eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bełchatów › Zakup Średniego Samochodu Ratowniczo-Gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Bełchatowie

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2014-10-14

Bełchatów: Zakup Średniego Samochodu Ratowniczo-Gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Bełchatowie
Numer ogłoszenia: 339468 - 2014; data zamieszczenia: 14.10.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 319608 - 2014r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Powiatu w Bełchatowie, ul. Pabianicka 17/19, 97-400 Bełchatów, woj. łódzkie, tel. 044 6358600, faks 044 6358617.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Ochotnicza Straż Pożarna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup Średniego Samochodu Ratowniczo-Gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Bełchatowie.

II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego, wyprodukowanego w 2014, (zamawiający dopuszcza podwozie z 2013), roku średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Bełchatowie. Wymagania szczegółowe dotyczące samochodu: 1.) Podstawowe wymagania dla średniego samochodu ratowniczo - gaśniczego. 1.1 Musi spełniać wymagania polskich przepisów o ruchu drogowym, z uwzględnieniem wymagań dotyczących pojazdów uprzywilejowanych, zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz. U. z 2012 r., poz. 1137 z późniejszymi zmianami), 1.2 Musi posiadać oznakowanie zgodne z załącznikiem nr 1, do Zarządzenia Komendanta Głównego PSP z dnia 20 stycznia 2006 r., 1.3 Do oferty należy dołączyć ważny certyfikat lub świadectwo dopuszczenia do użytkowania w Jednostkach Państwowej Straży Pożarnej wydany przez Centrum Naukowo-Badawczego Ochrony Przeciwpożarowej. 1.4 Musi posiadać aktualne świadectwo homologacji podwozia., 1.5 Musi spełniać wymagania ogólne i szczegółowe przewidziane dla średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego - zgodnie z PN EN 1846. 1.6 Winien posiadać opłaconą polisę ubezpieczeniową OC i AC na okres jednego roku od daty zakupu (protokołu odbioru). 2.) Podstawowe wymagania dla podwozia wraz z kabiną. 2.1 Pojazd oraz podwozie fabrycznie nowe, rok produkcji 2014, (zamawiający dopuszcza podwozie z 2013), 2.2 Masa całkowita pojazdu gotowego do akcji ratowniczo - gaśniczej (pojazd z załogą, pełnymi zbiornikami, zabudową i wyposażeniem) nie może przekroczyć 16000 kg Podać bilans masowy pojazdu z wyszczególnieniem na: - masę całkowitą pojazdu z załogą, pełnymi zbiornikami, wyposażeniem - masę własną pojazdu, - masę wyposażenia - naciski na oś przednią i tylną, - obciążenia strony lewej i prawej pojazdu (dopuszczalna różnica w obciążeniu strony lewej i prawej nie może przekroczyć 3 %) 2.3 Pojazd gotowy do akcji (pojazd z załogą, pełnymi zbiornikami, zabudową i wyposażeniem) powinien mieć : - Kąt natarcia: min. 35o - Kąt zejścia : min. 24o - Prześwit pod osiami min. 300 mm - Wysokość całkowita pojazdu: max. 3200 mm - Długość całkowita pojazdu: max. 7300 mm - Kąt rampowy : min. 20o 2.4 Rezerwa masy pojazdu gotowego do akcji ratowniczo - gaśniczej (pojazd z załogą, pełnymi zbiornikami, zabudową i wyposażeniem) w stosunku do dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu określonej przez producenta (liczone do tzw. DMC technicznej) min. 6 %. 2.5 Stały napęd obu osi 4x4, skrzynia redukcyjna, możliwość blokady mechanizmów różnicowych min. osi tylnej, oraz między osiowego. 2.6 Ogumienie z bieżnikiem terenowym dostosowanym do różnych warunków atmosferycznych (wielosezonowe), na wszystkich osiach ogumienie pojedyncze. Pełnowymiarowe koło zapasowe bez konieczności stałego przewożenia w samochodzie. 2.7 Podwozie samochodu z silnikiem o zapłonie samoczynnym przystosowanym do ciągłej pracy bez uzupełniania cieczy chłodzącej, oleju oraz przekraczania dopuszczalnych parametrów pracy określonych przez producenta. Minimalna moc silnika: 200 kW Silnik spełniający normy czystości spalin EURO 5 Podwozie wyposażone w mechaniczną skrzynie biegów z maksymalnym układem biegów 6+1 (wsteczny). Pojazd wyposażony w hamulce bębnowe na wszystkich osiach. 2.8 Kabina czterodrzwiowa, jednomodułowa, z szkieletem z blachy cynkowanej zapewniająca dostęp do silnika z podwójnym systemem zabezpieczającym przed jej przypadkowym odchyleniem w czasie jazdy, o układzie miejsc 1 + 1 + 4 (siedzenia przodem do kierunku jazdy). Kabina posiada przednią szybę klejoną, pozostałe ze szkła bezodpryskowego. Podłoga kabiny musi mieć powierzchnię antypoślizgową. Przestrzeń pomiędzy maksymalnie odsuniętym do tyłu fotelem kierowcy a tylną ściana kabiny minimum 1100 mm. Wyklucza się możliwość zastosowania kabiny załogowej osiągniętej poprzez skręcenie kabiny dziennej z modułem kabiny brygadowej. Kabina wyposażona minimum w: - indywidualne oświetlenie do czytania mapy dla pozycji dowódcy; - uchwyty do trzymania dla załogi w tylnej części kabiny; - elektrycznie sterowane szyby w drzwiach przednich; - elektrycznie sterowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne (główne i szerokokątne); - lusterko rampowe - krawężnikowe z prawej strony; - lusterko rampowe - dojazdowe, przednie; - główny wyłącznik oświetlenia skrytek; - Mocowanie 4 szt. aparatow ochrony drog oddechowych umożliwiającym samodzielne zakładanie aparatu bez zdejmowania ze stelaża, - reflektor pogorzeliskowy (szperacz) z mocowaniem na zewnątrz kabiny - zewnętrzną osłonę przeciwsłoneczną z przodu dachu kabiny; - informację o włączonym/wyłączonym ogrzewaniu przedziału autopompy; - radio z odtwarzaczem cd; - siedzenia pokryte materiałem łatwym w utrzymaniu czystości, - wszystkie fotele wyposażone w pasy bezpieczeństwa bezwładnościowe i zagłówki, - klimatyzacja manualna - immobiliser - tempomat - radiotelefon przewoźny pracujący w zakresie częstotliwość VHF 136 - 174MHz, moc 1÷25W, min. 225 kanałowy, odstęp międzykanałowy 12,5 kHz z dodatkowym, wyłączanym zewnętrznym głośnikiem w przedziale autopompy; - podest z zasilaniem do ładowarek radiotelefonów przenośnych, latarek itd. z wyprowadzonym niezależnym zasilaniem 12V min. 10 A, z układem zabezpieczającym, automatycznie odłączającym zasilanie ładowarek przy napięciu na zaciskach akumulatora poniżej 22,5 V, wraz z układem pomiarowym wskazującym aktualne napięcie na zaciskach akumulatora. 2.9 Kolor: - elementy podwozia - czarne lub grafitowe, - błotniki i zderzaki - białe lub szare - kabina, zabudowa - czerwone RAL3000 - drzwi żaluzjowe w kolorze naturalnego aluminium. 2.10 Pojazd musi być wyposażony w urządzenie sygnalizacyjno - ostrzegawcze, akustyczne i świetlne (minimum 2 punkty świetlne stroboskopowe lub LED, głośnik min. 100W), urządzenie akustyczne powinno umożliwiać podawanie komunikatów słownych. Pojazd musi być dodatkowo wyposażony w: - dwie lampy sygnalizacyjne niebieskie (stroboskopowe lub LED) z przodu pojazdu; - zestaw żółtych lamp na tylnej ścianie zabudowy do kierowanie ruchem pojazdów, - dodatkowy sygnał pneumatyczny, włączany dodatkowym włącznikiem z miejsca kierowcy. - w sygnalizację świetlną i dźwiękową włączonego biegu wstecznego - kamerę cofania Wszystkie lampy zabezpieczone przed uszkodzeniem. 2.11 Instalacja elektryczna 24 V. Moc alternatora i pojemność akumulatorów musi zapewnić pełne zapotrzebowanie na energię elektryczną przy jej maksymalnym obciążeniu. 2.12 Instalacja musi być wyposażona w główny wyłącznik prądu, nieodłączający urządzeń wymagających stałego zasilania. 2.13 Pojazd wyposażony w gniazdo z wtyczką do ładowania akumulatorów ze źródła zewnętrznego (sygnalizacja podłączenia do zewnętrznego źródła w kabinie kierowcy). 2.14 Wszelkie funkcje wszystkich układów i urządzeń pojazdu muszą zachować swoje właściwości pracy w temperaturach otoczenia: od - 25oC do + 45o C. 2.15 Wylot spalin nie może być skierowany na stanowisko obsługi poszczególnych urządzeń pojazdu oraz powinien być umieszczony za kabiną pojazdu i skierowany w lewo. 2.16 Pojemność zbiornika paliwa powinna zapewniać - przejazd min 300 km lub 4 godz. pracę autopompy. 2.17 Pojazd wyposażony w zaczep holowniczy typu sworzeń-ucho posiadający homologację lub znak bezpieczeństwa do holowania przyczepy o masie całkowitej minimum 3,5 t z gniazdem elektrycznym i pneumatycznym do podłączenia zasilania przyczepy. 2.18 Oznakowanie pojazdów numerami operacyjnymi zgodnie z wykazem dostarczonym przez zamawiającego. 3.) Podstawowe wymagania dla zabudowy pożarniczej. 3.1 Zabudowa musi być wykonana ze stali nierdzewnej i aluminium. Wewnętrzne poszycia skrytek wykonane z anodowanej gładkiej blachy aluminiowej. Zabudowa powinna być zamontowana na ramie pośredniej wyposażonej w amortyzujące elementy metalowo-gumowe. Dach zabudowy musi być wykonany w formie antypoślizgowego podestu roboczego Na bocznych ścianach zabudowy zastosować taśmy odblaskowe zwiększające widoczność pojazdu (w nocy lub warunkach ograniczonej widoczności). 3.2 W tylnej części dachu zamontowane powinno być działko wodno-pianowe z wytwornicą piany, o regulowanej wydajności od 1600 do 2400 dm3/min, wyposażone w zawór kulowy odcinający zamontowany u podstawy działka. Działko musi zapewniać pracę w pionie min -60o do + 90o, oraz posiadać blokady położenia w pionie i poziomie. 3.3 Drabina do wejścia na dach umieszczona na tylnej ścianie zabudowy. Stopnie w wykonaniu antypoślizgowym. Górna część drabinki wyposażona w uchwyty ułatwiająca wchodzenie. 3.4 Skrytki na zamykane żaluzjami wodo- i pyłoszczelnymi wspomaganymi systemem sprężynowym wykonane z materiałów odpornych na korozję, wyposażone w zamki zamykane na klucz, jeden klucz powinien pasować do wszystkich zamków. Zamknięcia żaluzji typu rurkowego (bar-lock). Skrytki na sprzęt i przedział autopompy muszą być wyposażone w oświetlenie włączane automatycznie po otwarciu skrytki. Konstrukcja skrytek zapewniająca odprowadzenie wody z ich wnętrza. 3.5 Aranżacja skrytek powinna być wykonana w sposób ergonomiczny umożliwiający jego późniejsza modyfikacje przez użytkownika końcowego. Głębokość skrytki nie powinna być mniejsza niż 550 mm. Zastosowane półki sprzętowe wykonane z aluminium, w systemie z możliwością regulacji wysokości półek. Maksymalna wysokość górnej krawędzi najwyższej półki w położeniu roboczym (po wysunięciu lub rozłożeniu) szuflady nie wyżej niż 1800 mm od poziomu terenu. Jeżeli wysokość półki lub szuflady od poziomu gruntu przekracza 1800 mm, konieczne jest zainstalowanie podestów umożliwiających łatwy dostęp do sprzętu, przy czym otwarcie lub wysunięcia podestów musi być sygnalizowane w kabinie kierowcy. 3.6 Pojazd powinien posiadać oświetlenie typu LED pola pracy wokół samochodu zapewniające oświetlenie w warunkach słabej widoczności min. 15 luksów w odległości l m od pojazdu. Oświetlenie powinno posiadać stałe natężenie na całej długości zabudowy (wyklucza się zastosowanie oświetlenia punktowego na zabudowie). 3.7 Szuflady i wysuwane tace muszą się automatycznie blokować w pozycji zamkniętej i całkowicie otwartej oraz posiadać zabezpieczenie przed całkowitym wyciągnięciem (wypadnięciem z prowadnic). Uchwyty, klamki wszystkich urządzeń samochodu, drzwi żaluzjowych, szuflad, tac, muszą być tak skonstruowane, aby umożliwiały ich obsługę w rękawicach. 3.8 Elementy wystające w pozycji otwartej powyżej 250 mm poza obrys pojazdu muszą posiadać oznakowanie ostrzegawcze. 3.9 Powierzchnie platform, podestu roboczego i podłogi kabiny w wykonaniu antypoślizgowym. 3.10 Zbiornik wody wykonany ze stali nierdzewnej , usytuowany wzdłużnie, wyposażony w oprzyrządowanie umożliwiające jego bezpieczną eksploatację. z układem zabezpieczającym przed wypływem wody w czasie jazdy. Zbiornik powinien : - posiadać właz rewizyjny typu szybko otwieralnego dostępny z dachu , - pojemność 3000 - 3500 l (+/-1%) - nadciśnienie testowe 20 kPa - umieszczony być na ramie zabudowy elastycznie (np. na elementach metalowo-gumowych). - wyklucza się montaż zbiornika za pomocą pasów sciągających - posiadać dolny otwór umożliwiający czyszczenie o średnicy 75mm. - posiadać nasadę 1x75 z zaworem do napełniania zbiornika z hydrantu 3.11 Zbiornik środka pianotwórczego o pojemności min. 10 % pojemności zbiornika wody i nadciśnieniu testowym 20 kPa, oraz: - powinien być odporny na działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych - powinienem być wyposażony w oprzyrządowanie zapewniające jego bezpieczną eksploatację, - napełnianie zbiornika powinno być możliwe z poziomu terenu i z dachu pojazdu. 3.12 Autopompa zlokalizowana z tyłu pojazdu w przedziale zamykanym drzwiami żaluzjowymi. Wszystkie elementy układu wodno pianowego muszą być odporne na korozję i działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów. Konstrukcja układu wodno-pianowego powinna umożliwić jego całkowite odwodnienie. 3.13 Autopompa dwuzakresowa o wydajności w przedziale 2600 - 2800 l/min przy ciśnieniu 0,8 Mpa i głębokości ssania 1,5 m, min. 450 l/min. przy ciśnieniu 4 Mpa. Autopompa musi umożliwiać jednoczesne podawanie wody ze stopnia niskiego i wysokiego ciśnienia. Mechaniczna zmiana stopnia ciśnienia pompy, wyklucza się możliwość załączania stopnia wysokiego ciśnienia za pomocą zdalnie sterowanych zaworów. Autopompa smarowana olejami i smarami stałymi w celu poprawnego funkcjonowania. Wyklucza się konieczność uzupełniania olejów i smarów pomiędzy okresami zalecanymi przez producenta, tzn. nie częściej niż 250 motogodzin lub co 12 miesięcy. 3.14 Autopompa musi umożliwiać podanie wody i wodnego roztworu środka pianotwórczego do min. - dwóch nasad tłocznych wielkości 75 zlokalizowanych z tyłu pojazdu - wysokociśnieniowej linii szybkiego natarcia. - działka wodno-pianowego Nasady ssawne oraz tłoczne powinny być umieszczone wewnątrz zabudowy w celu ograniczenia ryzyka ich zamarznięcia. Na wlotach ssawnych i do napełniania zbiornika muszą być zamontowane elementy zabezpieczające przed przedostaniem się do układu wodno-pianowego zanieczyszczeń stałych. 3.15 Układ wodno-pianowy wyposażony w ręczny dozownik środka pianotwórczego umożliwiający uzyskanie stężeń w zakresie od 3% - 6% , w całym zakresie pracy autopompy. 3.16 Układ wodno-pianowy zabudowany w taki sposób aby, parametry autopompy przy zasilaniu ze zbiornika samochodu były nie mniejsze niż przy zasilaniu ze zbiornika zewnętrznego dla głębokości ssania 1,5 m oraz musi być wyposażona w automatycznie uruchamiane urządzenie odpowietrzające, umożliwiające zassanie wody z głębokości 1,5 m w czasie do 30 s, a z głębokości 7,5 m w czasie do 60 sekund. 3.17 Przedział autopompy musi być wyposażony w system ogrzewania tego samego producenta jak urządzenie w kabinie kierowcy, skutecznie zabezpieczający układ wodno-pianowy i autopompę przed zamarzaniem w temperaturze do - 25 C., działający niezależnie od pracy silnika. 3.18 Samochód musi być wyposażony w co najmniej jedną wysokociśnieniową linię szybkiego natarcia o długości węża min. 60 m na zwijadle, zakończoną prądownicą wodno-pianową o regulowanej wydajności z prądem zwartym i rozproszonym. Zwijadło linii wysokociśnieniowej powinno być poprzedzone zaworem odcinającym wodę. 3.19 W przedziale autopompy muszą znajdować się co najmniej następujące urządzenia kontrolno-sterownicze pracy pompy - manowakuometr, - manometr niskiego ciśnienia, - manometr wysokiego ciśnienia, - manometr linii napełniania hydrantowego, - wskaźnik poziomu wody w zbiorniku samochodu, - wskaźnik poziomu środka pianotwórczego w zbiorniku, - miernik prędkości obrotowej wału pompy, - regulator prędkości obrotowej silnika pojazdu, - włącznik i wyłącznik silnika pojazdu, - załączanie i wyłączanie autopompy - licznik motogodzin pracy autopompy. 3.20 Zabudowa wyposażona powinna być w wysuwany pneumatycznie, obrotowy maszt oświetleniowy zabudowany na stałe w samochodzie z najaśnicami o mocy 2x1000 W. Wysokość min. 4,5 m od podłoża z możliwością sterowania najaśnicami w dwóch płaszczyznach. Urządzenie powinno mieć funkcje automatycznego składania oraz odporny na zabrudzenia przewodowy panel sterowania. 3.21 Zraszacze. 3.22. Mocowanie sprzętu i rozmieszczenie po wcześniejszym uzgodnieniu ze zleceniodawcą. Montaż dostarczonego sprzętu na koszt dostawcy. 4.) Wyposażenie 4.1 Pojazd wyposażony w wyciągarkę o napędzie elektrycznym i sile uciągu min. 5t. Z liną o długości, co najmniej 28 m wychodząca z przodu pojazdu. Wyciągarka powinna być umiejscowiona na podstawie zabezpieczonej antykorozyjnie poprzez o cynk...

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34.14.42.10 - Wozy strażackie .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 09.10.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • SZCZEŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o., ul. Bestwińska 105A, 43-346 Bielsko-Biała, kraj/woj. śląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 564814,82 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 609984,00

  • Oferta z najniższą ceną: 609984,00 / Oferta z najwyższą ceną: 609984,00

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.