienia obiektów do kanalizacji deszczowej. Zmienione posadowienie wiaduktu pod linią 202 w konsekwencji powoduje konieczność zmiany projektowanego wspólnego dla dwóch wiaduktów systemu odwodnienia. Wiąże się to z dodatkowymi pracami i dodatkowymi materiałami koniecznymi do wybudowania dodatkowego odcinka przyłączeniowego z wiaduktu na linii 213 oraz dodatkowym drenażem koniecznym do wybudowania w związku ze zmiana parametrów wiaduktu pod linia 202. 2. Podczas prowadzenia robót przygotowawczych branży drogowej polegających na mechanicznym usunięciu warstwy ziemi urodzajnej w miejscach wymagających odpowiedniego wyprofilowania natknięto się na niekontrolowany nasyp z materiału pochodzenia przemysłowego - mieszaniny gruzu, żużlu i popiołów z domieszkami piasków pylastych. Ustalono brak przydatności materiału do celów budowlanych a co za tym idzie konieczność usunięcia w całości ze względu na ryzyko utraty stateczności odsłoniętej skarpy i w następstwie możliwości powstania uszkodzeń chodnika oraz ścian budynku położonego w bezpośrednim sąsiedztwie. Warunki terenowe (wysokość skarpy ok. 1,7 m, odległość od zewnętrznej krawędzi ciągu pieszo-rowerowego do granicy pasa drogowego ok. 1,1 m) oraz potrzeba utrzymania projektowanej szerokości ciągu pieszo-rowerowego na opisywanym odcinku inwestycji nie pozwala na odtworzenie skarpy o naturalnym nachyleniu stoku 1:1,5 czy ułożenie powierzchniowego umocnienia pozwalającego na nachylenie stoku 1:1 bez konieczności naruszenia terenu usytuowanego poza pasem drogowym (konieczność wejścia na teren nie objęty pozwoleniem na budowę). Ograniczenie powierzchni wymusza tym samym zastosowanie lekkiej konstrukcji oporowej na długości ok.25 m, której wykonanie jest możliwe na terenie przekazanym pod inwestycję i której to zastosowanie spełnia wszystkie wymogi prawidłowego zabezpieczenia istniejących w jej sąsiedztwie budowli) Zamawiający nie mógł przewidzieć takiej sytuacji, gdyż na etapie projektowym w bezpośrednim sąsiedztwie niekontrolowanego nasypu zostały wykonane badanie geotechniczne, z których wynikają dobre warunki gruntowe oraz odpowiednia stateczność istniejącej skarpy. Mając powyższe na uwadze zamawiający stwierdził, iż spełnione zostały przesłanki art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych i w związku z tym można udzielić zamówienia w trybie z wolnej ręki dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych po przeprowadzeniu z nim negocjacji warunków umowy w zakresie ww. zadań.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.