eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wrocław › Przeprowadzenie usługi szkoleniowej polegającej na przeszkoleniu kasjerów sądów powszechnych w Polsce w zakresie funkcjonalności Systemu ZSRK, w grudniu 2013 r.



Ogłoszenie z dnia 2014-01-30

Wrocław: Przeprowadzenie usługi szkoleniowej polegającej na przeszkoleniu kasjerów sądów powszechnych w Polsce w zakresie funkcjonalności Systemu ZSRK, w grudniu 2013 r.
Numer ogłoszenia: 33930 - 2014; data zamieszczenia: 30.01.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Sąd Apelacyjny we Wrocławiu, ul. Energetyczna 4, 53-330 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 7987777, faks 071 7987714.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przeprowadzenie usługi szkoleniowej polegającej na przeszkoleniu kasjerów sądów powszechnych w Polsce w zakresie funkcjonalności Systemu ZSRK, w grudniu 2013 r..

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie usługi szkoleniowej polegającej na przeszkoleniu kasjerów sądów powszechnych w Polsce w zakresie funkcjonalności Systemu ZSRK, w terminach szczegółowo określonych w harmonogramie będącym załącznikiem do projektu umowy. 2. Szkolenie prowadzone dla kasjerów sadów apelacji: 1) Białostockiej, 2) Gdańskiej, 3) Katowickiej, 4) Krakowskiej, 5) Lubelskiej, 6) Łódzkiej, 7) Poznańskiej 8) Rzeszowskiej 9) Szczecińskiej, 10) Warszawskiej 3. Szacunkowa liczba uczestników szkolenia 661. 4. Opis przedmiotu zamówienia zawarty w projekcie umowy załączonym do niniejszego zaproszenia. 5. Termin realizacji świadczenia usług szkoleniowych od 2.12.2013 r. 20.12.2013 r..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00 - Usługi szkoleniowe 80.51.00.00 - Usługi szkolenia specjalistycznego 80.51.10.00 - Usługi szkolenia personelu .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Część NR: 1   

Nazwa:

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 29.11.2013.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • S&T Services Polska Sp. z o.o., ul. Postępu 21 D, 02-676 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 360000,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 376380,00

  • Oferta z najniższą ceną: 376380,00 / Oferta z najwyższą ceną: 376380,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Przedmiotowe zamówienie stanowi usługę szkoleniową opisaną wg Wspólnego Słownika Zamówień kodem CPV - 80500000-9 Usługi szkoleniowe, 80510000-2 usługi szkolenia specjalistycznego, 80511000-9 usługi szkolenia personelu. Dla realizowania usług szkoleniowych zastosowanie, może znaleźć, procedura wskazana w art. 5 ustawy PZP. Zakres przedmiotowy art. 5 ustawy Pzp należy bowiem odnosić do treści załącznika Nr 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. z 2010 r. Nr 12, poz. 68), szczegółowo poprzez ustalenie rodzajów usług odpowiadających kodom Wspólnego Słownika Zamówień (CPV). Wskazane Rozporządzenie w załączniku Nr 2 klasyfikuje usługi szkoleniowe jako usługi niepriorytetowe w kategorii 24. Kategoria ta obejmuje wszystkie rodzaje usług określone kodami od 80000000-4 do 80660000-8 z wyjątkiem usług opatrzonych kodami 80533000-9 - usługi zapoznawania użytkownika z obsługą komputera i usługi szkoleniowe, 80533100-0 - usługi szkolenia komputerowego oraz 80533200-1 - kursy komputerowe. Ww. usługi, wyłączone z kategorii usług szkoleniowych, sklasyfikowane zostały w kategorii 27 załącznika Nr 2 jako inne usługi niepriorytetowe. Aktualny Słownik, w brzmieniu obowiązującym od dnia 15 września 2008 r., stanowi załącznik do Rozporządzenia Komisji Nr 213/2008 z 28 listopada 2007 r. zmieniającego rozporządzenie WE Nr 2195/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) oraz dyrektyw 2004/17/WE i 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczących procedur udzielania zamówień publicznych w zakresie zmiany CPV (Dz. U. UE z 15. 03. 2008 r. L 74/1). CPV wśród usług edukacyjnych i szkoleniowych wymienia między innymi: usługi szkolnictwa podstawowego (kod: 80100000-5), usługi szkolnictwa średniego (kod: 80200000-6), usługi edukacji młodzieży (kod: 80310000-0), usługi edukacji medycznej (kod: 80320000-3), różne usługi szkolne (kod: 80410000-1) W tym wśród usług szkoleniowych (kod: 80500000-9) CPV wymienia między innymi: usługi szkolenia specjalistycznego (kod: 80510000-2), usługi szkolenia personelu (kod: 80511000-9), placówki szkoleniowe (kod: 80520000-5), seminaria szkoleniowe (kod: 80522000-9), usługi szkolenia zawodowego (kod: 80530000-8), usługi szkolenia technicznego (kod: 80531200-7), oferowania kursów językowych (kod: 80580000-3). Zgodnie z art. 5 ust 1a ustawy PZP, Zamawiający nabywając usługi będące przedmiotem niniejszego zamówienia może wszcząć postępowanie w trybie z wolnej ręki również w innych uzasadnionych przypadkach niż wskazane odpowiednio w art. 67 ust. 1 ustawy Pzp, w szczególności, jeśli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: - naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, - naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, - poniesieniem straty w mieniu publicznym - uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Możliwość skorzystania z uprawnień jakie przyznaje art. 5 ust. 1 a ustawy Pzp została uzależniona od zaistnienia szczególnych okoliczności powodujących, iż skorzystanie z trybów zapewniających konkurencyjność byłoby z jakiś względów mniej korzystne od udzielenia zamówienia w trybie szczególnym bądź w niektórych przypadkach utrudnione, przy czym przesłanki te mają charakter norm generalnych, a zatem wymagają interpretacji ad casum. Stosownie do dyspozycji art. 5 ust. 1 a ustawy Pzp, podstawą zastosowania tego przepisu mogą być zarówno okoliczności bezpośrednio wskazane w tym przepisie jak również inne obiektywne okoliczności uzasadniające jego zastosowanie. Efektywność odnosi się do relacji między usługami a zasobami zużytymi do ich wytworzenia, zaś skuteczność to miara stopnia, w jakim podejmowane działania (społeczne, polityczne, gospodarcze) są zgodne z wcześniej wytyczonymi celami. Tym samym, możliwość uzyskania efektu polegającego na przeprowadzeniu szkolenia kasjerów sądów powszechnych w Polsce w zakresie funkcjonalności Systemu ZSRK, uzależniona jest od wyboru procedury zapewniającej wykonanie usługi przez Wykonawcę, który jest jednocześnie podmiotem wdrażającym System ZSRK w ramach umowy z Ministerstwem Sprawiedliwości. Ze względu na bardzo krótki czas konieczny dla wykonania zamówienia i w związku z faktem, że rezultatem wykonania usługi ma być prawidłowe obsługiwanie przez kasjerów modułu kasowego od początku 2014 roku, tylko wykonawca tego systemu posiada wystraczającą wiedzę (nie ma w szczególności konieczności poznawania funkcjonalności modułu kasowego) umożliwiającą realizację zamówienia w zakładanym czasie i miejscu. Po za uzasadnieniem zastosowania trybu z wolnej ręki wynikającej z okoliczności wymienionych w art.5 ust. 1a pkt 1) ustawy PZP, należy wskazać że zastosowanie innego tryby do udzielenia zamówienia uniemożliwiłoby terminową realizację zadania, co stanowi przesłankę wymienioną w art. 5 ust. 1a pkt 4 ustawy. Należy wyjaśnić i przedstawić sytuację faktyczną. W wyniku udzielenia zamówienia publicznego w ramach umowy zawartej pomiędzy Ministerstwem Sprawiedliwości a S&T Services Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie wykonywany jest Zintegrowany System Rachunkowości i Kadr, który ma objąć Ministerstwo Sprawiedliwości i sądy powszechne (System ZSRK), w tym Zamawiającego. Obecnie w ramach wdrożenia Systemu ZSRK trwa przygotowanie do startu produkcyjnego, który ma nastąpić dniu 2 stycznia 2014 roku. Jednym z elementów Sytemu ZSRK jest moduł przeznaczony do obsługi kas sądowych, a w szczególności tworzenia, generowania raportów kasowych w Systemie ZSRK w oparciu o sukcesywnie prowadzona ewidencję danych. Oznacza to całkowite odejście od dotychczasowej struktury działania w zakresie kas sądowych w kierunku spójnego systemu z kompletnym zbiorem funkcjonalności, w tym w zakresie komunikacji z pozostałymi modułami. Ministerstwo Sprawiedliwości zakładało, że osoby obsługujące kasy w sądach powszechnych nie będą wymagały przeszkolenia z funkcjonalności obsługi (modułu kasowego) przez wykonawcę wdrażającego System ZSRK. W chwili obecnej pracownicy sądów (kasjerzy) przystąpili w ramach przygotowania do startu produkcyjnego do testowego użytkowania modułu kasowego w jego w zasadzie pełnej funkcjonalności. W wyniku konfrontacji użytkowników końcowych sądu z modułem kasowym okazało się, iż nie są oni w stanie dokonywać prawidłowej obsługi zaimplementowanego rozwiązania, ze względu na brak wystarczającej wiedzy i diametralne różnice w stosunku do zasad funkcjonujących w tym zakresie dotychczas. Zamawiający do momentu przystąpienia przez kasjerów do użytkowania udostępnionego im - w ramach projektu prowadzonego przez Ministerstwo Sprawiedliwości - modułu kasowego nie mógł przewidzieć, że z jego strony wymagane będzie poczynienie kroków w celu dodatkowego przeszkolenia użytkowników modułu kasowego. Jednym z tego powodów były przeciągające się prace konfiguracyjne modułu kas w zakresie obsługi rozrachunków z uczestnikami postepowania ( Moduł PSCD). W związku z powyższym zachodzi wyjątkowa sytuacja, gdyż z dniem 2 stycznia 2014 roku pracownicy sądów przystąpią do produkcyjnego korzystania z Systemu ZSRK. W przypadku nieprzeszkolenia użytkowników systemu kasowego, kasy sądowe mogą zaprzestać działalności, gdyż wykonywane operacje nie będą mogły zostać zaewidencjonowane w funkcjonującym w sądzie Systemie ZSRK ze wszystkimi tego konsekwencjami. Mogłoby to zatem oznaczać de facto zaprzestanie wykonywania zadań przez kasy sądowe w całości bądź bardzo istotnej części. Wskazanej sytuacji Zamawiający nie mógł przewidzieć wcześniej, gdyż dopiero udostępnienie mu funkcjonalnego rozwiązania modułu kasowego, pozwoliło użytkownikom rozpoczęcie jego użytkowania. Zamawiający na wcześniejszym etapie nie posiadał wiedzy o pełnym zakresie funkcjonalnym modułu kasowego, a w szczególności o tym w jaki sposób użytkownicy końcowy będą w stanie poradzić sobie z tym rozwiązaniem przy pomocy pracowników własnych bądź delegowanych przez Ministerstwo Sprawiedliwości (użytkownicy kluczowi). Przyczyna będąca podstawą konieczności udzielenia przedmiotowego zamówienia nie leży po stronie Zamawiającego. Przyczyną jest brak wystarczających szkoleń w ramach wdrożenia Systemu ZSRK, a w szczególności dokonanie weryfikacji stosunkowej złożoności modułu kasowego w wyniku użytkowania go przez kasjerów w ramach przygotowania do startu produktywnego, za co Zamawiający odpowiedzialności tu nie ponosi. Brak natychmiastowego wykonania zamówienia spowoduje zaprzestanie wykonywania zadań przez kasy sądowe w całości bądź bardzo istotnej części. Tyko natychmiastowe działanie pozwoli na realizację zdań sądów za pomocą Systemu ZSRK. Udzielenie zamówienia w późniejszym terminie nie jest w tym stanie rzeczy możliwe. Ze względu na fakt, iż szkolenia trwać będą około 3 tygodni, a start produkcyjny Systemu ZSRK ma nastąpić w dniu 2 stycznia 2014 r., umowa w sprawie zamówienia powinna być zawarta najpóźniej pod koniec listopada br., nie jest obiektywnie możliwe zachowanie terminów przewidzianych dla innych trybów, niż tryb zamówienia z wolnej ręki.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.